Què fer amb el fill gran durant el part + hospitalització?

Experiències i pors del moment més desitjat.

laneta
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dt. nov. 12, 2013 12:05 pm

Què fer amb el fill gran durant el part + hospitalització?

EntradaAutor: laneta » dl. feb. 22, 2016 11:18 am

Hola noies!

Encara em queden tres mesos per parir però hi ha un tema logístic que em preocupa una mica i és què fer amb el nen gran el dia del part i durant l'hospitalització. No puc comptar amb familiars que se'n facin càrrec i em fa una mica de por estar en algún moment sola perquè el meu marit hagi d'estar amb el nen si no pot estar a la guarde.

Alguna ha estat en una situació similar? Heu tirat de cangurs, amics? La nit ja hi compto que l'hauré de passar sola...

Gràcies!!
gusiluz
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Què fer amb el fill gran durant el part + hospitalització?

EntradaAutor: gusiluz » dl. feb. 22, 2016 12:33 pm

Ostres, sembla que parlis de mi. Jo encara no estic embarassada del segon, ni tan sols l'estem buscant encara, pero ja penso en aquest tema perque estem en la mateixa situacio familiar.
Una idea es reunir els amics, i explicar la situacio. Si son amics entre uns i altres se' n poden fer carrec, i tambe per dormir.
Per exemple un el pot tenir per dormir, un altre el pot recollir al mati i dur a lescola, un altre el recull, i aixi com puguin depenent dels horaris i possibiitats de cada casa. Si son persones entendran la situacio i us donaran un cop de ma.
Una cangur us pot servir un cop estigui tot en marxa, pero si et poses de part a la nit has de tenir algu mes "disponible" que no necessiti tanta previsio.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. feb. 22, 2016 1:05 pm

Està clar que necessites ajuda perquè sola a l'hospital millor que no hi estiguis. Si no pots confiar dels familiars (no hi ha ningú que pugui venir a fer-te companyia?) demana ajuda a amics.

Quan vaig tenir la segona, la meva mare es va quedar amb mi a l'hospital i el meu home estava a casa amb la gran que anaven i venien a veure'ns.
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

EntradaAutor: jellwill2 » dl. feb. 22, 2016 7:35 pm

Hola,

nosaltres vam deixar-lo la primera nit amb uns amics íntims. Ja s'hi havia quedat abans. I ell tenia 4 anys. A primeríssima hora el va anar a buscar i cap a l'hospital. I s'hi va voler quedar. Fins i tot hi va dormir!!! No volia anar ni al parc ni enlloc. El dia que ens van donar l'alta el meu home el va dur a escola (hi va haver el cap de setmana pel mig), i va ser un drama per què volia estar amb el germanet.

No sé si tens amics de molta confi, seria la solució ideal.
FloR
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dl. feb. 22, 2016 11:18 pm

La meva filla va nèixer a les 18,30h i aquella nit es va quedar el meu home, però la següent la vaig passar sola i ell va anar a dormir a casa nostra amb el meu fill gran.. Jo sí tinc família, però el nen no vol quedar-se a casa de ningú mai i no voliem que ho pasés malament, prou tenia.. A les 48h justíssimes em vaig demanar l'alta i tots a dormir a casa.. Amb sort només necessites que algú se'l quedi l'estona del part..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Mireia80
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

EntradaAutor: Mireia80 » dt. feb. 23, 2016 9:12 am

Hola! Jo em vaig posar de part del segon a les 15:30 i no vaig parir fins les 21h! Aquell dia va anar a buscar la nena el meu cunyat, que és el seu tiet preferit i s'ho passa pipa amb ell, i es va quedar a dormir a casa nostra amb ella.
El meu home a les 7 del matí va marxar de l'hospital cap a casa per ser allà quan es despertés la nena, explicar-li que ja era germana gran i dur-la a la guarde. Després va tornar a l'hospital fins la tarda que la va anar a buscar i la va portar a l'hospital a conéixer el seu germanet. Aquella nit vaig preferir quedar-me sola i que el meu home anés a casa a dormir amb la nena, no volia deixar-la a casa de ningú, ja que no hi estava acostumada, i no volia que notés tan de canvi ara que ja tenia germanet... Ho vaig poder fer perquè em trobava molt bé i amb el segon ja no vaig tenir la por d'aixecar-me sola o d'anar al lavabo sola, i a més les infermeres m'ajudaven molt. Més que res no volia que per la nena fos un canvi massa gran, i que de sobre estigués 3 nits sense dormir a casa!
Si tens algún amic o familiar a qui el nen estimi molt o amb qui es diverteixi, demana-li ajuda
laneta

EntradaAutor: laneta » dc. feb. 24, 2016 11:30 am

Hola a totes i gràcies per compartir les vostres històries!

Em passa una mica com el que expliqueu: 1, que no vull molts canvis de cop perquè ja suficient és l'arribada d'un germà (el meu nen té ara 2,5 anys) i 2, que no està acostumat a dormir sense nosaltres i sé que ho passaria fatal, per això penso que en el millor dels casos l'ideal és que el pare dormi amb ell. Ara el problema es si em poso a parir de nit :ufs:

Però lo que si veig és que aconselleu que si ha de dormir amb algú altre, sigui a casa nostra, oi? Un espai conegut?

Un apregunta jellwill2, el van deixar quedar-se a dormir a l'hospital? em sembla fantàstic i molt maco >.-<:
Maria V.
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dc. feb. 24, 2016 11:43 am

Tal com dius, convé molt que, si no pot estar amb vosaltres ni a la seva guarderia i s'hi ha de quedar un amic o una cangur, caldria que es quedés a casa vostra i al seu llit i que com més aviat millor, aquesta persona us el portés a l'hospital a conèixer el germanet i a estar amb la mare. Com menys canvis, millor.
numa1982
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

EntradaAutor: numa1982 » dc. feb. 24, 2016 7:25 pm

Laneta: jo no m'he trobat en la mateixa situació pq el meu "gran" de 17 mesos quan va néixer la petita va quedar a casa dels avis, però tenc uns amics que la segona nit també van tenir el germà gran a l'habitació (tenia 4 anys) i era la Clínica Sagrada Família.
Imatge

ImatgeImatge
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dc. feb. 24, 2016 9:57 pm

Jo ho vaig preguntar a la dexeus i es podia quedar, finalment vaig preferir que estigués a casa amb el seu pare..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Maria V.
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dj. feb. 25, 2016 11:31 am

Si patiu perquè et pots posar de part a la nit i no voleu deixar sol el gran, estaria bé que trobéssiu algun amic o amiga disposat, que li poguéssiu fer una telefonada durant la nit i aleshores acceptés de venir a acabar de passar la nit a casa vostra a fer-li companyia. Millor si és algú que el nen ja coneix. Encara millor si us podeu endur el nen a l'hospital amb el pare i que durant el part es pugui quedar en un llit dormint i, si no dorm, doncs amb les infermeres, però sembla difícil que ho acceptin.
En tot cas, expliqueu-li-ho abans, que no es trobi per sorpresa una persona desconeguda en despertar-se
laneta

EntradaAutor: laneta » dj. feb. 25, 2016 1:14 pm

Hola MariaV lo de que es quedi a l'hospital durant el part ho veig realment difícil i no crec que enlloc ho acceptin, més que res per si hi hagués complicacions, no?

Està clar que se l'ha d'anar mentalitzant, però es fa el suec quan n'hi parlem XD :camio:
Essuca
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

EntradaAutor: Essuca » dc. març 09, 2016 9:14 am

Jo estic en la mateixa situació. D'aquí dos mesos toca parir i no sabem com fer-ho amb el gran.
La meva germana (que viu a 100km.) Em va dir que ella podria venir-lo a buscar (fos la hora que fos) i quedar-se'l els 3 dies. Peró tot i que és la seva tieta preferida i sempre vol jugar amb els seus cosins, no veig clara la opció, és com dir-li ara que arriba un nou tu fora, no? Ell mai ha passat una nit sense nosaltres i algun matí o tarda l'ha passat amb avis/tieta peró mai un dia sencer.
Així que em començat a organitzar un calendari (i no és broma, està per escrit) de guardies (pel moment del part i nits). Hem preguntat a tiets quin dia i hora podrien venir a casa. I ara amb els forats lliures buscarem amics, padrina... per cobrir forats. Peró una altra seran com fer-ho durant els 3 dies d'hospital, ja que volem com menys canvis millor, ja que n'hi tocaran uns quants...
laneta

EntradaAutor: laneta » dc. març 09, 2016 12:51 pm

Hola essuca lo del calendari és bona idea però és de molts dies no? XD Algo així haurem de fer amb diferents opcions!!

Gràcies per compartir!! La gent no ho enten però realment és un problema logístic important i no volem que els grans pateixin més del compte! :)
Essuca

EntradaAutor: Essuca » dj. març 10, 2016 9:08 am

Tema llargada del calendari, nosaltres hem agafat des d'una setmana abans de la DPP fins a una setmana després. De totes maneres som més rutinaris del que ens pensem, vull dir que la padrina del meu nen per qüestions de horaris laborals pot sempre dimecres des de les 3 de la tarda fins a les 3 de la tarda del dia següent, per tant, és igual quina setmana sigui, els dimecres la guàrdia és seva. En canvi la meva cunyada separada amb custodia compartida, sap que dilluns i dimarts mai te els nens, i per tant pot venir a les nits sense problemes aquests dos dies... i així anar fent, emplenant horaris i hem vist que casi el d'una setmana és igual que el de la següent o el de l'anterior.
marietavermella
Entrades: 75
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 12:24 pm

EntradaAutor: marietavermella » ds. abr. 23, 2016 9:26 am

Això és un tema important!!! A nosaltres també ens pasara (quan hem quedi) i seran 5 dies ja que segur que es cesària, es ja de les coses que sempre hem.ronden el cap, i com que la família no la tenim a prop no ens quedarà un altre que jo hem quedi al hospital amb el petit/a i el meu home sigui que porti a la nena a l'escola....
Essuca

EntradaAutor: Essuca » dg. juny 19, 2016 8:16 pm

Hola,

Ara ja fa casi 2 mesos que tinc a la peque a casa. us explico com va acabar la cosa per si és d'utilitat algú.

Nosaltres havíem fet un calendari de "guàrdies" des de la setmana 39 fins a la 41. Tenint en compte que el nostre fill gran anava a la llar d'infants de dilluns a divendres de 9.00 a 12.30. (però que podiem allargar-ho si calia fins a les 14.00 o fins a les 17.00).

Doncs bé, la nostra peque va decidir sortir a la setmana 37! o sigui passant de la nostra superorganització :r) aixó si, com que era un dimarts i jo vaig tenir els primers símpotmes tan punt em vaig llevar, vam portar el petit a l'escola, advertint-los que els trucariem si al final estava de part (ja que no ho teniem clar). Important: deixar una clau de casa a la motxilla de l'escola, així qui el vagi a recollir podrà entrar a casa :ok:

Un cop arribats a l'hospital i amb la confirmació que estava de part, vam tucar a la meva cunyada - que era qui tenia les guardies els dimarts previstos - a veure si aquell també podia i ens va dir que s'organitzava per a les 5 anar a buscar el peque a l'escola i quedar-se'l tota la nit, en principi anirien a casa nostra a dormir. Llavors vam trucar a la guarde i els hi vam dir. Fins aquí cap problema! :ok:
Jo vaig donar a llum a les 19.00. i el primer a conèixer la peque va ser el seu germà.

Al final, fora del que estava previst es va quedar a dormir a casa del novio de la meva cunyada que ja coneixia amb la meva cunyada (que té dos nens de 4 anys i tenia tot de joguines noves per ell) i ell feliç.
Al matí la meva parella va anar a buscar-lo i el va portar a la llar. I el meu pare (que viu a 100 km.) va arribar a mig matí i es va instal.lar a casa tots els dies que vaig estar a l'hospital. Així el meu home alternava entre casa i hospital. Sabent que a casa sempre hi havia algú. I ell feliç amb l'avi.
Aixó si com que em trobava bé vaig demanar l'alta voluntària un dia abans.
laneta

EntradaAutor: laneta » dl. juny 20, 2016 11:09 am

Hola noies!

Tens raó essuca que m'havia oblidat completament d'aquest tema!

Al final nosaltres li vam demanar a una profe de la llar, que viu aquí aprop, si ella podría venir a casa a lhora que fos i el día que fos. El nen li té molt carinyo i vam creure que era la millor opció. Per si de cas tb hi havia el soci del meu marit i una Mami de la llar, que som veines, que ens haguessim pogut treure d'un apuro. I com l'essuca, a la motxilla de la llar també hi havia sempre un joc de claus.

Al final el nano trigava en venir i em van programar inducció per la 41+6. Com que havíem de ser a l'hospital a les 8 i ja no hi havia factor sorpresa del día de part, ma mare es va poder agafar uns dies i el dilluns, 41+5, ja va venir a instalarse, i el nen encantat. Suposo que això em va tranquilizar molt i em vaig posar de part aquella mateixa tarda, lliurant-me de la.inducció. El nen va estar dos dies amb ma mare i tot i que a ratos ho passava malament, va anar prou bé.
Vaig fer alta precoç i ara l'aventura és una altra...

Sort a totes amb aquest tema! :-()-)
Meipuça
Entrades: 94
Membre des de: dt. maig 10, 2016 9:20 pm

EntradaAutor: Meipuça » dc. juny 29, 2016 9:55 am

Que bé noies que al final anés tot tant bé!!!!
Les que aneu parint plis aneu posant la vostra experiència que això ens va molt bé.

A mi encara em queda molt moltíssim, pel febrer si tot va bé clar, però és un tema que em preocupa molt ja abans de quedar-me embarassada hi rumiava. I no sé al final com ho farem, perquè fem collit, a la nit encara fa pit, s'adorm amb mi, algun dia que l'ha intentat adormir el meu home és un drama, així que no sé com ho hairiem de planificar.

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::