Autònomes i embaràs: Base cotització i baixa per maternitat

Salut, dubtes i preparatius.
Nadina
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dv. març 10, 2017 7:59 am

Autònomes i embaràs: Base cotització i baixa per maternitat

EntradaAutor: Nadina » dj. març 23, 2017 8:36 am

Hola noies!

Sóc autònoma i estic embarassada, visca!

He pensat que potser ha arribat el moment de pujar la base de cotització per poder tenir una baixa digna. Fins ara la tenia al mínim, però està allunyat del meu sou i durant la baixa, amb el mínim, amb totes les despeses que vénen, no n'hi haurà ni per pipes.

Alguna de vosaltres ho ha fet? Sabeu si pot ser problemàtic pujar-se la base tant a prop de la baixa (em falten 8 mesos, ja és evident que sé la cosa...).

Gràcies per compartir les vostres experiències! La dura vida de les autònomes!! :D

Salut i bon embaràs!

Nadina
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: Autònomes i embaràs: Base cotització i baixa per maternitat

EntradaAutor: Bea » dj. març 23, 2017 8:54 am

Hola Nadina,

La base d'autònoms només es pot canviar dos cops l'any, diria que octubre i abril. Però sento dir-te que estant embaraçada no pots... el meu gestor m'ho va fer i al moment d'agafar la baixa de maternitat em va arribar una carta certificada que feia por. En resum em deien que no em pagaven, després de pagar 700€ al mes durant 6 mesos!! Vaig trucar a la SS i em van tractar com a una delinqüent, em van venir a dir que era una estafadora i que estarien encantats que anessim a judici i reclamar-me la multa corresponent.. Em vaig emprenyar molt anb el meu gestor, i de fet vaig reclamar a la seva pòlissa de RC per mala praxis. Resulta que si tens previsió d'una baixa sigui embaràs, operació o qualsevol altra causa, es considera frau pujar la base. Total que estem com sempre, els autònoms totalment desprotegits. A sobre no tenim dret a lactància.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Nadina
Entrades: 16
Membre des de: dv. març 10, 2017 7:59 am

Re: Autònomes i embaràs: Base cotització i baixa per maternitat

EntradaAutor: Nadina » dj. març 23, 2017 10:27 am

Ostres, que fort! En el meu cas també és que resulta que els ingressos han millorat darrerament i em tocaria pujar la base de totes formes. No sé si es pot justificar raonadament. Preguntaré! Gràcies per explicar la teva experiència Bea! Molt important!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::