Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any 2020?

Llibres, contes, revistes...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any 2020?

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 31, 2020 2:51 pm

Bones!
Crec que tot i l'any de m... que hem tingut no podia deixar de crear aquest post, em sembla que ja és el tercer any i ja comença a ser una tradició!
Els llibres que us poso són els que vaig valorar amb un 5 sobre 5 al Goodreads, us poso el que vaig posar com a opinió en el seu moment també, en l'idioma en què vaig llegir-los:

* L'herba sempre és més verda a l'altra banda de Xavi Coral
https://www.goodreads.com/book/show/509 ... ltra-banda
Relats de diferents viatges, moltes curiositats i anècdotes, explicades de forma amena. El Xavi Coral escriptor és el mateix que el Xavi Coral del Divendres, un paio simpàtic que li agrada explicar coses, però ep, no es confongui amb que no s'hagi documentat. Darrere de les frases fàcils i entretingudes hi ha consultes i preparació a priori, fetes per la mateixa curiositat de saber-ho ell i després per transmetre-ho als altres. Amb les seves semblances i diferències, m'ha recordat a "Els veïns de dalt" d'Albert Om i "Un viatge monstruós" d'Eugeni Casanova. Molt recomanables tots tres.

* La venedora d'ous de Linda D. Cirino
https://www.goodreads.com/book/show/519 ... dora-d-ous
Una història molt bonica, senzilla com la protagonista, en el context de l'Alemanya nazi. Senzilla però carregada de significat. Sense estridències, parla de la vida del camp. L'evolució de la protagonista, com en moltes ocasions em fa reflexionar de si el coneixement realment ens fa més feliços. També m'ha fet pensar que, en les ideologies, hi ha un sector de la població que està al mig. En el cas de l'Alemanya nazi, molta gent no estava ni a favor ni en contra dels jueus, simplement volien sobreviure, i aquesta novel.la n'és un exemple.

* La filla estrangera de Najat El Hachmi
https://www.goodreads.com/book/show/278 ... u39&rank=1
Relat d'una sinceritat admirable, amb crítica a les seves costums i a les nostres, però també amb grans dosis d'autocrítica.

* El amante de Robin Schone
https://www.goodreads.com/book/show/52919680-el-amante
Espectacular. Es una historia principalmente erótica, pero tiene una trama por detrás que la hace redonda. Estoy de acuerdo con alguna opinión que expone que es un erotismo explícito pero muy elegante, muy sensual. Con todo y con eso, te engancha todavía más el querer conocer el final de la trama, y por eso es un libro de 5 estrellas para mí.

* Heima es hogar en islandés de Laia Soler
https://www.goodreads.com/book/show/236 ... n4r&rank=1
Segunda novela que leo de esta autora, y puedo decir sin reparos que aunque la novela de fantasía no me suele inspirar, ni gustar ni atraer, ella consigue lo contrario. Esta novela tiene un crescendo fantástico, va adentrándose en tu piel sin que te des cuenta. Como no leo normalmente este género, no se si lo que trata la trama es normal o típico o es un cliché. Lo único que sé es que me ha atrapado. Takk, Laia.

* La vida escondida entre los libros de Stephanie Butland
https://www.goodreads.com/book/show/381 ... ku5&rank=1
A ver, quede claro que perfecta no és. Como decía hace años una compañera de trabajo: "no buscamos la perfección". Pero, que puntuación le tengo que dar a una novela que me ha emocionado, intrigado, emocionado, hablando de libros y la historia que los envuelve?
Claro que no emocionará a todo el mundo por igual, habrá quién dirá: "llena de tópicos y sentimentalismo". Bueno, pues están ahí, muy bien puestos. En esta ocasión, me han gustado. Pocas veces me he imaginado a los personajes de una forma tan viva, los escenarios, las situaciones.
Una pena que se haya terminado.

* Mare de llet i mel de Najat El Hachmi
https://www.goodreads.com/book/show/387 ... EkV&rank=1
M'ha agradat molt. Si no ho he entès malament, encara que la part del present està narrada en primera persona, és la filla de la protagonista la que explica la història de la seva mare. Tot i així, entenc que s'ha "despullat" emocionalment, ha tret totes les emocions que ha anat sentint. Durant tot el llibre, fins i tot en els moments més durs i colpidors, la història traspua una tendresa que es palpa en cada paraula. Fa que, tot i no estar d'acord amb moltes de les opinions, puguis entendre tot allò que van sentint.

* La biblioteca de los sueños imposibles de Lin Rina
https://www.goodreads.com/book/show/539 ... 1gS&rank=1
Bonito, y sí que recuerda al estilo Jane Austen, british. Me atrapó la trama, me encantó la protagonista, Animant. Además, teniendo lugar en una biblioteca, hablando del amor a la lectura y los libros. No se si es una novela que puede entrar en la categoría "feel good", pero yo me he sentido muy bien leyéndola.

* Flores en la tormenta de Laura Kinsale
https://www.goodreads.com/book/show/802 ... quv&rank=1
Al principio me resultaba difícil puntuarlo, porque me ha dado tanta rabia algunos comportamientos... Pero eso no es culpa de la autora, ella ha reflejado con exactitud lo que era en esa época lo que no se sabía científicamente (léase está loco/a) y lo que salía de la norma de una u otra religión (léase es pecado). Me gustaría que alguien con estudios psicológicos y de medicina y/o logopedia me dijera exactamente que tenía Christian, me quedé con la duda. Pero, sea como fuese, ha sido una novela vibrante, llena de matices, de acciones, de contrasentidos.

Va, i tot i que jo vaig posar-li un 4 sobre 5, si us agraden els llibres i llegir no puc deixar de recomanar-vos aquest:

* El infinito en un junco d' Irene Vallejo
https://www.goodreads.com/book/show/515 ... Z8X&rank=1
Muy interesante siempre, a ratos divertido, a ratos emotivo. Acerté al decidir leerlo entre otras lecturas, como aquel que toma un corte fino de queso curado con un buen vino, o una fresa con una copa de cava. No le doy el 5 porque necesitaba una estructura del libro más clara. Me encanta que un ensayo sea un éxito de ventas!

Apa, segur que us agrada llegir si heu arribat fins aquesta frase neujor:-) neujor:-) neujor:-)
Espero les vostres recomanacions :()()::::
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any 2020?

EntradaAutor: ametista » dj. des. 31, 2020 7:09 pm

Anna Maria ha escrit:Apa, segur que us agrada llegir si heu arribat fins aquesta frase neujor:-) neujor:-) neujor:-)

neujor:-) neujor:-) neujor:-)

Anna Maria com m'agrada aquesta tradició >.-<: >.-<: >.-<: em fas parar un moment i fer balanç dels llibres que he llegit aquest any i m'encanta!

però no és el tercer any, no, aquest és el cinquè! >.-<: >.-<: >.-<:
ho he mirat i vas començar l'any 2016 (i pel que sembla a mi se'm va colar perquè si l'hagués vist hauria contestat segur :content: ) la llàstima és que el post està a l'apartat de novel·les i la resta d'anys estan aquí a Lectura, potser li podríem dir al Toni que mogui el del 2016 cap aquí i així estan tots junts? :()()::::

aquí va la meva llista, m'ajudo de les valoracions que faig al Goodreads però crec que ja he dit algun cop que em costa molt posar 5 estrelles, així que triaré entre els de 4 perquè aquest any no n'he posat 5 cap vegada! (però en tinc algun que em ronda pel cap que potser li acabaré posant 5 estrelles... no us passa que amb el pas del temps te n'adones de com t'ha agradat un llibre perquè encara hi penses?)

- Grown Ups (Marian Keyes)
me'l vaig llegir en castellà però he posat el títol en anglès per simple rebel·lió perquè odio les traduccions de títols que li fan a aquesta autora (en aquest cas "La familia y otros líos") suposo que com que va començar com a autora de chick lit així l'han etiquetat i segueixen en la mateixa línia... i és veritat que els seus llibres es poden seguir considerant com a chick lit però no tenen res a veure amb el tipus de llibres que s'escrivien quan va sorgir aquest gènere (més superficials) els llibres de la Marian Keyes d'avui en dia són molt més elaborats i amb històries de fons, amb algo de substància vaja... Amb això tampoc vull dir que siguin cap obra mestra, simplement literatura de ficció entretinguda i amb moments divertits :ok:

últimament m'he aficionat a la novel·la gràfica/còmic aquests dos són molt bonics:

- Heartstopper (Alice Oseman)

- El príncipe y la modista (Jen Wang)

i cada vegada recupero més el temps perdut amb el gènere que més m'agrada, els thrillers de misteri, suspens psicològic... m'han agradat molt dos de la Shari Lapena (autora de "La pareja de al lado"):

- Alguien a quien conoces (Shari Lapena)

- Un extraño en casa (Shari Lapena)

i també del mateix gènere però per primer cop EN ANGLÈS :menjadonuts:

- I found you (Lisa Jewell)
aquesta autora va ser escriptora de chick lit fa molts anys però en cert moment va fer un gir radical en la seva carrera i es va passar als thrillers i amb molt d'èxit pel que es veu! però no sé si és que amb aquest canvi d'estil els seus editors van decidir que no valia la pena traduir-la o què, però no es troben en castellà... i no m'acabava d'atrevir a llegir-los en anglès per si em perdia coses importants de la trama :-:) però finalment he fet el pas i potser he hagut de buscar alguna paraula però la veritat és que molt bé i el llibre també >.-<: >.-<:


buenu va, mentre escrivia he decidit posar 5 estrelles al llibre que us deia que em rondava pel cap: Heartstopper :love: és la història de dos nois que van a l'institut, els dibuixos són senzills però són tan clars i tendres... :love: en realitat és el primer llibre d'una sèrie i ja em vaig llegir el segon :love: i ara començaré el tercer (crec que seran 5 en total) Si us interessen podeu trobar els tres que estan de moment publicats a eBiblio:

- Noi coneix noi
- La meva persona favorita
- Un pas endavant

Bon any i que a més de salut no ens falti mai la lectura! :globus:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any 2020?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. gen. 01, 2021 5:24 pm

Bones!
Ostres, des del 2016, oix, no ho tenia present no, passa el temps que vola! Doncs gràcies per comentar-m'ho, li he enviat un privat al Toni perquè em canviï aquest del 2016 i així estiguin tots junts :ok:
Pel que fa a Heartstopper l'apunto com a pendent perquè té molt bones opinions i així de pas llegeixo més novel·la gràfica que no ho faig gaire. Pel que fa a la Marian Keyes, doncs en tinc pendents més!
Això de les valoracions tens raó, perquè potser una novel·la en el seu moment ens va agradar molt però pot ser que no ens recordem del que anava, només de la sensació que la vam gaudir. En canvi, altres ens deixen pensant molt de temps i potser canviaríem la puntuació al cap del temps.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::