TR4 març-cremes, salses i mermelades

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR4 març-cremes, salses i mermelades

EntradaAutor: ametista » dl. març 03, 2014 10:45 am

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 01, 2014 11:26 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR4 març-....

EntradaAutor: kine » dl. març 03, 2014 11:11 am

Ole!!! Jo.... Ganatxe de xoco i melmelada segur!!! Mmmmmm
Susana82
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

Re: TR4 març-....

EntradaAutor: Susana82 » dl. març 03, 2014 7:51 pm

hola
mmmmmmmmmmm quina gana m'entra ja!!!!!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 març-....

EntradaAutor: muc » dj. març 06, 2014 5:07 pm

Ostres! Vaig tard! Encara no he posat res al febrer!! Però pel març tinc dues idees ja!! neu:-D
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: TR4 març-....

EntradaAutor: nb_30 » dv. març 07, 2014 7:38 am

ai noies, jo estic a dieta per poder arribar una mica bé a l'estiu.. i no faig res de dolços perquè sinó me'ls menjo!!! :content: Estic en plan verdureta, planxa i fruita.

Però justament la setmana passada vaig comprar maduixes i no eren massa bones i per aprofitar-les vaig fer coulis, però no en vaig fer foto :-:) Si puc en faig aquest cap de setmana. A mi el coulis m'agrada molt menjar-lo amb iogurt natural enlloc del sucre.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 març-....

EntradaAutor: muc » dg. març 09, 2014 5:24 pm

Bona tarda noies!

Us porto una recepta digne de pecat capital :love: Sauce caramel, és a dir, una crema de caramel, recepta d'un amic francès. La salsa es pot posar sobre del pa com si fos nutella, com a farcit d'una coca o barrejada amb iogurt.. en fi, que malauradament desapareix més ràpid del que la operació bikini permetria neu:-D neu:-D

12-sauce caramel.jpg


Ingredients:

250 g de sucre (jo ho he fet amb sucre moreno)

80 ml d’aigua

200 g de mantega + 1/2 cull. de cafè de sal (o bé 200 g de mantega amb sal)

120 ml de crema de llet

La recepta és ben senzilla. Només haureu d’anar amb compte amb el caramel, que no us quedi ni massa poc fet (no tindrà gust de caramel) ni massa fosc, que llavors tindrà un gust massa amargant.

Poseu el sucre i l’aigua en una cassola i deixeu, sense remenar, que es faci el caramel. Aneu-lo vigilant de tant en tant, perquè no es torni massa fosc. Mentrestant, barregeu la mantega amb la sal.

Quan el caramel estigui al punt, retireu-lo del foc i afegiu-hi, sense parar de remenar, la crema de llet. Torneu a posar la cassola al foc, per cosa de mig minut (sense deixar de remenar). Retireu la cassola del foc i deixeu reposar un parell de minuts. Finalment, aneu afegint a la crema la mantega a culleradetes no gaire grans, sense deixar de remenar. Un cop hagueu incorporat tota la mantega a la massa, poseu la crema en pots i tanqueu-los. Quan siguin freds, podreu posar la crema a la nevera, que s’endurirà i tindrà textura de crema. Podeu guardar aquesta crema força temps a la nevera, si és que no us la mengeu abans! :love:
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: TR4 març-....

EntradaAutor: Aitona » dg. març 09, 2014 8:41 pm

Ostres muc aquesta recepta és un pecat!!! No apte en cap cas per l'operació biquini.
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: TR4 març-....

EntradaAutor: nb_30 » dl. març 10, 2014 6:33 am

Muc quina pinta!! Marededeusantissima!!! Me la guardo per mes endavant.
Nenita
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 339
Membre des de: dc. juny 16, 2010 6:55 pm

Re: TR4 març-cremes, salses i mermelades

EntradaAutor: Nenita » dj. març 20, 2014 8:00 pm

Hola!!

Ahir vaig fer crema catalana!! Vaig treure la recepta de la wikipedia, és la següent:

Ingredients:
- 1 litre de llet
- 4 rovells d'ou
- 2 cullerades de maicena
- canyella en branca
- pell d'una llimona
- 200gr de sucre

S'escalfa la llet amb la canyella i la llimona. A part, es baten els rovells d'ou amb el sucre, i després amb la maicena. Es cola la llet i s'afegeix als ous a poc a poc i batent contínuamen. Es posa la barreja altre cop al foc sense bullir fins que espessi i es posa a les cassoletes de fang. Un cop fred s'hi posa sucre per sobre i es crema.

Boníssima i ben senzilla!!
IMG_20140319_214544.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 març-cremes, salses i mermelades

EntradaAutor: ametista » dt. abr. 01, 2014 11:24 pm

Nenita que booona!!!! >.-<:

jo la faig igual....però amb el doble d'ous! recepta de ma mare :love: a casa ens agrada potent o-o:)

i aquí recepta de la crema pastissera!
l'única diferència és que és més espessa que la catalana (porta més maizena o midó) i que es pot aromatitzar amb vainilla en comptes de llimona i canyella

DSC_0064.JPG


CREMA PASTISSERA

8 rovells d'ou
1 litre de llet
1 branca de canyella+pell de llimona o una baina de vainilla
200 gr. de sucre
100 gr. de maizena

mateix procediment que la Nenita però quan espesseix es deixa refredar una mica i es fa servir en la recepta que la necessitem: per farcir un pa de pessic, una coca de brioix, uns bunyols o unes lioneses, etc.

tinc pendent fer proves alternatives: amb llet d'arròs, sense sucre....si m'hi poso ja ho penjaré :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::