TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 21, 2014 10:51 am

kine de xocolata, mmm! jo també he fet experiments amb xocolata aquest cap de setmana o-o:) o-o:)

Takita si poses la foto del pastís et poso a l'índex de receptes! :ok:

Ponioleta gràcies per la idea, té bona pinta!

la veritat és que la meva intenció per aquest taller no era fer flams d'ou perquè ja us vaig dir que els tenia aparcats però veient el de la muc, mmmmm m'agafen ganes de tornar-hi i a més després dels meus experiments l'ametistu em reclama flams de veritat, que li xiflen....o sigui que potser cauran aviat...ja veurem...

el meu objectiu pel taller era experimentar amb els flams que no són flams, m'explico: als meus nens els encanten els flams de vainilla...que si te'ls miren no són flams, són postres làctics amb gust de vainilla (no porten ou)...i ho volia intentar "en versió saludable" (amb llet d'arròs, agar-agar, endolcidors naturals...) però si a més a més no li poso colorant i els planto una cosa blanca dient que és un flam...crec que no els hi cola :r) (perquè a sobre tampoc els poso caramel per estalviar-me el sucre i els faig en format iogurt, en got de vidre :-:) :-:) .....crec que hauré d'investigar els colorants grocs naturals si vull que arribin a provar-los! :r) )
vaja, que de moment he fet proves per mi per anar veient textures, proporcions...però en comptes de vainilla a l'últim moment em va agafar un rampell i m'hi vaig posar xocolata :love: i tinc pendent comprar l'agar-agar...però primer vull gastar els 2 paquets de gelatina que ronden per casa abans que em caduquin :-:) així que vaig fer la recepta amb gelatina i ja que era només per mi, amb un edulcorant artificial (sucralín) que també he d'anar gastant...vaja que de la intenció que tenia al que realment vaig fer!!! ?-) ?-) :-D :-D :-D
...però estava bo :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 21, 2014 10:57 am

"FLAMS" LLEUGERS DE XOCOLATA

250 ml de llet d'arròs
2 cullerades soperes de cacau pur en pols
unes gotes d'edulcorant artificial
3 fulles de gelatina

- desfer les dues cullerades de cacau a la llet d'arròs, afegir-hi l'edulcorant i barrejar.
- hidratar la gelatina en aigua freda, desfer-la en una mica d'aigua calenta i afegir-hi la llet amb xocolata
- abocar als gots de vidre i deixar quallar a la nevera durant un mínim de dues hores

primer intent (em va quedar un pél massa líquid)

DSC_0192.JPG



segon intent (molt millor)

DSC_0199.JPG


seguiré experimentant però crec que ja tinc postre làctic alternatiu per mi per quan em vingui de gust algo dolç...i amb poques calories! :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Hellobaby
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dt. març 26, 2013 9:39 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Hellobaby » dt. gen. 21, 2014 5:23 pm

Receptes i mes receptes que bé :p-)
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: muc » dj. gen. 23, 2014 8:34 am

kine, quin goig! Ho provaré!!! :love:

Ametista, també provaré els teus "flams experimentals" (poden considerar-se deconstrucció?? :content: ) que també tenen una pinta!! >.-<: La recepta que has posat és la del segon intent?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 25, 2014 7:42 pm

muc, la recepta és la mateixa als dos intents però quan diu "desfer la gelatina en una mica d'aigua calenta" el primer cop va ser una mica massa d'aigua calenta :r) :r) i el segon cop ja vaig ajustar més :ok:

nenes finalment vaig fer flams...i va ser un desastre un altre cop ?-) :-:) :-:) :-:)
l'ametistu em va dir que a partir d'ara els flams ja se'ls farà ell :-:)

...la veritat és que no sé què carai em passa que sempre acabo improvisant a última hora.... volia fer flams normals i corrents però a l'últim moment vaig decidir fer aquests http://www.cuinaperllaminers.com/2008/1 ... ogurt.html i fiascuuuuuuuuu :ufs: :ufs: :ufs:

a veure, són comestibles però no sé què ha passat que s'han fet dues capes, la de dalt com una mousse moooolt consistent i la de baix com un flam...però massa claret.....sniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiif no ho entenc! ....mmm....potser perquè vaig fer algun canvi.......? :-:)

DSC_0221.JPG


FLAM DE IOGURT

3 ous
2 iogurts naturals desnatats
2 mesures de iogurt de llet d'arròs
1 mesura de iogurt de sucre morè

la resta igual que la recepta original... només que amb pots petits i per tant menys temps de forn...

DSC_0215.JPG

aquí el detall on es veuen les dues capes, la de sota sembla correcta, la de sobre...un xurro :-:)
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 26, 2014 9:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 25, 2014 7:55 pm

i resulta que avui quan hem vingut a dinar a casa mons pares, va ma mare i ens planta aquest púding per postres!
casi no estic a temps de fer-li foto, estava boníssim!!! >.-<:
o sigui que si accepteu a ma mare com a participant esporàdica us poso la recepta :content: l'ametistu diu que em dóna una última oportunitat d'intentar fer un flam decent provant el de ma mare...sempre i quan el faci EXACTAMENT IGUAL que la seva recepta!!!!!! :-:) :-:) :-:)
no sé per què ho diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu o-o:) o-o:) o-o:) o-o:)

puding.jpg


PÚDING DE PA

600 ml llet desnatada
4 ous
6 cullerades de sucre
pell llimona
canyella
restes de pa, magdalenes...
sucre per fer el caramel

- escalfar el sucre pel caramel al microones amb una mica d'aigua, repartir pel fons del motlle
- bullir la llet amb una branca de canyella i una mica de pell de llimona
- batre els ous i el sucre, afegir-hi les restes de pa (o magdalenes, croissants...)
- colar la llet i abocar-la damunt la barreja d'ous, remenar-ho bé i ràpid (perquè no quallin els ous abans d'hora)
- posar-ho al motlle i coure al forn al bany maria durant aproximadament una hora
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Aitona » dg. gen. 26, 2014 9:09 pm

Ummmm ametista a mi em sembla que podem fitxar la teva mare pel repte de cada mes.... la veritat és que aquest púding de pa te una pinta brutal. >.-<: >.-<: >.-<:

He estat remenant a veure quin feia jo aquest mes i la veritat és que els de xocolata tenen molt bona pinta però és ingredient prohibit per ara, així que els deixo per més endavant.

Muc el teu flam de formatge fresc es veu genial també.

I ara uns dubtes sobre els flams de tota la vida, sabeu quin pot ser el motiu pel qual una vegada cuit quedin tot de foradets per dins?? Algú ha provat de coure'ls amb algún altre sistema que no sigui al bany maria?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 26, 2014 9:45 pm

ja he posat les fotos!

Aitona, vols dir aquests foradets que es veuen a la segona foto que he posat?
penso que té a veure amb l'aigua del bany maria, com que es fan mini-bombolletes queden marcades a les parets del flam...penso que si surten així són relativament normals (el púding de ma mare també en tenia per fora però per dins ni una!) però quan també n'hi ha per dins crec que és perquè l'aigua del bany maria ha arribat a bullir...però el meu criteri en tema de flams potser no té gaire valor, eeeeh? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Aitona » dg. feb. 02, 2014 3:23 pm

Vaig tard i la veritat que quan veieu la recepta no tindré excusa possible.

He buscat alternativa al bany maria per fer el flam i al final m'he decidit per aquesta recepta que és molt simple i surt un flam bastant gustós.

Flam ràpid
Ingredients per a sis flams:
2ous
4 cullerades soperes de sucre
250 ml de llet
1 sobre de quallada
Batre l'ou amb el sucre i quan sigui una mescla blaquinosa afegir-hi la llet i el sobre de quallada.
Abocar-ho en motlles i posar al microones 5 min a 600W de potencia.
Fitxers adjunts
flam.JPG
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 17, 2014 12:20 pm

Vaig tard, mooolt tard...

Aquest any m'he fet el seriós propòsit de menjar millor, que no és que mengés molt malament, però acabar de deixar els dolços i companyia per ocasions comptades. Així que al final no estic fent res del taller de receptes ;-)

Però ahir vaig fer aquest pastís i penso que entra dins aquesta categoria. És una adaptació d'un postres que es diu Quesada Pasiega, però vegà (sense ous ni llet) i de pas li he rebaixat la quantitat de greix que portava la recepta que he versionat jo.

En podríem dir "Falsa quesada" :-)

Imatge

Ingredients

un iogur de soja
100 gr de farina
2 cullerades soperes (amb muntanyeta) de maicena
100 gr de xarop d’atzavara (o sucre)
500 ml de llet de soja
30 gr de margarina
la pell d’una llimona (ratllada petita)
canyella al gust

Elaboració

Tant senzill com barrejar tots els ingredients. A poc a poc i amb paciència, manualment, per evitar que quedin grumolls, o amb el minipimer i en 2 minuts ho teniu barrejat.

El resultat és una massa molt líquida però que la farina de blat i la maicena van quallant quan ho posem al forn.

Escalfem el forn a 180ºC i quan està calent, posem la massa en un motllo i el posem al forn uns 50 minuts.

Ho deixem refredar bé, desmotllem i ho servim. Es pot prendre sol o acompanyat de melmelada, confitura, compota, o també fruita fresca.


El resultat és un pastís d'aquests "humits", suau, amb cert gust a llimona i a canyella, que recorda una mica la textura d'un pastís de formatge però no el gust, evidentment. Però (crec, perquè no m'he posta a calcular-ho) té relativament pocs greixos i no massa sucre.

Per cert, es pot fer amb llet i iogurs de vaca si és el que teniu per casa.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: kine » dt. març 18, 2014 1:00 pm

Noies!!! Em van donar moltes llimones i buscant receptes n'he trobat una al blog que m'encanta cuinaperllaminers. La recepta original és pastís de mousse de llimona amb maduixa però jo només he fet la mousse.
Pel meu gust potser massa àcid, el pròxim dia hi posaré més sucre.


MOUSSE DE LLIMONA

ingredients:
- 4 llimones
-400 ml de nata
-100gr de sucre
-5 fulles de gelatina

Posem en remull les fulles de gelatina. Fem el suc de llimones i el pisem al foc amb el sucre fins que es desfaci. Retirem del foc i hi afegim la gelatina escorreguda. Ho deixem refredar.
Muntem la nata, però no cal que estigui del tot montada. Hi afegim el suc en dos vegades i cap a la nevera!
Fitxers adjunts
2014-03-18 13.23.06.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dc. març 19, 2014 11:30 pm

oooh, m'encanta que hi segueixi havent moviment en Tallers de mesos anteriors! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::