Tallar pa fet panificadora

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: granota2012 » dg. nov. 19, 2017 7:55 am

Hola

Tinc panificadora Lidl que va molt bé però al tallar el pa es trenca i no queden les llesques senceres. Només queden bé les dues primeres de cada costat, les altres totes malament...no només les que queden amb el forat...i el tallo en fred.
Si algú em pot ajudar
Gracies
granota2012.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 19, 2017 1:02 pm

hola granota!
tens raó, a mi també em passava quan feia el pa a la panificadora... i el que feia era tallar el pa longitudinalment (perquè queden quadrats i força alts) i llavors fer les llesques de cada part, també es desmuntaven una mica però no tant com si les tallava senceres..... no sé si et servirà la idea :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: Beikost » dg. nov. 19, 2017 4:28 pm

¡Hola, noies!

Granota2012, quina farina fas servir? Nosaltres també tenim panificadora i portem més d'un any fent proves amb diferents farines i processos, i depenent de si duu farina integral i la proporció i també de si fas o no preferment, la textura canvia moltíssim. Per exemple, els primers se'ns esmicolaven al cap d'un parell de dies, i en canvi ara ens duren una setmana perfectes i sense trencar-se al fer les llesques.

Tenim ganes de que torni la calor i provar de fer una massa mare, si amb el preferment els pans han guanyat molt amb massa mare han de ser la repera.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 19, 2017 4:39 pm

la Beikost té raó, segons com facis la massa també millorarà l'estructura (amb preferments, massa mare, retard de la fermentació a la nevera...) :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: granota2012 » ds. nov. 25, 2017 6:21 am

Hola Beikost i Ametista,
Doncs faig servir farina integral ecològica amb la recepta teva, Ametista. Bastanta proporcio de farina integral barrejada amb a vegades farina d.arros o farina blanca, 375 ml. Aigua. També farina d.espelta barrejada amb farina normal.
A mí se m.esmicola ja el primer dia tallant.lo en fred.
Gracies per respondre no he pogut entrar abans.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: Beikost » dg. nov. 26, 2017 10:22 am

Hola, Granota2012

Si tens ganes de fer proves, jo et recomanaria que canviessis la part de farina blanca que poses per farina blanca de força, per guanyar en gluten. Igualment també et diria que provessis de fer un preferment (posar unes hores abans part de la farina i la llevadura i deixar que fermenti).

Ja diràs!
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: granota2012 » dg. nov. 26, 2017 8:19 pm

Hola
Doncs es bona idea fer un preferment, ho faré. Quanta estona es deixa? Amb aigua, no?

Gracies!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 26, 2017 9:17 pm

amb aigua sí, i si es pot, l'ideal és fer-lo el dia abans, tot i que unes hores abans també està bé :ok:
et poso l'enllaç amb l'explicació dels diferents preferments i com fer-los servir, el millor per començar és el poolish :ok:

i com diu la Beikost, si treballes amb farines integrals millor barrejar-les amb farina de força que amb farina normal, perquè té més gluten i així es compensa que les farines integrals dificulten la fermentació (diguem que tenen "obstacles" (trossets de germen, clofolla, etc) que no ajuden a que es desenvolupi la xarxa del gluten) i el mateix amb la farina d'espelta, que té el gluten fluixet (amb poca força)

per cert, quin programa fas servir de la panificadora? perquè a vegades el problema també és que les panificadores tenen programes amb fermentacions molt curtes (i per això les receptes que porten són amb molt de llevat) i això tampoc ajuda... jo quan la feia servir el que feia era amassar amb el programa d'amassat, apagar la màquina fins que fermentés el suficient i llavors encendre-la amb el programa de cocció per coure'l... i els pans van millorar considerablement també :ok:

ja ens diràs quines proves fas i com et va! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: granota2012 » dg. nov. 26, 2017 10:23 pm

Hola noies,
Doncs provaré de fer un polish i ja us diré, suposo que serà el pròxim cap de setmana.
El programa 3 integral de 3hores 18 Min. Pes 750 gr.( Total farina 525 gr.+. 375 ml.aigua) o potser hauria de possar pes d'1 Kilo?Torrat: maxim de torrat. De vegades he fet programa amassat, deixo 1 hora x fermentació i programa 12, forn. Però clar es d.estar més pendent...
Gràcies.
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: granota2012 » dg. des. 03, 2017 9:28 am

Bon dia,

Ametista,Beikost he fet un poolish amb 100 gr farina d.espelta, 100 ml. Aigua i 1 gr. de llevat de sobre. Vaig deixar.lo entre 7 i 8 hores i despres ho vaig afegir a la panificadora amb 200gr.bfarina de força i 200gr.mes de farina d,espelta (total farina espelta 300gr.) i 3 gr.mes de llevat sec.

Programa amassar, 1.30h. Despres vaig parar la panific. durant 1 h. I al final programa de forn.

Estic contenta d.aquest pa. S.esmicola una mica també pero no tant i tallat com deia l.Amestista, :b-)))
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: ametista » dg. des. 03, 2017 8:55 pm

que bé granota, m'alegro molt que el pa hagi millorat! >.-<: >.-<:

ara a seguir investigant i provant cosetes! :ok: i ens ho vas explicant, eh?

(una altra tècnica que millora l'estructura entre d'altres coses seria l'autòlisi, per si ho vols provar també)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Tallar pa fet panificadora

EntradaAutor: granota2012 » dl. des. 04, 2017 6:07 pm

Hola

Ametista ja m ho vas complicant...es broma... jejeje però em miraré això de l.autolisi.

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::