Pa de viena?

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Pa de viena?

EntradaAutor: Castanyeta » dl. des. 03, 2012 3:09 pm

Hola,

teniu la recepta del pa de viena? Ingredeints, procediments, trucos...

Gràcies!
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 29, 2013 12:21 pm

hola Castanyeta!
ooooh el pa de Viena, quins records d'infància!! :: orrr::
si és que et refereixes a aquest:

Pa de vi.jpg
Pa de vi.jpg (7.42 KiB) Visualitzat 13227 cops


m'encantaven els panets de Viena però encara estic en busca i captura d'una recepta decent...i és que hi ha un altre pa de Viena, que es fa més a nivell europeu diguem :r)

DSC07087.JPG
DSC07087.JPG (40.72 KiB) Visualitzat 13227 cops


i normalment les receptes que es troben per internet són d'aquest segon...

tu quin volies?
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 28, 2013 12:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: Castanyeta » dl. abr. 29, 2013 12:27 pm

el primer! Del segon ja n'he vist unes quantes. Però no è lo mimmo...
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 29, 2013 12:36 pm

doncs estic en procés d'investigació o-o:)
quan trobi una bona recepta te la poso :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: Castanyeta » dl. abr. 29, 2013 8:26 pm

Perfecte. Gràcies!
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: vicky1983 » dj. maig 02, 2013 10:53 am

noies jo faig aquests:
viewtopic.php?f=103&t=26167

són com pa de viena!! estan de vici i a la meva nena li encanten i se'ls menja perfecte.

espero que us serveixi!
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
Avatar de l’usuari
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: vicky1983 » dj. maig 02, 2013 11:00 am

noies us passo també una recepta que em va enviar la meva presentadora. Estan molt bons farcits amb un tros de xocolata!! jajaja

Pa de llet farcit amb pernil i formatge i Trena de pa de llet amb xocolata
En aquesta recepta donarem dos“acabats” diferents a una mateixa massa, un acabat dolç i l’altre salat. Però també podríem acabar-ho fent uns panets individuals, i podríem posar-hi per sobre o bé trossets de xocolata, o bé llavors de rosella, o bé sèsam torrat...pipes...
(X GLUTEN FREE: com que les farines sense gluten tenen molt poc cos i són poc flexibles, la millor opció seria comptar amb un motlle sucat amb oli, on abocar la massa un cop pastada i on deixar-la reposar.veure altres suggeriments al final del document)
Ingredients:
500g farina de força, és la farina de blat amb tot el gluten i per tant la massa serà molt flexible i agraïda de treballar. 250g llet
50g mantega
50g sucre
1 sobre de llevat de forner o un dau de llevat fresc
un pessic de sal
150g formatge de fondre en llenques (tipus tranchettes)
100g pernil dolç en llenques fines
150g xocolata negra o amb llet
un ou batut.
Posa la xocolata partida en preses dins del got i trosseja 10 seg + vel 5. Reserva-la i renta el got.

Posa dins del got la llet, la mantega, el sucre i la sal: 2 min + 37º+ vel 2.
Afegeix-hi el llevat: 5seg + vel 4,Incorpora-hi la farina: 5seg + vel 6.
Posa el selector de velocitats en posició got tancat i programa: 3 min + vel espiga
Retira la massa del got i divideix-la en dues parts iguals.
Amb una de les parts faràs la trena seguint aquestes instruccions:
d’aquesta mitat de la massa n’has de fer 3 parts iguals, i de cada part un“xurro” allargat. Pinta cada xurro amb ou batut i arrebossa’l amb els trossets de xocolata .I ara trena’ls.
Amb l’altra mitat fes el pa farcit seguint aquestes instruccions:
ajudant-te amb un corró, estira bé la massa i dóna-li forma quadrada. Posa una capa de formatge en llenques i a sobre una altra de pernil dolç. Enrotlla-ho com si fos un braç de gitano i tanca’n bé els extrems.

Ara els dos pans han de reposar en un ambient càlid i evitant les corrents d’aire, per això una opció vàlida és: escalfar prèviament el forn a 50º + 5 min, i després apagar la temperatura, llavors ja pots posar-hi els pans a dintre i deixar-los reposar durant una hora, veuràs que gairebé doblaran el seu volum.
Un cop has trets els pans reposats del forn, escalfa’l a 200º + 5 min.
Mentrestant pinta el pa farcit amb l’ou batut
Posa els dos pans al forn a 200º uns 15-20 minuts fins que agafin un color torrat.
si no t’hi caben els dos a l’hora, pots fer-ne primer un i després l’altre, però el que quedi fora x ser fornejat més tard que quedi en un lloc recerat.

(GLUTEN FREE : si el motlle on has deixat reposar la massa és el típic x plum-cake al fornejar-lo et quedarà un pa espectacular.Abans però l’hauràs de pintar amb ou batut o amb aigua i enganxar-li o bé sèsam, o pipes...
Una altre acabat x aquest pa seria: un cop reposada la massa i amb les mans sucades amb oli, fer-ne boles d’una mida homogènia i anar-les posant una al costat de l’altra dins d’un motlle rodó, dels de fer pastissos, prèviament pintat amb oli.
llavors pintar el pa x sobre amb l’ou batut i decorar o bé amb trossets de xocolata, o bé amb llavors de rosella ,pipes, sèsam,sal maldom...)
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: ametista » dg. juny 02, 2013 11:18 pm

vicky m'alegro que a la teva nena li agradin els panets blancs! >.-<:
mmm, per mi no són com els panets de Viena però suposo que també depén de quins panets de Viena menjàvem de petites, no? :-D
i la segona recepta que poses penso que són més com els que vaig posar a la segona foto, que és un pa de Viena enriquit amb mantega i sucre que queda amb un sabor lleugerament abrioixat...i que en moltes fleques el vénen així! però el que jo buscava és el de la primera foto, un pa de crosta toveta, amb la molla molt flonja i amb un gust suau i no abrioixat....i Castanyeta em penso que l'he trobat!!!! :b-)))

he fet mooooltes proves i entre elles he trobat alguna recepta que afegiré al meu receptari habitual, per exemple els panets de mantega torrada del Xavier Barriga...boníssims!!! però tenen gust de mantega i jo no els recordava així...

i la recepta que definitivament és la que més m'ha recordat els panets de Viena que menjava de petita ha estat la dels Kaiser Rolls http://en.wikipedia.org/wiki/Kaiser_roll també anomenats Vienna Rolls :ok: l'aroma....no podia parar d'ensumar-los! :-D :-D :-D
la crosta tova, la molla increïblement flonja.....el sabor potser no era tan exacte, però també penso que aquí cada forn de pa hi deuria posar el seu granet de sorra i jo he provat una recepta estàndard...però és de lluny la que més s'acosta al que buscava i per això te la poso, a veure què et sembla!

...vaja, que si la proves i t'agrada ja podràs treure l'interrogant del títol del post ;-)))
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. oct. 17, 2015 8:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa de viena

EntradaAutor: ametista » dg. juny 02, 2013 11:44 pm

Kaiser Rolls de Peter Reinhart
(llibre "El aprendiz de panadero")

kaiser.JPG


225 gr de pasta fermentada
280 gr de farina
150 gr d'aigua
45 gr d'ou batut
2o ml d'oli
5 gr de sal
8 gr de llevat fresc

- el dia abans fer la pasta fermentada amb 70 gr de farina de força, 70 gr de farina panificable, 90 gr d'aigua, 2 gr de sal i 2 gr de llevat fresc. Unir ingredients i amassar, deixar reposar una hora en un bol tapat, amassar uns segons i guardar a la nevera ben tapat. L'endemà treure de la nevera, tallar-lo en uns 10 trossets i deixar reposar una hora perquè es posi a temperatura ambient
- unir tots els ingredients i amassar
- deixar fermentar en un bol untat en oli i tapat amb film transparent fins que dobli el seu volum
- tallar porcions de 75 gr. i donar forma*
- deixar fermentar fins que gairebé doblin el seu volum
- enfornar a 220ºC durant uns 15 minuts

*donar forma té el seu intríngulis...jo encara he de millorar molt :r)
es pot fer de dues maneres:





és qüestió d'anar provant quina va millor!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: Castanyeta » dc. juny 05, 2013 11:09 pm

Ametista! Mira aquesta videorecepta: fan tota la pinta de ser panets de viena 'dels tradicionals de tota la vida de forn d'aquí', inlosa la forma típica; i els explica, encara que en castellà, un forner clarament català. Falta provar-ho, però em sembla que ara sí que sí.

Edito: ara veig, comparant amb la que has posat tu, que aquesta torna a ser abrioixada o com de pa de llet, amb mantega i sucre i tota la pesca. Caldrà de fer proves (passa que ara amb la calor sóc poc amiga de posar el forn en marxa, així que potser trigaré).

http://www.youtube.com/watch?v=hHIc-_Ny2lM
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa de viena?

EntradaAutor: ametista » dj. juny 06, 2013 3:03 pm

Castanyeta! sí que tenen bona pinta aquests panets del vídeo! però mirant la recepta és molt similar, per no dir que és la mateixa, que la que et deia del panets de mantega torrada del Xavier Barriga o sigui que és lleugerament abrioixada, estil pa de llet suau...que estan boníssims també! però per mi la recepta que vaig posar de Kaiser rolls és la que més s'assembla als panets de Viena que jo recordava...suposo que dins del món dels panets de Viena hi ha diferents varietats!

a veure quin dia t'animes a fer-los i descobreixes quins s'assemblen més als que tu recordes!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::