panets blancs

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: panets blancs

EntradaAutor: glorieta » dv. oct. 05, 2012 5:35 pm

I ara ja han fet la segona i els he cuit. El meu fill i jo ens n'hem menjat un cadascu amb nutella i mmmmm!!!! bonissim!!! En Pol no n'ha deixat ni una engruna i jo... TAMPOC!!
Però com es normal no he pensat a fer foto, i els altres ja els tinc al congelador per els berenars de la setmana vinent i l'altre.
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 16, 2012 12:16 pm

Lau ha escrit:És normal que el llevat fresc faci olor forta? quant temps es guarda a la nevera?

sí que és normal, i com t'ha dit la Ponioleta al paquet hi posa la data de caducitat que acostuma a ser curta, la del teu paquet deu ser pel 2 de novembre... i l'aspecte que tenia és el que toca! si te'n queda i no el fas servir el pots congelar (jo el tinc congelat a trossets petits de 3, 6, 10 gr... el que pugui necessitar i com que són petits a temperatura ambient es descongelen ràpid)

Lau ha escrit:Tinc un dubte... si la primera fermentació està més estona de la que aconselleu a la recepta passa alguna cosa? és a dir, si en comptes d'hora i mitja hi està tres què passa?

passa que la massa se'n ressentirà (el llevat es menja tots els sucres i no en queden per després i per tant a la segona fermentació la massa no puja o molt poquet, quan hi fas el tall es desinfla, al forn no puja gens o fins i tot s'encongeix, la crosta queda tova en comptes de cruixent...) vaja, que perd sobretot en estructura i també pot perdre en sabor...
o sigui que si t'han quedat bons imagina el pròxim cop! :content:
si mai et tornes a trobar que has de marxar i tens la massa fermentant, la poses a la nevera i la temperatura baixa frenarà una mica la fermentació :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Lau » dt. oct. 16, 2012 6:31 pm

ametista ha escrit:
Lau ha escrit:És normal que el llevat fresc faci olor forta? quant temps es guarda a la nevera?

sí que és normal, i com t'ha dit la Ponioleta al paquet hi posa la data de caducitat que acostuma a ser curta, la del teu paquet deu ser pel 2 de novembre... i l'aspecte que tenia és el que toca! si te'n queda i no el fas servir el pots congelar (jo el tinc congelat a trossets petits de 3, 6, 10 gr... el que pugui necessitar i com que són petits a temperatura ambient es descongelen ràpid)

Lau ha escrit:Tinc un dubte... si la primera fermentació està més estona de la que aconselleu a la recepta passa alguna cosa? és a dir, si en comptes d'hora i mitja hi està tres què passa?

passa que la massa se'n ressentirà (el llevat es menja tots els sucres i no en queden per després i per tant a la segona fermentació la massa no puja o molt poquet, quan hi fas el tall es desinfla, al forn no puja gens o fins i tot s'encongeix, la crosta queda tova en comptes de cruixent...) vaja, que perd sobretot en estructura i també pot perdre en sabor...
o sigui que si t'han quedat bons imagina el pròxim cop! :content:
si mai et tornes a trobar que has de marxar i tens la massa fermentant, la poses a la nevera i la temperatura baixa frenarà una mica la fermentació :ok:


Gràcies per tots els consells ametista!! Ja n'he fet un altre cop... el meu fill se'ls menja molt bé i almenys tinc controlat tot el què porta.
Avatar de l’usuari
silviona
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dt. ago. 03, 2010 12:43 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: silviona » dl. nov. 04, 2013 9:01 pm

aqui teniu els nostres mickyes!! nurdeu em van encantar! sempre els havia fet rodons i al Quim li han encantat i el millor de tot es que son bonissims! gracies!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: ametista » dj. nov. 21, 2013 10:08 am

panets blancs amb llet d'arròs en comptes de vaca:

panets blancs amb llet d'arròs.JPG


com que la llet d'arròs és una mica dolceta no els enriqueixo (els faig sense oli ni sucre)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: panets blancs

EntradaAutor: toska » dl. des. 02, 2013 2:36 pm

Despres del desastre dels panets de llet he provat a fer aquests panets...
He utilitzat la panificadora per fer la primera pujada. Així que puc treure profit de la màquina :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))

I han quedat molts bons!!! >.-<: >.-<: >.-<:

Al final aconseguiré fer alguna cosa decent.

Moltes gracies ametista!!! No havia estat mai tan motivada!!! No pensava que jo podria fer una cosa així.
Fitxers adjunts
IMG_20131201_142943.jpg
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: ametista » dl. des. 02, 2013 5:56 pm

que bé toska me n'alegro molt!! >.-<: >.-<:
tenen un pinta boníssima! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Navi » dt. des. 03, 2013 2:25 pm

Cada dia tinc més ganes de provar aquests panets! Em dono un ultimàtum, d'aquesta setmana no passa!! ;-)

Creieu que quedaran bé amb una mica de sèsam o pipes variades per sobre?
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: ametista » dt. des. 03, 2013 2:53 pm

segur que sí! :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Navi » dc. des. 04, 2013 7:44 pm

Aquí estan!

Imatge

alguns m'han quedat una mica esbardellats pel mig però fan una oloreta!!

Sóc un cas, aquests m'han quedat tovets per dalt i els panets de llet em van quedar amb crosta, però n'estic taaant orgullosa! :p-)
Imatge
Avatar de l’usuari
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Navi » dj. des. 05, 2013 8:21 am

Bon dia!

Van quedar molt bons! :ok: No vam poder esperar i el primer el vam menjar calent (amb els crits que em feien a casa quan era petita dient-me que m'agafaria mal de panxa per menjar pa calent!). Gràcies, novament, per la recepta.

Iam, voldria explicar un dubte que tinc referent al llevat fresc.Fa temps vaig llegir al blog "La cuina de sempre" http://www.lacuinadesempre.cat/2011/08/ ... tacio.html el procés de la fermentació del llevat i explica el següent:

Us mostraré quina influència té la temperatura en el llevat fresc:
- A 4º graus la fermentació està pràcticament bloquejada
- A 10º-15º graus es ralentitza l'activitat fermentativa
- A 20º-40º graus augmenta progressivament l'activitat
- A 45º graus es frena l'activitat
- A 55º graus mor el llevat


El que em va passar amb els panets va ser que em van continuar creixent amb el forn a 180 graus (els vaig posar quan ja estava a 180, no abans). Un parell se'm van unir i tot, i havia deixat 4 dits d'espai entre uns i altres. Sabrieu dir-me per què van continuar creixent? Els bitxitus del llevat no haurien d'haver mort?

Que tingueu un bon dia!
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: ametista » dg. des. 08, 2013 2:24 pm

hola Navi!

quan tenies els panets fermentant estaven a temperatura ambient (sobre uns 20º) En el moment de posar-los al forn no es van posar immediatament a 180º sinó que es van anar escalfant progressivament i mentre passaven de 20 a 40-45º la fermentació s'accelerava i per això van crèixer més. A partir de 45-55º va parar la fermentació i va morir el llevat, els panets van deixar de crèixer i es van acabar de coure (amb una temperatura final aproximada d'entre 85-95º)

el pa SEMPRE ha de crèixer una mica més al forn, és el que li acaba de donar volum i crea les característiques "grenyes" (el talls per on s'obre) si no creix més és que hem sobrefermentat la massa i ja no queda aliment pel llevat quan arriba al forn, com a resultat el pa no serà tan esponjós i quedarà més aviat pla o aixafat...

o sigui que ja ho vas fer bé, eh? només que el pròxim cop potser hauràs de posar els panets una miqueta més separats entre ells :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Navi » dg. des. 08, 2013 10:54 pm

Gràcies Ametista, pensava que havia fet alguna cosa malament, jeje. Quasi sempre que faig servir el llevat fresc és per fer coca de forner i suposo que costa més de recordar la mida que tenia al posar-la al forn.

Per cert, el dissabte vaig tornar a fer panets per portar un berenar i van triumfar! >.-<:
Imatge
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: panets blancs

EntradaAutor: Nusol » dl. feb. 17, 2014 10:37 am

Tenia aquesta recepta de panets al cap des de feia temps, i els he fet aquest cap de setmana. Boníssims!!! >.-<: >.-<:
Ametista, moltes gràcies per la recepta! :-()-)

Aquí teniu el resultat:
Panets1.jpg
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: ametista » dt. feb. 18, 2014 10:00 pm

Nusol, quina pinta! >.-<: >.-<: >.-<:
m'alegro que t'hagin agradat!! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::