CL novembre'21 - TOP 10 de LLIBRES PREFERITS - El último Catón (Matilde Asensi)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
3
100%
m'ha agradat, està bé
0
No hi ha cap vot
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 14, 2021 10:48 am

ostres que bé, doncs coincidim totes i ja tenim llibre! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. abr. 14, 2021 10:49 am

>.-<: >.-<:
Si l'últim cató és la meitat de bo que la trilogia del Martín ojo de plata de la mateixa autora jo m'ho passaré molt bé llegint-la!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 23, 2021 7:44 pm

Bones!
Doncs ja he fet la tria final. Però abans de posar-la aquí, pregunto si potser estaria millor crear un altre post per no fer un embolic amb les votacions que vam fer del que llegiríem ara entre la llista de fa 10 anys i els comentaris de l'últim cató.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dg. oct. 24, 2021 11:19 am

doncs tens raó Anna Maria, potser hi haurà moltes coses barrejades... tot i així, porto una estona pensant com fer-ho perquè obrir un post a banda tampoc m'acaba de convèncer... i al final se m'ha acudit que em podríeu enviar la llista per privat i jo les posaré totes a la primera entrada, què us sembla? així estarà pregunta i respostes juntes i la resta del post més ordenat (primer les llistes de les votacions i després els comentaris del llibre) com ho veieu?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. oct. 24, 2021 2:01 pm

ametista ha escrit:doncs tens raó Anna Maria, potser hi haurà moltes coses barrejades... tot i així, porto una estona pensant com fer-ho perquè obrir un post a banda tampoc m'acaba de convèncer... i al final se m'ha acudit que em podríeu enviar la llista per privat i jo les posaré totes a la primera entrada, què us sembla? així estarà pregunta i respostes juntes i la resta del post més ordenat (primer les llistes de les votacions i després els comentaris del llibre) com ho veieu?


Bona idea!
Ara t'ho envio!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 26, 2021 10:51 am

rebut! :ok:

m'espero a que m'ho envieu la resta i així poso totes les llistes a la vegada, val? :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. oct. 27, 2021 8:44 am

ametista ha escrit:rebut! :ok:

m'espero a que m'ho envieu la resta i així poso totes les llistes a la vegada, val? :()():::: :()():::: :()()::::


Perfecte!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Martina20 » dv. oct. 29, 2021 2:46 pm

Perdoneu de quina llista parleu? :()()::::

Entrava per dir que segur que aquesta lectura tindrà mes èxit que l’anterior :-D
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » ds. oct. 30, 2021 12:44 pm

Martina20 ha escrit:Entrava per dir que segur que aquesta lectura tindrà mes èxit que l’anterior :-D

jo no ho diria amb veu gaire alta, que portem un anyet de club... :r)

Martina20 ha escrit:Perdoneu de quina llista parleu? :()()::::

sí, al principi del post us feia dues preguntes, la primera era quins llibres havíeu llegit de la llista del top 10 de fa 10 anys (que ja vau respondre) i la segona, quins serien els vostres top 10, o sigui, la vostra llista personal de llibres preferits. Aquesta és la que hem de respondre ara, quan la tingueu me l'envieu per privat i les penjaré totes juntes a la primera entrada! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 07, 2021 11:48 am

noies!!! ja heu començat la lectura d'aquest mes?
(pel Goodreads sé que algunes sí hehehe)

com que és llarguet i podria ser que hi hagi tema per comentar he posat temporització a la primera entrada :ok:

(tot i que jo ja vaig tard per comentar demà :-:) )

i ja he deixat la primera entrada preparada per afegir les nostres llistes de lectures preferides, de moment només tinc les de l'Anna Maria i la meva, aneu pensant les que falteu i les posaré totes a la vegada! (me les envieu per privat) :ok:

que per cert, podeu fer la llista tal qual :ok: o hi podeu afegir comentaris, valoració, any que el vau llegir... el que vulgueu! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 08, 2021 10:55 am

ametista ha escrit:noies!!! ja heu començat la lectura d'aquest mes?
(pel Goodreads sé que algunes sí hehehe)

com que és llarguet i podria ser que hi hagi tema per comentar he posat temporització a la primera entrada :ok:

(tot i que jo ja vaig tard per comentar demà :-:) )

i ja he deixat la primera entrada preparada per afegir les nostres llistes de lectures preferides, de moment només tinc les de l'Anna Maria i la meva, aneu pensant les que falteu i les posaré totes a la vegada! (me les envieu per privat) :ok:

que per cert, podeu fer la llista tal qual :ok: o hi podeu afegir comentaris, valoració, any que el vau llegir... el que vulgueu! :ok:


Jo vaig començar, i sí, m'agrada molt, però clar, em van recomanar l'altre que estic llegint, i clar, és que sóc el que no hi ha, vull llegir-ne varis com abans però ni el cap ni el temps que tinc són els mateixos, jeje
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. nov. 09, 2021 10:38 pm

Ametista, la llista havia de ser dels llibres que més ens han agradat recentment? O en tots els temps? Ho sento, no sé on tinc el cap…


ATENCIÓ SPOILERS: PRIMERA PART LLEGIDA

És la primera vegada que llegeixo a Matilde Asensi i he de dir que m’està agradant. La lectura és àgil tot i que hi ha trossos més densos amb explicacions històriques, referències literàries, etc, però no són tantes ni tan llargues com perquè es facin pesades. Algun cop sí que he hagut de llegir un parell de cops un paràgraf d’aquests però si els llegeixes una mica en diagonal tampoc passa res perquè no perds el fil.

No he anat anotant massa mentre llegia així que ara vaig una mica perduda per comentar…

Els protagonistes m’agraden. Que el personatge central sigui una monja m’agrada, em sembla un tipus de personatge poc explotat i, per tant, resulta diferent, novedós. M’agrada l’Ottavia. És una monja jove, echada p’adelante i amb orgull propi, per molt monja que sigui. Se sent orgullosa d’on ha arribat i de la feina que fa i s’emprenya quan, pel fet de ser dona, la pressuposen menys vàlida, o menys valenta. Això no sé si ho he llegit en aquesta part o avançant la segona part, la seva mare pensa d’ella que ser monja era la millor opció per ella perquè no es podria sotmetre a un marit. Entenc que la mare és una dona gran però té un punt de vista molt masclista i tancat, pot veure que la seva filla no està feta pel matrimoni però d’aquí a haver de ser monja per aquest motiu!
Que sigui jove i hi hagi protagonistes homes, aparentment solters, em fa sospitar (potser hauria de dir “témer”) que també hi haurà una trama romàntica.
La Roca me l’imagino perfectament. Un soldat quadrat i quadriculat, amb el cabell gairebé rapat i amb cabells rossos curtets que van sortint. Sempre seriós i que no té sentit de l’humor.
I el professor, d’entrada el pinten tan tímid i maldestre i després resulta que guanya a les distàncies curtes. És culte, intel·ligent, té sentit de l’humor. Fa un bon equip amb l’Ottavia.

La història també té el seu punt. Un grup religiós molt antic, protector de les relíquies de la santa creu, que en compliment de la seva missió de protegir-les les estan robant de les esglésies on tenen fragments per guardar-les ells. Tota la història des de l’època medieval i tots els Catons per acabar descobrint que estan lligats amb la “Divina Comèdia” de Dante, que, per cert, no he llegit.

Tinc anotat que coincideixo amb el tema de l’art i el deteriorament, com sembla que el pas dels anys senta bé a les obres d’art. Diu que no voldria veure reconstruït el Colisseu o el Partenó pintat de colors o la Victòria de Samotràcia amb cap. Suposo que no és més que l’estar acostumats a veure-ho així i que quan ens presenten reconstruccions se’ns fan estranyes, però és cert que un cert aire de deteriorament, de decrepitud, té un fons poètic.

Per cert, em va fer riure el tema de les matrícules a la Ciutat del Vaticà. Quan hi vaig ser no em vaig fixar en que fossin diferents de les de Roma, però que els romans hagin canviat el Stato della Città del Vaticano (SCV) per “Se Cristo lo vedesse” em va fer molta gràcia.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dc. nov. 10, 2021 9:39 am

has pogut fer el primer comentari >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

ara estic súper motivada per acabar la primera part i poder llegir-te :content:

Raqueleta ha escrit:Ametista, la llista havia de ser dels llibres que més ens han agradat recentment? O en tots els temps?


de tots els temps! els teus súper preferits :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. nov. 19, 2021 8:52 pm

Bones!
Comentoooo
ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART

Per mi és el tercer cop que m'endinso en l'escriptura de la Matilde Asensi. Com us vaig dir, la trilogia Martín Ojo de Plata em va encantar i us la recomano moltíssim. I jo també tinc al cap que algun roce o amor platònic hi haurà. Però, serà amb la roca o amb el professor?
Les novel·les històriques em fan tenir doble sentiment. Per una banda com que sóc molt ignorant no sé mai si tal fita històrica està mal posada, i per l'altra em sorgeixen molts dubtes de si això o allò va ser veritat. No he apuntat els noms i tinc mala memòria, però vaig buscar que on van trobar el "códice" (no se com es diu ara en català) era un lloc que sí que existeix.
Pel que fa als staurofilakes, si surten a la novel·la de Dante, doncs ja no ho sé, perquè no se si aquesta última està basada en fets verídics.
De moment, molt interessant, i el segon capítol ha acabat deixant-me amb ganes de continuar.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 28, 2021 5:53 pm

Bones de nou,
Vaig passar a digital perquè va aparèixer a l'Ebiblio i al renovar he perdut algunes de les anotacions (quan no estàs al cas d'aquestes coses és quan trobes a faltar el paper i llapis :-:) ). La qüestió és que no tinc totes les anotacions però bé, què hi farem!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA SEGONA PART (CAP. 3 I 4)
Continua súper interessant la búsqueda, tot i que hi ha trossos mig teòrics amb els quals continuo navegant, però com que veig que no m'impedeixen continuar doncs tiro milles. La part del Purgatori em va semblar molt liant però després quan han de passar la prova ho acabes entenen.
Per cert, em va venir al cap la pel·lícula Seven que també anava dels set pecats capitals i que si no heu vist us recomano.
Certa la reflexió que fa Ottavia sobre que un simple joc de nens pot reflectir una cultura mil·lenària i que hem de ser humils per aprendre de tot i tots.
El capità continua sent un enigma també, per vàries raons: viu en una casa per damunt de les seves possibilitats salarials, sembla que vulgui resoldre el cas per algun motiu ocult i perquè el germà d'Ottavia la va avisar que "no era trigo limpio". Veurem...
També continua aquesta espècie de tensió sexual no resolta o corrent de simpatia entre Ottavia i el professor.
A continuar!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dc. des. 01, 2021 7:26 pm

Que tard vaig :-:)

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

A mi també m'està agradant, és veritat que de tant en tant hi ha alguna parrafada històrica/religiosa/literària però en general té bon ritme i es llegeix bé. La trama és interessant, una mica a l'estil del "Codi da Vinci", amb aquest tipus de revelacions on els fets històrics agafen una altra dimensió (en aquest cas, les relíquies religioses, la existència dels staurofilakes i "La Divina Comèdia" de Dante... de moment!)

Que la protagonista sigui monja és curiós i original tot i que tampoc sembla una monja massa estàndard... (o dins dels estereotips amb els que podem veure habitualment les monges) i a mi també em va donar la sensació que hi haurà marro amb algun dels dos homes... veurem!

per cert, jo tampoc m'he llegit "La Divina Comèdia" i tot i que ja sabia de què anava i que era una mica espesset ara mateix després de llegir tot el que diu al llibre la veritat és que en comptes de curiositat m'ha provocat motivació zero per posar-m'hi :-:) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. des. 02, 2021 8:22 am

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS EL FINAL. PARTS 2, 3 I 4

Llegeixo més ràpid del que comento… fa dies ja que vaig acabar el llibre, però passar per aquí per deixar quatre ratlles ja costa més.

He de dir que m’ha agradat molt, com a resum, jeje.

Em va agradar la referència a Santa Maria in Cosmedin, a Roma. Subscric paraula per paraula el que diu l’autora. És una església petita i que no és gens coneguda, la Bocca della Verittà, al porxo, és famosíssima, però tant podria estar en un centre comercial o en una columna com la de Trajà, perquè ningú entra a l’església. Quan hi vam anar nosaltres, hi havia una cua terrible per ficar la mà a la boca i fer-se la foto i ho vam deixar córrer. Amb veure la boca de lluny ja vam tenir prou, però sí vam entrar a l’església i sort que ho vam fer perquè va ser de les que més em van agradar de Roma. I sí, amb la gentada que hi havia fora, a dins de l’església érem quatre gats…

Em va resultar curiós el desconeixement d’internet de l’Ottavia i del Farag. En més d’un moment del llibre diuen que no saben res d’ordinadors ni d’internet i em va xocar, però clar, el llibre té 20 anys. Jo crec que fa 20 anys internet ja estava més o menys estès, tot i que no com ara (en aquell moment els mòbils no eren smartphones, no existia el whatsapp...). Imagino que també és una forma de dibuixar-los com dues rates de biblioteca, com molt erudits i experts en el món antic i una mica al marge del món actual, però clar, el “món actual” al 2001 no era com el del 2021!

Al capítol 5 l’Ottavia es reconeix a ella mateixa que s’està enamorant del Farag i la veritat és que, arribats a aquell punt, no sorprèn perquè és més que evident per tothom (el germà de l’Ottavia, algun gest del capità...), pel lector com a mínim. Però ella creu que la seva vocació guanyarà i que tot això del Farag quedarà en res. En aquell moment, quan ho vaig llegir, vaig anotar “ja ho veurem” i no, no m’equivocava... Trobo que no calia una història d’amor enmig de tota la història d’aventures però un cop iniciada no creia que acabés amb que la seva vocació és més poderosa i s’acaba la història d’amor...

Em va semblar curiós el que diu de la distància real entre Atenes i Marató no és de 42km com creu tothom, sinó que no arriba a 40km. I que els 42kmque es corren en una marató és per la distància entre el castell de Windsor i l’estadi on es van celebrar els jocs olímpics de Londres. Trobo que s’haurien d’haver mantingut els 39km entre Atenes i Marató, té més sentit, no?
També ens han explicat sempre que Fidípides va morir esgotat per la carrera i resulta que estava acostumat a recórrer aquestes distàncies i que va morir per les ferides de la batalla. Jo no crec que pogués córrer 42km ni estant sana i va i ell ho va fer estant ferit!

L’església a la que arriben a Atenes també la conec i és preciosa, com la de Roma. Resulta molt curiós perquè és petita i està a l’encreuament entre dos carrers importants. Un d’ells seria com el portal de l’Àngel a Barcelona, ple de botigues de moda i ple de gent passejant, de venedors de menjar ambulants, i quan menys t’ho esperes et trobes aquella petita església bizantina que és una joia per dins i per fora. En el llibre diu que és com “una extraña aparición incomprensible, medio hundida en la tierra” i és tal qual.

El tema de la màfia siciliana no me l’esperava. Sí que és cert que d’entrada sorprèn una mica tant de poder de la família de l’Ottavia però quan te’ls pinten de mafiosos xoca. Resulta que el Don no era ni tan sols el pare de l’Ottavia, sinó la mare!

De les proves no he comentat res però em semblen totes bastant angoixants. I que per resoldre-les no has de tenir només coneixements d’història, mitologia, literatura, etc, sinó una bona resistència física, tot i que l’Ottavia no para de dir que no està en forma, no sé jo el que hagués resistit jo! I no sé quina de totes les proves em sembla pitjor. La de recórrer la distància entre Marató i Atenes no està malament, sinó fos pel poc temps que donen, però les altres, bussejar per l’aigua fastigosa, caminar sobre el foc, les sangoneres...

I un cop arriben al Paradís Terrenal no em vaig deixar de preguntar: m’agradaria un lloc així? Tot és bellesa, saviesa, bona companyia, bones converses, bon menjar, pau, calma, sembla massa idíl·lic per ser real, però clar, per això és el paradís terrenal! Això sí, intimitat zero, si són capaços de sentir com et rellisca una gota de suor per l’esquena com per tirar-se un pet o tenir relacions sexuals, no?

Finalment ells dos decideixen tornar a la vida real però el capità es queda. No se’ns explica res sobre la seva vida personal ni sobre la noia de les fotos al seu pis, però sembla que troba el que estava buscant, que està cansat de tapar la cara lletja de l’Església, de fer la feina bruta, i troba el seu lloc i una substituta a la noia de les fotos. Trobo que per ser protagonista com l’Ottavia i el Farag gairebé no se’ns explica res d’ell, ens falta informació per entendre’l millor. I al final, pum, la sorpresa, al final l’últim Cató és ell! Una mica arribar i moldre també, eh, però com per tancar la història té el seu punt.

Al final, l’autora explica que la gran cova subterrània on està Parádeisos existeix realment, però a Estats Units. Deu ser digne de veure, no? Si mai viatjo cap allà...

En fi, que m'ha agradat molt, que no havia llegit mai res de la Matilde Asensi, tot i la fama que té, i he quedat contenta. En algun moments potser hi ha massa dades històriques però no molesten i la lectura no es fa gens pesada. Serà qüestió de llegir més llibres seus.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dv. des. 03, 2021 2:02 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA SEGONA PART

comento ràpid: cada vegada va guanyant més emoció, amb alguns moments d'acció pel·liculera tipus Indiana Jones :miko: intercalats amb paràgrafs de certa "vida normal" o lectures de la Divina Comèdia de Dante, tot bastant equilibrat i aconseguint mantenint l'interès

a més, sembla que el gir romàntic potser serà cap al professor Boswell ja que s'han donat algunes situacions d'apropament físic, miradetes... a veure!

pel que fa al capità (això de La Roca.. em costa, em ve al cap el Dwayne Johnson) sí que sembla que amagui alguna cosa, evidentment amb el seu càrrec deu seu normal cert grau de secretisme i un nivell d'implicació elevat però la pressa que té i la manera de fer sembla que indiquin que la seva motivació no és únicament professional?

Raqueleta ha escrit: Em va resultar curiós el desconeixement d’internet de l’Ottavia i del Farag. En més d’un moment del llibre diuen que no saben res d’ordinadors ni d’internet i em va xocar, però clar, el llibre té 20 anys. Jo crec que fa 20 anys internet ja estava més o menys estès, tot i que no com ara (en aquell moment els mòbils no eren smartphones, no existia el whatsapp...). Imagino que també és una forma de dibuixar-los com dues rates de biblioteca, com molt erudits i experts en el món antic i una mica al marge del món actual, però clar, el “món actual” al 2001 no era com el del 2021!


potser una mica de les dues coses, per una banda són rates de biblioteca i per l'altra internet del 2001 no era com ara... jo sí que recordo escriure emails en aquella època però no tothom tenia ordinadors i internet a casa (de fet tenia amigues que tiraven dels ordinadors de la facultat) i sobre buscar informació, ara no sabria dir al 2001 concretament però sí que un temps abans (anys 98, 99...) no era tan fàcil i accessible (pocs buscadors, pocs resultats a les cerques...) De fet amb el canvi a l'any 2000 va ser quan la paranoia aquella de que tot els ordinadors petarien, no? :r) Així que sí que m'ha semblat creïble que els experts controlessin més el tema internet que "la gent normal i corrent" (i en aquest cas potser poc directament interessada) :content:

per cert, ja he posat l'enquesta de què ens ha semblat a la primera entrada! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 05, 2021 2:56 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL (PARTS 3 I 4)

Doncs a mi també m'ha agradat, es manté interessant fins al final i té una miiiiica de gir no sé si dir inesperat o no (que els staurofilakes resulten no ser tan dolents com semblava i ells decideixen guardar el secret de la seva existència i ubicació)

Al final el Kaspar no tenia més secret o segones intencions que voler acabar el més aviat possible per estar fart de la feina :content: jo també he trobat a faltar una mica més d'explicació sobre la seva riquesa personal i qui és la noia de les fotos... de fet, en cert moment fins i tot he pensat que se la trobaria al paradís terrenal i per això les seves presses per arribar-hi :content: però no i en canvi va i hi troba una noia que se li assembla... Quedar-se amb els staurofilakes quadra amb el que deia de voler fer un canvi de vida, on a més pot aplicar i gaudir el que li agrada (tema agrícola) desapareixent del món sense haver de donar explicacions a ningú... i a sobre va i es converteix en el següent Cató! Com que li agradava manar ja li pega però segur que ha de suavitzar molt les seves maneres per ser el líder d'una comunitat tan zen :r)

Sobre les proves jo tampoc no n'hauria passat ni una! buf, entre llocs claustrofòbics, aigües brutes, dolor físic variat i a sobre mantenir prou la compostura com per poder pensar en els coneixements propis per poder sortir de la situació, quin estrès!

Raqueleta ha escrit: El tema de la màfia siciliana no me l’esperava. Sí que és cert que d’entrada sorprèn una mica tant de poder de la família de l’Ottavia però quan te’ls pinten de mafiosos xoca. Resulta que el Don no era ni tan sols el pare de l’Ottavia, sinó la mare!

ostres doncs a mi em semblava més que evident i em va sorprendre que ella quedés tan impactada! com podia no saber-ho? si a més ella mateixa deia "los hombres de mi padre nos acompañaron bla bla bla" i clar, no sonava molt a treballadors d'una fàbrica o botiga :r) El que no m'esperava era que la capo fos la mare!


Doncs hi ha una segona part, "El regreso del Catón", però pel que veig a les ressenyes de Goodreads la gent posa valoracions molt baixes i les opinions són més aviat de decepció... potser va voler estirar el filó i la història no li va sortir igual de rodona? o simplement la gent tenia les expectatives molt altes?

en fi, que aquest ha estat molt bé i almenys tanquem el 2021 amb bones sensacions, ja que les lectures d'aquest any així en general potser no ens havien entusiasmat massa... ara a pel 2022! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'21 - El último Catón (Matilde Asensi)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 07, 2021 6:44 am

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL CAPÍTOLS 5, 6 I 7

Això que he fet ha estat una bona Marató :content: :content: , que per cert, no en tenia ni idea que era el nom d'una població de Grècia!
Abans d'afegir el que volia dir jo, us comento el tema d'Internet. Jo no hi havia caigut en això de que clar, estem parlant de principis de 2000. Jo ho vaig deixar passar com un "hi ha gent avui en dia que no es defensa massa bé amb Internet, per estrany que sembli" i ja està. A partir del que heu dit, és cert, als dos mils Internet encara era bastant novedós i poc estès. Jo ho tinc molt present perquè del 99 al 2002 vaig estudiar la carrera. Recordo que això dels emails encara no sabia que era, Internet era per mi un buscador de coses, però no entenia l'abast que podia significar. A casa jo hi tenia un ordinador però amb un programari que s'anomenava Amipro, i per descomptat sense Internet. Jo estava en un pis d'estudiants i utilitzava els ordinadors de la facultat, entrant a l'Intranet amb unes dades que sortien al meu carnet d'estudiant de la UdL. El Chrome que és ara es deia no se qué Network, i recordo que per treure, al final de carrera, les notes de tota ella vaig suar de valent :-D :-D. Per tant, cert, no és estrany que les persones molt erudites no sapiguessin o no volguessin saber-ne res, tipus la cançó aquella de "video kills the radio stars".
Gràcies Raqueleta per les teves aportacions dels llocs per on passen els protagonistes, realment em fa molta gràcia saber que és allò verídic i el que no ho és d'una novel·la! L'autora al final també aclareix dubtes sobre la no existència dels stuarofílakes, que també està molt bé.
Pel que fa a les proves, sí que flipa una mica l'autora perquè si Ottavia és sedentaria com no es cansa de dir, després se'n surt de les proves... però clar, estem parlant que es barreja aquí la fe, i la fe diuen que mou muntanyes! Jo no hagués passat, segur! Com he posat a la valoració del Goodreads, massa aventura per a mi en algun moment. I sobretot, no sé jo per quin misteri se n'adona que s'està enamorant enmig de les punxes i ortigues, :-:) :-D
També em vaig plantejar si calia una relació romàntica per aquí al mig, jo potser ho hagués deixat una mica més dur, com les proves, en el sentit que hagués posat més batalla, ja que l'hi ha de posar, però jo també tenia clar que guanyaria l'amor a Farag i no l'amor a Déu. Què per cert, ho deixa massa a l'aire això de deixar de ser religiosa. Al final, com passa moooolt sovint, són molts els temes que s'acaben pim i pam.
Ratllant el nivell "s'ha fumat alguna cosa" m'ha semblat el tema dels sentits tant desenvolupats, quadra amb què sapiguessin sempre on estaven de la prova però una mica massa flipant tot, i no, al paradís aquest no hi podria viure, més que res perquè jo sóc de sang calenta i em fotrien fora, ;-))) I una mica avorrit i tot, tanta armonia, si voleu que us sigui sincera.
També he trobat a faltar una mica més de xixa en el retrobament d'Ottavia amb la seva família, i m'ha faltat una última conversa amb el seu germà Pieroantoni (no poso el nom bé, o sé, però ja sabeu de qui parlo, jeje)

Llegida aquesta novel·la, segueixo pensant que em va agradar més la trilogia de Martín Ojo de Plata, tot i ser d'aventures i amor no és tant de flipada, em va semblar més rodona tot i tenir al ser tres llibres uns de més bons que altres, el primer el millor com em passa molt sovint. Aquest d'ara m'ha semblat més de la línia del Sakura, o al revés perquè Sakura és del 2019. Sakura el vaig deixar, ja aviso per si el voleu llegir, massa trepidant per mi. Pel que fa a la segona part del Cató, doncs no crec que la llegeixi, jo també he vist les valoracions que té i prefereixo quedar-me amb les sensacions que m'ha donat la primera part.
Al final de la novel·la tot quadra, però és cert que he navegat en algunes parts més teòriques, no per culpa de l'autora, sinó de la meva falta de concentració. Mireu si tinc falta de concentració que ara no sé perquè ho deia neujor:-) neujor:-)
Bé, ho deixo aquí.
Quina celebració d'aniversari més original que hem tingut, potser dels anys més fluixos des de que jo volto per aquí, però bé, és així, no estem dins dels llibres i això és la riquesa del club, la varietat de possibilitats de lectura que podem tenir i una visió més global del que ens agrada llegir i del que no. Si més no, hem acabat l'any amb una bona lectura!!!
Ara a per les lectures del 22!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::