CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
50%
ni fu ni fa
1
50%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dl. des. 21, 2020 2:48 pm

doncs aquí finalitzarem la nostra tradició de llegir Jane Austen cada dos anys, ja que només ens queda una de les seves novel·les per llegir:

Imatge


Fanny Price és una nena encara quan els seus oncles l'acullen a la seva mansió de Mansfield Park, rescatant-la d'una vida d'estretors i de necessitats. Allà, davant la seva mirada acovardida, desfilarà un món d'oci i de refinament en el qual les innocents diversions alimentaran maquinacions i estratègies de seducció. Aquest món amaga una veritat perillosa i només Fanny, des del seu submís silenci, serà capaç d'entreveure les seves conseqüències i amenaces.


TEMPORITZACIÓ

Hi ha molts capítols (48) però són curts, en llegirem 12 a cada part:

:-.:·:: A partir del 8/03/21comentarem els capítols I-XII

:-.:·:: A partir del 15/03/21 comentarem els capítols XIII-XXIV

:-.:·:: A partir del 22/03/21 comentarem els capítols XXV-XXXVI

:-.:·:: A partir del 29/03/21 comentarem els capítols XXXVII-XLVIII




i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 04, 2021 8:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. des. 21, 2020 8:43 pm

:ok:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. gen. 03, 2021 8:11 pm

Bones!
Mansfield Park és de domini públic:
https://www.elejandria.com/libro/mansfi ... usten/1315
Li he fet un cop d'ull en ebook a l'ordinador i fa pinta de ben puntuat (el que vaig descarregar de M. Antonieta d'aquesta web és un desastre...)
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dl. març 01, 2021 8:15 am

bon dia noies!

comencem la lectura d'aquest mes! >.-<:

ja la teniu a punt? jo he fet un cop de cap i intentaré llegir-la en anglès, a veure com em va! :menjadonuts:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 01, 2021 9:00 am

ametista ha escrit:bon dia noies!

comencem la lectura d'aquest mes! >.-<:

ja la teniu a punt? jo he fet un cop de cap i intentaré llegir-la en anglès, a veure com em va! :menjadonuts:


Bones,
el tinc en versió domini públic al llibre electrònic i també l'he demanat en català a la biblio!
Ostres, que guai, ja ens aniràs comentant l'experiència!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dv. març 12, 2021 10:19 am

noies, com porteu la lectura del mes? jo vaig atrassada respecte a la temporització, quan pugui comento!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. març 12, 2021 5:18 pm

ametista ha escrit:noies, com porteu la lectura del mes? jo vaig atrassada respecte a la temporització, quan pugui comento!


Jo vaig tant atrassada que no he començat ;-))) a veure si acabo el que tinc a mitges i el començo, em veig incapaç de llegir-les alhora.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dc. març 17, 2021 4:44 pm

noies, petit comentari, sense spoilers... és que he mirat la temporització i la primera part és fins al capítol 12 i just encara he de començar el 8!

em penso que se'm farà llarg aquest cop... és possible que haguem deixat el llibre més pesadet de la Jane Austen pel final???

bé, ja pot ser, és el que no va sortir guanyador en cap votació :content:

per començar, dir-vos que em vaig "rajar" ràpid de llegir-lo en anglès :ufs: trobava el vocabulari molt formal, les frases molt molt llargues que havia d'anar tornant enrere per assegurar-me que ho havia entès, molt recarregat tot... i els moments que puc llegir normalment són per la nit i no tinc el cap per concentrar-me tant taant :-o00m

total, que em vaig passar a l'edició que vaig trobar a la biblioteca (en castellà) i... més o menys el mateix :-:)
(almenys tinc el consol que no és que sigui tan pèssima amb l'anglès, és que el llibre JA ÉS així)

frases moooolt llargues, tot recarregadet.... i m'ho vaig llegint i bé, però... no ho estic disfrutant com altres vegades, no recordo les altres novel·les de la Jane Austen tan així.... i vosaltres? (bé, la Raqueleta ja ha dit a l'altre post que per ella és una coliflor :content: :-D)

i em refereixo sobretot a l'estil, perquè sobre la temàtica.... i això sí que potser serien SPOILERS!!! doncs ostres... crec que, pel que he llegit fins ara, és la novel·la on més porta a l'extrem el classisme i el masclisme de l'època, els interessos creats a l'hora de convenir matrimonis, la hipocresia... que imagino que justament és la crítica que en fa l'autora, de tot això... però és que carai, hi ha moments que em trobo a mi mateixa girant els ulls cap al sostre en plan PER FAVORRRRRRRR

bé, a veure com segueix!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dv. març 26, 2021 3:21 pm

ATENCIÓ SPOILERS!!! LLEGIDES LA PRIMERA I LA SEGONA PART

bé, doncs aquests dies he apretat una mica i ja he arribat a la meitat del llibre, així que comento una mica abans d'acabar el mes :content:

com vaig dir l'últim dia, em costa una mica per l'estil, taaaaaaaaan formal, tocat i posat com els protagonistes (bé, suposo que justament per això) tot ha de ser ben vist per tothom, tot ha de ser adequat i formal i correcte i..... QUIN ESTRÉS VIURE EN AQUELLA ÈPOCA NOOOOOOO??? no m'estranya que necessitessin anar a passar temporades a Bath per desestressar-se :content:

i ja el colmo dels colmos és quan se'ls acudeix fer l'obra de teatre A CASA.... ENTRE ELLS... EN PRIVAT..... i resulta que quan arriba el pare és súper inadequat i valga'm déu senyor sort que arriba a temps de parar-ho verge santíssima (llegir amb to d'anar-se senyant religiosament a la vegada)

però si, pobre jovent, amb què carai s'havien de distreure, que no fos passejar, muntar a cavall, parlar i jugar a cartes??? fer l'obra de teatre era com un joc, i els tenia enfeinats preparant les coses, assajant... algo és algo, uns quants dies ocupats! una altre tema és que hi pogués haver escenes romàntiques amb apropaments físics impropis per una dama de l'època VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALEEEEEEEEEEEE això ho entenc, però a banda d'això, què tenia de dolent?

per altra banda, hi ha personatges de tot tipus: alguns més bondadosos, altres amb els fums pujats... i llavors hi ha la tia Norris. :-o00m He de dir que al principi em feia riure, com deia una cosa o tot el contrari segons conveniència, com ho lia tot i a tothom sense fotre ella ni brot ni que li suposi cap inconvenient... però ara ja comença a semblar-me insofrible :-o00m quina dona més manipuladora i quina falta d'humilitat per favorrrrrr, quan justament tot el que tenen ella i sa germana és justament pel bon casament que va fer aquesta (coses de l'època) i en comptes de valorar-ho i sentir certa empatia per les persones que no han tingut la mateixa sort va pel món amb un sentiment de superioritat enorme fins i tot, o sobretot, amb la seva pròpia neboda! i és que la manera com la tracta, bfffffffffffffff el que més m'emprenya és com decideixen per ella sense tenir en compte la seva opinió per a res (ara viuràs aquí, ara viuràs allà, anem a tal lloc i tu et quedaràs a casa, això no t'interessarà, etc)

en realitat l'únic que tracta bé a la Fanny és l'Edmund, que simplement la veu com una persona igual que ell i de la família, no pensa que sigui mereixedora de menys que qualsevol d'ells, tot el contrari, i fa el possible perquè estigui bé i tingui tot el que necessiti... o almenys és així fins que apareix en escena Miss Crawford, de qui sembla que s'ha enamorat i perd una mica el sentit del temps i/o l'educació.... que ja veus tu, amb lo suposadament intel·ligent i culte que és ell, com s'enamora d'una pàmfila flor i superficial com Miss Crawford? només pel seu físic???? bé, ja veurem com evoluciona això... perquè clar, la que sembla que també té sentiments per ell és la Fanny (tot i que no m'estranya, si és l'únic que la tracta bé)

i a veure què passa amb les cosines, la gran s'ha casat única i exclusivament per interès (per la renta i les propietats del marit, com ara tenir casa a la ciutat que deia que era la seva màxima prioritat) quan en realitat s'havia enamorat del Henry Crawford... a la germana petita també li agradava el Henry.... però pel que sembla el paio és una mica penques, perquè ara vol enamorar també a la Fanny, com si tot fos només un joc per ell... ai ai, quins embolics...

bé, a veure com segueix! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 04, 2021 7:54 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDES LA TERCERA I QUARTA PARTS, FINS AL FINAL

bé, doncs ja el vaig acabar i bé, tot i que no és el que més m'ha agradat de la Jane Austen

la història segueix amb l'intent d'enamorar la Fanny per part del Henry Crawford, que li acaba sortint malament perquè sembla que és ell qui s'enamora de veritat mentre ella no en vol saber res perquè l'ha calat ben calat...

ja vaig dir que m'emprenyava com tractaven a la Fanny... però el que més em va enfadar va ser que ni tan sols pogués tenir foc a l'habitació on passa bona part del seu temps, quan a més se suposa que és de constitució dèbil i molts cops la tracten de malalta... i no pot tenir foc a l'habitació????? per sort, l'oncle, Mr. Bertram, que potser és molt sever però té bon cor i té a la Fanny en molt bona consideració, quan ho veu ordena que a partir d'aquell moment sempre en tingui... i sembla que mica en mica va obrint els ulls respecte a la tia Norris i comença a clavar-li zasques quan es fica pel mig >.-<: >.-<: >.-<:

pobra Fanny quan li toca passar tant de temps a casa de la seva família... una família amb qui ja no s'hi sent a gust del tot i, com sempre, depèn totalment del que decideixin els altres per poder moure's i en aquest cas, tornar a Mansfield Park...

però el temps va posant les coses al seu lloc, per una banda es lia parda quan el Henry Crawford es fuga amb la cosina gran de la Fanny, en el que es converteix en el súper escàndol de l'any, per l'altra la germana petita també es fuga amb el Yates i tot plegat fa que l'Edmund s'adoni de com és realment Miss Crawford i canviï d'opinió sobre el seu futur amb ella.... meeeeeenys mal que per fi s'adona que amb qui sempre havia estat a gust era amb la Fanny i que era amb qui havia de compartir la seva vida... però com sempre, la Jane Austen ho ha tornat a fer i pim pam pum ho despatxa tot en unes quantes pàgines i au, cap romanticisme ni narració en directe de com s'expressen els sentiments mutus... que a veure... si ho vas a mirar.... tot el llibre és com una espècie de culebrón noooooo? doncs llavors perquè carai no ho és fins al final??? si ho llegim que sigui un completo!!!! :content:

i sobre el personatge de la Fanny... sí que és molt dòcil i fins a cert punt submisa... però sempre ho fa tot amb bona fe i per ajudar als altres i mai si va en contra dels seus principis, per tant és integra i coherent i això és el seu punt fort : lasito :

au, a veure què us ha semblat a vosaltres!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. abr. 26, 2021 2:05 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

Jajaja, no és que jo opini que és una “coliflor” de llibre, la metàfora venia perquè una coliflor te la menges perquè has de menjar de tot, has de menjar verdura, la coliflor és sana, i jo estava llegit aquest llibre perquè tocava, per acabar tots els de Jane Austen, perquè és un clàssic, per no dir que no l’he llegit, però no realment motivada… tenia pendents altres llibres que em venien més de gust (el que seria la xocolata de la metàfora).

En general a mi els llibres d’aquesta època ja em costen però aquest potser m’ha costat més. M’ha semblat encara més d’un classisme exagerat, d’un la-classe-benestant-no-sap-amb-què-omplir-la-seva-vida (i la no benestant també, que la família de la Fanny, mare i pare, que te’ls pinten com molt necessitats i també sembla que no saben què fer amb tantes hores que té un dia), d’un masclisme pesat –que ja sé que és cosa de l’època-, d’un els bons són molt bons, perfectes, i els altres tots tenen un punt de caricatura. Però, sobretot, m’ha semblat massa llarg pel que és. La part més interessant és el final, des que la cosina gran es fuga amb el Henry fins que la Fanny i l’Edmund acaben junts i es ventila molt ràpid. Tot el d’abans serveix per entendre els personatges, les seves motivacions, etc i arribar a aquest desenllaç concret, però potser es podria haver fet més breu i donar més pes a la part més interessant.

Els personatges tampoc m’han acabat d’agradar.
La Fanny és massa perfecta. Ningú és tan íntegre, té tan bon cor, no falla mai, no té mai un mal pensament. No la veig creïble. I fa ràbia el poc amor propi que es té.
L’Edmund igual, l’únic que se li pot retreure és enamorar-se de la Mary.
Els altres cosins de la Fanny no tenen massa pes. El Tom ve a ser una versió del Henry, un vividor, potser no amb les dones, però sí amb el joc i els diners i es redimeix per la malaltia. I les cosines són dues malcriades que es creuen el centre del món i que no saben res de la vida i per això es deixen enganyar pel Henry.
La Mary té dues cares, l’angelical i la interessada i al final l’Edmund l’acaba veient com la veu la Fanny.
El Henry és d’aquells que es pensa que per ser guapo i ric ja ho té tot, i que a sobre li agrada jugar amb els sentiments de les persones. Pensava que haver-se enamorat de santa Fanny el redimiria però pel que es veu no tenia prou interès com per insistir fins enamorar-la...
Lady Bertram és una figa. Punt.
Lord Bertram el pinten molt sever però quan torna del viatge va demostrant tenir més cor i més seny que els altres.
La Sra. Norris és odiosa. És té per una gran persona i per molt generosa i és garrepa fins a l’extrem, és una manipuladora i vol organitzar la vida de tothom i a sobre s'emprenya si no se li fa cas.
Els pares de la Fanny, tots dos, són gairebé esperpèntics. No sé si la idea era caricaturitzar tota una classe social...
La germana de la Fanny, la que va a Mansfield Park amb ella, és una mini Fanny i acaba sent més santa que la santa.
La resta de personatges són més palla que altra cosa...

Em sap greu no entrar més en detall però no tinc massa temps i si ho vaig deixar no faré mai el comentari. Per comentar-lo bé hauria de tornar al llibre i repassar cada nota que vaig fer i, sincerament, acabaré no trobant el temps i quedarà pendent per sempre més...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dj. maig 06, 2021 12:44 pm

totalment d'acord amb tot el que has dit Raqueleta!
fins i tot amb l'últim paràgraf :r) (havia subratllat algunes frases però a l'hora de la veritat no les vaig buscar per poder comentar a temps i no deixar passar els dies)

i per cert, des que el vas acabar... ja has llegit força xocolata? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'21 - Mansfield Park (Jane Austen)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. maig 11, 2021 3:49 pm

ametista ha escrit:totalment d'acord amb tot el que has dit Raqueleta!
fins i tot amb l'últim paràgraf :r) (havia subratllat algunes frases però a l'hora de la veritat no les vaig buscar per poder comentar a temps i no deixar passar els dies)

i per cert, des que el vas acabar... ja has llegit força xocolata? :content:


No tanta com voldria!
Ara a veure si acabo el que estic llegint ara i agafo el de maig.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::