CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 25, 2020 7:58 pm

tu també Raqueleta??? :content:

doncs noies.... veient que ens costa a totes en general (falta la nienna per dir com va però vaja, que ja som majoria)
dono per alliberada la lectura! :r)

això vol dir que no hi ha temporització per comentar (total, ja estem a dia 25 i cap hem avançat gaire) i qui vulgui seguir amb el llibre que ho faci quan i com vulgui :***:

(ens podem donar un temps de descans i seguir més endavant o anar llegint a poc a poc o el que ens sembli <:-) )

i això sí, si finalment ens l'acabem, QUAN SIGUI, venim i el comentem >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Martina20 » dt. ago. 04, 2020 7:38 pm

Spoilers: Llegida la primera part

Ja sé no cal fer temporalització però mira, com que he aconseguit llegir aquesta primera part, passo a comentar-la i a veure si alguna de vosaltres s’anima a afegir-hi alguna cosa.
I de fet, tampoc és que en aquest llibre podem fer gaires spoilers perque totes coneixem el final :-D. I justament això és una de les coses que se’m fan pesada del llibre, tota l’estona ens està explicant les raons per quals la cosa acaba com acaba. Que si, que l’Stefan Sweig ho explica tot molt poètic però em carrega que repeteix força que la reina el que se li aixeca no es un regne, sinó un patibul. Que ja ho sabem home, que l’executen ...

Ens dibuixa la Maria Antonieta com frívola, superficial, sense al·licients, que no es vol complicar la vida, vol viure pels sentits i no pensar en res però també sensible, simpàtica, bonica i decorativa.
Una frase que m’ha quedat, que la Maria Antonieta volia triunfar com a dona però no com a reina. Doncs vaja, quina manera de triunfar anant de festa en festa. La mentalitat d’aquell moment.

I també ens parla del rei, com a marit impotent. Bastant bèstia que fos vox populi però clar no son un noi i una noia qualsevol, son el rei i la reina i es deuen al públic. No m’allargo més però em fa L’efecte que quan parla del rei, és com si tingues una depressió, tot tan apàtic.

Una abraçada a totes.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dt. ago. 04, 2020 8:04 pm

molt bé Martinaaaaa >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

a mi ja m'està bé seguir amb les parts que marcava la temporització (però ara sense data) perquè tenia coses per comentar del tros que havia llegit i m'està bé comentar-les quan aconsegueixi acabar la primera part, que si m'espero a comentar el llibre sencer ja no me'n recordaré! :content:

però qui vulgui comentar el llibre sencer quan l'acabi també perfecte! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::