La Festa dels Tonis de Taradell començaran aquest divendres 10 de gener de 2020 a la tarda amb dues activitats per la canalla. A la Biblioteca Antoni Pladevall i Font es farà una hora del conte a càrrec de Ruth Tururuth amb ‘Contes a la vora de l’hort: pastanagues i pebrots’ a partir de 2/4 de 6 de la tarda en un acte per a nens i nenes a partir de 4 anys. Una hora més tard (18:30h) a la sala del mig de can Costa es farà un taller infantil sobre el món de l’hort per a nens i nenes de 3 a 10 anys.
El dissabte durant tot el matí Ràdio Taradell farà una programació especial dedicada a la Festa dels Tonis. A les 6 de la tarda s’inaugurarà l’exposició ‘El calendari de pagès, tot un referent per a la societat’ al Centre cultural Costa i Font. A les 7 ja es començaran a encendre les fogueres de Sant Antoni i als jardins de can Costa es farà el tradicional tast del porc amb torrades, botifarra i arengades. Serà la prèvia per a l’acte del pregó i l’elecció de l’Hereu de Taradell. A les 9 del vespre a la sala gran del Centre cultural Costa i Font la cuinera Ada Parellada s’encarregarà del pregó. Tot seguit, es proclamarà l’Hereu 2020 i hi haurà les actuacions de l’Esbart dansaire Sant Genís i l’Escola de Música.
El diumenge començarà amb un esmorzar de traginers a l’Espai 1 d’Octubre, on també hi haurà una exposició de tractors antics i mercat de productes de proximitat. A les 10 hi haurà l’acte més institucional a la sala de plens de l’Ajuntament amb l’entrega del Toni d’Honor. A 2/4 d’11 començarà la missa en honor a Sant Antoni Abat a l’Església Sant Genís i quan acabi es farà la benedicció de tots els animals i carruatges que formaran part del Passant dels Tres Tombs.
Les activitats es tancaran a la tarda a 2/4 de 6 amb una ballada de sardanes al Centre cultural Costa i Font.
Consulteu aquí el programa de la Festa dels Tonis de Taradell »
