Amb que acompanyeu la carn o el peix?

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
Cinta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1715
Membre des de: dj. ago. 14, 2008 10:00 am
Ubicació: Tortosa (Terres de l'Ebre)

Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: Cinta » dc. set. 15, 2010 1:17 pm

Hola noies, aquest post de cuina es una perdició per poder mantenir la línia, ara fins i tot hi ha un taller de receptes >.-<: >.-<: >.-<: . Buenu al tema: doncs això que amb que acompanyeu la carn o el peix, sobretot pensant en coses sanes i que puguin menjar les criatrues.
Cada nit quan li faig el sopar al Pol tinc el mateix dubte, amb que li acompanyo el tall???, si fem truita (que no li agrada gaire) li acompanyo de pa amb tomata, si fem pernil o formatge també, però clar i el peix i la carn amb que li puc acompanyar??? Que els i feu vosaltres? ?-) ?-)
ImatgeImatge
el post del Pol: viewtopic.php?f=35&t=9096

ImatgeImatge
el post del Iu: viewtopic.php?f=115&t=27798
Avatar de l’usuari
martoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 195
Membre des de: dj. juny 17, 2010 12:41 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: martoneta » dc. set. 15, 2010 2:16 pm

Cinta, no sé què pot menjar el teu nen per el tema de l'edat, el que li agrada o fin i tot què recomana el pediatra que mengi, però jo deixo opcions de plats de tota la vida:
- puré de patata cassolà
- pastanaga i patata al vapor
- carbassó a rodanxes a la graella
- mongeta verda saltada a la paella
- arros blanc o amb tomàquet
- amanida
- tot tipus de verdures
- escalivada

Es pot posar de tot, fins i tot pasta, pero esclar sempre en petites quantitas ja que és una guarnició.
Imatge
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: isa » dc. set. 15, 2010 6:43 pm

Ei jo moltes vegades, una guarnició que li encanta a la Paola (i a nosaltres :-D ) és cous-cous, que és sèmola de blat, està boníssim!!!
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
petitindis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dj. set. 02, 2010 10:14 pm
Ubicació: Girona

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: petitindis » dc. set. 15, 2010 6:48 pm

Hola Cinta,

Jo li vaig variant un dia crema de verdures tipus carbassó, carbassa, espinacs, pastanaga, bledes, etc...; bròquil amb beixamel; crema de llegums tipus cigrons o llenties; arròs 3D amb truita, pastanaga tallada petita i mongeta verda o pèsols o l'arròs amb tonyina, pernil dolç, ou dur...
Al Guillem també li agrada molt el caldo i de cares a l'hivern li faig caldo amb pasta i de segon el bullit, el pollastre, la pastanaga i la patata bullida amb una mica d'oli.
També li pots fer un acompanyament d'ensaladilla tallat tot ben petit. Alguna vegada també hem fet carbassó arrebossat d'acompanyament.
I quan li donis peix li pots fer al forn acompanyat de patata i verdures, queda molt bo.

En quant a les truites que dius que no li agraden no sé si has provat de donar-li truita de pernil i formatge o truita de patata i ceba, ell se les menja molt bé.

Més o menys és el que fem per sopar.
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: petazetas » dj. set. 16, 2010 8:34 am

la meva la truita tampoc no la vol veure ni en pintura. Ni farcida de formatge, ni pernil ni de res. En canvi l'ou ferrat li agrada tan la clara com el rovell, apa un tros de pa i a sucar com una boja. Crec que la truita no li agradarà fins que sigui gran, com a mi. Jo de petita la truita passava bastant i en canvi ara em xifla farcida de formatge sobretot!

d'acompanyament depén del que hagi menjat de primer. La majoria de vegades el primer sempre és a base de verdures (crema, saltejades, al vapor, bullides del caldo, etc) o en porta, de l'estil d'arròs en que porta trossets de verdura i de pernilet saltejat.
Llavors la carn i el peix se'l menja sense acompanyament.
La Lia ja és tota una princesa!
Avatar de l’usuari
martoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 195
Membre des de: dj. juny 17, 2010 12:41 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: martoneta » dj. set. 16, 2010 11:15 am

Heu provat de posar-li a l'ou de la truita una miqueta de llet perque quedi mes suau i mes meloseta? Es una idea, no se si funciona o no, però ho podeu provar.
I si els feu un remenat enlloc de truita? Potser si ho veuen diferent s'ho mengen. Al remenat si voleu li podeu posar una mica de tomaquet fregit per trencar el color groc de l'ou i donar-li un regustet diferent.

No sé, jo de moment no tinc nens i no sé si serveix, però són idees.....
Imatge
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: petazetas » dj. set. 16, 2010 11:27 am

martoneta ha escrit:Heu provat de posar-li a l'ou de la truita una miqueta de llet perque quedi mes suau i mes meloseta? Es una idea, no se si funciona o no, però ho podeu provar.
I si els feu un remenat enlloc de truita? Potser si ho veuen diferent s'ho mengen. Al remenat si voleu li podeu posar una mica de tomaquet fregit per trencar el color groc de l'ou i donar-li un regustet diferent.

No sé, jo de moment no tinc nens i no sé si serveix, però són idees.....



jo ho he provat amb llet, amb formatge ratllat, remenat amb i sense tomàquet... i res. L'ou ferrat.
Només em queda provar-ho amb alguna verdura verda (carbassó o espinacs amb pansetes) a veure si al veure-ho d'unaltre color vol menjar-s'ho.
La Lia ja és tota una princesa!
Avatar de l’usuari
Cinta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1715
Membre des de: dj. ago. 14, 2008 10:00 am
Ubicació: Tortosa (Terres de l'Ebre)

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: Cinta » dv. set. 17, 2010 12:47 pm

eii moltes gràcies per les aportacions. És que jo no soc gaire de cuinar i tinc la sensació que sempre menjem el mateix, o sigui que les vostres suggerències m'aniran molt bé tant pel petit com per nosaltres.
El que passa que a dinar normalment fem verdura amb tall (carn o peix) la majoria de dies, tret d'algun dia que fem pasta, i per no repetir verdura a la nit, doncs no se m'acudeixen gaires coses per acompanyar el peixet, però ara amb el que meu dit ja tinc més o menys un acompanyament per cada nit :ok: :ok: :ok:

petazetas ha escrit:
martoneta ha escrit:Heu provat de posar-li a l'ou de la truita una miqueta de llet perque quedi mes suau i mes meloseta? Es una idea, no se si funciona o no, però ho podeu provar.
I si els feu un remenat enlloc de truita? Potser si ho veuen diferent s'ho mengen. Al remenat si voleu li podeu posar una mica de tomaquet fregit per trencar el color groc de l'ou i donar-li un regustet diferent.

No sé, jo de moment no tinc nens i no sé si serveix, però són idees.....



jo ho he provat amb llet, amb formatge ratllat, remenat amb i sense tomàquet... i res. L'ou ferrat.
Només em queda provar-ho amb alguna verdura verda (carbassó o espinacs amb pansetes) a veure si al veure-ho d'unaltre color vol menjar-s'ho.


Nosaltres també ho hem provat de totes maneres i re, a la que la veu ja diu "no grada", l'altre dia li vaig posar un "tranxete" a dins i el tiu estirava el formatge fos i deixava la truita ?-) en canvi la truita de patata i ceba o de carbassó li encanta, i l'ou ferrat o passat per aigua també. Ara que a mi les truites a la francesa .... tampoc m'agraden gaire jajaja.
ImatgeImatge
el post del Pol: viewtopic.php?f=35&t=9096

ImatgeImatge
el post del Iu: viewtopic.php?f=115&t=27798
Avatar de l’usuari
heaven25baby
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2050
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
Contacta:

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: heaven25baby » dj. abr. 21, 2011 9:49 am

Un acompanyament que sempre funciona amb la meva petita, és unes espirals de pasta de colors bullides i desprès li posso oli verge i sal... Boníssimes!!! :ok:
Imatge
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: petazetas » dj. abr. 21, 2011 10:06 am

Per cert, ja he aconseguit que es mengi la truita... fent-la ben compacta i tallant formes amb talladors de galetes. No falla gairebé s'ho menja tot.
La Lia ja és tota una princesa!
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Amb que acompanyeu la carn o el peix?

EntradaAutor: entrerius » dj. abr. 21, 2011 3:52 pm

per acompanyar carn o peix normalment fem verdures de formes i colors diferents, bullides, al vapor, al forn o a la planxa.
Estan molt bones amb oli cru, all i julivert, un polsim de comí, una miqueta de llimona... depèn de la verdura i la forma de cocció.
Altres cops les fem estofades amb una mica de gingebre...uuuhhhmmm
Fem moltes amanides també.

La truita al meu fill tampoc li agrada gaire a no ser que sigui amb patates, en canvi el "revuelto" li encanta. De vegades li poso una mica de carn picada amb una mica de comí i un rajolí d'oli cru.....se'n llepa els dits.

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::