YOGURTERA

Thermomix, panificadora, iogurtera, babycook, robots de cuina...
Avatar de l’usuari
D.J.
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm
Ubicació: Barcelona

YOGURTERA

EntradaAutor: D.J. » dv. juny 05, 2009 10:47 pm

En vista de que no podia abrirme un activia de pera porque Maia me lo quitaba de las manos,y no encontraba por ningun sitio de los normales con trocitos de pera(mi madre encntro de la marca dia al final)pues decidi comprarme una yogurtera ya que no era plan de qe tomara activias :-:) ,total que he descubierto un mundo en esto de los yogures,buscando por internet he encontrado un monton de recetas y aqui os voy poniendo las que he hecho ya,decir que tambien se pueden hacer sin yogurtera,pero tambien esto lo descubri mas tarde,y que he leido que hay mamas que los hacen con leche de continuacion(con lo que valen los mi primer danone)o con leche materna,yo los hago con leche entera o semidesnatada si es para el papi y para mi,aunque con la leche entera salen menos liquidos y hay quien pone un par de cucharadas de leche en polvo para que salgan mas espesitos.
Yogur de peras y miel:
ingredientes:
1 litro de leche entera o semi
4 peras
3 o 4 cucharadas de miel
1 yogur natural
Pelar las peras y hacerlas en trocitos pequeños,ponerlas en una olla con la miel y calentar,yo lohago a hojo cuando veo que las peras estan un poquito blanditas lo apago,dejar enfriar y ponerlas en el fondo de los vasitos de yogur.
Mezclar la leche con el yogur y remover con unas varillas,yo caliento un poquito la leche sin que llege a hervir,he leido que se hacen mas rapido,llenar los vasitos con esta mezclar y dejarlos en la yogurtera 10 horas,despues ponerlos en la nevera minimo 4 horas antes de comer.
Lo mejor hacerlos de noche y por la mañana meterlos en la nevera,al medio dia ya estaran listos
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
xin76
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1372
Membre des de: ds. març 31, 2007 9:45 pm

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: xin76 » ds. juny 06, 2009 9:04 am

Ei! Gràcies per provar la recepta... jo també tinc una yogurtera i estic encantada!
Avatar de l’usuari
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: llumer » ds. juny 06, 2009 9:16 am

eii!!! Em pensava que era la unica boja que seguia fent iogurts!!!! PEro jo els faig amb la termomix (nomes escalfar i remenar) i despres vaig llegir per internet que es podien deixar 8hores dins el forn escalfat a 50º i parat i tapats amb 2 draps de cuina. jo els deixo alla dins tota la nit i l'endema a la nevera!!!
pero fins ara els he fet naturals. i m'agradaria fer-los de fruites.... algu els fa ja??? pq a mi em quedava l'aigua de la fruita a baix del got i quedava fatal d'aspecte!!!
Avatar de l’usuari
D.J.
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm
Ubicació: Barcelona

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: D.J. » ds. juny 06, 2009 9:52 am

A mi me pasa eso del agua no acabo de conseguir hacerlos si no es que sea mermelada o en trocitos como el de pera,haber si alguien sabe como hacerlos sobre todo que mi marido los quiere de platano o de fresa y no acabo de conseguir como hacerlos y no le gusta la mermelada,tengo mas recetillas haber si Maia me deja y os la pongo.
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
danu79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1134
Membre des de: dl. juny 26, 2006 5:30 pm

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: danu79 » ds. juny 06, 2009 12:56 pm

Ei Llumer jo també els vaig fer durant molt temps amb la Thermomix... però allà diu que deixis el vas muntat i tapat amb draps tota la nit i em quedaven massa líquids. Hi vaig posat llet en pols però no va millorar gaire. M'expliques com ho fas tu, això del forn?
Gràcies guapa!
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: Castanyeta » ds. juny 06, 2009 1:08 pm

Noies, jo faig iogurt a casa amb encara menys tecnologia. L'únic que cal és escalfar la llet fins a uns 42 graus, barrejar-la amb iogurt ja fet (1 iogurt per 1 litre de llet) i mantenir l'escalfor; per això serveix lo del forn a 50º durant tantes hores, però jo ho trobo una barbaritat de despesa energètica...
Jo el que faig és posar els pots amb el futur iogurt dins d'una nevereta de platja i hi fico també un parell de pots de vidre plens d'aigua calenta; no ho toco durant 4 o 5 hores, i quan ho trec encara és tot tebi; ho deixo que agafi la temperatura ambient, i després a la nevera, ja que el fred acaba d'ajudar a que agafi consistència.
I encara recordo que ma mare posava una renglera de gotets damunt del radiadior i feia un muntatge amb una manteta per sobre, que feia d'aïllant; i l'endemà al llevar-nos era com un miracle veure el iogurt fet.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: ametista » ds. juny 06, 2009 5:04 pm

hola noies!
jo també faig els iogurts a casa :pandi: ara amb iogurtera però primer els feia al forn, que per cert, no ha d'estar tantes hores engegat sinó que el preescalfes a 50ºC i quan hi poses els futurs iogurts l'apagues i els deixes allí tota la nit sense obrir la porta del forn per res per res i es fan amb l'escalfor residual :ok:
de moment els faig naturals per mi i pel peque i amb mermelada, fruits secs (nous, pinyons...), mel....per l'ametistu però també m'agradaria saber com fer-los de fruita i que quedin bé perquè de moment els experiments......así así...... :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: llumer » ds. juny 06, 2009 9:33 pm

ei!!! Que potser no em vaig explciar bé, pero el forn queda apagat tota la nit...
Danu, jo nomes utilitzo la thermomix com a olla. La poso a 80º, 2 min, 1 lt llet i 40 gr. sucre moreno. Durant els ultims segons hi agefeixo un iogurt i... enlloc de deixar-ho reposar alla que despres al moure'ls es fan mes liquids... jo poso ja la barreja en pots de vidre i ho poso al forn (pre-escalfat a 50 graus pero parat). Ho tapo amb 2 draps de cuina i ho deixo tota la nit reposant alla....
També he sentit que si no poses sucre queden encara mes espesos, pero a mi ja em va bé!
Ara vull fer-ne de fruita. Vaig llegir que s'havia de liquar la fruita. ja ho provare!
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: edae » dl. juny 08, 2009 8:46 am

M'apunto al club de les iogurteres!!!

Nosaltres de moment només en fem de naturals. El que sí que he notat és que depen de la marca de llet queden més o menys espessos, i agafeu-vos, amb la que queden més espessos de tots és amb la llet del lidl del tap de rosca!!!!
Imatge
Imatge
alegria
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dv. maig 15, 2009 2:07 pm

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: alegria » dl. juny 08, 2009 9:23 am

i això no és cultiu de bacteris?
no n'he fet mai perque m'ha fet por.
i on ls feu? en pots de vidre de iogurt? i com els tapeu?
i quans dies aguanten? quina data de caducitat tenen?
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: edae » dl. juny 08, 2009 10:01 am

Jo els faig en iogurtera, són uns pots que estan molt bé de mida, amb tapa de rosca i que a més hi pots posar la data de caducitat.
Jo li poso la data de caducitat del iogur que hem fet servir. Però la data de caducitat dels iogurs (els blancs i prou eh!) és orientativa, si et passes, són una mica més àcids i prou, però no fets malbé (dit per una amiga que és enginyera agroalimentària!!) :ok: :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: Castanyeta » dl. juny 08, 2009 10:15 am

Jo els faig en tuppers de mig litre de capacitat.
Pel que fa a la caducitat... nusé, mai els donem temps a caducar! Duren una setmana o deu dies ben bons; és cert que van canviant de gust a mesura que passen els dies: primer es tornen més àcids, i al final fins i tot un pèl aformatjats, però mentre no estiguin groguencs o florits, te'ls pots prendre.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
alegria
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dv. maig 15, 2009 2:07 pm

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: alegria » dl. juny 08, 2009 12:10 pm

és broma no Castanyeta?
jo no podria menjar una cosa que canvia així de gust...
ai no sé...
en volia fer però em sembla que no ho provaré pas.
Avatar de l’usuari
D.J.
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm
Ubicació: Barcelona

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: D.J. » dl. juny 08, 2009 2:58 pm

Yo los hago en la yogurtera que ya vienen los botecitos y no duran mas de cuatro dias ,nos los comemos antes,pero le pongo la fecha de caducidad del yogur que haya utilizado de base.
os pongo mi receta de yogur favorita,es el mejor yogur que he provado en mi vida,y mis suegrs cuando vienen me piden haber si tngo,les encanta,lastima que se acabe la temporada de las fresas.
Yogur mentolado con fresas
ingredientes:
-1 yogur natural
-1 litro de leche
-fresas
-un puñado de menta fresca o seca
-4 o5 cucharadas de azúcar
Llevamos a ebullicion la leche con la menta y el azúcar,y dejamos que se enfrie totalmente la mezcla,asi pilla mas saborcito a menta,colar en un colador la infusion,mezclar con el yogur y remover,meter la mezcla en los botecitos y ponerle las fresas en láminas,meterlo a la yogurtera unas 10 horas y liego 4 al frigorifico.

Es un yogur muy fresquito y mas ahora con el veranito :***: .

He leido otra receta que junto a la menta se le pone una vaina de vainilla,pero no lo he provado aún.Una vez hice esto pero en lugar de menta le puse 2 ramitas de vainilla y salio un yogur muy acido para mi gusto,pero cada uno tiene sus gustos y si a aguien le apetece un yogur de vainilla y fresas ya sabe.
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: llumer » dl. juny 08, 2009 9:51 pm

alegria, estigues tranquila. jo normalment no els tinc mes d'una setmana. Els faig en els ports de vidre de la danone i els tapo amb un tovallo de paper i una goma de pollastre!!!
Els iogurts, com la llet, nomes fermenten, i la llet potser es la cosa que es mes facil saber si esta feta malbé, perque quan no es bona fa molta olor agre. Els iogurts també.
De fet, i per la teva tranquilitat, dir-te que la Danone utilitza els iogurts que retira dels supermercats caducats com a base pels nous (suposo que amb uns limits), pero la base del iogurt son els ferments lactics.
I el famos actimel que es mes agre.... es perque es llet fermentada!!!!

Estigues tranquila i prova-ho. Amb un litre de llet i un iogurt et sortiran uns 8 iogurts de pot de vidre danone, i aixo amb una setmana ho menges...
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: Momo » dl. juny 08, 2009 10:01 pm

Ostres, la meva mare en feia quan jo era petita, de iogurts. Ara me n'esteu fent entrar ganes... Nyam, nyam!
alegria
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dv. maig 15, 2009 2:07 pm

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: alegria » dt. juny 09, 2009 12:16 pm

gràcies guapis!
és que sóc una mica aprensiva i allò de que canviés de gust em va marcar...
amb la thermomix es poden fer iogurts, ja us dic que mai m'he atrevit. Però potser m'animo.
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: angelina » dl. juny 22, 2009 9:44 am

Ostres.. encara me'n recordo del gust del llogur de la meva iaia... fa temps q li vaig al darrere a l'idea.. i ara m'heu donat mes ganes!!! ja us diré el resultat provaré al forn dins de gotets... pq ara mateix no tinc pots de vidre... i mira q en tenia... pero farta de veure els potets danone voltar per casa van anar tota a parar a la paperera!!! :-D
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
D.J.
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm
Ubicació: Barcelona

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: D.J. » dj. juny 25, 2009 2:56 pm

ayer por la noche hice una tanda de limon,esos tambien estan muy buenos
Yogur de limón
hervir el litro de leche con el azúcar y una ralladura de limón y deje que se enfriara con la ralladura,cuando ya estaba fria añadi a un yogur natural dos cuacharadas de cafe de aroma de limón,aunque la próxima vez pondre solo una porque sabe muchisimo a limón,creo que solo con la ralladura tambien debe estar muy bueno porqe iva provado la leche de vez en cuando y tenia un gustito mas bueno.Pues luego lo mezcle todo y lo puse en los tarritos y a la yogurtera,10horas mas 4 de nevera.
Vamos otros que hare bastante ya que a Maia y mi marido le han encantado.
Alguien sabe como puedo hacer de platano,es que no lo acabo de conseguir
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: YOGURTERA

EntradaAutor: llumer » dj. juny 25, 2009 8:48 pm

ei DJ! Gracies! Provare de fer el de llimona dema mateix!
Jo els de fruita vaig llegir que s'havia de liquar la fruita i afegir a la llet, pero no he conseguit que em quedessin bé...

Torna a “Màquines i estris per cuinar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::