PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
Avatar de l’usuari
ariadna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: ariadna » dc. març 11, 2009 5:14 pm

Lluma ha escrit:Repeteixo i no deixaré de repetirho, la maternitat es porta AL COR!!


doncs això!!!!
>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
2010 & 2016
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: shyla » dc. març 11, 2009 5:20 pm

jo porto treballant desde jove, però tinc estudis superiors!!! m'ha fet la sensació que associes pares joves amb pocs estudis.. i no sempre és cert!! :ok:

Ei ei, que no se'm malinterpreti ara, vull dir que potser és més fàcil en aquest cas, potser en el teu cas eres de les que ha tingut la sort de tenir la seva parella des de temps, o simplement ets molt decidida no seee!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Irina » dc. març 11, 2009 5:32 pm

meri68 ha escrit:Després de llegir alguna opinió d'aquest post, només m'ha vingut al cap aixó:

http://bacolicio.us/http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=25&t=10000

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

M'ha encantat!!!! Meri!!!!!

A veure, ara explico la meva....( i hi ha uns quants missatges que encara no he llegit, perdoneu-me, pero havia d'escriure el que ve ara...)

jo tinc 30 anys i l'Irinu 55 (si si, dos cincs), tindrem la nostra primera filla (per part dels dos) dintre de 3 setmanes.
I l'energia que ell despren es impressionant, tot i la seva edat, que sembla que si aqui s'ha dit que si tens 35 ja no tens la mateixa energia que quan tens 25... amb 55 ja no se que es diria....! doncs ell trenca totes les regles!!!! i de motivada, la nostra filla, em sembla que ho estara un rato llarg...

EL vaig coneixer quan jo tenia 22 i ell 47 i fins fa dos anys no ens vam plantejar tenir fills. Per raons meves (volia assegurar-me que tindria una feina estable i des de fa 1 any i mig que la tinc)...he tingut molta sort que nomes em trigat 2 anys per aconseguir un embaras, ara ja dic "nomes" perque la cosa pot anar per mooooolt mes temps...

Amb aixo vull dir que he de discreprar amb el que diu l'Azzure, que ja se que et bases amb el que has vist en aquella parella de qui parles, pero tambe has de pensar que no tothom es igual... jo et podria parlar d'un nen com la nena que tu descrius, i en canvi els seus pares son "joves", tenien els dos 24 i 26 anys... i aquest nen tenia 3 anys, i nomes feia sons per demanar coses, no jugava, tirava coses per tot arreu...em pensava que tenia un defecte o alguna condicio que li afectava la parla, pero no...em van dir que tot normal. A casa seva ,m'hi vaig fixar, que no tenien ni un llibre, ni un diari, ni revistes, em pensava que s'acabaven d'instal.lar en aquella casa i despres van dir que feia 2 anys que hi vivien... ?-) !i en canvi, les tres teles que vaig veure les tenien totes engegades...

o sigui, que una mica el cas com el que expliques, res de motivacio... (i crec que no tinc dret a opinar sobre ells perque realment no hi vaig estar prou temps per veure mes, ni els conec be, pero aquesta va ser la meva impressio quan vaig veure aquella familia).

No crec que l'edat tingui res a veure per motivar o donar certs valors al teu fill, es mes, crec que quan mes gran ets, mes experiencia tens i mes be pots pujar el teu fill,

pero UPS! he caigut en el mateix error!!!! no tothom es igual, i evidentment, ens trobarem amb gent "gran" (ja no se quin numero posar) que ho fara com el cul : no els motivaran perque estaran "cansats", perque clar son mes "grans" i es deuen cansar mes aviat...i d' altres que ho estan fent de conya (dona la casualitat que conec mes parelles com aquestes "grans" que "ho fan de conya",segons la meva opinio)

i en canvi, tambe conec parelles "joves" que crec que estan fent una feina increiblement admirable, tambe segons la meva humil opinio....

perdoneu per la parrafada...!!! i tot de bon rotllo eh!!!

pero el que si que cal tenir en compte es que la fisiologia demana un cos "jove" per tenir mes exit alhora de concebir...i aixo s'ha de tenir en compte clar...pero no sempre es pot controlar...i en el cas de les dones es una putadeta ben gran si no has pogut trobar la parella adequada a certa edat...

moraleja...que hi ha gent de tot i per tot i sobretot, l'edat nomes es un numero (ja ho vaig dir en un altre post...), i un s'ha de plantejar tenir fills quan se sentin capassos de poder ser prou responsables per fer-ho, es igual si tens 16, 25, 35, 40, 50 o fins i tot 60!!!!! que tambe en conec un (pero es el segon i d'un tercer matrimoni)
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Irina » dc. març 11, 2009 5:33 pm

Per cert, no dono a l'abast per llegir tots els missatges, ja que s'han escrit uns quants al mateix temps que jo escrivia el meu...
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Irina » dc. març 11, 2009 5:44 pm

Azzure ha escrit: ... ... [color=#BF0040]Ella ha dit algunes vegades que abans no li agradaven els nens, ...


AAAAAHHH, ara canvia una mica...auqesta parella el problema que te es que son uns irresponsables. No pas l'edat...

ja se que havia d'haver llegit els missatges, eh...
Irina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 11, 2009 6:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Azzure
:: dinosaure
Entrades: 5227
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 2:42 pm
Ubicació: Mallorca
Contacta:

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Azzure » dc. març 11, 2009 6:01 pm

No venc a intervenir al debat, només a deixar constància de que havia dos missatges meus on explicava el cas d'aquesta parella i els he editat per aquests motius:

Primer, perquè no sé qui pot entrar aquí i ho hauria d'haver pensat abans d'escriure i prefereixo no deixar constància. Perdoneu.
I segon, perquè encara que cada vegada hagi dit que ESTAVA EXPLICANT UN CAS CONCRET SENSE GENERALITZAR, no s'han tengut en compte aquestes anotacions i cadascú ha interpretat el que ha volgut, prenent-ho com un atac i sentint-se ferit i ofès.

Irina, et sabria greu fer igual al missatge on em cites posant punts suspensius i deixant només les frases que has posat en color vermell perquè s'entengui a què et refereixes? T'ho agraïria molt guapa.
Imatge
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Irina » dc. març 11, 2009 6:03 pm

ariadna ha escrit:
Castanyeta... aquesta frase teva jo potser no tinc l'energia d'una nena de 23 tacos, però tinc uns coneixements i una experiència q jo no tenia als 23. I una solidesa emocional i material també m'ha fet sentir bastant malament! sobretot pel que fa la solidesa emocional i material..

en fi!! només volia dir que "les grans" també podeu fer sentir malament "les petites"... :ok:



em sembla que parlava per ella...no? i la veritat es que jo penso el mateix de mi mateixa... jo tinc 30 ara, i quan tenia 23 no tenia l' experiencia que tinc ara...
i per tenir 30??? a on vaig jo? amb el grup de les "jovenetes" o "les velles" :-D :-D :-D :-D ???


i una altra cosa... que te de dolent crear un debat????
crec que son molt interessants i serveixen per donar una opinio i saber la dels altres, i com segurament tots sabem, ens trobarem amb mooooltes opinions diferents que la nostra...doncs cap problema, no?

Azzure, ja t'ho he canviat. Perdona!
Pero escolta, no crec que hagis de deixar de dir la teva opinio o ofendre't per els missatges que han sorgit arrel del teu.
D'aixo es tracta un debat...

i be...jo crec que no m'expico gaire be i m'agradaria poder ser mes eloquent expressant la meva opinio, pero m'ha agradat el que ha dit la PUKEKO i es exactament el que penso.
Irina l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 11, 2009 6:12 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Pukeko » dc. març 11, 2009 6:11 pm

Tu cap a les velles (o belles, com vulguis) Irina, que ja portes el 3!!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D Això és el que passa quan es fan bàndols.....

És que el problema d'explicar casos concrets, és que vulgues o no generalitzes. I clar, llavors és quan t'ofens.....

I una altra cosa, no personalitzem el debat. Vull dir que si a cada comentari que algú fa s'ha d'editar per explicar que en el nostre cas no és així, no acabarem mai.
És clar que aquí totes som bones, les que ja som mares i les que estan a punt de ser-ho, això ja ho sabem!!!!

Ah, i gràcies Castanyeta per fer-me sentir una mica jove, encara que només sigui una mica... :ok: :ok: :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Irina » dc. març 11, 2009 6:14 pm

valens... :ok: :ok: :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
Azzure
:: dinosaure
Entrades: 5227
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 2:42 pm
Ubicació: Mallorca
Contacta:

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Azzure » dc. març 11, 2009 6:41 pm

Pukeko ha escrit:És que el problema d'explicar casos concrets, és que vulgues o no generalitzes. I clar, llavors és quan t'ofens.....


Irina ha escrit:Azzure, ja t'ho he canviat. Perdona!
Pero escolta, no crec que hagis de deixar de dir la teva opinio o ofendre't per els missatges que han sorgit arrel del teu.
D'aixo es tracta un debat...



Guapes meves jo no m'he ofès, si tornau a llegir el meu missatge anterior veureu que jo no dic que em senti ofesa :ok:
Irina, res que perdonar guapa, només volia deixar-ho arregladet per si les mosques, ja m'entens... :-:) gràcies.

I no deixo de dir la meva opinió, crec que en aquest debat ha quedat constància de la meva història i del meu punt de vista. El que no vull és entrar en polèmiques que no duen enlloc.
A mí m'agraden molt els debats, perquè trobo que es una manera molt enriquidora d'aprendre coses, de conéixer opinions diferents i de valorar coses que a lo millor ni t'havies plantejat. El que no m'agrada és que d'un debat es passi a un atac/defensa constant. Sempre hi ha algú que s'agafa les opinions d'un altre de manera personal i ja l'hem cagada :ufs:
Imatge
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Pukeko » dc. març 11, 2009 6:46 pm

Nooooo, volia dir que quan algú llegeix una història concreta, es pot sentir ofès, no tu.....

Aix, que difícil es fa debatre per escrit a vegades....
Avatar de l’usuari
Azzure
:: dinosaure
Entrades: 5227
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 2:42 pm
Ubicació: Mallorca
Contacta:

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Azzure » dc. març 11, 2009 6:50 pm

Pukeko ha escrit:Nooooo, volia dir que quan algú llegeix una història concreta, es pot sentir ofès, no tu.....

Aix, que difícil es fa debatre per escrit a vegades....


Ah ok perdona, ara he estat jo qui no ho havia entès :-D
Imatge
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Lluma » dc. març 11, 2009 7:43 pm

Totalment dacord amb la Gemma!

Nenes, no entenc perquè han dexistir bàndols! Ser mare ja és prou difícil com per decidir a quina edat sés millor mare!
A la merrrrda, ledat! Això no importa si estimes al teu fill i punt!

Però tal i com té lintenció aquest debat: ''PARES I MARES DE 20 A 25 ANYS'', crec que les que sou més grans que nosaltres esteu donant la raó a aquesta societat cruel, que et vol fer creure que perquè tinguis aquesta edat seràs una merdeta de mare perquè tens el cap ple de pardalets. Enlloc de dirnos que vosaltres sou més madures, blablablablabla... coions, doneunos ànims!! Joder, us podeu imaginar lo malament que mho he passat jo perquè ''es tingui entès daquesta manera''??
realment creieu que perquè tingui 24 anys no educaré el meu fill tant bé o tant malament com vosaltres?? vinga va, home!! Per lamor de déu!!! I si, potser no ereu tant madures, a la nostra edat... `però creieume... MADURES! I TANT QUE MADURES!! EN MARXES FORÇADES!!! El que madureu vosaltres en 10 anys, nosaltres ho fem amb 9 mesos!!
A sobre que és difícil pujar un nen, thas de sentir aquestes coses???
Si no ens recolzem les unes amb les altres, ja em diràs!!

Així que PAUUUU!

Pd.Parlant de Pau... Pauuu, surt duna santa vegada, per lamor de déu!!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Pukeko » dc. març 11, 2009 7:54 pm

Qui ho ha dit que les joves sou males mares???? On ho posa????
Em sembla que totes hem deixat clar que cada cas és un món i no té a veure amb l'edat.
No volguem veure fantasmes que no hi son eh????
Avatar de l’usuari
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Lluma » dc. març 11, 2009 8:27 pm

No he dit ser mala mare, he dit... ''ser una merdeta de mare'', i dins dun context de societat en general, no parlava del que dieu vosaltres, ni molt menys.

Però quan sents comentaris del pal ''jo sóc més que... , o jo tinc més que...'', jolines, dolen. Perquè aquí, ningú té dret a jutjar a ningú.
I està clar que daquests comentaris, nhi han hagut uns quants, tan per un cantó com per un altre. I no és just ni per unes, ni per les altres...
Imatge
Avatar de l’usuari
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Pukeko » dc. març 11, 2009 8:51 pm

Ui, ui, ui que et veig una mica esverada.
Mira, els comentaris de la gent, te'ls tires a l'esquena i p'alante, que la gent parla perquè té boca, cosa que moltes vegades no va acompanyada d'un cervell. Ni t'explico la de vegades que m'he sentit a dir lo de que se'm passava l'arròs.....

Jo no crec que ningú estigui jutjant a ningú aquí eh?? Que cadascú digui com és no vol dir que estigui dient que les altres són dolentes. Simplement com que hem arribat a la conclusió de que generalitzar és dolent, cadascú parla de la seva pròpia experiència.
Avatar de l’usuari
MamadeEmma
:: poltre
:: poltre
Entrades: 610
Membre des de: dl. gen. 14, 2008 1:15 am
Ubicació: Granollers

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: MamadeEmma » dc. març 11, 2009 9:44 pm

a veure...el que jo veig bo d'haver sigut pares joves (parlo de nosaltres com a parella, de ningú mes)

Coses bones de ser pares joves.
1. Tenim energia, maduressa i tot el necessari per ser pares.
2. Ens agradaria tenir mes fills, així que si abans dels 30 en tenim un altre...mes endavant podriem tenir un altre mes i no em d'anar corrents per culpa de l'edat...tot amb moooolta calma i quan sigui el moment idoni...jeje
3. Els avis de l'Emma, també son joves.
4. Totes les tardes (a no ser que tinguem algo a fer o l'Emma tingui algun company de la seva edat per jugar) juguem amb la peke com si fossim nens petits...corrents amb la pilota, fent volteretas al llit, ens fiquem a la piscina de boles amb ella, ens tirem pel tobogan, ens arrebossem a la sorra del parc...jo no vaig al parc a mirar la meva nena de lluny...no, no, no...jo em tiro al terra a jugar amb la pala i la sorra...(sempre que no hi hagi nens per jugar amb ella)...i la veritat...no se si quan tingui 10 o 15 anys mes ho podre fer...per si de cas...ho faig ara...

Coses dolentes de ser pares joves.
1. Els nostres amics encara estan com als quinze anys...anant-se de festa cada cap de setmana i fent coses que porten 10 anys fent...i a nosaltres ja no ens interessen, encara viuen amb els seus pares i lo mes important per ells es tenir diners per comprar roba, jocs, etc...així que quedem molt menys pq em deixat de tenir coses/aficions amb ells.
així que...o els teus amics s'han estancat i sembla que no volen creixer...o que tu et fas gran de repent...encara no ho se ben be...o...potser una mica de les dues...
2. Durant tot l'embaràs sents frases estúpides com:
"uiiii però si ets molt jove" (tothom es queixa de que les dones son mares massa tard i si ho fas abans també es queixen) ?-) ?-) ?-)
"i tu ja estàs preparada per tenir un nen" :-(( (i per molt mes senyora)
"disfruteu ara que podeu home...que amb nens no es pot fer res" (aixó no se d'on s'ho treu la gent, suposo que depen del que s'entengui per disfrutar o per no poder fer res)
"amb lo jove que ets i a sobre et marejes amb la sang...tu no podràs amb el part" (aixó m'ho va dir una infermera mentre em feia la curva del sucre, i ara jo li diria...doncs no he pogut amb un part...he pogut amb algo molt pitjor i hem sortit endavant pedazo de cabr...dedicate a otra cosa).
3. Encara no vivim al pis definitiu.

Uiiiix que tard...m'en vaig a sopar...si m'enrecordo d'alguna cosa mes ja tornaré a escriure...petons a totes!!!!!!!!!

QUE CADASCÚ SAP PERQUÉ HA SIGUT MARE A L'EDAT QUE L'HA SIGUT...ALGUNES HAN VOLGUT SER MARES JOVES, ALGUNES HAN VOLGUT SER MARE DE MES GRAN I ALGUNES NO HAN POGUT ESCOLLIR PER LA RAO QUE SIGUI I HO HAN SIGUT MASSA JOVES O MASSA GRANS...I QUE??? SEGUR QUE TOTES I CADA UNA DE NOSALTRES SOM LA MILLOR MARE QUE EL NOSTRE FILL PODRIA TENIR...OI QUE SI??? :-)
ImatgeImatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: Lluma » dc. març 11, 2009 9:59 pm

Pukeko ha escrit:Ui, ui, ui que et veig una mica esverada.
Mira, els comentaris de la gent, te'ls tires a l'esquena i p'alante, que la gent parla perquè té boca, cosa que moltes vegades no va acompanyada d'un cervell. Ni t'explico la de vegades que m'he sentit a dir lo de que se'm passava l'arròs.....

Jo no crec que ningú estigui jutjant a ningú aquí eh?? Que cadascú digui com és no vol dir que estigui dient que les altres són dolentes. Simplement com que hem arribat a la conclusió de que generalitzar és dolent, cadascú parla de la seva pròpia experiència.


eii!! no, esberada gens!! és que sempre escric amb 50.000 exclamacions...
Només vinc a dir que mira, el sol fet dhaver tret aquest tema de debat ja vol dir que hi han prejudicis. I encara que tu no els tinguis, hi ha gent que si. És un fòrum molt llegit i estic seguríssiiiima que molta gent que està llegint això, els té. Pooo lo tanto, dic directament el que penso.

I sí, si que sha jutjat... Però no li donem més voltes a la truita!!


Gemma! Que bona ets, tia!

en fi, el que ha quedat clar és que no hi poden haver bàndols i que totes les dones ens hem de recolzar les unes amb les altres,no?
pue ya ta!
Imatge
NuriaC
Entrades: 2
Membre des de: dg. març 08, 2009 1:09 pm

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: NuriaC » dc. març 11, 2009 10:14 pm

Hola de nou!!!

L'Eduqueu les criatures us convida a totes a poder enregistrar la vostra opinió com a mares joves, tema del pròxim diumenge 22 de març! Per fer-ho ens podeu escriure directament a eduqueu@catradio.cat i em posaré en contacte amb vosaltres per fer-vos un parell de preguntes sobre la maternitat i la joventut i així ho podrem escoltar al programa! Què us sembla?

Ah! MOLT IMPORTANT: Enviant el correu a eduqueu@catradio.cat entreu al sorteig setmanal de 100 euros per gastar-vos a Bon Preu Esclat i ara regalem també una estada a un Vilar Rural cada setmana!!!!! www.vilarsrurals.com
Només cal que ens doneu la mateixa opinió que esteu donant aquí a eduqueu@catradio.cat

Moltíssimes gràcies per participar del debat i fer-lo tan viu! Va dones! que us volem sentir per la ràdio dient que heu estat mares als 22,23,24,25.....!!!!


Salut!
L'equip de l'Eduqueu!
Tots els diumenges de 9 a 10 del matí amb Carles Capdevila a Catalunya Ràdio
Avatar de l’usuari
.sandra.
:: gosset
:: gosset
Entrades: 412
Membre des de: ds. març 01, 2008 11:25 pm
Ubicació: girona

Re: PARES i MARES DE 20 A 25 ANYS

EntradaAutor: .sandra. » dc. març 11, 2009 10:28 pm

Hola noies !!
Jo no vull afegir-hi res mes ......només us vull deixar una cançor que m´agradaría que escoltesiu ! si voleu..... :-:)
es preciosa !! segur que ens agrada a moltes de nosaltres !!
un petó per a totes y cada una de les mames y futures mames del Socpetit !! :pandi:

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::