Taques blanques a les ungles

Alèrgies, otitis, problemes..

Avatar de l’usuari
Marta_fp
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

Taques blanques a les ungles

EntradaAutor: Marta_fp » dg. març 23, 2008 6:47 pm

Són per falta de calç? La Mariona en té una a cada dit del mig de la mà. No és que em preocupi gaire, però són d'això?

La Mariona pren pit i menja un iogurt (a vegades se l'acaba i a vegades gairebé), però no menja més làctics. I els vostres?
Avatar de l’usuari
galarina
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1900
Membre des de: dj. nov. 01, 2007 4:01 pm
Ubicació: Osona

...

EntradaAutor: galarina » dg. març 23, 2008 7:18 pm

no deien que era falta de zenc? o potser vaig errada...
Imatge
Aquest és el post d'en Marc:
viewtopic.php?f=36&t=4521

Imatge

Aquest és el post de la Bet:
viewtopic.php?t=4492
Avatar de l’usuari
mamarnau_tgn
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2220
Membre des de: dc. des. 26, 2007 10:13 pm
Ubicació: baix camp

EntradaAutor: mamarnau_tgn » dg. març 23, 2008 8:18 pm

ni pajolera idea!
ara m'ho he mira jo (pq l'arnaubja dorm) i en tinc una al dit índex de la ma dreta...
no se si realment indiquen falta de res o és mes aviat llegenda popular...
potser serà millor q ho preguntis al pediatra...
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
Marta_fp
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dg. març 23, 2008 8:45 pm

Jo també sospitava que eren llegenda, tot i que això de les enganxades de la Martina als calaixos m'ha fet rumiar. Estaré pendent.

A mi em semblava recordar que havia sentit que era falta de ferro fins que per casualitat fa uns dies algú deia que era falta de calci.
Avatar de l’usuari
monic75
:: tigre
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dc. feb. 13, 2008 9:22 pm
Ubicació: Esplugues
Contacta:

EntradaAutor: monic75 » dg. març 23, 2008 10:10 pm

Jo he sentit les dues versions, que apareixen per algun cop o també per falta de zinc, però crec que serà més aviat la primera opció perquè si no, en tindríem a tots els dits, no?
No sé, si li preguntes al pediatra ja ens explicaràs.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
rapunzel1977
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
Ubicació: Begues

s

EntradaAutor: rapunzel1977 » dl. març 24, 2008 9:55 am

Lo de la falta de calc és un mite... I el zinc no hi té res a veure... Les ungles són formades per calç, entre d'altres... Les taques blanques que dieu són producte de traumatismes
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ANNNA
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1356
Membre des de: dt. set. 25, 2007 4:50 pm

EntradaAutor: ANNNA » dl. març 24, 2008 11:48 am

Sempre havia sentit a dir que eren falta de calç... el que si sé és que hi ha èpoques que me n'havien sortit moltes i no eren pas traumatismes.
Li haurem de preguntar a algun metge per sortir de dubtes, ara tinc curiositat!
Avatar de l’usuari
rapunzel1977
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
Ubicació: Begues

r

EntradaAutor: rapunzel1977 » dl. març 24, 2008 12:14 pm

ANNA BRUGA ha escrit:Sempre havia sentit a dir que eren falta de calç... el que si sé és que hi ha èpoques que me n'havien sortit moltes i no eren pas traumatismes.
Li haurem de preguntar a algun metge per sortir de dubtes, ara tinc curiositat!

Tot això són xorrades que es deian antigament... com per exemple que et quedaves cec si et masturbaves, o que si la mare tenia ardor d'estómac durant l'embaràs el nen sortia amb molt pèl, o que s'havia de donar el pit als nadons 10 miinuts cada quatre hores... en fi, xorrades
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Marta_fp
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dl. març 24, 2008 1:48 pm

Rapunzel19977, amb què quedem? que són xorrades o que són producte de traumatimes?

Pel que fa als mites, quan estava embarassada i li deia a ma mare "ara tinc desig d'això" ella em contestava "toca't el cul!". Sempre m'enganxava desprevinguda, tot i que al final ja sabia perquè ho deia. Si el nen sortia amb una taca de naixement per culpa d'un desig de la mare durant l'embaràs, valia més que sortís en un lloc amagat com el cul.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dt. març 25, 2008 8:33 am

:r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r)

ARA ENTENC LA MEVA TACA AL CUL...

:r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r)
Avatar de l’usuari
mamaarnau
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mamaarnau » dt. març 25, 2008 9:02 am

He trobat això, però m'he quedat igual, em sembla que poden ser de qualsevol cosa!


La aparición espontánea de manchas blancas con forma indefinida o como de nube en distintas uñas suele ser frecuente en la población infantil aunque también entre las personas adultas. Estas manchas comunes y recurrentes salen desde la raíz de la uña y avanzan hacia el extremo de los dedos al tiempo que crece la uña.

El acervo popular dice entre los más pequeños que estas manchas representan las mentiras que una persona comete, así una persona con muchas manchas de este tipo puede ser considerada como mentirosa. Hay quienes tienen su explicación dietética, y afirman que las manchas blancas aparecen por falta de calcio.

¿Por qué aparecen las manchas blancas?
La realidad se aleja totalmente de la creencia popular. El término médico que define la aparición de manchas blancas en las uñas se denomina leuconiquia, y éstas surgen como consecuencia de microroturas que se producen en la base de la uña, llamada matriz, donde se producen las células de la uña. Aparecen si uno se golpea las uñas, muchas veces sin percatarse de ello. Además, las uñas se vuelven más frágiles si están con frecuencia en contacto con agua (sobre todo caliente) o con sustancias agresivas como detergentes, disolventes o ácidos.

No obstante, la aparición de pequeñas manchas blancas puede revelar una ingesta deficiente de ciertos nutrientes en la alimentación habitual, en particular aquellos que participan en la formación, el crecimiento y el desarrollo de los componentes de las uñas. El zinc, el hierro, la vitamina B6 (relacionada con el metabolismo del zinc) y la vitamina A, son algunos de los nutrientes más comprometidos. La deficiencia de alguno de estos nutrientes no influye directamente sobre la presencia de dichas manchas, aunque al estar las uñas más frágiles y debilitadas son más sensibles a traumatismos que dejen huella.

El papel de la dieta
Incluir en la dieta alimentos ricos en los nutrientes involucrados en la formación de las uñas es un primer paso para tratar de corregir una posible deficiencia, aunque no es la solución, pues el origen de algunas de las manchas no es dietético.
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ANNNA
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1356
Membre des de: dt. set. 25, 2007 4:50 pm

EntradaAutor: ANNNA » dt. març 25, 2008 9:06 am

mamaarnau ha escrit:He trobat això, però m'he quedat igual, em sembla que poden ser de qualsevol cosa!


Si noia, sembla una combinació de tots els mites que s'han dit per aquí!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::