FIV 2020

Tractaments, clíniques, medicaments..
ONES
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 05, 2020 4:00 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ONES » dt. jul. 14, 2020 6:52 pm

Moltíssimes felicitats llunadexocolata!!!
Que emocionant llegir positius!!! :love:

Nuri, una cosa menys!!! Ara transfer :cnena: :cnen:
Tema banyar és per la progesterona via vaginal. Dies no sé. Tinc entés que després de la beta encara s'ha de continuar posant...

Ego: sense moltes novetats. Segueixo amb les punxades+altres medicacions. Demà control. Ens han dit que la punció, si tot va bé, serà divendres o dissabte.
ELSA23
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dl. gen. 13, 2020 8:36 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ELSA23 » dt. jul. 14, 2020 10:38 pm

Hola noies,

Llunadexoco enhorabonaaa! Segur que tot va bé, continua positiva!

Tema banyar-se, no us podeu banyar fins la beta, pero podeu posar els peus. Peus calents sempre i no relacions. Jo de fet tampoc estic tenint relacions fins la setmana 12 perquè no nhi hagi cap risc abort.

Ecaterina, 0.89 AMH es algo baixa per 40... jo tenia 2,45 i faig 40 en 2 dies... feste analisi vitamina D, potser es per això i amb pastilles et pujarà la AMH. Moltes vitamines estan relacionades amb fertilitat.

Qui es la següent en tenir la beta i quan?
Anims a totes! Aixo ja ho tenim! :)

Elsa
ELSA23
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dl. gen. 13, 2020 8:36 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ELSA23 » dt. jul. 14, 2020 10:39 pm

per cert, després de la beta si et pots banyar. El tema es que després de la punció et pot agafar infecció
ocaterina
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dl. jul. 06, 2020 5:47 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ocaterina » dc. jul. 15, 2020 8:36 am

Gràcies ELSA23! sí, sé que és baixeta l'AMH, què hi farem! i jo que em sento tan jove :lfantrose: :miko:
Merci pel tema del bany, sé que serà un estiu estrany en tots els aspectes, què hi farem!

ànims a totes, després us explico què tal a IVI!

Salut, :ok:
Nuri00
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dj. gen. 31, 2019 7:56 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Nuri00 » dc. jul. 15, 2020 11:36 am

elsa moltes gràcies per l'aclariment!!! a mi que m'encanta banyar-me m'haure d'esperar doncs!

ja m'han trucat per dir-me que dels 8 que van poder treure han fecundat 6! està molt bé no??

ara a veure quants aguanten fins divendres que em tornaran a trucar, i transfe diumenge.

El dia 28 em fan la beta

hi ha algú més en espera??
ocaterina
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dl. jul. 06, 2020 5:47 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ocaterina » dc. jul. 15, 2020 3:24 pm

Hola a totes,

Avui a l'IVI molt bé. De moment estic tenint un tracte excel·lent!
He sortit una mica marejada amb el tema dates i previsions però suposo que es deixar-se portar i ja està. Estic una mica nerviosa! Realment és un procés intens a nivell emocional.

Nuri00, ànims amb el bany, toca esperar però per una bona causa!

Com estàs, llunadexocolata?
Albeta1989
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dl. juny 29, 2020 10:13 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Albeta1989 » dc. jul. 15, 2020 5:25 pm

Bona tarda a totes, precioses!
Com esteu?

He estat desapareguda però us he anat llegint a totes!! He vist algunes bones notícies!! Que bé noies!! Així m'agrada, positius a tope!!! Genial!! Enhorabona!!

Jo dilluns vaig anar a la Dexeus que tenia visita per veure perquè no havia anat bé la trasnsfer i el perquè del meu negatiu.
Bé, em van dir que els embrions eren petitons, no de mala qualitat, però petitons per l'edat que tinc jo i es veu que els va sorprendre. Per aquest motiu, miraran a la meva parella perquè ja havia tingut alguna petit problema amb l'esperma i ara li faran un estudi de la cadena de l'ADN per si hi ha algun problema. A mi de moment no em faran més proves, ja que vaig respondre molt bé a la medicació.

Què ens fan fer ara?
A mi m'han canviat les vitamines (abans prenia seibidion que hi havia àcid folic, ferro i mil i una cosa més i ara prendre fertibiotic!). A la meva parella i a mi ens han donat també antioxidants (a mi Q3 i a la meva parella Preavant, que es veu que són per a ells i té també maca, minerals i vitamines).
També m'han dit que quan comenci el següent cicle em canviarà una mica la medicació per millorar una mica l'òvul, tot i que va anar molt bé l'altre vegada.

La meva ginecòloga ( un 10 de persona i professional) em va dir què volia fer i li vaig dir que fins al setembre no volia fer res, ja que volem descansar i estar tranquils. Em va dir que ho trobava molt bé i que ella també ho faria. Que ens aniria bé, em va dir que demanés hora per ella pel setembre i així ho he fet, el 10 de setembre tenim hora.

Les proves que s'ha de fer la meva parella les farem al CIMAB (és un centre especialitats en infertilitat masculina) i allà li faran la prova i quan tinguem resultat els enviarem a la dexeus i així al setembre ja partirem de més informació.

Això és tot!

Bé, espero que totes estigueu molt i molt bé, les positives ENHORABONA, les que esteu ja en estimulació molts ànims, i les que per mala sort hem tingut negatiu, MOLTA I MOLTA FORÇA! No podem perdre l'esperança!

Una abraçada enorme!!
Juliet2017
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dt. juny 30, 2020 11:34 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Juliet2017 » dj. jul. 16, 2020 4:15 pm

Hola noies, dia 6 de betaespera, embaras psicologic a tope! :-())

El dia 23 em faig la beta, tot i que avui ja he començat amb els pipitest

A mi m'han dit que si que em puc banyar tan al mar com a la piscina ara que ja han passat uns dies de la transfer

Dies enrere havieu parlat d acupuntura, jo l.anterior fiv en vaig fer i em va anar molt i molt bé

Albeta, a veure si amb aquestes proves poden afinar més i la segúent és la bona!

Nuri00 anims, la setmana de la punció i tota l evolució per mi és la pitjor emocionalment. Anims!
Nuri00
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dj. gen. 31, 2019 7:56 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Nuri00 » dv. jul. 17, 2020 1:00 pm

hola!!!

us volia demanar....sabeu quins aliments van bé per afavorir la implantació de l'embrio?
Avatar de l’usuari
LlunadeXocolata
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dg. ago. 27, 2017 8:35 am

Re: FIV 2020

EntradaAutor: LlunadeXocolata » dv. jul. 17, 2020 4:26 pm

Hola a totes!!!!!

Gràcies per les felicitacions!!!!! :love: Estic que no ho acabo de creure... vaig processant a poc a poc... i la veritat és que vaig amb una mica de por... tinc pànic a veure sang... Miro de portar-ho bé i amb normalitat però.... costa... Tinc ganes que arribi el 28 i poder veure que realment tot va bé!!!! : lasito :
De moment em trobo bé... molt sensiblona... hi ha nits que em costa dormir... d'altres que em desperto a les 5 o les 6 i ja no puc dormir més... Alguna estona també una mica de malestar... les olors les sento més fortes...... ah! i sobretot rampes a la zona de l'úter! Casi casi com les de quan ha de baixar la regla....

Nuri Diumenge serà el gran dia veig!!! És un moment molt tendre... però millor no tenir espectatives molt altes per com serà ... així al final creu-me que el disfrutaràs molt més!!

Tema implantació.... Et diré el que jo he fet... però al final crec que res t'ho assegura... i que si s'ha d'implantar s'implantarà ... facis el que facis...
En el meu cas vam fer transfer un dijous... divendres em vaig agafar dia lliure a la feina, d'aquesta manera vaig fer el repòs relatiu que recomanen durant les primeres 24h... Que no van ser repòs de llit per res! Dijous tarda si que molt sofà... però divendres per exemple vaig anar a berenar amb la meva mare i vaig fer una petita volteta a peu. El cap de setmana m'ho vaig agafar amb molta calma... però vaig mirar de fer coses que em fessin sentir bé, com dinar amb les amigues o anar a caminar.

A partir d'aquí res... creuar dits... mirar de seguir fent coses que m'omplissin i sobretot sobretot mirar de no angoixar-me o pensar-hi massa, tot i que en algun moment és impossible... però no passa res... A mi em va anar molt bé no fer test :-o00m m'angoixava molt haver de passar per aquells moments de fer el test...i esperar... i igualment sabia que: Si donava negatiu... podia ser un fals negatiu .... però ja sembla un mal presagi i hagués passat la beta espera amb el doble d'angoixa...ansietat i tristesa... I en cas de positiu... el més probable és que et marqui fluixet... perquè és massa aviat... i igualment angoixa pensant si és bioquímic o si estarà bé... Fins la beta no pots saber res al 100% així que vaig decidir esperar... Hi haurà qui ho visqui diferent està clar! Però en el meu cas això em va ajudar molt!!

I alimentació res... mirar de fer el mateix de sempre... menjar de forma equilibrada...però al final... sense obssessionar-me ... vull dir que si em venia de gust una pizza per sopar el cap de setmana me la menjava jeje

La única cosa diferent que vaig fer va ser el que van comentar per aquí de l'aigua de coco... Em vaig comprar una ampolla i me'n vaig beure un got el dia abans de la transfer i un altre dos dies després. No sé si va ajudar-hi o no però bueno... Jo t'ho dic per si les mosques!!! jeje

Tan de bo aviat poguem cantar el teu positiu!!!!

Ocaterina Així ja heu posat fil a l'agulla amb IVI! Que bé!!! Entenc això de les dates... en un primer moment col·lapsa!!! Però llavors com dius és anar passet a passet... i no te'n donaràs ni conta que estaràs al final, ja ho veuràs!!!


Albeta Espero que aquest descans fins setembre us carregui les piles i us permeti gaudir molt de vosaltres!!!

Juliet Com vas? Ja no queda res casi pel 23!!!!! Molta sort!!!

Elsa Què tal estàs? ?? Com va???

Boniques, que passeu un bon cap de setmana!!! Molts ànims a totes!! Som una colla de valentes!!!!! >.-<:
Imatge
La paciència és un arbre d'arrel amarga, però de fruits molt dolços.

Cercant des de Agost '17
Amb un petit estel al cel Imatge
ONES
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 05, 2020 4:00 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ONES » dg. jul. 19, 2020 1:31 pm

Hola noies!! Que tal?

Espero que totes bé!!!

Jo estic molt contenta. Vam fer la punció ahir. Ens han trucat aquest matí i 11 madurs dels que han fecundat 9!!!! No ens ho podiem creure!!! Estaba tan espantada esperant la trucada després de que la primera vegada a la punció de febrer anés tant malament!!!

Encara falten dies perquè els porten fins a blasto, però es un gran inici :p-) :p-) :p-) :p-)

Si tot va bé, dijous transfer!!

Bon diumenge
Nuri00
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dj. gen. 31, 2019 7:56 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Nuri00 » dg. jul. 19, 2020 1:53 pm

ones que bé!!!!! quina alegria!!!! es molt bon resultat!!!! :b-))) :b-)))

ja veuràs que aquests dies fins a la transfe et passaran volant. Costa tan d'arribar i després va tot molt ràpid!

jo he fet transfer aquest mati :love: dels 6 que havien fecudat només 1 havia arribat a blasto avui, i és el que han posat. Han dit que era 1 però que era perfecte, que tenia molt bona pinta. I que n'hi ha 2 més que també van prl cami de blasto però els hi falta una mica i esperaran fins dimarts a veure si arriben i els poden congelar. Esperem que si!

i ara res, a fer vida tranquila i esperar!!! el que trobo és que no et donen gaire recomanacions mediques per aquests dies.... vida tranquila,no submergirte i poc més.... m'han tractat super bé, però pot ser em falta una mica de info de què es pot fer i què no, i m'ha fet cosa preguntar!!! ...aiiixx... per exemple.. diuen que no relacions sexuals, però en canvi tinc entès que és només evitar la penetracio però que pots tenir orgasme sense problema ?

a vosaltres us han donat consells o recomanacions?

algu més en betaespera o pendent de transfer??
Avatar de l’usuari
LlunadeXocolata
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dg. ago. 27, 2017 8:35 am

Re: FIV 2020

EntradaAutor: LlunadeXocolata » dg. jul. 19, 2020 4:36 pm

Hola guapes!!! Entro ràpid per respondre-us!!!

Ones - que bé!!!!!!! Ja ets a l’últim tram del camí!!! Això ja ho tens!!! >.-<:

Nuri - Tema info... a mi em van donar un petit dossier amb ben poca info... tan sols seguir la medicació, no tenir relacions en 7 dies i amb quatre cosetes més... Entre elles un apartat en el que no recomanaven fer test d’embaràs abans la beta ni fiar-se dels símptomes durant la beta espera :-o00m

Tema relacions... jo crec que és per evitar les contraccions que es donen a l’úter a causa de l’orgasme... En el meu cas, tot i que tan sols em vam recomanar 7 dies vaig esperar fins a la beta i una mica més... Al final conta com un embaràs normal... per tant les relacions a no ser que te les contraindiquin no hi ha problema.... (sense moviments bruscos...etc es clar!)


Molta sort i molts ànims amb aquesta beta espera!! Recorda que ara ja estàs embarassada fins q es demostri el contrari!!!! :love:
Imatge
La paciència és un arbre d'arrel amarga, però de fruits molt dolços.

Cercant des de Agost '17
Amb un petit estel al cel Imatge
Petitsuis
:: puça
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dj. juny 04, 2020 7:49 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Petitsuis » dl. jul. 20, 2020 9:06 pm

Hola noies,

Com esteu? Ara fa molts dies que no entrava... Entre que anava de bòlit i que m'he canviat el mòbil i no tinc l'enllaç directe...

Com esteu? Moltes felicitats a les betes positiveeees!!!

Lluna de xocolata, que tal estas? Quina il·lusió llegir el teu positiu! Espero que estiguis molt i molt bé!

Ones, que tal? Es molt bon resultat, que bé! Ànims que el dijous ja és aquí!

Nuri, que tal? Ara vida tranquileta I relax! A nosaltres ens van dir que res de relacions i res de submerirgme fins passat la beta. Suposo que així s'asseguren el tiro.

Ego: nosaltres estem en standby.... Esperan vacances i gaudint els findes dins el que cap... Deixo passar una mica el temps, primer per la situació i després perquè ens anirà bé deixar passar uns mesos. Això també ha fet que ens tornessim a retrobar entre nosaltres, i em reconforta. Però... Ja sabeu que jo no m'he rendit encara, així que tinc el botó en pausa..... Jijiji

Be guapes, molts ànims a totes i ens anem parlant!
ocaterina
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dl. jul. 06, 2020 5:47 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ocaterina » dt. jul. 21, 2020 8:23 am

Hola noies,

Llunadexocolata, intenta estar el més tranquil·la possible, tots aquests símptomes que dius són bona senyal, creu-me :)
això de l’aigua de coco que comentes què és? té bones propietats?

Nuri, molt bé!! ara tranquil·litat i bons aliments, entenc que res de relacions fins a la beta, res de banyar-se i força vida normal, no?

Ones, super bona notícia, no? 9 fecundats, visca!! gran inici per estar optimistes. Ja diràs com va la transfer dijous :)

Jo començo demà amb el progyluton pastilles blanques. Em vaig quedar una mica sorpresa perquè a la primera visita amb la doctora vaig entendre que faríem cicle natural ja que tinc uns cicles super puntuals però bé, suposo que quan més controles tot el procés, millor, no ho sé! tenen molts efectes secundaris? sóc la típica que els té tots jajajajaja no sé si per suggestió o per què.

Bé, maques, anem parlant, ànims a totes!!
ocaterina
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dl. jul. 06, 2020 5:47 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ocaterina » dt. jul. 21, 2020 8:44 am

Perdoneu, ja he parlat amb la doctora i el progylyton forma part de l'estimulació, m'ha explicat que me'l prengui sense por.
Noies, porto uns dies de molt baixón sobretot amb la parella, entre el confinament i això, molt mal humor... no és fàcil, eh...
Núvol20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: ds. gen. 04, 2020 4:47 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Núvol20 » dt. jul. 21, 2020 11:28 am

Hola noies, ja he tornat de vacances. Deu n'hi do quanta activitat! Intento posar-me al dia! (espero no creuar informacions ni deixar-me ningú...)

Llunadexolata: l'enhorabona!!! >.-<: >.-<: >.-<: me n'alegro moltíssim! per fi! com estàs? Ja queda menys pel dia 28!

Ones: com et trobes? 9 fecundats, guau! quins canvis de medicació t'han fet? Ja m'agradaria a mi aconseguir-ne tants! Jo al primer cop també vaig aconseguir només un blasto.... Ja tens programada la transferència? Jo he començat avui amb les punxades! Al final, anem descompassades hehe.

Elsa23:: que bé que l'eco anés perfecte! Moltes gràcies per escriure i donar-nos ànims!!! Abraçades!

Albeta:: Aviam que us diuen al CIMAB. És un centre de referència per temes de fertilitat masculina. Ja ens explicaràs què tal. A vegades penso que a ells no els fan totes les proves que els podrien fer i/o no les fan fins que hi ha un munt de FIVs fallides. Així que, que guai la teva doctora. Dóna confiança.

Arcidilla:: l'enhorabona també per a tu!! quina il·lusió veure tants positius! Com et trobes?

Juliet2017:, estàs a la recta final de la betaespera, oi? Com la portes? Mooooolts ànims!

Ocaterina: jo em prenc Seidivid i tot ok. Vull dir que no em dóna son, etc. No sé exactament si em va ajudar a què fossin de millor qualitat o no però la doctora insisteix en què m'ho segueixi prenent. Sobre el tema bany, l'altre cop em van dir que després de la punció i també després de la transferència no em podia submergir pel tema de les infeccions i de la progesterona que em posava via vaginal. Pel que fa al Progylyton, jo també me l'he pres abans de les punxades, no et preocupis, són només per assegurar-se que el cicle està ben "assentat" i poder començar bé amb l'estimulació. Ànims! Tenir baixons, etc...ja saps, són un rotllo però, en definitiva, penso que és normal que ens passi, també que afecti a la relació amb les nostres parelles. Tot plegat és una muntanya russa d'emocions...

Petisuis: jo també vaig necessitar temps després del primer cop. Tens tota la raó en pensar que també és important cuidar-se a una mateixa però també la relació amb la parella, el fet de retrobar-vos, etc. Anem parlant! Gaudeix d'aquesta pausa!

Nuri00: Felicitats per aquest súper blasto!!! Com portes la betaespera? ja queda menys pel dia 28! :miko:

Apertu: benvinguda i ànims amb la cerca del germanet!

Ego: ahir vaig tenir el recompte fol·licular: 9. Bfff, un rotllo això de tenir baixa reserva (38 que he complert aquest any...), aviam com acaba aquest cop. M'han canviat la medicació. A l'altra vaig combinar Gonal i Menopur, i aquest cop m'ha receptat Menopur 1200 i res més. M'ha dit que l'objectiu és que madurin al mateix ritme perquè l'altre cop cadascun anava al seu rotllo, de 5 que van poder treure, només 3 eren madurs (tots 3 van fecundar però només 1 va arribar a blasto, els altres dos van quasi arribar...aviam)

A alguna de vosaltres us han estimulat només amb Menopur? Què tal us ha anat amb aquesta medicació?

I res més, molts ànims a les "betaesperants" i també a les que heu començat tractament!

Seguim :--/)
ONES
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dj. març 05, 2020 4:00 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: ONES » dt. jul. 21, 2020 12:04 pm

Hola noies!!! Moltes gràcies pels ànims. Aviam si aguanten fins a blasto. Demà ho sabrem!!

Núvol, endavant amb aquest inici!!! Espero que vagi molt bé. Jo també he estat només amb menopur pel tema de l'estimulació. A part, alguna medicació de la imunòloga. La veritat és que ha estat un gran canvi de fer menopur a l'altre medicació que havia fet. Em van dir que és perquè el menopur estimula 2 receptors i l'altre només 1. A part, ho vaig notar també a nivell d'efectes. En aquesta estimulació m'he trobat molt millor, molt menys dolorida i inflada.

Llunadexocolata, qtl segueixes? Ja queda molt poquet per la eco!!

Nuri i juliet, com porteu la beta?

Ocaterina!! Molts ànims i sort també per tu en aquest inici!!!

Petitsuis i Albeta, com dieu, també va bé parar entre tractament i tractament. Sobretot psicològicament. A nosaltres ens va anar bé.

Una abraçada a totes!!
Nuri00
:: granota
:: granota
Entrades: 243
Membre des de: dj. gen. 31, 2019 7:56 pm

Re: FIV 2020

EntradaAutor: Nuri00 » dj. jul. 23, 2020 7:55 am

bon dia boniques!!

com aneu???

ones al final han arribat a blasto? què us van dir?
ja sabeu quan us faran la transfe??


nuvol jo també he fet només menopur. La primera vegada ens vam quedar curts amb la dosi i va ser quan vam haver de suspendre el tractament, però aqueta vegada amb més dosi va anar millor i ja estic en betaespera

ocaterina t'entenc perfectament això que dius del tema emocional....venim de uns mesos de confinament molt durs i ara ens hem posat en tot aquest procés just quan podriem fer estiu i relax! jajajaja i tot plegat sgur que passa factura, però és per un molt bon motiu. Endavant!!!

juliet com vas?? també en betaespera??? quan tens la beta?

ego: doncs jo la betaespera la porto força bé. El que se m'està fent complicat és fer vida tranquila... perquè platja i piscina no....caminar gaire estona tinc entès que tampoc.... sóc una persona molt activa, i a l'estiu no paro d'entrar i sortir, i ara se m'està fent una mica dur.... però bé, compto que és fins la beta que sapiguem el què, i ja podré ampliar el ventall de coses a fer!
BLAINA
Entrades: 4
Membre des de: dj. jul. 16, 2020 11:39 am

Re: FIV 2020

EntradaAutor: BLAINA » dj. jul. 23, 2020 12:38 pm

Hola noies,

primer de tot, m'agradaria presentar-me. Jo i la meva parella fa un parell d'anys que busquem una criatura i de moment res de res...hem passat per una IA negativa i una FIV que va ser força desastre...jo tinc baixa reserva ovàrica. L'estimulació va ser amb Menopur 225 per després passar a 300UI. Finalment a la punció em van treure 9 òvuls, dels quals només 2 van ser madurs i 1 va fecundar. Vam fer la transferencia a dia 3, però la beta ha set negativa.
No sabem què fer...a mi em diuen que tinc òvuls de mala qualitat. Jo em pensava que tenia baixa reserva, però a sobre són de mala qualitat?
A alguna de vosaltres us han dit que teniu òvuls de mala qualitat? :-o00m
Suposo que provarem miniFIV...

Una abraçada!

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::