Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Mireia S
Entrades: 1
Membre des de: dg. març 01, 2020 8:41 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Mireia S » dg. març 01, 2020 8:49 pm

Hola!

Estem buscant escola pel barri (P3) per la nostra filla i la veritat es que per ara totes semblen fantàtiques :-o00m

Alguna familia que porti els nens a alguna d’aquestes escoles, o que tingui informació de primera mà?

Voramar
Vila Olimpica
Bogatell
Brusi

Gràcies!!!
:love:
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dg. març 01, 2020 9:09 pm

Mireia S ha escrit:Hola!

Estem buscant escola pel barri (P3) per la nostra filla i la veritat es que per ara totes semblen fantàtiques :-o00m

Alguna familia que porti els nens a alguna d’aquestes escoles, o que tingui informació de primera mà?

Voramar
Vila Olimpica
Bogatell
Brusi

Gràcies!!!
:love:


Jo conec gent de les 4, i nosaltres estem al Brusi. Si et puc aclarir algun dubte concret ja em diras!
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dl. març 02, 2020 9:02 am

cositina ha escrit:sí, les xifres dels dos darrers anys, i molt especialment de l'any passat, mostraven molt més equilibri oferta-demanda, perquè Auditori x exemple q és nova dels dos darrers cursos ha absorbit molta de la gent q abans es quedava fora. a més, se suposa que aquests darrers cursos hi ha menys natalitat (menys nens "competint" per les mateixes places).

Mar Bella i Acàcies crec q són 2 coles q tenen menys demanda normalment (sobretot mar bella) pq les instalacions son molt mes antigues que els d'altres coles del barri, i la gent els asocia a la imatge q tenien en el passat encara q ja no tinguin res a veure. El mateix passa a Bogatell. Si vius a la rambla poblenou tens al costat coles super nous, i aixo fa q mar bella potser sigui 2a opcio per molta gent pero per a 1a opcio competeix amb escoles molt atractives. a mes esta el tema de les obres, no se com estan ara pero fa 3 anys e sabia q infantil estaria un temps a barracons i aixo tb a la gent no li agrada. En tot cas a mi mar bella em va agradar molt i si visqués aprop hagues estat la meva 2a opcio, pero com q visc lluny la vaig posar de 3a o 4a crec recordar. També em va agradar molt Arenal, que crec q en els darrers anys ha tingut menys demanda, no sé si pot tenir sentit de 2a opcio. depen molt de la demanda... jo també vaig ser de les q va esperar a l'ultim moment de l'ultim dia per acabar de decidir la 2a i 3a opcio, osa q no és gaire fiable pq molta gent fa el mateix, però realment no té sentit posar un cole de 2a opcio si ja saps per avançat que té 60 peticions per a 50 places



Sí, suposo que és això, són escoles més velles i potser no entren tan pels ulls... Acàcies l'any passat ja va tenir al voltant de 50 sol·licituds i les referències que tinc de la gent que hi porta els nens són molt bones. A La Mar Bella sembla que li està costant una mica més. Potser aquest any amb l'edifici nou la cosa canvia. En principi aquest setembre ja es començarà a l'edifici nou, això és el que em van dir quan vaig reservar per les portes obertes. El problema que tindrem a les portes obertes és que ens ensenyaran un edifici nou però buit així que no ens podrem fer una idea del que fan els nensa l'escola.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » ds. març 07, 2020 3:53 pm

Chaotic ha escrit:Bona tarda.

De moment hem visitat Voramar, Grevol, Montseny i Fluvia. Tots ens han agradat molt la veritat. Encara així ens agradaria veure altres escoles però no coneixem molt més. He vist que parleu bé d'altres centres com Pere IV, Vila olímpica, Flor de Maig i Auditori, però per algun motiu no apareixen al cercador (som de Selva de Mar). Entenc doncs que no tindríem punts de zona i per tant seria difícil accedir?

És que tots els que hem visitat diuen que sempre omplen. Per tant es suposa que tenim 0 opcions de que ens toqui els que posem en 2on 3er etc.... Per tant volem mirar alternatives però no sabem quines podrien ser bones o no


Molt bones!

Doncs Grèvol fatal!! Molt malament l'equip Directiu i em sembla una vergonya!!!

"Los Mossos d'Esquadra investigan dos posibles casos de abusos sexuales a dos niñas de cinco años en la escuela Grèvol del barrio del Poblenou de Barcelona. Las madres denunciaron a la policía que sus hijas sufrieron "tocamientos en las partes íntimas" por parte de un chico de 15 años, estudiante de 4º de ESO del mismo centro.

Los hechos ocurrieron el 30 de enero y el 20 de febrero de este 2020. Raquel (nombre ficticio), una de las madres, explica que en los dos casos el supuesto autor llamó a las dos niñas y abusó de ellas en una escalera de este centro del distrito de Sant Martí. La progenitora denuncia la actuación del equipo directivo y reprocha que la escuela Grèvol no cuente con protocolos destinados para estos casos. Otra madre sospecha que su hijo podría ser también víctima del presunto abusador, lo que supondría que, al menos, se habrían producido tres agresiones. El menor tiene pesadillas continuas y se muestra reacio a cualquier contacto físico.

La madre acudió con la pequeña a la Unidad Funcional de Abusos a Menores (UFAM) del Hospital Sant Joan de Déu donde una pediatra entrevistó a la menor. La niña explicó los supuestos abusos a través de un dibujo donde describió a un niño "mucho más grande" junto a ella y con un largo brazo que llegaba hasta sus partes íntimas.

CRÍTICAS A LA REACCIÓN DEL CENTRO
La escuela informó a los padres de que había tomado "medidas concretas de actuación que impliquen extremar la observación y vigilancia, prevención de espacios y evitar posibles situaciones de riesgo". Según Raquel, las precauciones del centro no fueron suficientes, pues no evitaron un segundo posible abuso producido el 20 de febrero. La tardanza en el envío de la carta, sigue la madre, –realizado el 21 de febrero– permitió al joven volver actuar.

Raquel explica que acude a los medios de comunicación para "poner fin a esta situación". Afirma que está "desesperada" y "angustiada". "He hecho todos los trámites legales que podía hacer. Cada día cuando dejo a la niña en la escuela, me da un vuelco el estómago", comenta. Denuncia que el supuesto agresor de su hija asiste a las clases con normalidad y no entiende que no tenga derecho a conocer la identidad del joven.

"Mi hija no se puede proteger. Si no sé quién es el agresor, cómo la puedo defender? ¿Hasta qué punto es legal que la víctima no conozca la identidad del agresor?", se pregunta Raquel." Font: JORDI SUBIRANA / GUILLEM ANDRÉS 05/MARÇ/2020

No cal afegir res més... INADMISSIBLE!!! Una VERGONYA!!! Molt trist. Grèvol DIMISSIÓ!!!
lau84
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 12, 2020 4:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: lau84 » dg. març 08, 2020 5:37 pm

Ostres, que fort lo del Grèvol...si es així,ho han fet molt malament.
A mi es una de les coses que em preocupa,quines mides fan servir en cas de bullying, d' abús sexual,etc a les escoles. Al final la víctima es la que s'ha d'amagar,o deixar l'escola,i això es super injust
lau84
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 12, 2020 4:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: lau84 » dg. març 08, 2020 5:41 pm

Per cert,aquesta setmana vem anar a les portes obertes de les acacies, algú mes? El sistema educatiu ens va agradar,els profes i director també. Si que les instal·lacions,sobre tot primària,son antigues,pero no es pot demanar tot. En general bé. Aquesta setmana veurem Pere Iv,a veure que tal... :ok:
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dl. març 09, 2020 8:43 am

lau84 ha escrit:Per cert,aquesta setmana vem anar a les portes obertes de les acacies, algú mes? El sistema educatiu ens va agradar,els profes i director també. Si que les instal·lacions,sobre tot primària,son antigues,pero no es pot demanar tot. En general bé. Aquesta setmana veurem Pere Iv,a veure que tal... :ok:


Nosaltres a Acàcies hi anirem aquest dijous. Avui anem Pere IV i demà a La Mar Bella. Unes mares de l'escola bressol van anar a Acàcies la setmana passada i també diuen que bé. A veure què tal, segur que ens agraden totes i al final de setmana estem fets un embolic!
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dl. març 09, 2020 8:46 am

lau84 ha escrit:Ostres, que fort lo del Grèvol...si es així,ho han fet molt malament.
A mi es una de les coses que em preocupa,quines mides fan servir en cas de bullying, d' abús sexual,etc a les escoles. Al final la víctima es la que s'ha d'amagar,o deixar l'escola,i això es super injust


Sí, sí, molt fort. A mi també em preocupa aquest tema. Per desgràcia, amb això ens podem trobar a qualsevol escola, per això és bàsic que des de direcció de l'escola actuin com cal davant casos com aquest.
lau84
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 12, 2020 4:38 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: lau84 » dl. març 09, 2020 8:07 pm

Nosaltres avuí també em anat a Pere IV,i la veritat és que el cole es una passada,les instal·lacions molt guais. Els alumnes uns amors =0-0-)
L'únic que trobo que el sistema educatiu no ho han explicat bé del tot,o potser he estat jo que no ho he acabat d'entendre del tot. Pero en general molt bé, anirà a la llista segur. Quina sensació has tingut tu?
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dt. març 10, 2020 8:58 am

lau84 ha escrit:Nosaltres avuí també em anat a Pere IV,i la veritat és que el cole es una passada,les instal·lacions molt guais. Els alumnes uns amors =0-0-)
L'únic que trobo que el sistema educatiu no ho han explicat bé del tot,o potser he estat jo que no ho he acabat d'entendre del tot. Pero en general molt bé, anirà a la llista segur. Quina sensació has tingut tu?


A nosaltres Pere IV també ens va agradar, sobre tot em va agradar molt que fessin part de la xerrada i la visita al cole els nens. Vaig flipar que nens d'11-12 anys parlessin amb tanta soltura davant d'un públic adult tan nombrós. I la majoria se'ls veia súper tranquils. Això diu molt de l'escola, es nota que potencien molt el tema de l'expressió oral, i jo això ho valoro molt. Si que és cert que la primer part la tenien molt preparada, però durant la visita, no hi havia res preparat i els vam sometre a un tercer grau, pobrets, i ho van fer súper bé!!!

Sobre el que dius del sistema educatiu, sí, potser no va quedar del tot clar, però jo pel que vaig veure a les aules dels grans, crec que és un sistema tirant a tradicional en el sentit que no tenen projectes amb els quals fan totes les matèries de manera transversal, si no que fan les assignatures "per separat", tipus a les 9 mates, a les 10 medi i a les 11 anglès. Parlaven d'un projecte a l'inici de curs però una de les mestres va dir q a primària al cap de 2 mesos ja l'han enllestit. Això és el que jo vaig deduir, potser algun pare/mare que hi porti els nens ens hot pot confirmar.
Els espais de llengua i mates, vaig entendre que els feien en grups més petits i eren més manipuladors i més experimentals, oi? I el tema de les arts escèniques i l'hora del conte també em va agradar.

També em va agradar el tema dels padrins-fillols (això diria que ho fan a moltes escoles) i que els grans fossin els que preparaven els llitets de P3 i qui els despertaven.

Lau84, tu que ja has vist Acàcies, els has trobat molt diferents?

Aquesta tarda ens toca La Mar Bella.
NoaAPoblenou
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. març 11, 2020 12:49 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: NoaAPoblenou » dc. març 11, 2020 5:34 pm

Hola, teniu algunes opinions de les portes obertes visitades fins al moment a Poblenou? I algú té consells per l'entrada d'un nen a P4? Sembla més complicat que a P3... No sé si les estrategies canvien si es trata de P4 i no P3. Una altre tema son els punts - que ara mateix no vivim a Poblenou, però abans de setembre si que hi serem.

Fins el moment, m'ha agradat Voramar, però només vaig veure Infantil i no Primària. He vist alguns comentaris de fa uns anys que criticaven les instal·lacions d'ambdós. Infantil ja es excel.lent però no sé de Primària.

Em va agradar molt l'equip i cultura de Flor de Maig però el tema de la reubicació em preocupa una mica. Mar Bella una mica menys, però les instal·lacions noves i ubicació son atractives. Acàcies no em va agradar gaire per les instal·lacions.

Estic visitant:

Voramar
Flor de Maig
Mar Bella
Llacuna
Pere IV
Fluvià
Arenal
Acàcies
Sant Martí

Qualsevol ajuda, consell, opinió seràn benvinguts.
hanya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 11, 2020 7:06 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: hanya » dc. març 11, 2020 7:31 pm

NoaAPoblenou ha escrit:Hola, teniu algunes opinions de les portes obertes visitades fins al moment a Poblenou? I algú té consells per l'entrada d'un nen a P4? Sembla més complicat que a P3... No sé si les estrategies canvien si es trata de P4 i no P3. Una altre tema son els punts - que ara mateix no vivim a Poblenou, però abans de setembre si que hi serem.

Fins el moment, m'ha agradat Voramar, però només vaig veure Infantil i no Primària. He vist alguns comentaris de fa uns anys que criticaven les instal·lacions d'ambdós. Infantil ja es excel.lent però no sé de Primària.

Em va agradar molt l'equip i cultura de Flor de Maig però el tema de la reubicació em preocupa una mica. Mar Bella una mica menys, però les instal·lacions noves i ubicació son atractives. Acàcies no em va agradar gaire per les instal·lacions.

Estic visitant:

Voramar
Flor de Maig
Mar Bella
Llacuna
Pere IV
Fluvià
Arenal
Acàcies
Sant Martí

Qualsevol ajuda, consell, opinió seràn benvinguts.


Hola!

Jo et puc parlar de la Flor de Maig, nosaltres estem encants amb l'escola i en especial amb l'equip de mestres que tenen, la meva filla és feliç allà i aprèn moltíssim! Quan es posa malalta no vol quedar-se a casa perquè vol tornar a escola, la veritat és que allà se sent segura i s'ho passa super bé.

La informació que tenim respecte a la futura ubicació es que hi ha dos possibles solars:

- Badajoz/Llull
- Zamora/Sancho de Avila

Segons les últimes informacions anirem al que estigui disponible quan la Generalitat assigni pressupost, intentant que sigui Badajoz si estan els dos, i a l'altre en principi anira l'escola Auditori.
És veritat que és un tema que angoixa, ja que no saps on aniras ni quan, pero la veritat és que on estem hi ha molt espai i estem a gust, tot i així és una cosa a tenir en compte.

Si tens algun dubte aqui estic.

Anims amb el procès! I tranquila que totes les escoles del barri són fantàstiques!
Chaotic
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dj. feb. 20, 2020 2:21 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Chaotic » dc. març 11, 2020 7:35 pm

Sabeu de alguna bona escola que habitualment NO ompli? Per tenir altres opcions reals. Ja que les que omplen es com no posar res....
hanya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 11, 2020 7:06 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: hanya » dc. març 11, 2020 8:20 pm

Chaotic ha escrit:Sabeu de alguna bona escola que habitualment NO ompli? Per tenir altres opcions reals. Ja que les que omplen es com no posar res....


L'any passat la cosa va quedar mes o menys així:

Inscripcions de P3 x escoles
Arenal 35/50
Vila olímpica 67/50
Flor de maig 45/50
Mar bella 37/50
Auditori 49/49
Pere IV 52/50
Sant Martí 49/50
Fluvia 60/50
Acacies 52/50
Llacuna 58/50
Brusi 53/50
Bogatell 18/50
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dc. març 11, 2020 9:48 pm

Pel que fa a P4, el més important és evidentment saber quines escoles oferten places lliures de P4!! Crec q no ha sortit encara l oferta publicada oi? A les portes obertes ho pots demanar. Segurament no son gaires i aixo ja es un 1r filtre
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Chaotic
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dj. feb. 20, 2020 2:21 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Chaotic » dc. març 11, 2020 10:10 pm

hanya ha escrit:
Chaotic ha escrit:Sabeu de alguna bona escola que habitualment NO ompli? Per tenir altres opcions reals. Ja que les que omplen es com no posar res....


L'any passat la cosa va quedar mes o menys així:

Inscripcions de P3 x escoles
Arenal 35/50
Vila olímpica 67/50
Flor de maig 45/50
Mar bella 37/50
Auditori 49/49
Pere IV 52/50
Sant Martí 49/50
Fluvia 60/50
Acacies 52/50
Llacuna 58/50
Brusi 53/50
Bogatell 18/50


Genial, gracies!

Que raro tan poca gent al Bogatell, no? No he sentit res dolent, al contrari. I per fora, a falta de visitarla per dins, es veu molt be
hanya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 11, 2020 7:06 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: hanya » dc. març 11, 2020 10:18 pm

Chaotic ha escrit:
hanya ha escrit:
Chaotic ha escrit:Sabeu de alguna bona escola que habitualment NO ompli? Per tenir altres opcions reals. Ja que les que omplen es com no posar res....


L'any passat la cosa va quedar mes o menys així:

Inscripcions de P3 x escoles
Arenal 35/50
Vila olímpica 67/50
Flor de maig 45/50
Mar bella 37/50
Auditori 49/49
Pere IV 52/50
Sant Martí 49/50
Fluvia 60/50
Acacies 52/50
Llacuna 58/50
Brusi 53/50
Bogatell 18/50


Genial, gracies!

Que raro tan poca gent al Bogatell, no? No he sentit res dolent, al contrari. I per fora, a falta de visitarla per dins, es veu molt be


Si! La gent que hi va esta molt contenta :)
Les altres de la zona van tenir moltes solicituds, suposo que la gent la va posar mes com a segona opcio, pero van acabar tancant una linia i tot.
Gloire77
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 10:39 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Gloire77 » dj. març 12, 2020 8:59 am

Al final van tancar línia a Bogatell? Aquest any sabeu quantes places ofereixen?
Respecte P4, a Pere IV i Mar Bella van dir que ara com ara no tenien cap plaça.
Escanes
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dc. abr. 26, 2017 7:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Escanes » dj. març 12, 2020 12:33 pm

[list=][/list]
Gloire77 ha escrit:Al final van tancar línia a Bogatell? Aquest any sabeu quantes places ofereixen?
Respecte P4, a Pere IV i Mar Bella van dir que ara com ara no tenien cap plaça.


Hola!

Si, van tancar linia. Aquest any 50 places de nou.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dj. març 12, 2020 8:59 pm

Ara amb el tema del tancament d escoles suposo que hauran de revisar les dates de la preinscripció. Hi ha coles que no han pogut fer les portes obertes (a Antoni Brusi eren la setlana vinent)..
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::