*** MARES JUNY 2020 ***

gener, febrer, març...
Avatar de l’usuari
Luthien
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Luthien » dc. des. 11, 2019 8:37 pm

Gràcies! M'hi he unit. Del 5 de juny que surto de comptes a finals de maig... Les opcions són altes! Jeje.
Galiyela19
Entrades: 2
Membre des de: dt. nov. 26, 2019 4:53 am

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Galiyela19 » dc. des. 11, 2019 9:32 pm

Hola noies em,costa molt seguir-vis x aquí... Heu fet grup d whats app?
Fio
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dg. nov. 05, 2017 12:24 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Fio » dj. des. 12, 2019 7:26 am

Gràcies! Jo també m'hi he unit! Parlem pel watsup!

(Cal clicar l'enllaç que han enviat del grup de watsup per entrar-hi)
taia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dv. gen. 11, 2019 6:02 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: taia » dt. des. 17, 2019 7:23 pm

Hola noies!
Com esteu? Us heu passat totes al grup de watsap de maig? :-:)
Avatar de l’usuari
Juna
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dj. nov. 07, 2019 6:20 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Juna » dc. des. 18, 2019 7:45 am

Hola taia,
Jo encara no... Perquè tinc molta por d'entrar al grup i haver-ne de sortir... A la eco de les 12 setmanes (que per cert em van dir que realment estava de 13) tot estava ok excepte el TN, que és de 3.2mm quan el límit sabeu que és 3 mm...
Em van derivar a fer-me una biòpsia de corion pel dia següent. Em van dir que és el protocol en aquests casos. Vaig preguntar pel test del ADN fetal però em van dir que en el meu cas havien de comprovar altres patologies a part de les mira aquest test.
Estic a l'espera encara dels resultats i estic molt nerviosa. Ahir em van trucar per citar-me per una eco demà, però no sabien res del resultats ni de per què era aquesta eco. El dia de la prova no em van dir en cap moment que em farien una eco de control a la setmana següent. Tinc esperances que tot estigui bé, però crec que m'hagin convocat per aquesta cita és una mala senyal. Si no recordo malament crec que em van dir que em citarien al cap de 3 setmanes per recollir els resultats finals...
Si hi ha alguna noia per aquí al fòrum que s'hagi fet una biòpsia la veritat és que agrairia que expliqués com va ser el procediment, perquè l'angoixa de no saber res m'està matant...
Perdó per la parrafada...
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Bea » dj. des. 19, 2019 8:25 am

Hola Juna, quin dia et vas fer la biòpsia? Quants dies després et van trucar per citar-te a la eco? Jo m'he fet tres biòpsies de còrion, les tres a la pública. Cap als 5 dies hi ha un resultat preliminar que només mira els cromosomes 13, 18, 21 i sexual, i no és 100% confiable. Cap als 10-15 dies està el resultat definitiu. A mi sempre m'han trucat per telèfon per informar-me, tant del preliminar com del definitiu, però potser això depén del genetista, sospito que el procediment habitual és que informi al gine que va demanar la biòpsia i et citin a consulta en comptes de trucar directament, el meu cas era especial perque tinc un risc elevadíssim de cromosomopatia i la genetista em feia seguiment des de feia anys.

Sobre el plec, a mi en un embaràs em van trobar a les 9 setmanes un plec d'uns 3mm, realment impressionava perque l'embrió era molt molt petit. Em van dir que era moltíssim, que es podria asimilar a un plec de 6mm a les 12 setmanes. Pintava molt malament, però finalment no va ser res, avui té 4 anys.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
Juna
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dj. nov. 07, 2019 6:20 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Juna » dj. des. 19, 2019 1:29 pm

Hola Bea,
Moltes gràcies per explicar la teva experiència!!
La biòpsia me la vaig fer divendres i avui m'han citat sense donar-me cap explicació per telèfon (ha sigut horrible la incertesa). M'han dit que la mostra no és prou bona per fer tot l'estudi i només m'han pogut donar els resultats ràpids, que diuen que els cromosomes 13, 18, 21 estan bé. M'han proposat fer una amniocentesis per poder fer l'estudi complet i m'han programat un ecocardiograma.
Sincerament, passar per un altra prova invasiva em sembla molt dur... No sé què fer... Estic pensant que si el cor surt que està bé no me la faré... És que tampoc m'han explicat exactament què pot estar malament... Soc un sac de dubtes ara mateix.
Per cert, a mi m'han dit que sí que era 100% fiable... en fi.. no crec que hi hagi res fiable al 100%.
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Bea » dj. des. 19, 2019 2:14 pm

Hola Juna, quina p*tada que no puguin fer cultiu després de tot. El "problema" del preliminar és que la tècnica que fan servir (FISH o PCR) només permet fer un recompte numèric dels cromosomes, és a dir, descartar trisomies o monosomies, però no veure la totalitat de cromosomes, si a un per exemple li falta una part o si ha una translocació, etc. Tampoc analitza la totalitat, només aquells 4. A més a més hi ha un cert risc de mosaicisme per contaminació amb les cèl·lules de la placenta. El tot cas, és molt fiable per descartar el S. Down, Edwards, Pattau i Turner que són els que afecten a aquests cromosomes i els més habituals, per tant és una molt bona noticia que hagi sortit bé.

Fer ara una amnio o no és una decisió molt personal. L'experiència de cadascuna de nosaltres ens condiciona molt per qualsevol consell que et poguem donar. Però jo et diria que et deixis aconsellar (que no pressionar) pels professionals, i si en aquests no confies, busca uns altres.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
Juna
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dj. nov. 07, 2019 6:20 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Juna » ds. des. 21, 2019 9:05 am

Moltíssimes gràcies pel consell, Bea. Reflexionaré molt bé què faig i demanaré consell professional. Molt agraïda per les teves paraules!
taia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dv. gen. 11, 2019 6:02 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: taia » ds. des. 21, 2019 6:07 pm

Juna, sap greu que estiguis passant per aquest moment... Quin patiment. Quan et fas l'eco del cor?
Suposo que en poca cosa et podem ajudar des d'aqui, però bé, aquí estem per si vols parlar i explicar com et sents. Si tens molts dubtes, consultar a un altre gine et pot ajudar... Ànims!!

Com esteu les altres? Quina llàstima que el post estigui tan parat... Ens podria ser molt útil!
Avatar de l’usuari
Juna
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dj. nov. 07, 2019 6:20 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Juna » dl. des. 23, 2019 10:59 am

Hola taia,
Gràcies pel suport!! Estic passant uns dies terribles, meditant molt bé què faig. Ara mateix m'inclino més per fer l'amnio, però tinc molts dubtes. La probabilitat de que tingui una anomàlia cromosòmica és entre un 5 i un 7%. Com que em sembla un risc baix i hem ja descartat els síndromes més habituals, em fa ràbia haver de passar per una altra prova de risc... Però també és cert que el TN és un indicador que està molt relacionat amb problemes. El dilema és que si fos un TN de 4 o 5 ni m'ho pensava, però al sobrepassar el límit només de 2mm doncs la probabilitat de que tingui un problema també és menor... En fi!! Crec que no hi ha una decisió correcta.

L'ecocardiograma el tinc el dia 31 (no em preocupa gaire perquè crec que està bé) i sembla que l'amnio me la volen fer el 2.

Sí que es una pena que no escriviu més al fòrum... Ll'avantatge és que explicar la nostra experiència pot ser útil per altres noies i també que està obert a que altres noies comentin com ho ha fet la Bea, per exemple.
rosae7
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dc. abr. 27, 2016 2:57 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: rosae7 » dl. des. 23, 2019 5:50 pm

Juna ha escrit:Hola taia,
Gràcies pel suport!! Estic passant uns dies terribles, meditant molt bé què faig. Ara mateix m'inclino més per fer l'amnio, però tinc molts dubtes. La probabilitat de que tingui una anomàlia cromosòmica és entre un 5 i un 7%. Com que em sembla un risc baix i hem ja descartat els síndromes més habituals, em fa ràbia haver de passar per una altra prova de risc... Però també és cert que el TN és un indicador que està molt relacionat amb problemes. El dilema és que si fos un TN de 4 o 5 ni m'ho pensava, però al sobrepassar el límit només de 2mm doncs la probabilitat de que tingui un problema també és menor... En fi!! Crec que no hi ha una decisió correcta.

L'ecocardiograma el tinc el dia 31 (no em preocupa gaire perquè crec que està bé) i sembla que l'amnio me la volen fer el 2.

Sí que es una pena que no escriviu més al fòrum... Ll'avantatge és que explicar la nostra experiència pot ser útil per altres noies i també que està obert a que altres noies comentin com ho ha fet la Bea, per exemple.


Hola Juna.
Normalment sempre sentim problemes amb les 3 trisonomies mes comuns, desconec amb quines altres pot estar relacionada un plec nucal augmentat... Es una decisio molt personal, estem d'acord... Però com ha dit la Bea deixa't aconsellar... I de vegadea la teva intuïció pot ser bona també...

Una abraçada
taia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dv. gen. 11, 2019 6:02 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: taia » dj. gen. 09, 2020 2:59 pm

No se si queda algú per aquí, però escric igual!
Juna, com estàs? Alguna novetat?
I les altres com esteu? A veure si reactivem una mica el post!
Jo estic bé! Demà ja faig 17 setmanes, s'esta passant molt ràpid... Per sort em trobo força bé. Si que tinc insomni, em desperto moltes vegades a la nit però es el normal,i per tant crec que ja m'he acostumat.
Bé noies a veure si s'anima algú i escriviu
Avatar de l’usuari
Juna
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dj. nov. 07, 2019 6:20 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Juna » dj. gen. 09, 2020 6:34 pm

Hola taia!
Me'n alegro que estiguis bé. A mi també em costa dormir i em desperto a la nit i després encara em costa més. Se'm fa estrany perquè jo sóc de dormir d'una tirada! Jo les 17 setmanes les vaig complir ahir així que estem pràcticament del mateix! :content:

Doncs les meves novetats són que, al final, després de molt llegir i de reflexionar-ho molt, em vaig fer l'amnio. Després de prendre la decisió ja estic més tranquil·la: ja està fet i ara només queda esperar els resultats i ser optimistes.

L'ecocardiograma no va sortir 100% bé i me'l repetiran la setmana que ve per veure si el que van trobar ja s'ha corregit i era perquè no estava format del tot. Ara per ara és el que més em preocupa, però intento no capficar-m'hi gaire. Ja veieu que el meu embaràs és un patiment continu!! :-)(-:

A mi també m'agradaria que el fòrum revisqués!!

Per cert!! No estic segura al cent per cent però diria que l'estic començant a notar!! Noto com petites puntades de peu, però és possible estant només de 17 setmanes? Em sembla molt aviat!!
rosae7
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dc. abr. 27, 2016 2:57 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: rosae7 » dj. gen. 09, 2020 9:19 pm

Juna, si vas pendre la decisió després de pensar-hi molt es que ho havies de fer.
Si es possible que ho comencis a notar, per mi es més una sensació de bombolles i com una culebrilla...
Jo estic de 18 setmanes, esperant el dia 15 per la eco morfològica i saber el sexe!
Una abraçada
taia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dv. gen. 11, 2019 6:02 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: taia » dv. gen. 10, 2020 4:18 pm

Juna, molt bé si finalment vas prendre la decisió de fer-te l'amnio. Va ser la teva decisió, ben reflexionada i el més important, sentint que ho havies de fer. A veure si et donen els resultats aviat, també de l'ecocardiograma que et tornes a fer, i pots treure't ja tot el neguit que has tingut aquests dies. Ja m'imagino quin patiment. Anims!

Rosae, ja queda poquet per l'eco morfològica! Jo la tinc el dia 3, encara queden uns dies...

A la darrera eco em van confirmar que era una nena :cnena: , estem molt contents!. Bé, la veritat és que no teniem preferència i ens agradava tant la idea de tenir un nen o una nena, així que hem rebut la noticia feliços. Ara a buscar un nom, no ho tenim gens clar!
I des d'ahir també em sembla notar a la cigroneta, però ha estat de manera puntual, així que encara no ho tinc del tot clar que sigui això, potser són gasos neujor:-) !! Però està clar que sigui una cosa o altra, ja ho podem començar a notar, siii! : lasito :
Avatar de l’usuari
Juna
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dj. nov. 07, 2019 6:20 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Juna » dv. feb. 07, 2020 3:51 pm

Hola, com esteu? Veig que fa molt que ningú escriu per aquí! Ja heu tinguit l'eco morfològica??

A mi per fi m'han donat els resultats de l'array-CGH i tot normal!! Estem molt contents :D El cor sembla que està bé. L'únic és que li han vist hiperrefringència intestinal lleu, i s'haurà d'anar controlant. Ja em faig a la idea que serà un patiment continu aquest embaràs però la veritat és que estic molt més tranquil·la que fa uns mesos.

Espero que la resta estigueu molt bé!
taia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dv. gen. 11, 2019 6:02 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: taia » dt. feb. 11, 2020 9:16 am

Hola!
Feia dies que no entrava... Quina pena que no hi hagi més moviment per aquí.
Juna, m'alegro molt que els resultats hagin anat bé, quina tranquil-litat. Que comporta això que li han detectat?
Jo em trobo força bé, ja vaig fer la morfològica i tot bé. Bé, l'unic que tinc risc alt de preeclampsia i hem d'anar controlant, pero intento ser positiva i pensar que tot anirà bé...Ja de 21 setmanes i la noto molt, l'embaras s'esta passant súper rapid.
A veure si s'animen més marones a entrar!
rosae7
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dc. abr. 27, 2016 2:57 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: rosae7 » dt. feb. 11, 2020 12:22 pm

Hola noies,

Ja vaig tenir la eco morfològica i tot genial, també he fet el test sullivan i perfecte. Avui ja estic de 23 setmanes! A mi el temps m'està passant super ràpid, no sé si és perquè és la segona que entre feina i peque no tens tan de temps per pensar...
M'alegro que estigueu bé, Juna l'hiperrefringència intestinal lleu que és? Taia imagino que t'aniran fent controls més sovints per detectar ràpid la preclampsia?

Anem parlant!
Avatar de l’usuari
Juna
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dj. nov. 07, 2019 6:20 pm

Re: *** MARES JUNY 2020 ***

EntradaAutor: Juna » dt. feb. 11, 2020 3:55 pm

Ostres Taia suposo que t'hauràs d'anar controlant molt la pressió, no? Vaig llegir que normalment hi està relacionat. En qualsevol cas espero que no arribis a tenir preeclampsia i tot quedi en un susto.

rosae7, et va fer fàstic el test? jo me l'he de fer en un parell de setmanes i crec que ho passaré malament perquè no m'agraden gens les coses molt dolces. La mel per exemple em fa molt de fàstic.

L'adjectiu de "lleu" a l'hiperrefringència me l'he inventat jo perquè sembla que no està tan acusat com a la primera eco en que el van detectar, però no ho posa a cap informe jeje. Significa que l'intestí brilla molt, tan com els ossos. Això pot estar associat a:
- infeccions (hem descartat les típiques)
- alteracions cromosòmiques (amb la amnio també n'hem descartat moltes, de fet me'n alegro d'haver-la fet perquè al menys en aquest sentit estic més tranquil·la)
- sang a l'intestí (pot ser que amb la punxada entrés sang al líquid i se l'hagués empassat - aquesta va ser la hipòtesi que em van dir el primer dia)
- fibrosis quística (estem esperant resultats d'anàlisis genètics de tots dos per veure si som portadors del gen de la malaltia)
- creixement retardat (de moment creix bé)
- altres..

L'últim cop em van dir que a vegades passa això i després desapareix i el bebè està sa. Intento no amoïnar-me gaire i pensar que tot està bé.

En aquest enllaç ho explica força bé, per si teniu curiositat:
https://mydoctor.kaiserpermanente.org/ncal/Images/GEN_US_EchoBowel_2-12_SPAN_tcm63-616620.pdf

Demà començo la 22. Quina sort que teniu que se us estigui passant ràpid, a mi m'està passant tot molt lent, suposo que perquè estic pendent de resultats i ecos de control i tal... Per cert, la noto moltíssim ja i de vegades em miro la panxa i es noten els moviments per fora!

Torna a “Per mesos”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::