Introducció ac

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Introducció ac

EntradaAutor: airuni » ds. des. 07, 2019 9:13 am

Hola. Amb 5 mesos i mig hauré de començar a introduir aliments per la feina, la pediatra em va aconsellar que es millor introduir aliments que llet artificial. Per on començo? Ella em va dir que podia donar-li cereals sense gluten, no vull donar-li la papilla típica de supermercat, volia comprar cereals i fer-li jo, alguna ho fa així com ho feu? Hi ha cereals sense gluten o he de comprar cereals per a celíacs? Gràcies
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Introducció ac

EntradaAutor: crunchi » ds. des. 07, 2019 9:38 pm

hola!!
hi ha molts tipus de cereals més enllà de les papilles de super, si. Molts cops les papilles porten cereals que mai més oferirem pq no els consumim habitualment. Pots fer sèmola (blat), civada, arròs.... Si et ve de gust pots fer BLW i si no triturat.

:-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Introducció ac

EntradaAutor: Anna Maria » ds. des. 07, 2019 10:30 pm

Bones,
doncs jo no l'hi vaig donar mai cereals, vaig passar a la fruita i a la verdura triturats. L'Isaac anava a l'escoleta al matí, que li portava llet meva i cap a l'any va passar a iogurt. Al migdia la verdura, i a la tarda la fruita. Per "sopar" vam continuar fent popa uns quants mesos més.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Introducció ac

EntradaAutor: airuni » dg. des. 08, 2019 9:46 am

El problema es que l'he de deixar 10 hores abans dels 6 mesos i no em puc treure tanta llet.
Había pensat això arròs, civada, semoles, però té gluten, li compro sense gluten per provar les primeres vegades abans dels 6 mesos? No se si hi ha algun cereal que no en porti de gluten
Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Introducció ac

EntradaAutor: capseta » dg. des. 08, 2019 10:23 am

Hola!!

Jo de tu miraria la guia d’alimentació de la generalitat. La teva pediatra també faria bé de mirar-la perquè no sembla gaire actualitzada.
NO es recomana començar amb l’AC abans dels 6 mesos, fins els 6 mesos exclusivament llet, materna o adaptada.
A partir dels 6 mesos pots donar-li cereals, fruita, carn, peix...

La guia és aquesta: https://scientiasalut.gencat.cat/bitstr ... sequence=1


Nosaltres als 6 mesos vam començar a donar-li menjar, intentavem donarli coses que menjavem nosaltres, així que vam adaptar una mica la nostra alimentació a les seves necessitats (cuinar de forma senzilla, sense sal...). Abans de l’any ja feia tots els àpats com nosaltres (racions petites, clar...). I mai li hem donat ni cereals de súper ni potittos ni “mi primer...”. Es recomana fugir de ttos aquests productes que ens venen com a esepcials per a nens però que no deixen de ser ultraprocessats.


Pensa que hi ha nadons de l’edat del teu que es passen més de 12 hores sense la mama (mares que fan guàrdies) i no s’alimenten de res fins que ella arriba i fan barra lliure de pit. Així que estigues tranquila que no morirà de gana!


Una abraçada
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Introducció ac

EntradaAutor: airuni » dg. des. 08, 2019 2:19 pm

Si, hem va donar el tríptic de la generalitat, lo ideal seria fins al 6 mesos lactància materna exclusiva, però no ho podem fer i he llegit que si esta a punt de fer els 6 mesos es millor introduir alimentació complementària que llet artificial. Només serien 2 setmanes abans, igualment em treure llet però ara ja em costa treure'm per 6 hores, fa 3 tomes d'uns 80 ml son 240 ml al día, em costa però ho puc anar fent però 10 hores seran 160 ml mes per 5 dies es impossible, si reduïm un biberó per cereals, fruita o verdura, crec que podrem continuar sense llet artificial.
Li quedarán 15 dies per complir els 6 mesos, seria diferent si fos ara amb només 4 mesos.
Però tampoc vull començar amb tots els aliments a saco, per això pensava que cereals sense gluten seria el més adient fins els 6 mesos i a partir d'aquí anar introduint fruita i verdura.
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Introducció ac

EntradaAutor: crunchi » dg. des. 08, 2019 2:49 pm

m'has fet dubtar, i ho he buscat a san google i la civada hi ha webs que diu q no porta gluten i altres que si. Per si acas, pots provar L'arrós. Tb hi ha la quinoa, el mijo.... Ves buscant per internet.

Jo crec q per dos setmanes no passa res si les circumstancies ho demanen.... i si el q vols es sustituir una o dos preses, fes un platet d' arròs per exemple, i l'altre fruita. I ja ho tindràs.

Anims :-()-)
Imatge

Imatge
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Introducció ac

EntradaAutor: airuni » dl. des. 09, 2019 2:18 pm

Crec que faré això sustituir una toma per arròs i si convé una altra per fruita. De moment estic congelant llet a tope per allargar-ho al màxim.
Gràcies!!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Introducció ac

EntradaAutor: Anna Maria » dl. des. 09, 2019 2:57 pm

Molts ànims guapa!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::