Artícle socpetit diabetis gestacional

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Artícle socpetit diabetis gestacional

EntradaAutor: Sumsi » dg. set. 08, 2019 7:26 pm

Bones,

No sé on classificar aquest post, el poso per aquí.

M'agrada molt la nova web i mirant-la he vist aquest article que parla de la Diabetis Gestacional.

https://www.socpetit.cat/creix-un-70-el ... -deu-anys/


L'article està fet en bases estadístiques de l'Hospital del Mar, on el tema de diabetis gestacional me'l van tractar allà, així que estic dins del grup d'estudi.

No estic d'acord que un dels causants sigui el nivell econòmic, vull dir no es té diners i menges malament. Jo em vaig cuidar molt durant l’embaràs, no fumo, ni tenia sobrepès, ni menjava no menjo malament.

Molts casos també són per tenir antecedents familiar, que em van dir que era el meu, i crec que aquest casos haurien d’estar reflectits en l’article com també el factor edat que crec que també influeix, no sóc ni metge, ni infermera i tampoc no sé gaire de tema però m’ha semblat una mica ofensiu .
Els articles alarmistes no m'agraden i m'ha encès un xic

Sento el rotllo, m'he desfogat jeje
Imatge
petitoneta
:: puça
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dl. set. 17, 2012 8:33 pm

Re: Artícle socpetit diabetis gestacional

EntradaAutor: petitoneta » dl. set. 09, 2019 10:20 pm

Hola!!

T'escric un breu apunt sobre el tema, tot i que encara no m'he llegit l'article (ho faré quan tingui un moment).
Sobre els factors de risc dels temes de salut pública (com ara la diabetis gestacional) se solen classificar en modificables (tabac, alimentació, activitat física, nivell socio-economic...) i no modificables (edat, sexe, predisposició genètica...). Quan es fan estudis científics, es mira principalment com els factors modificables afecten a la malaltia, ja que és molt interessant poder controlar aquests factors per disminuir la incidència de la malaltia. Per això és fa més incidència en uns factors que en d'altres!

Salutacions,

Petitoneta
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Artícle socpetit diabetis gestacional

EntradaAutor: Sumsi » dc. set. 11, 2019 7:45 pm

Moltes gràcies petitoneta per l'aclariment.

Doncs sí, en el meu cas canviant els factors modificables: control de dieta i exercici no va caler punxar insulina.
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::