Es baralla amb el pit

Tria el pit o el biberó.

monmach
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. jul. 02, 2019 9:34 am

Es baralla amb el pit

EntradaAutor: monmach » dl. jul. 22, 2019 4:07 pm

Hola!

La meva filla té 1 mes i mig i fa dies que fa coses estranyes quan mama. Bàsicament mama amb ansietat.

Al principi feia mala cara després de mamar, com si es trobés malament, però per calmar-se volia tornar a mamar, i entrava en un bucle inacabable. El pediatre va dir que tenia gasos, i més o menys va millorar posant-la dreta després de cada presa.

Però seguia volent mamar molt i des que té 4 setmanes que està igual (últimament pitjor): primer volia mamar tota l'estona, i quan ja havia fet els dos pits encara en volia més, en oferir-li altre cop semblava com si es barallés amb el mugró, es desenganxava, en tornava a voler, o de cop deixava el pit i es posava a plorar.

Fa uns dies que segueix fent això però més exagerat: mama bé els primers minuts, però de seguida comença a estar ansiosa, estira cames i braços, rondina mentre mama, estira el mugró, deixa el pit i es posa a mamar el primer que troba (la panxa, els sostenidors...), la torno a posar al pit i de cop es posa a plorar. Estossega mentre mama, com si s'ennuegués, la poso un moment dreta i torna a plorar. Uf, és esgotador... A més, sempre s'havia agafat molt bé, i des que fa això sovint agafa el mugró sense l'areola, i no fa el buit. Ho fa tant de dia com de nit.

He estat mirant altres posts i les possibles explicacions són les de sota, però no m'acaben de lligar:

- Crisi de creixement: dura tant? per què plora si surt llet?
- Té reflux i es troba malament: ha vomitat un parell de cops, però gairebé mai fa glopades...
- Vol el pit per només per xumar, no vol llet: podria ser, però quan ho fa, ho fa a quasi totes les preses...

A la nit, fa uns sorollets molt estranys, està força ansiosa mentre està mig adormida i sembla tapada del del coll/pit, com si tingués rogall. També he pensat que potser està refredada i mentre mama està malament, que per això es posa nerviosa. Però no tinc la sensació que estigui tan tapada com per no poder mamar...

Si a algú li ha passat el mateix o sap què pot ser...

Gràcies!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: crunchi » dl. jul. 22, 2019 4:23 pm

Hola, abans de res, enhorabona per la nena :-()-)

Té tota la pinta de que està en crisis de creixament, si. Mira't la web o la app de Alba Padró que ho explica molt bé, LactaApp.

Com saps que té un bon agarre?? T'ho ha mirat algun assessor de lactancia? T'ho dic pq si ara dius que agafa el mugró però no l'areola, no esta fent un bon agarre. I comentes que fa chasquidos... potser hauries de passar-te per un grup de lactancia i que t-ho revisin (hospital o CAP n'hi ha). Potser és que amb les ansies que té la nena no s'agafa bé però hauras de posar el dit a la boca pq se solti, tornar-te-la a colocar bé, i tot això, si.

Jo potser tb revisaria quan li ofereixes la teta.... avança't quan ja vegis que mou la boca o apreta els punys. No t'esperis a que s'enfadi o plori per oferir la teta.

La crisis de lactancia pot durar dies o setmanes!!! Pren paciencia.

La teta no és només llet, és vincle, afecte, calor, etc. I hi ha succió nutritiva i succió no nutritiva.... tot és necessari per la lactancia però si, et pot utilitzar de xumet, si. Però no hi ha res dolent en aixo si a tu et va bé :-()-)

Molts anims i força!!!!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: Anna Maria » dl. jul. 22, 2019 6:24 pm

Bones!
Jo alguna vegada ja he comentat que les crisis de lactància de l'Isaac no les vaig reconèixer, perquè més aviat va ser un continu en el temps d'estar enganxat a la popa. És a dir, pel que fa a estona, et puc dir que és totalment normal, ja que com ve diu la companya Crunchi, la popa no només és aliment, sinó que també afecte, necessitat de protecció, etc. També pot ser que es vulgui adormir i no pugui i es posi nerviosa, com li passava a l'Isaac.
Pel que fa a més ànsia per agafar-se a la popa també passen una època que ho fan, pel mateix nervi, cansament,... és com un bucle que fa que cada cop es posen més nerviosos. Jo quan va tenir aquesta època també em coincidia durant el dia amb l'hora bruixa, que era que cap a les set de la tarda estava molt més neguitós i li costava més agafar-se al pit. Al principi vaig pensar que eren còlics però no feia els moviments espasmòdics de panxa. I jo ho vaig anar trampejant posant música del youtube relaxant (en aquell temps encara en trobava sense propaganda, que sol ser sorollosa, si no en trobes, a les biblioteques pots trobar cds de música de bebès)
El que sí que miraria també és la posició del pit si la canviat. És convenient que agafin aureola, perquè pot ser que a base de dies que t'agafi sol el mugró et pugui fer ferida, irritar-te'l i llavors tindries un problema afegit, per tant si pots anar a un assessor de lactància o a una llevadora de confiança perquè ho revisi millor.
Molts i molts ànims, i aquí estem pels dubtes que tinguis.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
monmach
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. jul. 02, 2019 9:34 am

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: monmach » dl. jul. 22, 2019 7:21 pm

Hola Crunchi,

Al primers dies em feia molt de mal quan mamava, i diverses llevadores s'ho van mirar i em van dir que precisament s'agafava molt bé, que era com de llibre. Al cap de 2 o 3 dies ja no em feia mal. Per això penso que s'agafa bé, tothom m'ho diu i fins que no va començar aquesta "crisi" ho feia exactament de manual. A més, s'ha engreixat molt. És últimament que no s'està agafant bé, des que li passa això.

Pel que fa a la teta, li ofereixo a la mínima que fa senyals. Plora un cop hi és, quan ja ha passat uns minuts mamant.

Gràcies!


crunchi ha escrit:Hola, abans de res, enhorabona per la nena :-()-)

Té tota la pinta de que està en crisis de creixament, si. Mira't la web o la app de Alba Padró que ho explica molt bé, LactaApp.

Com saps que té un bon agarre?? T'ho ha mirat algun assessor de lactancia? T'ho dic pq si ara dius que agafa el mugró però no l'areola, no esta fent un bon agarre. I comentes que fa chasquidos... potser hauries de passar-te per un grup de lactancia i que t-ho revisin (hospital o CAP n'hi ha). Potser és que amb les ansies que té la nena no s'agafa bé però hauras de posar el dit a la boca pq se solti, tornar-te-la a colocar bé, i tot això, si.

Jo potser tb revisaria quan li ofereixes la teta.... avança't quan ja vegis que mou la boca o apreta els punys. No t'esperis a que s'enfadi o plori per oferir la teta.

La crisis de lactancia pot durar dies o setmanes!!! Pren paciencia.

La teta no és només llet, és vincle, afecte, calor, etc. I hi ha succió nutritiva i succió no nutritiva.... tot és necessari per la lactancia però si, et pot utilitzar de xumet, si. Però no hi ha res dolent en aixo si a tu et va bé :-()-)

Molts anims i força!!!!!!
monmach
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. jul. 02, 2019 9:34 am

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: monmach » dl. jul. 22, 2019 7:24 pm

Hola Anna Maria,

El que trobo estrany és que quan ho fa, ho sol fer a totes les preses... Trobo estrany que pugui ser cansament perquè no és una hora concreta del dia... No sé, potser sí... Potser no sabré mai el motiu i ho haurem de passar com puguem...

En qualsevol cas, gràcies.

Anna Maria ha escrit:Bones!
Jo alguna vegada ja he comentat que les crisis de lactància de l'Isaac no les vaig reconèixer, perquè més aviat va ser un continu en el temps d'estar enganxat a la popa. És a dir, pel que fa a estona, et puc dir que és totalment normal, ja que com ve diu la companya Crunchi, la popa no només és aliment, sinó que també afecte, necessitat de protecció, etc. També pot ser que es vulgui adormir i no pugui i es posi nerviosa, com li passava a l'Isaac.
Pel que fa a més ànsia per agafar-se a la popa també passen una època que ho fan, pel mateix nervi, cansament,... és com un bucle que fa que cada cop es posen més nerviosos. Jo quan va tenir aquesta època també em coincidia durant el dia amb l'hora bruixa, que era que cap a les set de la tarda estava molt més neguitós i li costava més agafar-se al pit. Al principi vaig pensar que eren còlics però no feia els moviments espasmòdics de panxa. I jo ho vaig anar trampejant posant música del youtube relaxant (en aquell temps encara en trobava sense propaganda, que sol ser sorollosa, si no en trobes, a les biblioteques pots trobar cds de música de bebès)
El que sí que miraria també és la posició del pit si la canviat. És convenient que agafin aureola, perquè pot ser que a base de dies que t'agafi sol el mugró et pugui fer ferida, irritar-te'l i llavors tindries un problema afegit, per tant si pots anar a un assessor de lactància o a una llevadora de confiança perquè ho revisi millor.
Molts i molts ànims, i aquí estem pels dubtes que tinguis.
Abraçades,
Anna Maria
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: Anna Maria » dl. jul. 22, 2019 8:18 pm

És complicat a vegades, perquè cada bebè és un món. La popa ja les té aquestes coses, bé, com tot en la criança, sempre tenim dubtes perquè a més de no saber el que passa, pensem que no ho estem fent bé. A més, a aquestes edats les rutines no són mai rutines, perquè quan t'acostumes a fer una cosa, s'ha de canviar perquè ja no funciona. A més d'aquestes estones, com la veus en general?
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
monmach
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. jul. 02, 2019 9:34 am

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: monmach » dl. jul. 22, 2019 8:47 pm

És una nena força tranquil·la, plora poc, i cada pot estar més estona desperta sense mamar (fins ara quasi només mamava o dormia). És un encant i de molt bon portar, però això del pit sí que cansa...

I a part, això que deia de la nit, es desperta força i sovint està com mig adormida però molt ansiosa: està 10 segons tranquil·la i després comença a bellugar cames i braços intensament i fa molts sorollets. Per això pensava que potser estava tapada o refredada, i que potser tenia a veure amb el que fa amb el pit...

Tens tota la raó amb això de les rutines... mai pots donar res per fet. A mi em va molt bé saber per què passa cada cosa, em dona confiança, però també veig que molta gent es troba casos semblants i tampoc acaben sabent mai amb certesa què passa, ho passen com poden i llestos.

Gràcies per l'interès! :-)






Anna Maria ha escrit:És complicat a vegades, perquè cada bebè és un món. La popa ja les té aquestes coses, bé, com tot en la criança, sempre tenim dubtes perquè a més de no saber el que passa, pensem que no ho estem fent bé. A més, a aquestes edats les rutines no són mai rutines, perquè quan t'acostumes a fer una cosa, s'ha de canviar perquè ja no funciona. A més d'aquestes estones, com la veus en general?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: Anna Maria » dl. jul. 22, 2019 9:17 pm

Bones de nou,
tens tota la raó, i sí, quan es passa és durillo, i és ben bé cert que com que no és una ciència exacta, un cop descartat que hi hagi un problema físic la resta és tonelades de paciència, que llàstima que no en vénen a les farmàcies!
També et vull comentar és que nosaltres solem donar molta importància al fet que el bebè faci el comportament tal o qual a la nit. Pensa que és petita i encara no deu tenir clara aquesta diferència. Evidentment, seria genial que les nits fossin més tranquil·les, per intentar dormir millor ja que el cansament es va acumulant, però sempre que puguis intenta dormir durant el dia, i si pots delegar feines a altres persones ho fas. Estic parlant de les essencials, eh? Jo recordo la visió que tenia del sofà: el meu balcó, cada dia amb més pols, una planta morta i els vidres bruts. Vaig aprendre a no veure-ho, en serio :-D :-D perquè si em podien fer alguna cosa havia de ser el dinar, anar a comprar i poca cosa més.
No es mereixen!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
monmach
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. jul. 02, 2019 9:34 am

Re: Es baralla amb el pit

EntradaAutor: monmach » dt. jul. 23, 2019 4:51 pm

Sí, és veritat, segurament donem massa importància a detalls que d'aquí a un temps seran anècdotes. Com dius tu, toneladades de paciència i endavant.

Boníssima la imatge des del teu sofà, m'ha recordat la de la meva terrassa, hahahahaa!

Jo cada dia em marco unes fites senzilles: dormir mentre dorm la meva filla, menjar i dutxar-me, i si sobra temps, faig alguna feina de la casa (que també m'ajuda a estar millor) o alguna cosa per mi. I si no, doncs demà serà un altre dia.

Una abraçada!

Anna Maria ha escrit:Bones de nou,
tens tota la raó, i sí, quan es passa és durillo, i és ben bé cert que com que no és una ciència exacta, un cop descartat que hi hagi un problema físic la resta és tonelades de paciència, que llàstima que no en vénen a les farmàcies!
També et vull comentar és que nosaltres solem donar molta importància al fet que el bebè faci el comportament tal o qual a la nit. Pensa que és petita i encara no deu tenir clara aquesta diferència. Evidentment, seria genial que les nits fossin més tranquil·les, per intentar dormir millor ja que el cansament es va acumulant, però sempre que puguis intenta dormir durant el dia, i si pots delegar feines a altres persones ho fas. Estic parlant de les essencials, eh? Jo recordo la visió que tenia del sofà: el meu balcó, cada dia amb més pols, una planta morta i els vidres bruts. Vaig aprendre a no veure-ho, en serio :-D :-D perquè si em podien fer alguna cosa havia de ser el dinar, anar a comprar i poca cosa més.
No es mereixen!
Abraçades,
Anna Maria

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::