Donar el pit fa aprimar?

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
between
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dt. oct. 11, 2016 5:04 pm

Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: between » dj. nov. 30, 2017 2:17 pm

Hola!

M'interessaria molt llegir els vostres testimonis sobre la vostra experiència donant el pit en relació amb la pèrdua de pes/greix corporal.

M'interessaria sobre tot en el cas de mares amb sobrepes que tinguessin sobrepes ja abans de quedar-se embarassades. Heu perdut el que us vau engreixar durant l'embaràs? I algun kilet extra més?


Jo tinc ara mateix un sobrepès considerable i tot just acabo d'entrar al segon trimestre. Em sembla que m'estic passant... no és que menji molt ni a tothora, simplement no faig dieta.
Tinc totes les esperances posades en la lactància per perdre el greix (pel que he llegit) i em fa la sensació que l'estic cagant molt...

Ajuda/ consells/ experiències?

Gràcies guapessss
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: crunchi » dj. nov. 30, 2017 4:29 pm

Hola maca, enhorabona x l'embaras!!!!!! :-()-)

Jo no tenia sobrepes abans de quedar-me embarassada, pero bueno, potser et serveix la meva experiència. En el meu cas, casualitats o no, fent LM vaig recuperar el meu pes habitual bastant rapid, potser en 1 mes o una mica menys. El que recordo que em va costar va ser els ultims 2 kilets, aixo sinque va trigar una mica mes...
En 15 dies si que recordo que tenia la panxa fofa pero molt similar a com estava abans, vaja.
Casualitat o no, no ho sé, pero si, diuen que perds abans si.... el meu fill té 4 mesos i potser ja fa uns 2 mesos que peso el que pesava abans.

Ara, si hi ha sobrepes ja no ho sé. Potser et quedaries amb el pes d'abans de l'embaras.

Aviam si algu et pot dir millor.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. nov. 30, 2017 9:58 pm

Hola!

Jo sincerament, crec que depén molt de cada dona... El meu primer embaràs vaig iniciar-lo amb un pes normal per la meva alçada i vaig guanyar uns 18Kg, moment en que vaig deixar de pesar-me... No vaig fer molts excessos (no menjava per dos com diuen) però tampoc vaig estar-me de res que em vingués de gust. Després del part, amb lactància, vaig perdre bastant ràpid (no recordo el temps) fins arribar a 7-8 Kg més dels inicials, i aquests no hi havia manera de treure-me'ls de sobre fent la dieta que havia fet habitualment... Cal dir que em van detectar hipotiroidisme post-part, però un cop regulat amb medicació seguia igual... Vaig anar a una farmàcia on feien consell dietètic i em van donar una série de recomanacions per canviar una mica d'hàbits, sense arribar a fer dieta i els vaig perdre progressivament sense massa esforç (i fent una mica d'exercici, bàsicament caminar una horeta diària a pas lleuger sempre que podia). Quan em vaig quedar embarassada de la segona em faltava recuperar 1,5-2Kg per arribar al pes inicial.

Durant l'embaràs he seguit fent lactància a la meva primera filla, encara ara fa pit a demanda (hi ha dies que demana força i dies que molt poc) i jo pensava que m'engreixaria poc ja que això suposa un extra de despesa energètica, i a més he de córrer darrere de la "gran", doncs no,... estic al mateix ritme de guany de pes que en el primer embaràs. I en aquest, quan en els primers mesos vaig posar 3KG en un mes o menys vaig anar de cap a una dietista. De nou no estic fent dieta, però sí he revisat alguns hàbits i els segueixo sempre que puc, i segueixo guanyant com en el primer embaràs però almenys no m'ha tornat a passar això dels 3kg en menys d'un mes. I últimament em dóna per menjar molta xocolata, però per altre banda he perdut la gana per un costipat etern i perquè la panxa ja és més gran i m'omplo més fàcilment i ho compenso perquè segueixo el mateix ritme de guany.

En la última visita a la dietista em va dir que sí que estava guanyant més pes del que es recomana en l'embaràs (màxim 12kg crec que és, cosa que jo ja fa setmanes que he superat) però que almenys, seguir les seves recomanacions estic perdent proporció de greix i augmentant massa muscular, i que això m'anirà bé per perdre pes després del part, perquè amb menys exercici gastaré més energia.

No sé, ja m'ho trobaré. Simplement he volgut exemplificar que no tots els cossos reaccionen de la mateixa manera. Jo tinc diverses amigues que s'han quedat bastant més primes que abans de l'embaràs, gràcies a la lactància o no sé, i totes em deien ja veuràs com perdràs súper ràpid, bla, bla, bla, doncs ja us he explicat el què... El meu consell és que no t'hi agobis, però que tampoc facis excessos, caient en la trampa de total amb la lactància perdre ràpid, perquè no sempre és així!
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: Maroa » dl. des. 11, 2017 8:21 pm

Fa aprimar i molt, sobretot si el dones força temps, ja que el nen té més gana i et fa una liposucció autèntica. Jo mai vaig estar tan prima, i justament al deixar el pit quan el nen ja tenia més d'un any, em vaig engreixar. Quan ho deixes és quan has de vigilar. Ànims i felicitats!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: jaruma » dt. des. 12, 2017 6:28 am

Hi ha dones que, enlloc de fer-nos aprimar, ens fa engreixar. A banda que fa que tinguis més gana i no sempre optes pels millors aliments quan no has dormit bé i tens un petit a coll tot el dia, he llegit que de vegades el cos reté greix i líquids per garantir l'alimentació del nen durant la lactància, i enlloc d'aprimar guanyes pes.

Jo vaig quedar-me embarassada amb sobrepès, durant l'embaràs vaig guanyar poquet, però amb la lactància (en què jo també confiava per aprimar) he guanyat 10 kg. Sincerament, no m'he cuidat gens, he menjat molt i malament i no he fet exercici, i està clar que aquest és el.motiu principal per haver engreixat. Però també he notat com el meu cos retenia molts líquids i no perdia gens de pes ni tan sols en les poques temporades que he fet bondat. I conec altres casos com el meu.

Així que jo no em confiaria en la lactància per perdre pes. Si funciona, genial, però no tots els cossos reaccionen igual.

Dit això, afegeixo que si tingués més fills tornaria a fer LM i que val molt la pena t'engreixis o no (que no sembli això un alegat en contra :r) )
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: Vannion » ds. maig 05, 2018 12:45 am

jaruma ha escrit:Hi ha dones que, enlloc de fer-nos aprimar, ens fa engreixar. A banda que fa que tinguis més gana i no sempre optes pels millors aliments quan no has dormit bé i tens un petit a coll tot el dia, he llegit que de vegades el cos reté greix i líquids per garantir l'alimentació del nen durant la lactància, i enlloc d'aprimar guanyes pes.

Jo vaig quedar-me embarassada amb sobrepès, durant l'embaràs vaig guanyar poquet, però amb la lactància (en què jo també confiava per aprimar) he guanyat 10 kg. Sincerament, no m'he cuidat gens, he menjat molt i malament i no he fet exercici, i està clar que aquest és el.motiu principal per haver engreixat. Però també he notat com el meu cos retenia molts líquids i no perdia gens de pes ni tan sols en les poques temporades que he fet bondat. I conec altres casos com el meu.

Així que jo no em confiaria en la lactància per perdre pes. Si funciona, genial, però no tots els cossos reaccionen igual.

Dit això, afegeixo que si tingués més fills tornaria a fer LM i que val molt la pena t'engreixis o no (que no sembli això un alegat en contra :r) )


Aquí una que també s'ha engreixat per la lactància. Al parir només pesava un kilo mes que abans d'embarassar-me, i un cop establerta la lactància, he guanyat 4 kg xD
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. maig 05, 2018 1:15 pm

Hola!

Ja fa un temps que vaig escriure. Ara ja ha nascut la petita, ara fa 4 mesos i faig lactància en tàndem i se suposa segons la creença general que m'hauria d'estar quedant seca com un pal i res més allunyat de la realitat.... Hi ha dies que baixo no sé ni com i de cop ho recupero i tornem-hi... Ara no recordo el pes exacte de quan vaig parir perquè no m'hi vaig voler fixar, però en 4 mesos he perdut com a molt un kg i mig, o sigui un fracàs contant que en porto 9 de mes respecte com estava abans del primer embaràs :ufs:

Tot i així estic d'acord amb la Jaruma, no m'importa crec que la LM és millor que l'artificial sii tens opció de donar-la i si aixó significa estar anys sense poder recuperar el pes ho accepto.
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: beren » dl. maig 07, 2018 12:01 pm

Hola!

Aquí una altra que s'ha engreixat amb la lactància.
Després del primer part, em vaig aprimar superràpid i em vaig quedar inclús per sota del d'abans de l'embaraç. Feia temps que no tenia tan bon tipet!
Durant el segon embaraç vaig continuar amb la lactància i em vaig engreixar 11 o 12 kg. Doncs 8 mesos després, encara no els he perdut tots i això que faig tandem. El problema en el meu cas és que tinc una gana impressionant i evidentment les coses que em venen de gust no són les que més aprimen. A sobre amb el cansament, manca de temps, ... tampoc et dediques a cuinar
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: madame3 » dj. maig 17, 2018 9:39 pm

Holaaa!!!

Jo sense tenir ni haver tingut sobrepès, sóc del grup de les que no s'aprimen, de les que els costa els últims quilets. En el meu cas penso que és una mescla de menjar massa per la nit (sobretot carbohidrat) i que estic alletant. També he llegit que el cos guarda reserves de greix per al que pugui passar. I com que tinc la gran sort de no estar estressada sinó que porto una vida molt tranquil·la, també col·labora en no aprimar-me més. Però estic fent esport cada moment que puc i ara ja no em centraré en la bàscula sinó en el perímetre de la cintura i fent-me fotos per veure l'abans i el després. Quan es fa esport es pot guanyar massa muscular i la bàscula pot enganyar.

Consells: mira't un senyor que surt a metabolismo tv al youtube. És un crack d'home. Parla dels aliments que engreixen i els que no, és boníssim. I mirar també que no hi hagi un tema tiroides pel mig perquè un hipotiroidisme impedirà que moltes vegades perdem el nostre pes, a més que tinguem depressió, debilitat… Jo em suplemento també amb omega 3.

Així que, jo resumiria que alletar pot fer-te aprimar o no depenent de molts factors. :-) En el meu cas estic segura que no el perdo perquè als vespres m'entren moltes ganes de fruita, fruita seca, una torradeta que menjo per simple apetència però no per gana…

Tot i així, penso que si estem parlant d'un sobrepès de més de 10kg seria adequat buscar un dietista actualitzat estil Montse Reus, o per a infomar-se pel youtube mirar també Olga Cuevas i la seva filla Lucía Redondo. Crec que entendre perquè fem les coses ens ajuda a ser més conscients de perquè ho fem i no perquè ho posa un paperet que, en el pitjor dels casos, un metge de capçalera s'ha tret d'un calaix.

Salut!

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: crunchi » dj. maig 17, 2018 10:47 pm

Hola noies, doncs actualitzo info: 10 mesos fent LM i he perdut 6 kg del pes amb el que vaig començar l'embaràs.... i jo tenia un pes normalet, i era un pes que feia anys que estava estancada, kilo amunt kilo avall.
No sé, jo no sé si ha afectat la tornada a la feina, que em moc molt i alla no puc picar entre hores, no sé si té algo a veure que surto a passejar 1 hora cada dia (pq hi ha moments que el nen no hi ha manera que s'adormi si no és al carro), no sé si és per la LM.... no ho sé. És cert que tot i que segueixo menjant xocolata cada dia, menjo menys embotits i menys aliments processats... fem BLW i intentem menjar lo mes sa possible pq el nen mengi sa també. Això i genètica, suposo que tot suma.

Però espero no baixar més de pes, perque m'estic començant a "preocupar", tots els pantalons em ballen. :ufs:
Imatge

Imatge
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: Donar el pit fa aprimar?

EntradaAutor: madame3 » dg. maig 20, 2018 4:46 pm

crunchi ha escrit:Hola noies, doncs actualitzo info: 10 mesos fent LM i he perdut 6 kg del pes amb el que vaig començar l'embaràs.... i jo tenia un pes normalet, i era un pes que feia anys que estava estancada, kilo amunt kilo avall.
No sé, jo no sé si ha afectat la tornada a la feina, que em moc molt i alla no puc picar entre hores, no sé si té algo a veure que surto a passejar 1 hora cada dia (pq hi ha moments que el nen no hi ha manera que s'adormi si no és al carro), no sé si és per la LM.... no ho sé. És cert que tot i que segueixo menjant xocolata cada dia, menjo menys embotits i menys aliments processats... fem BLW i intentem menjar lo mes sa possible pq el nen mengi sa també. Això i genètica, suposo que tot suma.

Però espero no baixar més de pes, perque m'estic començant a "preocupar", tots els pantalons em ballen. :ufs:


Clar crunchi!

Deixar processats, no picar entre hores i estar activa és el millor per a no engreixar-se. I crec que si segueixes alimentant-te bé simplement arribaràs al teu pes natural. Si et preocupa, podries fer exercici per a guanyar massa muscular i veure't més "massissa"! ;-) Procura menjar proteïna (una petita porció! no cal passar-se!) en cada àpat i així no perds massa muscular.

Jo també faig BLW, però 'assistit' moltes vegades.

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::