Aborts de repeticio... proves?

Problemes durant l'embaràs.
Amanda2016
:: rateta
:: rateta
Entrades: 187
Membre des de: dc. juny 29, 2016 11:58 am

Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Amanda2016 » dt. juny 20, 2017 7:30 am

Doncs aixo... des de que busquem he tingut tres aborts.
Em podeu explicar quin protocol segueix la ss i quines proves fan?
Fa aprox un any que busquem
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Gustineta » dt. juny 20, 2017 8:11 am

Hola Amanda,

En primer lloc, sento les teves pèrdues i la situació que estàs passant.

Per fer les proves per la SS, el primer que et cal és que el ginecòleg del CAP et derivi al centre on facin proves. Crec que normalment són hospitals. Un cop fet aquest tràmit, hauràs d'esperar que et truquin per donar-te hora, en el meu cas van ser uns 3-4 mesos.

En la visita, et demanaran proves hormonals (que si has fet proves bàsiques d'esterilitat, són les mateixes), proves de coagulació, cariotips i eco vaginal. En el meu cas, les proves de coagulació van ser molt bàsiques, perquè les proves me les van fer després de dues pèrdues, però en el teu, com que són tres, em penso que te n'haurien de fer més. Després de les proves, et tornen a visitar.

No crec que tinguin en compte que hagin trigat un any a quedar-te embarassada abans dels avortaments , ja que després has t'hi has quedat de pressa. El que és important és que 3 pèrdues consecutives són moltes, no és normal i això és el que cal estudiar.

Tingues en compte que el factor edat i el factor masculí també són rellevants i que el factor masculí en les proves de la SS per avortaments de repetició no es mira o es fa només un seminograma. Per això, jo et recomanaria d'anar més enllà i mirar la fragmentació de l'ADN al CIMAB. Tampoc no estaria gens malament mirar el tema immunològic.

Finalment, jo mateixa l'any passat vaig obrir un fil al post de Reproducció assistida que es diu "Les proves són importants - Agraïment", que, tot i que està més orientat a proves d'esterilitat, potser et pot servir. Justament em ronda pel cap de reactivar-lo perquè amb la meva parella ens estem fent més proves, però no sé quan ho faré ni si al final em decidiré.

Una abraçada
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Amanda2016
:: rateta
:: rateta
Entrades: 187
Membre des de: dc. juny 29, 2016 11:58 am

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Amanda2016 » dt. juny 20, 2017 12:36 pm

Gràcies GUSTINETA ara miro a veure si trobo el teu post!

Proves de fertilitat ens les van fer abans del primer fill perquè vaig trigar en quedar-me... tot i que al quedar-m'hi va anar bé. I tinc un fill meravellos!

Ara en gairebé l'any que portem m'hi he quedat tres vegades pero no han acabat bé....
Aquesta setmana tinc visita, a veure que m'expliquen però pel que dius més val que m'ho prengui amb calma no?
Avatar de l’usuari
Elantris
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1031
Membre des de: dl. oct. 05, 2015 9:38 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Elantris » ds. juny 24, 2017 8:47 pm

Amanda si pots fer-te d'una mútua pensat-ho.
A mi sempre em fan les proves que demano i , per exemple, avui estava espantada perquè no sabia com estaba el cigronet i he anat d'urgències, m'han visitat en menys de 5 minuts d'espera i a la mitja hoara ja era fora amb ecografia i diagnòstic.
Realment estalvies temps i patiement.
I pots triar el metge que vols que et porti, no el que et toca aquell dia.

Desavantatge, els calers, les mútues tenen un cost i a vegades hi ha proves que no entren i les has de pagar a part.
Jo crec que és lo millor que he fet mai i més després dels dos avortaments, que no vull ni pensar com hauria anat per la SS.

La Gustineta t'ho ha explicat de conya ;)

A nosaltres de proves ens han fet :
- Trombolifies
- Cariotips
- Seminograma
- Compatibilitat genetica
- Autoinmunitat
- Tiroides
- Vitamines

I ens faltaria si aquest tampoc anés bé :
- Histerosapingografia
- Eco 3d per veure les cavitats de l'uter.
- Fragmentació d'esperma
Entre d'altres

La veritat és que van fent proves fins que troben alguna cosa, però al final sempre t'acaben receptant l'heparina, que no saben ben bé perquè però acostuma a anar molt bé per aquests temes. Si tot i així no funciona, o ajusten dosis, o afegeixen Prednisona, o altres medicaments segons necessitat.
CAL que te la recepti un metge.

Molts ànims guapíssima!! Espero que aviat us en sortiu!
28/9/15 Inici
18/1/16 TE+ 12DPO-8/2/16 Cor a 118 bpm, 5'1 mm, 6+5set. 2/3/16 Retingut de 9+4 al dia 10+1
1/12/16 TE+ 19/12/16 2mm a 105bpm .14/1/17 Retingut de 9+3 al dia 9+6
14/5/17 TE+ 9DPO
24/1/18 :love:
1/6/20 nova cerca!
03/01/2021- TE+ a 12DPO. 4/01/2021-8+1 Retingut de 7+2, avort 16/02 a les 10setm
07/21 FIV -
4/11/21 FIV + blasto 5dies
Amanda2016
:: rateta
:: rateta
Entrades: 187
Membre des de: dc. juny 29, 2016 11:58 am

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Amanda2016 » dg. juny 25, 2017 8:10 am

Gracies ELANTRIS!

Mutua en tinc.... pero la gine amb la que vaig començar a la mutua amb l'embaras del meu fill alternava mutua i ss fina que va quedar nomes a la ss..... confio moltissim en ella i per aixo he passat a ss per aquest tema.
Amb el meu fill ella em va fer totes les proves de fertilitat (va trigar gairebe dos anys en arribar)
Tema gine de la mutua n'he de buscar un altre perque el que tenia fina ara no m'agrada gens.....
De moment faig analitica i ens prenem descans fins passat estiu segur!
Necessito refer-me de tant trasbals i disfrutar del meu fill!

Com va l'embaras?? Aquesta vegada sortira be! Sigues positiva
Galey
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dj. maig 25, 2017 11:00 am

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Galey » dv. juny 30, 2017 10:47 am

Me quedo por aquí!

Yo también tengo mutua pero creía que estas pruebas no entraban.....

Llamaré en cuanto se despierte la pequeña....

Nos volveremos a poner en febrero o así, tras vitaminarme y adiro desde diciembre..... pero me gustaría tener alguna base de pq estos tres abortos ya...... dos en semana 6 antes de mi arcoiris ....y uno este mes en semana 5 .....

Tengo cita con ss para que me deriven a prueba pero ....seguro que va más rápido por mutua ...
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: madame3 » dv. juny 30, 2017 12:52 pm

Hola!

Sobre la llista que s'ha posat, només voldria desenvolupar més l'apartat de la tiroides. Sempre que tinc oportunitat en parlo perquè hi ha un gran desconeixement mèdic d'aquest tema.

El que s'ha de mirar és la TSH que estigui als volts de 2. Als laboratoris posa com a nivell bo fins a 4 però no és cert, ha d'estar pels volts de 2. Si surt alta, s'han de mirar anticossos TPO i Tg, que indicarien que es té un hipotiroidisme autoimmune i que requereix de tractament hormonal. Hi ha moltíssims casos d'avortaments recorrents per culpa d'això, i sol passar desaparcebut. També s'ha de mirar la T4lliure i T3lliure, on la T3lliure ha d'estar en rang alt. Sino, i si s'ha descartat problemes d'autoimmunitat, pot ser que hi hagi falta de vitamina B12, Vitamina D, ferritina (per sobre de 60!), àcid fòlic…

El món de la tiroides és molt extens i és impossible fer un resum aquí. Primer de tot ves a mirar els teus resultats i mira la TSH (o tirotropina) que estigui pels volts de 2.

Força!!!

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Gustineta » dv. juny 30, 2017 1:59 pm

Madame, llegint el que dius sobre la tiroides em surt un dubte: jo la TSH la tinc bé (només una vegada em va sortir a 2,53, la resta sempre per sota de 2 o 2) i també m'han mirat també TPO, TG i recentment, T4 lliure, però no la T3. Si m'han mirat tot això i estic bé, aconsellaries mirar-ho?

I sobre l'àcid fòlic... acabo de saber que s'ha d'anar amb compte Resulta que m'han trobat una mutació heterozigota de l'MTHFR A1298C (la més lleu) i he llegit que amb mutacions de l'MTHFR pot ser contraproduent prendre els suplements d'àcid fòlic "normals", sinó que s'ha de prendre folat. De tota manera no ho he confirmat encara, només ho he trobat per Internet i ja sabeu que cal anar amb compte amb això. Ja us diré què em diuen.

Moltes gràcies per compartir aquesta informació. madame! M'ha deixat més tranquil·la :)
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Galey
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dj. maig 25, 2017 11:00 am

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Galey » dv. juny 30, 2017 4:25 pm

Sobre el ácido fólico.....a mí por si acaso ya me recetaron femibion en vez del acido fólico normal justamente por eso..... y fue el que tomé en el embarazo que no acabó en aborto

[youtube][/youtube]
Gustineta ha escrit:Madame, llegint el que dius sobre la tiroides em surt un dubte: jo la TSH la tinc bé (només una vegada em va sortir a 2,53, la resta sempre per sota de 2 o 2) i també m'han mirat també TPO, TG i recentment, T4 lliure, però no la T3. Si m'han mirat tot això i estic bé, aconsellaries mirar-ho?

I sobre l'àcid fòlic... acabo de saber que s'ha d'anar amb compte Resulta que m'han trobat una mutació heterozigota de l'MTHFR A1298C (la més lleu) i he llegit que amb mutacions de l'MTHFR pot ser contraproduent prendre els suplements d'àcid fòlic "normals", sinó que s'ha de prendre folat. De tota manera no ho he confirmat encara, només ho he trobat per Internet i ja sabeu que cal anar amb compte amb això. Ja us diré què em diuen.

Moltes gràcies per compartir aquesta informació. madame! M'ha deixat més tranquil·la :)
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: madame3 » dv. juny 30, 2017 6:31 pm

Hola Gustineta!

La TSH es pot alterar per un simple nerviosisme transitori, no haver dormit suficient aquella nit… Així que van fer bé de tornar-t'ho a mirar. Ja que en el teu cas tens avorts de repetició, no estaria de més mirar-se la T3lliure, subratllo lliure, i no la total. Aquesta és l'hormona activa que entra a totes les cèl·lules i pot estar baixa per falta de nutrients.

L'àcid fòlic que es mira en sang és àcid fòlic, i punt. Altre cosa és prendre's un suplement, que en aquest cas recomanaria l'àcid fòlic metionina, que té una absorció molt millor que els 'cutres' que enxufen en altres complexes vitamínics.

Si tens la mutació MTHFR ja tens per on estirar el fil…! Ja tens algo! Jo m'ho vaig mirar tot i tot abans de llençar-me a cap FIV, i mira, amb un simple cicle natural aviat tindré el meu nen entre els meus braços. Tens l'homocisteína alta?

Ja veuràs en milers de posts que és important que la teva parella també prengui antioxidants i porti una vida saludable. Però hey, relax amb això també, que ens obsessionem i podem acabar causant l'efecte contrari.

Si vols, per exemple, abans de fer més proves més cares, jo simplement miraria tema nutrients. Com estàs de, per ordre d'importància:

Vit D (tothom sol estar-ne baix, i més la fobia al Sol que ens infunden).
B12 (ha d'estar meitat de rang alt, no val estar dintre de rang)
Ferritina (idealment per sobre de 40 i òptim a 60 o més)
Àcid Fòlic
Zinc

Mira aquest enllaç on parlen del MTHFR i falta d'aquests nutrients… és que tota aquesta informació no arriba al metges…! https://thyroidpharmacist.com/articles/ ... nutrients/

Fes cas omís al tema Hashimoto de l'article, que seria tenir hipotiroidisme autoimmune i que pel que dius tens els anticossos en negatiu així que no ho tens.

Un plaer informar!

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
Gemmam
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 91
Membre des de: dl. gen. 06, 2014 10:51 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Gemmam » dc. jul. 05, 2017 12:41 pm

Ostres m'interessa molt el tema.

Us explico una mica el meu cas, tinc un fill de 3 anys i porto dos avortaments per repetició des de fa un any que ens vam posar a buscar un germanet/a.

Jo tinc mútua i el meu ginecòleg no volia fer-me proves i vaig insistir i em va preparar papers per el cariotip i altres proves però em va avisar que si venia per aquí la única solució segurament seria FIV. També em va avisar que segurament la mútua no me les cobriria i efectivament així va ser. Com que el ginecòleg no ho veia gaire necessari vaig deixar-ho en pausa mentres em centrava jo emocionalment.

Primera pregunta: Quina mútua teniu que us hagi cobert aquestes proves?

Bé un cop a aquest punt vaig haver de fer una altre visita post-legrat al meu ginecoleg i llavors no li va semblar tan inútils i ens va insistir a fer el seminograma i la resta mig mig... El que si que em va insistir ja des de que vam parlar a l'anterior visita és que prenés l'adiro.
El seminograma l'hem fet i li van dir que era correcte tot i que tenia algun paràmetre una mica fora de lloc. (una amiga que entén del tema em va dir que no hi donés importància que només podia afectar a fecundació no a avortament aquest paràmetre)
Em va deixar bastant tocada i aquí ve la meva segona pregunta:

Creieu que millor que les paguem aquestes proves? Provo de parlar amb la SS o provem un 3er embaràs a veure si hi ha sort? O asumeixo que no, que el meu nen serà fill únic?, pq no sé si aguantaria una altre pèrdua

Em costa decidir-me a fer les proves perquè ara hem fet una compra important i no tenim diners per una FIV i penso que encara que fos la solució tampoc podria fer res...

Total una parrafada perquè estic molt perduda i m'agradaria saber si em podeu donar alguna opinió al respecte.

Moltes gràcies,
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: capseta » dc. jul. 05, 2017 1:09 pm

Hola!

Sobre la prova de cariotips, a mi me la van fer per mútua i cap problema. Tinc dkv i sí que vam haver de fer una petició especial a la seu de madrid perquè just al maig van canviar els protocols, però cap problema. I al meu company li van fer els cariotips per SS, ho va demanar la metgessa de capçalera i no va haver problema.

La resta de proves ni idea. A mi me'n faran algunes de les que fan per protocol en els avortaments pe repeticio tot i que no es el nostre cas(pel que he trobat a internet coses inmunologiques i tal) i espero no tenir problemes, de fet dilluns aniré a treure'm sang per fer-les.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Gustineta » dc. jul. 05, 2017 2:02 pm

Gràcies, madame! A la propera visita a IVI els comentaré el tema de la T3 lliure, i sobretot també el tema de l'àcid fòlic en sang, sobretot ara que sé que tinc una mutació MTHFR, que hi té una relació directa!
El tema vida saludable no em preocupa gaire, sempre es pot millorar, però ja m'ho miro força tot i que tampoc no m'hi obsessiono, però. Gràcies per l'enllaç també!

Gemmam pel que expliques entenc que vas demanar proves després del primer avortament, oi? Normalment no en solen fer perquè un es considera "mala sort". Ara bé, d'aquí a dir-te que si et feies proves acabaries a FIV segur: mentida podrida!
Després del segon avortament, quan el ginecòleg ja no ho va veure tan innecessari, i és normal. Aquí sí que em sembla bé que us demanés un seminograma, sovint no es pensa que el factor masculí també és important i sempre van a mirar només la dona, d'entrada. Ara, el que no entenc és perquè amb les proves per a tu continuava "mig mig".
Quin és el paràmetre o paràmetres et van trobar alterat? L'estradiol i la FSH van lligat i pot indicar fallada ovàrica, l'AMH indica la reserva i l'LH un defecte de fase lútia. I tot això afecta a la fecundació i a la implantació.

Sobre la teva primera pregunta: jo les proves bàsiques me les vaig fer per SS, però ara fa ben poc me les vaig repetir pagant. Jo no tinc mútua i les pago senceres. Si t'interessa, et puc enviar un privat amb els preus (els vaig demanar). Si interessa a més gent, els puc posar per aquí. De memòria diria que els paràmetres hormonals rondaven els 30-35 euros cadascun.

Jo et diria que no dubtessis a fer-te les proves, però és complicat perquè, sí, són molts diners, no t'enganyaré, Potser pots provar d'anar a una ginecòleg de la SS i que et derivi a un centre que et puguin fer les proves hormonals. A partir de 2 avortaments alguns metges ja accepten derivar-te i si no, insisteix perquè en aquest sentit els protocols estan canviant. Un cop derivada, et trucaran per donar-te hora al cap de 3-4 mesos. Que és temps, però tampoc tant.

Sobre la mútua no et puc ajudar... de tota manera, després de 2 avortaments no t'entrarien ja per mútua, algunes de les proves?

Capseta, en part està molt bé que us facin proves ara i no haver de passar per una altra pèrdua perquè mirin alguna cosa. Saps què et miraran? No sé per què, però m'imagino que hi haurà paràmetres que potser no caldrà i alguns de diferents.

Sort!
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Gemmam
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 91
Membre des de: dl. gen. 06, 2014 10:51 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Gemmam » dc. jul. 05, 2017 2:44 pm

Gusineta ara veig que tal i com estic jo he escrit, tot fet un batibull! Perdona no m'he explicat gaire bé i gràcies per la contestació

Al primer avortament no ens van fer cap prova.

Al tenir el segon em va fer una primera visita just després del legrat que va veure que tenia una petita resta. Jo li vaig insistir al gine de les proves i va ser quan em va explicar i preparar petició de cariotip, coagulació, hormonals no recordo exactament què més perquè no tinc els papers aquí. Però semblava que m'aconsellava a provar un 3er intent abans de posar-nos a indagar més.

Com que tenia una petita resta després de la primera regla em va fer una altre visita i jo al haver demanat a la mútua de fer aquestes proves i obtenir el negatiu vaig deixar-ho arraconat. En aquesta segona visita em va dir que potser hauria de fer proves (contradictori am la primera visita) però al anar parlant va recomenar només fer el seminograma al meu company, que a dia d'avui és l'únic que tenim fet. El paràmetre que va sortir un pel alt van ser les cèlules espermiogèniques.

Tinc ganes de llegir-me amb molta cura tot el que heu explicat perquè soc totalment inexperta en tot això... però al veure que sabieu molt bé de què parlaveu no m'he pogut estar de preguntar què opinaveu.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Gemmam
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 91
Membre des de: dl. gen. 06, 2014 10:51 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: Gemmam » dc. jul. 05, 2017 3:54 pm

Ostres capseta no havia vist la teva resposta. Jo tinc l'aliança tornaré a provar de demanar info perquè fa temps que l'ha comprat la divina pastora i en la documentació de divina pastora veig que semblaria que si.
Sinò potser em plantejo canviar de mútua, ja m'ho havia plantejat fa un temps...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: capseta » dc. jul. 05, 2017 4:31 pm

Gemmam ha escrit:Ostres capseta no havia vist la teva resposta. Jo tinc l'aliança tornaré a provar de demanar info perquè fa temps que l'ha comprat la divina pastora i en la documentació de divina pastora veig que semblaria que si.
Sinò potser em plantejo canviar de mútua, ja m'ho havia plantejat fa un temps...


Doncs prova-ho i mireu-ho també a la SS, per provar que no quedi!! Tot i que tampoc estic gaire segura de que la prova de cariotips hagi d'aportar gaire llum.... potser perquè ens va sortir "sense cap alteració" a cap dels 3 (nena, la meva parella i jo) però no se fins a quin punt ho miren prou extensament, no sé.... pero ja que ho demanen! Bah...
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: capseta » dc. jul. 05, 2017 5:12 pm

Gustineta ha escrit:Capseta, en part està molt bé que us facin proves ara i no haver de passar per una altra pèrdua perquè mirin alguna cosa. Saps què et miraran? No sé per què, però m'imagino que hi haurà paràmetres que potser no caldrà i alguns de diferents.


Doncs mira, he revisat els informes i la petició d'anàlisi i així puc dir exactament què ens han mirat i què miraran, tot i que no sé fin a quin punt es pot comparar amb les proves que us fan a vosaltres:

Quan va passar tot lo de la petita em van fer un piló de proves perquè clar, un embaràs tant avançat, amb tantes ecografies i proves fetes i tot bé era sorprenent (ni febre, ni contraccions, ni medicaments raros, ni alteració de la tiroides, ni pèrdues, ni dilatació, cap alteració en la nena, tampoc en les proves genètiques que vam fer al primer trimestre...). Em van mirar (nomes a mi) durant l'ingrès:
Anticoagulant lúpic
Antiglobulina indirecta
Beta-2-microglobulina
Tiroxina lliure i Tirotropina, i anticossos/autoimmunitat (de totes maneres els valors de tiroides me'ls vaig anar a analitzar més extensament després de visitar-me amb l'endocrí)
Anticòs cardiolipina (IgG)
Anticòs cardiolipina (IgM)
Anti-beta2-glicoproteïna (IgG)
Anti-beta2-glicoproteïna (IgM)
Parvovirus B19 IgG anticossos
Parvovirus B19 IgM anticossos
Cribatge Treponema pallidum
Ac. IgG Toxoplasma gondii
Ac. IgM Toxoplasma gondii
Ac. IgG citomegalovirus
Ac. IgM citomegalovirus serum

ingressada em van mirar també tot el tema de la coagulació però no és útil pel futur, ja que va sortir tot alterat a causa de passar uns quants dies amb la nena dins sense vida.
I ens han fet cariotips al capseto, a mi i a la nena però a ella amb el sistema "array" que pel que he lelgit és una mica més precís.

I ara de cares a un nou embaràs em van apuntar per mirar el que el meu metge privat li diu proves en casos d'avortaments de repetició (que donat el cas ho veig una mica limitat, penso):
L.A anticoagulante antilupico
A.A.F.Ac antifosfolipidos
Ac. Antinucleares
Ac. Anti ssa (ro)
Ac. Anti ssb (L2)

I per la seva banda l'endocrí també m'ha demanat tot el seu llistat de proves de tiroides per assegurar-nos.


Una abraçada!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: capseta » dv. jul. 07, 2017 12:06 pm

Hola noies, avui he tingut metge per la SS i resulta que m'he de fer un munt de proves noves per descartar problemes a la sang. Us enumero la llista per completar la que vaig fer l'altre dia:
Proteïna C (activitat)
Trombofilia - mutacio gen de la protrombina
Trombofilia - mutacio gen factor V leiden
Homocisteína
Estudi hipercoagulabilitat:
- anticossos anti-beta2-glicoproteina (IgG)
- anticossos anti-beta2-glicoproteina (IgM)
- anti-cardiopilina (IgG)
- anti-cardiopilina (IgM)
- anticoagulant lúpic
- antitrombina III
- estudi basic hemostasia
- proteïna S (no unida proteïna)
- immunoturbidimetria

Quin munt de rotllos! A sobre recomanen que fins que no tinguem els resultats no cerquem embaràs de nou, i fins a l'octubre no em volien fer les proves!! :ufs: :ufs:
Molta paciència és el que hem de tenir.

Una abraçada ben forta!!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: madame3 » dv. jul. 07, 2017 7:38 pm

Hola!

Capseta, podria ser que em sonés que estàs medicada de la tiroides, que prens levotiroxina? Un cop es prèn, el valor real que es necessita saber no és només la tirotropina (TSH) ni la tiroxina lliure (T4L) sino la triyodotironina lliure (T3L), que és l'hormona activa que arriba a les cèl·lues i que és essencial per al funcionament de tot el cos. Lamentablement, els protocols marquen mirar la TSH i si està fins a 4, diuen que cap problema, inclús estant medicada, i és un greu error, perquè a les persones medicades, la TSH ja no és indicatiu de molt, sinó que la T3l és la més important. A tu només t'han demanat la Tsh i la T4l, falta la T3lliure!

Jo ara tinc una TSH super baixa (0,30 aprox) i en veure els meus metges això em van recomanar rebaixar dosi, però no ho faig perquè la meva T3L està en rang, i no excessivament alt, així que estic bé, i a més, em sento bé, cosa que no em sentia bé a l'inici de l'embaràs amb una TSH de gairebé 2 i una T3l tocant al rang baix. Jo estava super fatigada, sense esma de res i sabia perfectament que era falta de dosi, que en començar l'embaràs hauria d'haver augmentat un pelet més la medicació. Així que ho vaig fer i ara em sento enèrgica. Com et vas sentir durant l'embaràs? Fatigada? Ansiosa? us diran que l'embaràs ja ho té això d'estar fatigada, però una cosa és estar cansada i necessitar dormir i estar recuperada havent descansat i l'altre és no poder fer una pujada sense morir en l'intent. Certes coses que es prenen com a normals en l'embaràs no ho són… i poden ser indicatiu d'alguna cosa. La llàstima és que molts metges no tenen informació i estan molt restringits amb els protocols.

Disculpeu el parèntesi tiroideu del post, però és que estic tan cansada de veure que potser hi ha avorts per passar per alt aquest detall…

Jo em vaig fer gairebé totes les proves que llistes, i tot va sortir bé. Pensem que el meu problema era que l'òvul no acabava mai de desprendre's del fol·licle. No s'explica sino que ni amb una IA ni amb el mètode tradicional no m'hi quedés i amb la primera FIV amb dos ovulets de cicle natural m'hi quedés sense problemes. Això sí, em vaig atiborrar de suplements diversos i feia i faig una dieta molt natural.

Força a totes!

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Aborts de repeticio... proves?

EntradaAutor: capseta » ds. jul. 08, 2017 10:22 am

madame3 ha escrit:
Capseta, podria ser que em sonés que estàs medicada de la tiroides, que prens levotiroxina?
[...]
A tu només t'han demanat la Tsh i la T4l, falta la T3lliure!
[...]
Disculpeu el parèntesi tiroideu del post, però és que estic tan cansada de veure que potser hi ha avorts per passar per alt aquest detall…
[..]



Ni per un segon vull pensar que hem perdut la nostra nena per un error mèdic. I de fet en cap moment ho hem pensat perquè els meus metges s'hi han mirat i remirat molt sempre i són força de "prevenir antes de curar".
La t4 i tsh me les van demanar a urgències per protocol, però a mi, evidentment (i ho vaig especificar en el text) l'endocrí em revisa altres coses cada cegada que hi vaig, que és sovint, i ho tenia tot mirat i remirat de la mateixa setmana en que vam perdre la nena i als 15 dies em vaig tornar a fer analítica.
Concretament el meu endocrí sempre em mira sí o sí T3 lliure, T4 lliure i TSH, bàsicament lerquè en el seu protocol de peticions d'anàlisi té les 3 coses apuntades (t3 lliure, t4 lliure i tsh).

Ho sento si sóc dura amb la resposta, però és que no és el primer missatge que rebo on hi ha dubtes de si els meus metges han fet el que havien de fer o no, i és precisament el que menys necessito ara mateix.
En un moment on he arribat a perdre la confiança en el meu cos, les esperances en la vida i que tot se'm desmunta m'agrada seguir tenint la certesa de que els meus metges han fet tot el que havien de fer, i és que així ho penso i ho sento.
Tot és una merda però sé que estic en bones mans i que la pèrdua de la nostra filleta no ha estat per no tenir un bon seguiment de l'embaràs, sinó un horrible fet fortuit.

Gràcies per la preocupació i la passió amb la que intentes que la informació tant extensa de la que disposes arribi a tothom, però jo no la crec necessitar perquè llavors es posa el focus en que la culpa la tinc jo, i he fet molt treball terapeutic precisament per treure'm aquesta idea del cap (i perquè tot apunta a mort sobtada per un petit defecte indetectable en el cor, del qual ningú n'és responsable ni directa ni indirectament).
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::