Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any 2016?

Llibres, contes, revistes...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any 2016?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. nov. 25, 2016 11:07 am

Bones,
he pensat que estaria bé preguntar quin és el llibre o llibres que heu llegit que us han agradat més aquest any? He posat aquí perquè a l'apartat de novel·la, però és a nivell general, tots els tipus, tant si era per elecció pròpia com per si l'heu hagut de llegir per estudis o feina i us ha encantat, com també heu llegit algun dels llibres que fan llegir als vostres fills a l'escola, a l'institut o a la universitat.
Començo jo:
- Novel·la d'escacs d'Stefan Zweig
- Diari d'un forense de Clàudia Pujol
- Un jardín al norte de Boris Izaguirre
- La noia de la biblioteca de Núria Pradas

Abraçades,
Anna Maria
Anna Maria l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. nov. 12, 2017 6:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: garota » dv. nov. 25, 2016 2:03 pm

Holaaa!!

Buahh sense dubte la triologia del Baztán de la Dolores Redondo! Brutals! Em vaig llegir els 3 llibres en menys d'un mes!
També un que es diu Les Germanes de Shanghai, que no recordo l'autora perquè li he deixat a la meva germana....
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: MarionCole » ds. nov. 26, 2016 11:20 am

Jo he descobert amb entusiasme la "hexalogia" d'en Karl Ove Knausgard, fascinant:

- La mort del pare
- Un home enamorat
- L'illa de la infantesa
- Ballar en la foscor

No el recomanaria a qualsevol, perquè són uns llibres que demanen molt de tu, d'una introspecció i un detall mai vistos, per mi. Però a mi em van embolcallar i espero amb impaciencia els dos darrers toms que estan pendents de traduir. Si sou de lectura rápida i per treure-us maldecaps de sobre, oblideu en Knausgard.

I també em van agradar molt els tres contes d'en Tolstoi recollits a "Después del baile" (Editorial Acantilado) i la novel·la de Natalia Ginzburg "Y eso fue lo que pasó", de la mateixa editorial.

Ha sigut un any bastant potent a nivell llibres.
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: MarionCole » ds. nov. 26, 2016 6:53 pm

Hola Leia86!
Jo l'estic llegint ara, el Gran Gatsby, m'està agradant molt!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 27, 2016 5:33 am

Garota, jo vaig llegir la trilogia l'any passat, i també em va encantar. Això sí, amb el tema personal amb la popa de la protagonista vaig empatitzar molt perquè jo estava fent LME i el patir de no poder-li donar em va saber greu i em feia parar a estones, més que no pas els morts. Bé, al final del tercer també, jeje. Aquest any li han donat a la Dolores Redondo el Premi Planeta amb Todo esto te daré, tinc ganes de llegir-la!
Pel que fa a Les noies de Shangay em sonava i sí que l'he llegit. És de la Lisa See, i te'n recomano El abanico de seda, també de la mateixa temàtica i molt bonic.
MarionCole, estan en ordre oi? Doncs m'ha picat la curiositat i provaré amb La mort del pare. El meu problema és que em costa concentrar depèn de com, i hi ha llibres que exigeixen concentració. M'ha passat també amb els que tenen molts personatges, em faig un embolic i tirar endarrere per agafar el fil no m'agrada. Però per provar-ho no s'hi perd res i m'agrada variar en els llibres. Me n'alegro que hagi estat un any fructífer a nivell lectura!
Leia, poc o molt tots fullegem o llegim alguna cosa sobre l'embaràs, sobretot si t'agrada llegir, sembla que sigui el moment. Jo no vaig estar massa encertada amb els llibres que vaig triar o em van recomanar, l'únic que vaig trobar una mica entretingut va ser el de Lluís Gavaldà (el cantant d'Els Pets): Estic prenyat que parla amb conya i ironia de les reaccions pròpies i alienes pel que fa a l'embaràs i als primers mesos de vida de l'infant. Pel que fa a les teories sobre maneres d'educar tipus estivill, gonzález o jové vaig preferir no posar-m'hi perquè ja sabia pinzellades de cadascun i crec que es pot agafar coses de tots. Pel que fa a les altres temàtiques, dir-te que envejo molt que puguis llegir en anglès, el meu nivell és el típic mitjà (jeje) que no dóna per llegir-ne llibres, o sigui que molt bé, perquè les traduccions poden ser bones però no deixen de ser "adaptacions". Tinc pendent de llegir El gran Gatsby.
Abraçades a totes,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: nienna » dg. nov. 27, 2016 8:48 am

Bon dia!

Anna Maria m'encanta aquest post que has obert! M'anirà genial també per agafar idees de cara a Nadal que sempre em demano llibres i més llibres. I ara hem canviat de pis i tinc més lloc a la libreria, així que amb més raó :content:

M'apunto la Trilogía del Baztán de Dolores Redondo per demanar aquest nadal, he vist de fet que han tret un pack amb els 3 llibres que té bona pinta >.-<:

Leia fa un parell d'anys vam llegir al club de lectura del SP el llibre de la serie Llama la comadrona que ens va agradar molt en aquell moment. Potser t'agradaría.

Ah, i en quant a llibres de criança també n'he llegit uns quants i el que més em va agradar va ser:
M'agrada la familia que m'ha tocat, de Carme Thió Pol
si el trobes a la biblioteca dona-li una oportunitat, es molt interessant :ok:

Aquest any ha sortit també el quart de Carlos Ruiz Zafón que tanca la història que va començar amb Sombra del viento. Jo m'he llegit els 3 però m'agradaria tornar-los a llegir per enrecordar-me bé perquè la Sombra del viento el vaig llegir al 2007 i no recordo molt detalls.

Us poso el meu top 5 de llibres d'aquest 2016:

    Novela d'escacs de Stefan Zweig, aquest autor va ser el gran descobriment del 2016 :ok: Si no el coneixeu recomano molt que llegiu alguna novela curta de l'autor, té moltes que tenen menys de 100 pàgines i valen molt la pena.
    Matar a un ruiseñor, de Harper Lee
    La casa de los espíritus de Isabel Allende
    Mil soles espléndidos, de Khaled Hosseini
    Habitacions tancades, de Care Santos

Ens anem llegint :()()::::
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 27, 2016 6:32 pm

Bones de nou!
Nienna, moltes gràcies pels compliments, i la meva idea era el que has dit ben bé tu, tenir idees per llegir, tot i tenir una llista de pendents llarga sempre van bé noves recomanacions per anar combinant amb el llistat que un ja té.
Pel que fa al pack de la trilogia, jo crec que l'hauries de demanar per Nadal, si t'agrada la novel·la negra està fantàstica, i també fa gràcia perquè és nacional, que la majoria d'autors que llegim normalment (almenys jo) de policíaca són estrangers, sobretot del nord.
Tot i així, i abans me n'he descuidat de comentar-li a la Garota, hi ha una sèrie de llibres d'un italià que a mi també em van agradar molt. Es tracta de Maurizio di Giovanni i el seu Comissari Ricciardi. El primer de la saga és L'hivern del Comissari Ricciardi, seguit dels llibres La primavera del... l'estiu del... la tardor del... i finalment El Nadal del Comissari Ricciardi. Jo abans en novel·la negra era molt de la Donna Leon, però ha perdut pistonada (la típica autora que escriu un llibre cada any, i ja tots s'assemblen una mica i perden originalitat i gràcia). M'agrada però l'ambientació a Venècia, on també és el Comissari Ricciardi.
M'apunto el llibre de la Carme Thió a veure si em trec el desencant de quan estava embarassada... suposo jo que les hormones tampoc les tenia massa a l'hora per triar llibres i llegir, jeje.
Ostres, jo estic llegint el segon de la saga del Ruiz Zafón, amb el mateix motiu. Jo havia llegit el primer, però no és que no recordés els detalls, és que no recordava res de l'argument!!! És la primera vegada que em passa, però suposo que a còpia de llegir molts llibres això és normal que passi.
Miraré també els últims que has comentat, per sobre et diré que de la Care Santos vaig llegir Desig de xocolata, tot i no ser un llibre espectacularment bo és entretingut i passes una bona estona.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Mireia80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Mireia80 » dl. nov. 28, 2016 8:41 am

Hola! Una altra fan de la Trilogia del Baztan! Els vaig llegir l'any passat i em van encantar.
Dels d'aquest any potser els que més m'han agradat han sigut aquests:

- L'altra, de Marta Rojals (i si no l'heu llegit, Primavera, Estiu, etc)
- Soy Pilgrim, de Terry Hayes, acció i un no poder parar de llegir
- El regalo, de Eloy Moreno, utòpic, però em va fer pensar molt i l'he regalat a un parell de persones importants per mi
- Apaches, de Miguel Saez Carral, potser el que més m'ha agradat, em va encantar
- El amante japonés, d'Isabel Allende, molt maco


i he llegit gairebé tots els llibres de Alicia Gimenez Bartlett, de la sèrie de Petra Delicado, que em van molt bé per desconnectar entre llibre i llibre
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 28, 2016 9:48 am

Bones a totes de nou,
MIreia, pel que fa a la Marta Rojals, el segon no em va agradar tant com el primer, el vaig deixar a la meitat. I és que Primavera, estiu, etc. em va encantar, és irònic, dramàtic, divertit alhora, i els personatges són molt psicològics, que dic jo, és a dir, que veiem molt bé els caràcters dels personatges; em sembla recordar, últimament tinc un pèl de mala memòria, però segueixo dient que em va encantar. De la Isabel Allende he llegit La casa de los espíritus i HIja de la fortuna, que són d'una sèrie, i estan molt bé també, m'apunto la teva recomanació i la resta també me'ls miraré a veure què tal.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Mireia80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Mireia80 » dl. nov. 28, 2016 10:27 am

Anna Maria, si pots dona-li una segona oportunitat a L'Altra... a mi quan penso en el final encara m'impacta, de veritat!! Sí que és veritat que Primavera, Estiu, etc, em va agradar més, com tu dius, descriu tan bé els personatges i les seves personalitats que et fa molt fàcil reconéixer coses teves en ells..
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. nov. 29, 2016 9:37 pm

Mireia, gràcies doncs, me'l poso a pendents i ho tornaré a intentar, ja et diré!
Leia, de la M. Antònia Oliver, a més del que dius, jo he llegit Joana E., és de diferent estil però a mi em va agradar molt.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dt. nov. 29, 2016 10:44 pm

Aquest any m'ha agradat molt llegir la trilogia "the century" de Ken Follet.
I tot i que vaig trobar que van ser uns llibres un pèl
Irregulars, en general també recomano els de Baztán de la Dolores Redondo.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dc. nov. 30, 2016 9:41 pm

Bones de nou,
Petit príncep, primer de tot, fa temps que no passo pel post de les valentes i avui m'he fixat en la teva firma. Molts i molts ànims valenta, poca cosa més et puc dir per no equivocar-me...
Pel que fa al Ken Follet, amb aquest autor hi tinc una relació estranya: he llegit dos llibres d'ell, un em va agradar molt i l'altre el vaig haver de deixar. vaig deixar els pilars de la terra, ho vaig intentar durant unes 100 pàgines si no recordo malament i tot i que veia que estava ben escrit no m'acabava d'enganxar, i sobretot la quantitat de personatges i els canvis temporals em feien estar perduda. Després vaig llegir d'ell En el blanc, i el tinc marcat com que em va agradar molt. Era de diferent tipologia, més àgil i amb uns personatges fixes. He anat a xafardejar aquesta trilogia que has comentat, i em fa por que sigui com els pilars de la terra. Que me'n dius? és complicat per seguir els personatges?
Pel que fa a la trilogia de la Dolores Redondo, que et refereixes amb irregular? Potser que algun dels tres llibres sigui més fluix? A mi em va passar amb la trilogia Millennium, la recomano però considero que el segon és el més fluix dels tres.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. nov. 30, 2016 10:23 pm

Potser The Century seria un estil més similar als Pilars, to i que la gracia radica en queés història recent (1a GM, 2a GM i Guerra freda). Vas seguint les mateixes families al llarg dels anys, i en llocs diferents (Rússia, Alemania, Anglaterra i EEUU). Els trobo interessants perque són pocs els llibres que es basin en la història recent amb "ficció històrica".
Sobre el llibres de Baztan, irregulars en el sentit que no tot el llibre manté el mateix interés. També hi ha diferències amb els tres llibres, el tercer molt previsible, per exemple. En conjunt, són entretinguts.
I sobre el que apuntes de la trilogia Millenium, com a consell, no et llegeixis el quart!!
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 01, 2016 9:57 am

Bones de nou,
Petitprincep, el quart del Millennium el tinc a la llista dels pendents però això que un altre autor hagi aprofitat la fama de l'original per continuar ja no em feia massa gràcia, era més el morbo de si havia aconseguit imitar l'autor original. Gràcies pel consell!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Mireia80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Mireia80 » dl. des. 05, 2016 9:55 am

Hola noies,
aporto un altre llibre, l'estic llegint ara i només pensar que em queden 100 pàgines per acabar-lo em fa pena i tot, m'està encantant. És Patria, de Fernando Aramburu. Tracta el conflicte basc des del punt de vista de dues famílies del mateix poble. A mi el tema ja de per sí m'interessava, però si a vosaltres no us crida gaire jo us diria que igualment doneu una oportunitat al llibre. És fàcil de llegir, mostra totes les cares del conflicte, víctimes, terroristes, famílies, pobles, per mi una molt bona novel.la.
Mireia
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 06, 2016 7:04 am

Bones de nou,
Mireia, és ben cert que quan un llibre ens està agradant molt ens sap greu que es vagi acabant. No he llegit res (que no sigui diari, etc.) sobre el conflicte basc, me l'apunto!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: emfer » dv. des. 16, 2016 3:13 pm

M'encanta aquest fil, a més de bibliotecària sóc súper lectora!!

Tres llibres que m'he llegit últimament i que m'han fet gaudir són els següents:

* Dile a Marie que la quiero / Jacinto Rey
* El rossinyol / Kristin Hannah
* La luz que no puedes ver / Anthony Doerr

i la veritat que ha estat casualitat que els tres parlin de la II Guerra Mundial, així que ja us aviso que no són "l'alegria de la huerta", però que bonics els tres!!

Espero que algú s'animi a llegir-los i em digui el què <:-)
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: emfer » dv. des. 16, 2016 3:14 pm

garota ha escrit:Holaaa!!

Buahh sense dubte la triologia del Baztán de la Dolores Redondo! Brutals! Em vaig llegir els 3 llibres en menys d'un mes!
També un que es diu Les Germanes de Shanghai, que no recordo l'autora perquè li he deixat a la meva germana....


La trilogia del Baztán també me la vaig llegir en un no res, aprofitant que estava de baixa per repòs total, i em van encantar!
Tinc moltes ganes d'anar uns dies a la zona d'Elizondo, has mirat per internet que bonica que és?? :***:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quin llibre o llibres us ha agradat més aquest any?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. des. 16, 2016 9:27 pm

Gràcies emfer!
quan tingui un momentet em miraré les sinopsis, i si en llegeixo algun ja et diré.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::