Bàsics pel bebè i la mami

Salut, dubtes i preparatius.
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Náyade » dl. nov. 07, 2016 5:20 pm

Hola a totes!!! <:-<

Estic embarassada de 26+6 i avui m’ha donat per fer la llista de tot el que tinc per a la meva petita Emma, i tot el que em queda per comprar :content:

Per suposat, ho poso perquè tothom opini i doni la seva versió. Sóc primerenca i suposo que compraré de més, o simplement m’oblidaré d’alguna cosa. També sóc del parer de que s’ha de comprar sobre la marxa i a partir de com vagi tot, anar comprant. No hem fet llista a cap botiga, perquè no vull que em fiquin res a la força, i m’he basat sempre en experiències d’altres mamis i en el sentit comú.
Dades: Vindrà a principis de Febrer, o sigui que farà fred. Volem fer pit. Vivim a un pis de 70m2 amb calefacció.

Deixo el que ja tinc (que crec que es bastant!)

Canastreta bàsica:

- 2 mantes
- 1 arrullo
- 6 muselines
- 5 bodys talla 0 / 6 bodys talla 1 / 6 bodys talla 0-3
- 1 pijama talla 0 / 3 pijames talla 1 / 3 pijames talla 0-3 (tots de vellut)
- 4 pantalons amb peucs talla 1 / 1 pantalo talla 0-3
- 3 conjunts de vestir (samarreta-jersei + pantaló) talla 1
- 1 vestit + maies talla 1
- 1 jaqueta talla 1
- 1 barret
- 8 parells mitjons
- 1 pitet
- 2 xumets talla -2/4 (per fer servir més endavant, a partir del mes)
- Coixí de lactància

Transport:

- Cotxet amb cuco+cadira
- Sac pel cuco
- Protector pluja
- Joguines de cotxet

Son:

- Moisès
- Bressol+matalàs
- Sac de tirants talla 0-3
- 1 manta de bressol
- Hamaca Babybjorn
- Fular elàstic boba
- Peluixos i dudus

Higiene:

- Canviador
- Mostres Mustela
- Bolquers talla 0 (1 paquet) i talla 1 (1 paquet)
- 2 tovalloles (1 amb caputxa i l’altre normal)

El que crec que em queda per comprar:

- Cadira pel cotxe Klippan Kiss 2
- Bossa cotxet
- Matalàs del canviador+2fundes
- Banyera
- Bany del bebè: 2 esponges, tisores ungles, gases, alcohol 70º, pinta, suero, bastonets, gel i crema que li vagi bé de les mostres
- 1 tovallola amb caputxa més
- Termòmetre aigua
- 2 llençols moisès / 2 llençols bressol
- 2 protectors bressol
- Purelán/Weleda
- Aspirador nasal manual
- Tovalloletes petites per regurgitacions
- Barrets
- Empapadors pel canviador
- Tovalloletes humides
- Porta-tovalloletes
- Mòbil bressol
- Manta activitats
- Canasto ropa bruta
- +panyals talla 1-2
- Vigila bebès???? (no ho tinc gens clar, opinions???)


Coses per a mi:

- 3 sostenidors lactància
- Discos desechables lactància
- Camisoles obertes lactància
- Compreses celulosa
- Samarretes interiors de tirants lactància
- Calçes desechables


Com ho veieu???? Agraeixo moltíssim la vostra ajuda!!!! Sé que es un totxo important... :-:)

Gràcies!!! :-()-) :-()-)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Aroswi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 425
Membre des de: ds. nov. 08, 2014 8:29 pm

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Aroswi » dl. nov. 07, 2016 7:02 pm

Wow Náyade, quina llista ben detallada! Em quedo per aquí per veure què diuen les expertes. Jo no tinc ni la meitat, o sigui m'anirà superbé el que digueu!
>24 cicles_2014...
4 IA's negatives entre 2015 y 2016
1a FIV 2016: inci 05/06, punció 14/06, transfer 19/06___29/06/16 TE+

2a ronda 2018, n cicles fallits
Tansfer desvitrificats 2020, 06/02__17/02/20 Te???
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: capseta » dl. nov. 07, 2016 7:31 pm

He quedat alucinada amb la llista!!! I m'he agobiat una mica. Tot i que com dius moltes coses són personals i cadascú ha de veure si li són útils o no.

Un dubte de encara més primeriza:

A partir de quan heu anat comprant/recolectant coses??

Tot just estic de 5 setmanes i no ens hi posarem, eh???? Però m'agradaria saber què esperar per Nadal per exemple, que ja veig que els regalets seran monotemàtics :-())
I també per saber quan deixarà de ser de loca total anar mirant coses :content:
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Náyade » dl. nov. 07, 2016 7:46 pm

capseta ha escrit:A partir de quan heu anat comprant/recolectant coses??


La resposta depèn de tu: quan sentis i tinguis ganes de fer-ho. En el meu cas, el primer que li vaig comprar va ser estant de 10 setmanes. Ja l'havia vist 2 vegades en eco, encara era una taqueta bategadora super petita, però jo vaig necessitar fer-la real i li vaig comprar un pijameta de color crema amb el seu barret.
Posteriorment, després de la eco de les 12s, quan ho veus tot bé... jo em vaig animar i vaig comprar-li més robeta. Després de la eco de les 20s (la morfo) també et treus un gran pes de sobre, i vas comprant cosetes.

Crec que cada dona ho fa quan ho necessita. Jo sempre he pensat que les que compraven massa aviat eren "unas locas" però quan estàs a la situació, es quan ho pots entendre. Jo pensava, que si pel que fos aquest embaràs no arribava a terme, ell o ella sempre seria real amb aquest pijameta.

La resta de coses grosses les hem comprades estant de 22s en endavant... ara per exemple de gairebé 27 ja tenim cotxet, habitació, roba... en fi, el que he detallat a dalt. Nosaltres ho hem anat comprant paulatinament... també algunes cosetes son regals d'amics i familiars. Queden 3 mesos justos. M'he trobat amb mamis que a les 12 setmanes ja ho tenien tot, i mamis que fins 1 mes abans de parir no ho han comprat. Tot es vàlid, mentre facis el que et sembli bé a tu.

Consell: no comprar massa roba talla 0-1, se li queda petita en res. I també tenir en compte l'època de l'any en que neixerà. Per nadal segur que seràn regals monotema!! xxkiss::

Ah, i 0 agobios. Hi ha mooooolt de temps per comprar-ho tot, i segur que moltes coses no les necessitaràs o no les veuràs necessàries, i altres sí i q no estàn en aquesta llista.

Petonarros :-()-)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: catalanna » dl. nov. 07, 2016 7:51 pm

Hola!
et poso la meva opinió. Jo tinc dos fills d'hivern i espero el tercer. :love: juv
Jo sóc de les que amb cada fill troba menys coses imprescindibles!
M'anirà bé aquest post per començar a posar-me les piles i pensar què em cal pel tercer! :ok:
Canastreta bàsica:

- 2 mantes
- 1 arrullo
- 6 muselines
- 5 bodys talla 0 / 6 bodys talla 1 / 6 bodys talla 0-3
- 1 pijama talla 0 / 3 pijames talla 1 / 3 pijames talla 0-3 (tots de vellut)
- 4 pantalons amb peucs talla 1 / 1 pantalo talla 0-3
- 3 conjunts de vestir (samarreta-jersei + pantaló) talla 1
- 1 vestit + maies talla 1
- 1 jaqueta talla 1
- 1 barret
- 8 parells mitjons
- 1 pitet
- 2 xumets talla -2/4 (per fer servir més endavant, a partir del mes)
- Coixí de lactància

La roba em sembla correcta, sense exagerar. Al meu fill gran la talla 0 no li va anar bé ni el dia que va néixer... per tant és millor no comprar massa i anar veient. Potser afegiria un barret, a mi em va passar que el van vestir acabat de neixer i brut i en vaig necessitar un altre per l'endemà).
Els xumets no en compris més, pensa que el model i la marca l'acaben triant ells. (el meu fill petit no en va voler mai)
Pitets te'n caldran més... jo preferia fer-los anar amb pitet mono (o fins i tot bandana) i així si treien glopada no els havia de canviar sencers.


Transport:

- Cotxet amb cuco+cadira
et farà falta un sac per la cadira.. falta molt però és una cosa cara i si algú et vol regalar algo i no saps què...
- Sac pel cuco
- Protector pluja
- Joguines de cotxet

Son:

- Moisès
- Bressol+matalàs
- Sac de tirants talla 0-3
- 1 manta de bressol
- Hamaca Babybjorn
- Fular elàstic boba
- Peluixos i dudus

Sac de tirants, si no tens assecadora, potser un altre, o un pijama manta... treuen glopades sovint (i fan molta pudor)

Higiene:

- Canviador
- Mostres Mustela
- Bolquers talla 0 (1 paquet) i talla 1 (1 paquet)
- 2 tovalloles (1 amb caputxa i l’altre normal)

El que crec que em queda per comprar:

- Cadira pel cotxe Klippan Kiss 2
- Bossa cotxet
- Matalàs del canviador+2fundes
- Banyera
- Bany del bebè: 2 esponges, tisores ungles, gases, alcohol 70º, pinta, suero, bastonets, gel i crema que li vagi bé de les mostres

l'alcohol depen de l'hospital ja no el recomanen per la neteja del melic, ara n'hi ha que diuen que és millor aigua i sabó i assecar bé. Si vas per privat i volen alcohol, te'l donaran allà. Jo afegiria un sabó sense esbandir per fer servir fins que li caigui el melic i el puguis banyar (n'hi ha tipus oli) i uns cotons quadrats que venen per utilitzar-lo (no sé com es diuen, en tenen al clarel). Et recomanaria, a més, que el gel de bany que compris no li calgui esbandir (la weleda en té un). És incòmode esbandir en una banyera de bebé.

- 1 tovallola amb caputxa més
jo tinc assecadora i amb dues ja feia.
- Termòmetre aigua
compra primer la banyera, la meva per exemple ja venia amb una enganxina que et deia la temperatura.
- 2 llençols moisès / 2 llençols bressol
jo, com que els meus es destapen molt, fins que els hi trec el bolquer a l'hivern els faig dormir o amb sac o amb pijama manta, i al bressol/moisès només hi poso llençol de baix. Un llit menys que fas :content: I a la primavera venen sacs més prims.
el que sí que m'anava de perles són unes babitas (tovalloles petites com les de per quan glopegen però més grans, jo les tinc de petit oh) que les posava en plan coixí. Així si treien una glopada no havia de canviar el llençol.
- 2 protectors bressol
vols dir impermeables per sota? També un protector pel llit de baranes.
- Purelán/Weleda
el purelán no es recomana per gaire cosa ja... mira't el blog de l'alba padró, per exemple,
- Aspirador nasal manual
els pediatres solen recomanar directament suero en monodosis, jo combinava les dues coses.
- Tovalloletes petites per regurgitacions
- Barrets
- Empapadors pel canviador
et recomano els del mercadona, els altres es desfan per dins.
- Tovalloletes humides
- Porta-tovalloletes
- Mòbil bressol
els meus ni cas
- Manta activitats
per mi, que tingui coses a dalt que pengin.
- Canasto ropa bruta
- +panyals talla 1-2
no et passis, els meus feien 4 kilos i ja els hi anava bé la talla 2 només néixer. et recomano que els primers bolquers tinguin la ratlla que et diu des d fora si han fet pipi, és una tonteria però va bé perquè fan tan poc pipi que no pesen.
- Vigila bebès???? (no ho tinc gens clar, opinions???)
en un pis tan petit... jo no ho veig necessari. A més, hi ha apps del mòbil que fan la mateixa funció (i tenen molt més radi... es deixa un mòbil amb el nen que detecta el soroll i truca a un altre mòbil)


Coses per a mi:

- 3 sostenidors lactància
mai n'han anat bé. Jo doblegava els sostenidors normals. No m'agradava que no tinguéssin gens de relleno.
- Discos desechables lactància
te'ls recomano de cotó. Trobo que s'adapten millor al pit i són ecològics.

- Camisoles obertes lactància
Jo em pujava el pijama, però és que tampoc no sóc de dormir amb camisola.
- Compreses celulosa
suposo que vols dir de cotó?? Et recomano la marca febus postpart, n'hi ha de diferents mides. Jo començaria amb una bossa de cada i ja aniràs veient (gegants, grans i normals amb ales però de cotó)
- Samarretes interiors de tirants lactància
amb dues samarretes normals, una la tires amunt i l'altre avall i ja fas.
- Calçes desechables
[/quote]
Estic pensant si et falta alguna cosa.. se m'acudeix el sabó per rentar la seva robeta, a la llarga un llevallets... no has dit llençols pel cuco, potser compra'ls més endavant si veus que bé el bon temps i ja no fas servir el sac però el nen encara va al cuco.
I crec que res més.. estaré atenta al fil per veure si posen més coses que se m'han passat!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. nov. 07, 2016 11:16 pm

Hola!

Jo també et poso la meva opinió. Jo només tinc una nena, i és de l'estiu... però bé, els bàsics són per tot l'any jiji.

Tema roba millor no passar-se al principi i ja aniràs veient perquè potser surt més gran o més petita del que esperaves,... Jo li vaig comprar coses de fil super mones i super cares perquè em va fer ilusió ja que volia que ho portés enmig de la festa major (al 15 dies de nèixer). Doncs bé, al final no vam anar a la festa ni un sol dia (per motius que ara no venen al cas), va néixer petita i tot li anava gran i quan li hauria pogut posar ja feia fred... Despesa per res!

Jo també vaig utilitzar molt els pitets i bandanes perquè tenia molt de refluxe i sino no donva a l'abast canviant-la de roba. En el meu cas, però, he de dir que la vaig portar a un osteopata pel tema refluxe i va millorar un 90% en una sola sessió. I aqui aprofito per recomanar una visita a l'osteopata (especialitzat en nadons) després del naixement. A més del tema de refluxe a la meva nena li va trobar les caderes fora de lloc i una petita lesió a l'esquena, tot a conseqüència del part (queden desmuntats pobrets). Jo al ser primerenca no en tenia ni idea, però al sortir de la consulta va ser un canvi impressionant, degut a tenir les caderes fòra de lloc tenia les cames "agarrotades" i vestir-la era un drama! I no, al CAP no ho van detectar!! A la visita següent ho vam comentar i es van quedar parats... La nena havia crescut moltíssim en pocs dies, però perquè se li podien estirar bé les cames!! Total, recomano demanar una sessió com a regal si algú pregunta què voleu.


Transport:

Em sembla bé el que ja tens a la llista

Son:

Em sembla bé el que hi ha a la llista. Si té refluxe afegiria un coixi o matalàs anticòlics (és una mena de cunya per enlairar el matalàs).


Higiene:

- Palangana i esponja per rentar el culet. Molt millor que tovalloletes humides sempre, nosaltres només les utilitzem fòra de casa.
- De crema utlitzem anticongestiva (pasta lasar), no és "especial" per bebés però és més econòmica i va súper bé.

El que crec que em queda per comprar:

- Cadira pel cotxe Klippan Kiss 2
Molt bona elecció. Nosaltres la tenim i estem encantats. Ara venen una funda per aquesta cadireta (tot i que crec que només la tenen en color blanc o cru). Quan vam comprar la cadira nosaltres no hi era i les universals no s'hi adapten gens bé!!! Nosaltres ho vam solucionar posant una colchoneta de cotxet perquè transpirés aquest estiu, però no protegeix tota la cadira com la funda. I això només quan retiris els reductors, que ja potser serà estiu.
- Bossa cotxet
Que no sigui excessivament gran. Com més gran més l'emplenes (almenys jo) i al final pel pes em feia caure el cotxet quan treia la nena... A part mira que no pesi massa tot i estar buida, la meva feia gairebé un Kg tot i estar buida, així que imagina't!!! Si m'hi hagués fixat abans... Total que la vam haver de canviar.
- Matalàs del canviador+2fundes
A part de la funda jo a sobre hi poso empapadors desechables del mercadona. Es poden tallar a la mida que et convé i són pràctics.
- Banyera
No sé si tens un pis gran... Jo sempre les he vist una nosa... En cas que tinguis banyera jo utlitzaria una hamaca de bany al principi, i més endavant, quan ja s'asseia bastant bé vam comprar una cadireta posada directament a la banyera (vist en perspectiva crec que t'ho podries estalviar i si l'hamaca es gran passa de l'hamaca a seure directament a la banyera). Per disminuir la despesa d'aigua posem una barrera que fa de presa de la marca baby-dam (només he vist aquesta, no sé si n'hi ha més). Sí, t'has d'ajupir... però per mi millor això que tenir una nosa, a més quan no càpiga a la banyera de bebe també ens ajupirem.

- Purelán/Weleda
Per desgràcia vaig tenir unes clivelles terribles!!! Em va arrencar un tros de mugró! I el purelàn no serveix per massa res. Hidrata, si, però poc més... Millor directament oli d'oliva. Si és per ajudar a cicatritzar n'hi ha de molt millors que el purelan, que no cura, és per prevenció i gràcies.
Això em porta a recomanar uns protectors de mugrons de medela que et permeten airejar-los tot i portar la roba a sobre i ajuda a que si hi ha clivelles cicatritzin millor. Me les va recomanar la llevadora i perfecte. Potser esperaria a comprar-ho només en cas que et faci falta. En tenen a totes les farmàcies, no et preocupis.

- Aspirador nasal manual
Nosaltres teniem una "pera" aspiradora i no ens anava bé. Em van donar un d'electric i perfecte.

- Porta-tovalloletes
No ho veig massa necessari. Són macos, sí, però prescindibles, igual que els porta-xumets. Assegura't que vulgui xumet abans de comprar-ne perquè la meva no l'ha volgut veure mai.

- Vigila bebès???? (no ho tinc gens clar, opinions???)
Com t'han dit, en un pis petit no em sembla necessari, i menys si tens pensat fer collit a la nit (ho dedueixo perquè crec que no posaves res de llit de baranes). Durant el dia tindràs el moises a prop igualment.
En cas de comprar-lo, no crec que sigui necessaria la càmara. Amb imatge o sense jo l'aniria a veure al sentir soroll, així que almenys podries reduir la despesa.

Coses per a mi:

- 3 sostenidors lactància
A mi si m'han anat bé, tot i que al principi també se'm feia raro que no tinguéssin relleno.
- Discos desechables lactància
Jo també te'ls recomano de cotó. També trobo que s'adapten millor al pit i a més són ecològics, no fan "pudor" com els desechables (a mi em quedaven super empapats de seguida). Jo tenia els de la marca "pop in" i perfecte, tenen efecte siempre seco, s'adapten molt bé... En vaig comprar uns altres més baratets per poder canviar més sovint i no haver d'estar pendent de la rentadora i va ser un fracàs perquè es notaven molt sota la roba, millor invertir-hi una mica més.

Trobo important no comprar biberons, etc si tens pensat fer lactancia materna, en cas que ho necessitis els trobaràs fàcilment a la farmàcia. Jo en vaig comprar perquè "t'ho venen" i no ho vaig utilitzar fins que la nena va probar el suc de taronja en bibi, i llavors també per l'aigua, però falta molt per això!

Després d'utilitzar-los jo també recomano els bolquers de tela (tot i que a la majoria de llar d'infants no en volen sentir a parlar i hauràs de combinar), però això ja és molt personal. Simplement dir que val la pena provar-ho, que un cop agafes la rutina no és tanta feina, i caca la toques igual amb bolquer de roba que sense, no ens enganyem.

Bossa per anar a l'hospital. Qualsevol bossa de viatge t'anirà bé. És una altre cosa prescindible que si fos ara no compraria.

Hamaca. Tothom recomana la babyjorn i si és xula, però nosaltres ens vam decantar per la Beaba "Up & Down" i encantats!! Es pot regular l'altura i és perfecte per estar tu al sofa i el bebé a la teva alçada. També té balanceig aquesta.

Trona. És una compra per més endavant però si algú us vol fer un regal "gran" jo recomano la Stoke.

Fulars i porta bebes. Crec que lo ideal seria que algú te la pogués deixar per provar abans de comprar-ne una. Per estrany que sembli hi ha nens (com la meva...) que no suporten ni fulars ni portabebés.... A mi em va saber molt greu que una amiga es gastes les peles en això i estigui pràcticament per estrenar perquè cada intent de posar-li era un drama.

Cotxet. Semblant al tema de porta-bebes. Hi ha nens a qui no els agrada massa el cotxet, així que jo et recomanaria no gastar-hi la friolera de més de 1000 euros!! N'hi ha de més econòmics que ja et serviràn. Es podria fer un post per saber que s'aconsella tenir en compte per comprar un cotxet. Jo vaig buscar tant que semblava que fes un màster del tema... Depèn del terreny per on vulguis passejar, espai al maleter del cotxe, si l'has de pujar a un ascensor estret.... Imprescindible en qualsevol cas, des del meu punt de vista: teles fàcils de rentar sense haver de desmuntar tot el cotxet, i lleuger i manejable a l'hora que resistent perquè aguanti força pes, per no haver de comprar el cotxet "paraigua" al cap de 4 dies, fent la despesa del cotxet més inútil encara.

Deu n'hi dó quin rollo he deixat anar... La resta de coses que no he comentat de la teva llista trobo que són correctes.

Ah!! Edito per afegir una última cosa!! Un bon tirallets. Sobretot si la teva idea és seguir amb la lactància materna tot i tornar a treballar, però també per ajudar a buidar el pit en cas de petites obstruccións etc.
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Náyade » dt. nov. 08, 2016 11:03 am

Ostres, moltes gràcies per les super respostes!!! <:-) <:-) <:-)

D'acord, m'apunto més pitets. Realment tinc 1 pitet i 3 mocadors, em faràn falta més?? Llavors l'he de portar sempre amb pitet posar per si treu una glopada??

Sac de tirants en tinc 1, potser un altre m'aniria bé, no?? Sí que tinc assecadora.

L'alcohol es veritat, aviam com em diuen que ho curi... i el gel de netejar en sec també?? No ho havia pensat. Sé que fins que no se'ls cau el cordó no es poden submergir, però tenia pensat rentar-lo a troços. Inclús hi ha gent que diu que no passa res, que es poden banyar igualment...

Tovalloles petites ho tinc contemplat per si treuen glopada al bressol. Son aquestes:

Imatge

Protectors bressol em refereixo als coixinets que van a les baranes del bressol perque no es facin mal. O potser més endavant??

Purelan em donen un perquè no el van fer servir... no tenia pensat comprar-ho. Jo tinc confiança en que sabré fer-ho i vull intentar-ho al màxim, així que gràcies pels ànims!!!!
Amb el que m'heu dit no compraré res, si em fa falta ja ho anirem a comprar en un moment si cal.

Vigila bebès jo sempre he estat del parer que no fa falta si vius en un pis normal i corrent, com es el meu cas. Però tothom em diu que va genial, que és imprescindible... ja sé que cadascú té les seves prioritats i per una es indispensable el que per l'altre no fa falta, però en això tothom coincidia que sense la càmera no podria viure... no ho sé. Jo penso que al principi no fa falta, el bebè estarà allà on estem nosaltres i si està a una altra habitació -cosa que dubto- no tancant portes es pot escoltar perfectament, no?? No sé, hi havia gent que ficava el petit a dormir a l'habitació i es sortia fora al menjador tancant la porta... i amb la càmera estava tranquil de que no es despertés i no el sentís.
Crec que de moment no l'agafaré i després sobre la marxa ja veurem què faig.

Llençols pel cuco ??? Pensava que si va dins del sac a dins del cuco, ja no feia falta...

Jomateixa82 Moltes gràcies per la teva recomanació sobre osteòpates >.-<:

Palangana i esponja pel culet, també es cert, millor que les tovalloletes :ok:

Bossa cotxet tenia pensada aquesta. Com la veieu??

Imatge

Banyera agafarem la típica d'ikea.

Imatge

No tinc pensat comprar ni biberons, ni esterilitzador, ni escorrebiberons ni res... això sobre la marxa i esperem que no em facin falta fins que comenci a beure aigua.
Tampoc tinc pensat comprar bossa d'hospital, portarem una meva de sempre.


Tirallets fins més endavant no vull comprar-ho perquè no sé com anirá la cosa, ni si treballaré, etc.

Naethda m¡apunto NO peluixos i dudus de bebè. Jo pensava que si es podien dur...

I crec que es tot!! Moltes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. nov. 08, 2016 10:57 pm

Hola de nou Náyade,

Sobre els llençols pel cuco... No sé si calen si va en el sac... La meva va nèixer a l'estiu i anàvem sense sac, així que sí ens van fer falta... Sempre ets a temps de comprar-los més endavant. Pensa que en teoria es recomana el cuco fins als 6 mesos, si neix al febrer vol dir que a la primavera encara "hauria" d'utilitzar el cuco (tot i que pocs aguanten tan perquè tenen ganes de veure món) i llavors el sac d'hivern serà excessiu. Però no sé, les mames de nadons d'hivern et podràn orientar millor. Una altra opció és comprar llençols, així els tindràs per primavera, i a l'hivern posar-hi un parell de mantes més el típic cobertor del propi cotxet.

Sobre la bossa de cotxet. Em sembla bona elecció, segurament és la compraria jo ara després d'haver-ne mirat moltes! Té diverses butxaques, pesa uns 750 gr estan buida crec, no és molt barata però tampoc cara... La segona que vam comprar nosaltres al final no va ser aquesta per no tornar a deixar més de 50 euros en la bossa de cotxet... En vam trobar una de la marca kiwisac per 25-30 euros i ens ha anat bé també! Crec que aquesta marca no és molt coneguda i tenia alguns dissenys xulos i bé de preu, per si vols fer-hi un cop d'ull. Ara bé, no recordo cap model que tingués tantes butxaques com la Skip Hop que poses a la foto.

Ah! sobre els peluixos i doudous,... és cert, al principi no els hi fan cap cas. La meva nena ara té 15 mesos i comença a mostrar interés pels peluixos però tampoc massa... No sé si els altres nens també fan així o sí és que a ella no li criden l'atenció. Però no pateixis que peluixos i doudous en tindrà de sobres, almenys en el nostre cas en va quedar la casa plena ja que molta gent ens en va regalar!
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: numa1982 » dc. nov. 09, 2016 12:30 pm

Hola!

Jo potser no posaria tantes coses a la llista. Sobre el vigilabebés, nosaltres vivim a una casa de dues plantes i no l'hem necessitat.

Pel que fa a la bossa, per mi la skip hop és fantàstica: ni massa gran ni massa petita i amb tot de butzaques que et simplifiquen la vida.
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
dabru
:: papallona
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dg. feb. 24, 2013 5:02 pm

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: dabru » dj. nov. 10, 2016 8:53 pm

Hola,

Avui he preguntat a la llevadora com havia de ser la primera muda del recent nascut a l' hospital i m' ha dit lo màxim de calentona possible, que encara que a l' hospital faci calor, els recents nascuts tenen molt fred. O sigui que tipus vellut va bé!!
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Náyade » ds. nov. 12, 2016 2:05 pm

dabru ha escrit:Hola,

Avui he preguntat a la llevadora com havia de ser la primera muda del recent nascut a l' hospital i m' ha dit lo màxim de calentona possible, que encara que a l' hospital faci calor, els recents nascuts tenen molt fred. O sigui que tipus vellut va bé!!

Moltes gràcies per compartir-ho!! :ok: >.-<: Portaré vellut llavors :globus:


GRÀCIES A TOTES PER LES RESPOSTES!!!! <:-) <:-) <:-) <:-) M'han fet molt servei!!!!
Imatge Imatge
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: emfer » dt. des. 13, 2016 5:54 pm

Hola noies!
estic de 23 setmanes i com que vinc de dos males experiències encara no m'he animat amb el tema compres...
el que si que tinc és les coses bàsiques de la meva neboda: cotxet, cadireta, banyera, etc, però al ser nena no podré aprofitar massa cosa.
per aquí em quedo per anar prenent nota, veig que se m'està girant una feinada important!! ;-)
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: beren » dt. març 21, 2017 2:02 pm

Jo ara estic de 14 setmanes del segon i amb l'experiència d'un, l´únic consell que puc donar és que no cal córrer i comprar el mínim de coses.

Si algú us ofereix coses dels seus nens aprofiteu-les perque tot és molt car i hi han coses que es fan servir molt poc temps. A mi em van deixar bressol de viatge, hamaca, una trona ... L'hamaca sort que no la vam comprar perque a la nena no li agradava gens i la vam fer servir poquísim.

Per la resta de coses sobre la marxa, tampoc no cal tenir-ho tot quan el nen neix perque hi han coses que no fas servir fins més endavant. Així no ocupa espai i també veus com és el nen i que li agrada i que no.

Al primer moment, amb un bressol, canviador, banyereta, bolquers, crema i 4 mudes ja fas. Nosaltres vam cometre l'error de comprar robeta de recent nascut perque ens feia molta il·lusió i després amb el que et regalen i lo ràpid que creixen no et dóna temps ni de fer-ho servir.

Robeta, ninos, mantetes, tovalloles ... sempre t'acaben regalant. Espereu fins l'últim moment i compreu només el que us falti

També és veritat que després depèn molt de com és cadascú i de com és el bebé. Jo sóc bastant austera i amb poques coses tinc prou. Quan va néixer la nena tenia la sensació de que teníem un munt de trastos i no teniem ni una cinquena part de les coses que anomeneu per aquí. De fet, algunes no sé ni que són. Tot i tenir poques coses, algunes no les vam fer servir i per aquest segon crec que encara retallarem més els trastos. Això dic ara, d'aquí uns mesos ja veurem com m'agafa l'hormona i potser em desmadro comprant ;-)))
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Bàsics pel bebè i la mami

EntradaAutor: Vannion » dc. abr. 26, 2017 10:58 am

M'ha servit de molt aquest fil, ja que no en tenia gaire idea. He aprofitat aquesta llista i l'he fusionat amb la d'una amiga trimami i la d'una botiga de bebes.
Deixo el resultat final per si us pot ser d'utilitat.
A alimentacio, com que tinc pensat fer lactancia materna (intentar-ho al menys), no he posat biberons ni coses d'aquestes, crec que si en necessito, sempre hi haura alguna farmacia de guardia.
Deixo en color vermell totes aquelles coses que jo veig innecessaries o que no crec que compri. Els xumets per exemple, estaran en innecessari, perque no s'aconsellen fins que la lactancia materna esta establerta.

Bossa per la clinica

Bossa/motxilla
Canviador plegable
3 parells de mitjons
6 conjunts de robeta
6 bodies
2 gorres
2 parells de manoples (totalment en contra de les manoples, em fan una pena quan els veig que volen descobrir mon i estan emmanoplats... jo amb una llima toveta li traure les puntetes d'ungla amb les que es poden rascar la cara.
4 tovalloles (capa bany) realment fan falta 4?
3 russos
1 paquet tovalloletes
1 colonia
1 crema hidratant
1 crema balsamica (del culet?)
1 pinta
1 raspall
1 aspirador nasal
1 capseta guarda xumet
1 cadena porta xumet
2 xumets
1 bibero

1 paquet bolquers
llima tova
muselina

Passeig

Cotxet
Manta o sac cotxet
guants cotxet (aqui a andorra, son totalment necessaris, amb el fred que fa!)
1 plastic pluja
1 paraigua sol
1 cadira cotxe
trona viatge
1 llit de viatge
1 matalas de viatge
motxilla ergonomica/fular

Habitacio BB

1 moises
2 protector moises
2 llençols moises
1 manta moises

1 bressol
1 matalas
1 coixi https://www.bebesymas.com/salud-infantil/los-bebes-no-deben-utilizar-almohada
1 coixi antivuelco
1 cistella
1 matalas canviador
1 armari (aprofitarem el de l'habitacio)
1 llum companyia
llençols cuna
protector matalas cuna
protector cuna

Per la mama
discs absorvents / cassoletes
mugroneres
extractor de llet

coixi de lactancia
calces de coto
pijamos/camises
sostens lactancia
compresses postpart
cinturo cotxe
roba pel carrer
neceser
crema clivelles?(purelan/weleda)


A casa

1 intercomunicador
1 humidificador
1 ganduleta/hamaca
1 parc
1 caminador

1 trona
1 sac nordic

Bany/Higiene

1 banyera
hamaca bany
seient bany
joguines banys

1 termometre
termometre aigua
1 esponja natural
1 esponja hidrofila
1 orinal
1 contenidor de bolquers

1 xampu
1 sabo cos
1 tisora punta rodona
Bastonets per les orelles https://www.bebesymas.com/consejos/la-mejor-manera-de-limpiar-los-oidos-del-bebe-es-con-el-codo
bolquers talla 3-5kg
toallitas

Alimentacio

pitets de diferents mides
cullera silicona
bandanas babetes

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::