Noms comuns (clàssics)

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: crunchi » dg. ago. 28, 2016 1:18 pm

Hola noies!
No he trobat cap post de NOMS COMUNS aixi que m'animo a obrir-lo. Si hi és, borreu aquest.

Nosaltres encara estem buscant, però jo ja penso en els noms...
El tema és que el meu marit té un cognom d'aquests difícils de pronunciar, poc sentit, d'aquests que has de deletrejar sempre.... tant el seu cognom com el meu son curts, duna sola sil.laba. Havia escoltat allo de que per un cognom curt, millor un nom llarg. Però just ara estan més de moda els noms curts....

A mí m'agradaria un nom que sigui català, però que en castella soni igual. Per exemple, Jana en castellà sona d'una altra manera, i no sé si m'agrada....

Fem pluja d'idees entre totes? Us animo que anem dient entre totes i aixi agafem idees.

Noms nen que m'agraden: Daniel (Dani), Alex (però no m'entusiasma que el nom acabi amb X i el cognom comenci tb amb X). Marc (m'agrada però no queda bé com sona amb el cognom, descartat), Nil (podria ser un nom més aviat poc comú però s'escolta per tot arreu, tot i ser només una sílaba, ens combina bé amb els cognoms), Adrià, Eric.... i fins aquí se m'acaben les idees. Al meu marit li agrada Lluc. I descartem Pau, Joan, Josep, Oriol, Max, Gabriel, Antoni, Pere, Jordi i Arnau pq els tenim a la familia.

Noms nena que m'agraden: Sofia (a mi es el que + m'agrada, al meu marit no gaire XD), Maria (el mateix, no li acaba de fer el pes), Leire (crec que es vasc, però m'agrada com sona), Dúnia ( a mi m'agrada, al meu marit no), Ingrid... Dubto amb Mariona.... No tinc masses idees. Descartariem Andrea, Alba, Laia, Sandra, Cristina, Irene, Lídia, Ariadna, Adriana, Marta, Gala, Txell, Aina, Pilar... per estar ja a la família.

En fi, aviam si entre totes anem juntant idees!!!
Merci!!!


EDITO: ultimament penso en el nom de Cesc.
crunchi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 06, 2016 12:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: neuetes » dg. ago. 28, 2016 8:38 pm

Noms de nena clàssics: Neus o Anna o Núria.
Noms de nen clàssics : Xavier, Julià o Ferran.
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: arwen81 » dg. ago. 28, 2016 9:03 pm

La meva filla es diu Maria, jo el trobo preciós, super femení, es pronuncia igual en català que en castellà....
I el meu nen que porto a la panxa es dirà Miquel però tb ens agradava Joan i Manel.
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
mamavi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: mamavi » dl. ago. 29, 2016 9:05 am

A veure si et puc ajudar:
Noms de nen: Pep, Cesc, Roger, Biel

Noms de Nena: Ivet, Jana, Núria

:ok: :***:
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: VespresVerds » dl. ago. 29, 2016 6:27 pm

Buf, n'hi ha miiiil...

Nen: Jaume, Òscar, Joel, Joaquim (Quim), Gerard, Lluís, Bernat, Hèctor, Víctor, David, Pol, Genís, Francesc (Cesc), Andreu, Sergi, Albert, Claudi, Marcel, Daniel, Carles, Ricard...

Nena: Gemma, Emma, Júlia, Marina, Eulàlia, Carme, Roser, Isabel, Elisabet, Montserrat, Eva, Imma, Mar, Carlota, Elisenda, Laura, Mireia, Míriam, Carla, Sara, Susanna, Gisela, Paula, Natàlia...
la_lluna_rodona
:: peixet
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dg. set. 14, 2014 9:22 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: la_lluna_rodona » dt. ago. 30, 2016 10:39 am

De nen un clàssic també es Ignasi :)
Avatar de l’usuari
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: Memer » dj. set. 01, 2016 8:29 am

De nen Guillem (com el meu, surten molt simpàtics :-D)
Si en tinguéssim un altre ens agrada molt Oriol, que no sé si l'heu dit
I de nena, doncs ni idea, necessitem inspiració tb. De fet, no sé pq tots em sonen cursis.... Potser pq la meva neboda és cursi? ?-)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: crunchi » dj. set. 01, 2016 6:32 pm

MEMER jajajajaja cursis??? ;-)))
Un nom de nena que tb m'agrada és Nora, Amanda tb m'agrada però el veig més castella que català...potser m'equivoco.... Berta, Nerea, Helena, Judit, Dafne, Isolda, Sonia, Silvia, Ruth, Astrid....

Noms que ara em venen al cap.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
noyja
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: noyja » dv. set. 02, 2016 8:48 am

La meva nena es diu Daniela i m'encanta. Realment m'agraden pocs més, sobretot de nena, de nen, cero.

Nena: Luna, Diana, Nàdia, Paz, Chloe, Martina, Alma, Gala, Vera, Vega, Ane, Elsa, Candela
Nen: Axel, Enzo, Julen, Ares i Jon

Encara que cap de tots m'agrada 100%
Imatge
Ari_RG
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: Ari_RG » dc. oct. 19, 2016 7:32 pm

OOOOOH ELS NOMS!!! Quin gran què!!!

La meva peque es diu Abril, ens agrada molt i ens ha sortit molt primaveral sempre rient JAJAJAJAJAJAJA!

Si hagues estat un nen s'hagues dit Gael. Ara ens agrada Aran per nen, el vem sentir l'altra dia i ens va sonar maco! Ens agradaven Theo i Yann tmb.... M'agrada molt Biel i tamb Bruno (no sé si estaven a la llista de noms de la family). Marçal també m'encanta!

De nena, si en tenim una altra es dira Arlet, que tmb ens agrada mooolt! Emma era una altra opció! A mi m'agraden els noms francesos com Chantal i Charlotte. Maria el trobo molt maco, Aïna tmb pot agradar!

Ja ens diras per quin decidiu!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: crunchi » dv. oct. 21, 2016 9:16 pm

Afegeixo també CESC... no se, aquests dies hi penso i em podria agradar... :ok:
Imatge

Imatge
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: emfer » dj. des. 08, 2016 7:02 pm

Quin dilema això dels noms!

A mi de nena me n'agraden molt, i està clar que m'ha tocat triar-ne de nen... ja vaig triar Arnau i Ferran pels meus bessonets que desgraciadament no tenim amb nosaltres, i ara tenim un altre nen en camí.

De moment a casa no ens fiquem d'acord i tenim tota la família una mica mosca amb això que no tingui nom, però sonen amb força Bernat, Cesc i Aran (aquest últim molt clàssic no és...).
CarmeniXevi
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: ds. set. 01, 2018 9:37 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: CarmeniXevi » ds. set. 01, 2018 9:49 am

Jo tb busco noms clàssics però q no siguin molt freqüents. M'encanten CLARA i MIQUEL però al meu marit no li fan el pes...
Com a 2a opció on +- coincidim tenim EULÀLIA i FÈLIX. L'únic que Eulàlia no sé si sona una mica a àvia i Fèlix a Fèlix el Gato XD. Al meu marit li agrada VALENTINA xo jo penso que és molt llarg i al final li diran Vale o Tina... tb no sé si sona una mica "quillo", sense voler ofendre ningú.
Què en penseu? Gràcies!
Carmen i Xevi
-- Esperant la Valentina a l'Abril 2019
Avatar de l’usuari
Aneris
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2076
Membre des de: dl. juny 11, 2007 1:08 pm
Ubicació: l'Anoia

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: Aneris » dt. set. 04, 2018 9:20 am

La meva gran es diu Blanca :love:
Tinc una neboda que es diu Valentina i tothom li diu així, amb el nom sencer. Jo crec que és una mica en funció del que feu vosaltres i el que es deixi fer ella. Vull dir, que jo a ma filla sempre li he dit: si algú et diu Blanqueta o algo per l'estil, tu li dius que no et dius així, que això és nom de xai i que tu et dius Blanca. I així ho ha fet un parell de cops però res més.
Imatge
Imatge
Imatge
M'encanten els moments en que se que s'ha de fer el correcte... m'agrada veure'ls passar mentre els saludo amb la ma :--/)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: crunchi » dc. set. 05, 2018 11:15 pm

CarmeniXevi ha escrit:Jo tb busco noms clàssics però q no siguin molt freqüents. M'encanten CLARA i MIQUEL però al meu marit no li fan el pes...
Com a 2a opció on +- coincidim tenim EULÀLIA i FÈLIX. L'únic que Eulàlia no sé si sona una mica a àvia i Fèlix a Fèlix el Gato XD. Al meu marit li agrada VALENTINA xo jo penso que és molt llarg i al final li diran Vale o Tina... tb no sé si sona una mica "quillo", sense voler ofendre ningú.
Què en penseu? Gràcies!


A mi Valentina M'Agrada molt (més que Eulàlia) i no el veig pas quillo. Potser pq totes les Valentines que conec són nenes i no les atribueixo a familia quilla ;-)))
Si a vosaltres us agrada, endavant!!! I tema que escurcin el nom, pot passar... pero igual pot passar que et curris un nom i despres el cridin pel cognom, o per algun mote, etc. Qui sap. :-:) Aixi que si us molta molt aquest nom, jo el posaria.

Lo que dius de Felix jo tb sóc de les que automaticament ho atribueixo al gat, pero pq ho he escoltat a dir mil cops al meu pare. No ho sé, però jo crec que és molt tipic de l'edat dels nostres pares (60a aprox.) Pero avui dia nose si els nens sabran qui era Felix el Gato.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. set. 06, 2018 9:56 pm

Hola!

Doncs la majora dels que a mi m'agraden ja te'ls han dit...

De nen a mi m'agradava Cesc, Lluís, Miquel, Manel, ... Però com he tingut dos nenes ben aviat vaig deixar de pensar en noms de nens..

De nenes, buff, en vaig buscar moltíssims, no ens decisdiem de cap manera, en els dos casos estava de més de 30 setmanes quan ens vam decidir, amb la segona una mica més i no hi som a temps perquè es va avançar... Un de clàssic que es diu igual en tots els idiomes (prefereieu que fos així oi?), original perquè ara no es posa massa, i nom amb molta força és Rut. El va proposar el meu home i jo no estava convençuda i el vaig descartar, llavors em va començar a agradar i va ser a ell que ja no li feia el pes... Que complicat, oi? Doncs a dia d'avui penso que si tingués una tercera filla el contemplaria com a opció clara.

També m'han agradat sempre Afra (però hi ha països que ni existeix), i al meu home li agradava molt Mia (a mi em sona a Josep Maria perquè tenim coneguts que se'n diuen...)

I com a nom original Briseida! Personatge de la mitologia grega, no sé com es deu dir en altres idiomes però ha d'existir segur, no?
CarmeniXevi
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: ds. set. 01, 2018 9:37 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: CarmeniXevi » dl. set. 10, 2018 2:17 pm

Aneris ha escrit:La meva gran es diu Blanca :love:
Tinc una neboda que es diu Valentina i tothom li diu així, amb el nom sencer. Jo crec que és una mica en funció del que feu vosaltres i el que es deixi fer ella. Vull dir, que jo a ma filla sempre li he dit: si algú et diu Blanqueta o algo per l'estil, tu li dius que no et dius així, que això és nom de xai i que tu et dius Blanca. I així ho ha fet un parell de cops però res més.


Blanca és un nom que també m'agrada molt :). Gràcies!
CarmeniXevi l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 10, 2018 2:25 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Carmen i Xevi
-- Esperant la Valentina a l'Abril 2019
CarmeniXevi
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: ds. set. 01, 2018 9:37 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: CarmeniXevi » dl. set. 10, 2018 2:18 pm

Moltes gràcies!! Manel i Cesc tb m'agraden. Un altre nom mitològic que li agrada al meu marit és Minerva!! Però a mi no m'agrada gens, hehe, així que no és negociable XD.

Jomateixa82 ha escrit:Hola!

Doncs la majora dels que a mi m'agraden ja te'ls han dit...

De nen a mi m'agradava Cesc, Lluís, Miquel, Manel, ... Però com he tingut dos nenes ben aviat vaig deixar de pensar en noms de nens..

De nenes, buff, en vaig buscar moltíssims, no ens decisdiem de cap manera, en els dos casos estava de més de 30 setmanes quan ens vam decidir, amb la segona una mica més i no hi som a temps perquè es va avançar... Un de clàssic que es diu igual en tots els idiomes (prefereieu que fos així oi?), original perquè ara no es posa massa, i nom amb molta força és Rut. El va proposar el meu home i jo no estava convençuda i el vaig descartar, llavors em va començar a agradar i va ser a ell que ja no li feia el pes... Que complicat, oi? Doncs a dia d'avui penso que si tingués una tercera filla el contemplaria com a opció clara.

També m'han agradat sempre Afra (però hi ha països que ni existeix), i al meu home li agradava molt Mia (a mi em sona a Josep Maria perquè tenim coneguts que se'n diuen...)

I com a nom original Briseida! Personatge de la mitologia grega, no sé com es deu dir en altres idiomes però ha d'existir segur, no?
CarmeniXevi l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 10, 2018 2:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Carmen i Xevi
-- Esperant la Valentina a l'Abril 2019
CarmeniXevi
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: ds. set. 01, 2018 9:37 am

Re: Noms comuns (clàssics)

EntradaAutor: CarmeniXevi » dl. set. 10, 2018 2:19 pm

Moltes gràcies!! És cert el que dius del tema generacional...és probable que avui en dia els nens no tinguin aquesta referència.

crunchi ha escrit:
CarmeniXevi ha escrit:Jo tb busco noms clàssics però q no siguin molt freqüents. M'encanten CLARA i MIQUEL però al meu marit no li fan el pes...
Com a 2a opció on +- coincidim tenim EULÀLIA i FÈLIX. L'únic que Eulàlia no sé si sona una mica a àvia i Fèlix a Fèlix el Gato XD. Al meu marit li agrada VALENTINA xo jo penso que és molt llarg i al final li diran Vale o Tina... tb no sé si sona una mica "quillo", sense voler ofendre ningú.
Què en penseu? Gràcies!


A mi Valentina M'Agrada molt (més que Eulàlia) i no el veig pas quillo. Potser pq totes les Valentines que conec són nenes i no les atribueixo a familia quilla ;-)))
Si a vosaltres us agrada, endavant!!! I tema que escurcin el nom, pot passar... pero igual pot passar que et curris un nom i despres el cridin pel cognom, o per algun mote, etc. Qui sap. :-:) Aixi que si us molta molt aquest nom, jo el posaria.

Lo que dius de Felix jo tb sóc de les que automaticament ho atribueixo al gat, pero pq ho he escoltat a dir mil cops al meu pare. No ho sé, però jo crec que és molt tipic de l'edat dels nostres pares (60a aprox.) Pero avui dia nose si els nens sabran qui era Felix el Gato.
Carmen i Xevi
-- Esperant la Valentina a l'Abril 2019

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::