sansevièria

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

sansevièria

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2016 7:46 pm

La sansevièria és una planta crassa molt resistent i que viu molts anys, de fet es veu que té fama d'indestructible així que vaig pensar que seria perfecta per mi :-D

Pot sobreviure en condicions de molt poca llum i molt poca aigua, aguanta anys sense trasplantar, no agafa plagues fàcilment... vaja, ideal per persones despistades o amb poc temps :content:

Si rep força llum i aigua es desenvolupa molt bé i es pot arribar a fer molt gran. Pot viure a l 'exterior a ple sol però millor en semi-ombra.

Com que és crassa no s'ha de regar gaire, un cop al mes a l'hivern i cada 15 dies la resta de l'any.

DSC_0007.JPG


la meva la tinc al rebedor, que no té massa llum... i de moment va bé >.-<:

per cert, degut a la forma de les seves fulles té certs noms col·loquials com ara espases de Sant Jordi, llengua de tigre.... o llengua de sogra! :r)
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 08, 2019 4:52 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: nienna » dv. juny 17, 2016 9:31 am

Ja tinc la meva també... l'havia demanat a una floristeria que no en tenien i me l'han portat massa gran, jo la volia més petita pel rebedor. Així que de moment la tinc al menjador al moble de la tele que no es veu gaire però bé, fins que li trobi un altre lloc. Us poso foto, allà va la llengua de la sogra :content: :content: !

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dv. juny 17, 2016 6:39 pm

que xula nienna! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dl. juny 27, 2016 11:03 pm

doncs avui he anat al garden i m'he fet amb dues sansevièries trifasciata més, aquesta vegada de la varietat "Golden Hahnii" que en comptes de tenir fulles altes i rectes les té en forma com de flor:

DSC_0005.JPG


les he posat a les habitacions dels nens, es nota per les torretes? :love:

ah i quan les he trasplantat una d'elles tenia una filleta, que ara està a la nostra habitació, a veure si va creixent!


jomateixa la teva és com aquesta? o la varietat que no és "Golden" (no té les vores grogues)? posa'ns foto noooo? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dg. ago. 28, 2016 6:33 pm

doncs han crescut totes!

DSC_0001 - còpia.JPG


la filleta força, la de l'esquerra molt (fulles del mig) i la de la dreta una mica només.. perquè tenia feina fabricant més filletes!

es veu?
DSC_0002 - còpia.JPG


n'hi havia una altra de súper peque que potser era massa aviat per treure-la però he aprofitat ja que tenia força arrels i així deixo a la mare tranquil·la durant un temps :content:

DSC_0012 - còpia.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dg. ago. 28, 2016 6:56 pm

ostres, de la sansevièria gran m'he trobat que li havia caigut una fulla! ?-)

primer m'he paranoiat en plan aquesta també se'm morirà??????????????? (pel que m'ha passat amb la hawortia) però a diferència de la hawortia, aquesta fulla tenia la base podrida... quan fa un mes que no rego la planta! precisament em tocava ara però clar....

total, que he tret la planta del test per veure si és que la terra estava molt plena d'aigua o què i res, estava encara una mica humida però bé (o sigui que no la regaré de moment) i la resta de fulles i arrels estaven perfectes! buuuuuuuuuuuuuuuuuf menys mal! >.-<:
......................però ..............entre la terra, m'he trobat trossets d'una tela de plàstic! ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)
ni idea de què hi feien allí, era la torreta i la terra amb la que venia del garden... cada cop tinc més clar que per sistema SEMPRE que compri alguna planta la trasplantaré sí o sí perquè després... et trobes sorpreses! sí que a vegades m'he trobat amb una espècie de malla amb forma de mini torreta que suposo que és on fan el planter i després ho posen a les torretes tal qual i que amb el temps es deu desfer però plàstic???????? la meva conclusió és que la fulla que s'ha podrit deuria tenir més plàstic pel voltant que les altres, no sé...

en fi, que li he tallat la part podrida a la fulla i l'he plantat, a veure si almenys del disgust en traiem algo positiu: una altra planteta!

DSC_0010 - còpia.JPG


havia llegit que s'havien de tallar les fulles en trossets petits per fer-ne esqueix però avui he trobat un vídeo a youtube d'un que ho feia amb la fulla sencera, és més, deia que com més gran fos la fulla abans arrelaria... el que feia era provocar-li ferida a la a base (aixafar-la una mica, fer-li com a talls i com si la pelés, etc.) perquè es veu que és de les ferides d'on després surten les arrels.. a mi em sabia tan greu una cosa com l'altra (fer-li ferides o tallar-la a trossets petits) però al final m'he decantat per les ferides :-:) i és veritat que dins de la fulla entre la part carnosa hi havia com uns fils... potser d'aquests fils sortiran les arrels després? la resposta d'aquí a un temps, a veure si tiraaaaaaaaaaaaa :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: nienna » dv. set. 02, 2016 8:29 am

Ostres Ametista que fort això del plàstic :ufs: :ufs: per cert molt boniques les noves que vas comprar, no les havia vist mai...

La meva ha tingut fills :content: :content: :content: ens ha sortit 5 plantes més en el mateix test on era la planta gran. Aquesta setmana que hem estat fora han crescut moltissim, avui mateix posaré cada una a test mes petit per deixar respirar a la gran.
Fitxers adjunts
IMG_1569 (450x800).jpg
IMG_2471 (600x800).jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dv. set. 02, 2016 2:55 pm

que productives aquestes sansevièries! >.-<:

que bé nienna 5 filletes!! >.-<: >.-<: ja ens ensenyaràs com han quedat cadascuna al seu test, per cert la gran està preciosa!

i ara ja podràs posar-ne una de petita al rebedor :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Nusol » ds. set. 10, 2016 11:13 am

Ja tinc la meva! Des de que vaig veure la sansevièria a aquest post que la volia comprar, no l’havia vist mai i em va agradar. I a més amb fama de indestructible és encara millor!!! :-D :-D

nienna que bé, 5 filletes!! >.-<: >.-<:
ametista, a veure si va tirant endavant la fulla trasplantada

Us poso foto, ara faltarà trobar-li un test bonic
Fitxers adjunts
IMG_20160910_120001.jpg
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » ds. set. 10, 2016 11:30 am

que xula Nusol! >.-<: >.-<:

siii això que sigui indestructible fa que guanyi molts punts per les que som despistades a l'hora de regar, no? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. set. 19, 2016 11:25 pm

Ep!

Aquí la meva, Sanseviera?? Diríeu que és una variant? N'estic contenta, la fama d'indestructible se l'ha guanyat perquè no li he fet massa cas i ha crescut un piló i a més diria que té unes quantes filles!! He de buscar un moment un dia d'aquests per trasplantar les filles en testos propis i la gran a un test més gros!

Si espero massa malament oi?

Són més maques les vostres, la línia groga de les trisfasciates és més original i xula, però bé, a la meva ja li tinc carinyet jajaja a més la tinc a un lloc amb no massa llum i no crec que gaires plantes més s'hi adaptéssin.

De nou he tingut de retallar i sembla que li hagi fet un súper zoom... Perdoneu que no són massa bones fotos :ufs:
Fitxers adjunts
IMG_20160919_153156 (3).jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dt. set. 20, 2016 2:29 pm

doncs és ben xula la teva sansevièria! >.-<:
i és una trifasciata també, diríem que és la normal i que la de ratlles grogues és una variant (laurentii)
mira, buscant info he trobat això, hi ha totes aquestes varietats!

Imatge

una d'aquestes variants és la sansevièria trisfasciata hahnii (a la foto de dalt és la petita del davant però no s'aprecia molt bé la forma) que també té tres variants: la normal (la del davant) la Golden (ratlles grogues) i la Jade Dwarf (verd intens)
Imatge

un altre tipus de sansevièria és la cilíndrica, amb les fulles rodonetes:

Imatge

el que es veu que la línia groga de la laurentii com que és una variant es perd quan es reprodueix... o sigui que si la meva fulla prosperés tindria plantetes noves com la teva (totes verdes sense ratlles grogues) de fet, les filletes de la de la nienna sembla que són així? nienna ja ens ho confirmaràs!
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 08, 2019 4:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dc. set. 21, 2016 9:34 pm

noies... avui he passat per davant del garden... i he acabat entrant i comprant un parell de plantetes :-:)

i una és aquesta:

stfs.jpg


és una sansevièria trifasciata futura superba, a la foto que us vaig posar amb totes les variants és la que està al mig al davant... no és tan alta com la laurentii, les fulles són menys llargues i més amples...i si us hi heu fixat a la foto... hi havia dues plantes en una! (havia tingut una filleta que ja era gran!) o sigui que les he separat i ara en tinc dues :love:

stfss.jpg


prometo que ja no em compro més sansevièries :-:) :-:) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Nusol » dj. set. 22, 2016 9:36 am

Jomateixa82 que xula i quantes filletes!!! >.-<: >.-<:

ametista que xula també aquest tipus de sansevièria! I mira que bé, dues al preu d'una!! :r) :r)
Ara, que curiós que quan es reprodueix perd la línia groga...
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 14, 2016 1:27 pm

Nusol ha escrit:I mira que bé, dues al preu d'una!! :r) :r)


siiiiiii! >.-<: >.-<:

i potser seran tres! ara està traient una altra filleta o-o:)

s.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: Nusol » dl. oct. 17, 2016 10:01 pm

Oooh! Que bé ametista! Una altra filleta!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 18, 2016 12:02 pm

ostres ostres, doncs n'ha tret una altra!!! :-:) :b-)))

sans.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: nienna » dt. nov. 08, 2016 8:21 pm

Que bé Ametista!! Que xules aquestes 2 que has comprat i que productives!
A la meva encara li estan sortint filletes, ja lo han sortit 7, en tinc a tota la casa, als lavabos i tot i li he regalat un parell a la meva mare. A veure si un dia me'n recordo i faig una foto de familia :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dv. nov. 11, 2016 11:40 am

ostres 7? són totes molt productives aquestes sansevièries! >.-<: >.-<:

posa'ns foto de família sí! :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: sansevièria trifasciata

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 12, 2017 4:53 pm

tenia pendent posar-vos fotos de les filletes de la futura superba!

aquesta és de fa uns mesos:
WP_20161115_15_34_54_Rich.jpg


i ara:
DSC_0754.JPG


les arrels ja li estaven prenent molt d'espai a la mare així que les he separat, quan pugui poso fotos!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::