MARES I PARES AL GENER 2017

gener, febrer, març...
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: cositina » dt. jul. 26, 2016 8:26 am

14+3
Bon dia!
aq finde lhem tingut una mica accidentat, vaig pillar una gastroenteritis aguda i vaig acabar a urgencies de l'hospital amb mig litre de suero x via intravenosa x simptomes de deshidratacio, vam demanar si podien fernos una eco per estar traquils i ens la van fer i sorpresa, el cigronet va saludar a càmera i desprñes va fer una voltereta de 360 graus :-)(-: la doctora es pixava de riure. Ara em trobo super fluixeta pero vaig recuperant.

Parlavbeu de fer exercici i de les clases prepart. Jo al primer embaras feia ioga per a embarassades i em dormia a les classes, massa relaxant. Al segon, pilates per a embarassades i em va agradar molt més. Feiem Kegel, exercicis a la pilota q despres podia fer a casa.... vaig fer tot el segon triestre i una mica del tercer. Si us agrada l'aigua (jo sdoc mes aviat de secano) penso q les activitats d'aigua han d estar molt bé també. Aqui a Barcelona a molts centres civics fan activitats per a embarassades o mamifit. mamifit no n'he fet mai.
Pero en la meva opinio aquest tipus d'activitats no tenen res a veure amb les classes prepart. A les classes prepart es fa poc exercici, si de cas algun estirament i respiracio pero x mi la part mes interesant d'aquestes classes prepart és la teoria, per a mi son imprescindibles per a papis primerencs, jo soc una friki ia nava a tot tipus de xerrades cursos i tot el q pillava i anava amb exces d'informacio potser xo a les classes prepart veia noies q anaven molt, molt perdudes sobre temes molt basics de lactància, com saber si estas de part, a partir de quin moment es pot posar l'epidural, coses aixi q t'ajuden a anar amb una mica més de confiança. Jo vaig fer unes per mutua i unes per seg social, i les de la seg social eren molt més completes pero suposo q depen del centre. >Si a més les fas amb una llevadora q treballi a l'hospital on vols parir, és ideal perque vas agafant informacuió sobre el protocol d'aquell centre

Nurieta81 ha escrit:cositina jo tenia esperances en el massatge perianal, però si dius que no... Escolta, llavors potser és millor que et facin la episotomia?? Serien menys punts?? És que no sé què és pitjor si desgarre o episotomia... He llegit la teva crònica, vas arribar pels pèls no?? I deies que el dolor una vegada ja vas saber que no et podien posar la epidural no va a anar a més?? Vull dir, lo pitjor són els moments abans de contraccions?? Tens pensat que faràs aquesta vegada?? ;)


Bé, no us vull treure la il·lusió eh! aquesta és la meva experiència personal amb el massatge....la majoria de noies q conec van passar de fer-lo perque els hi feia mandra, i unes es van portar episiotomia, altres desgarro, i altres res. aixi q crec q al final depen molt del cos de cadascu i del tious de part, el meu va ser tan ultrarapid q penso q aquella zona no va tenir temps de posar-se prou elastica jeje.
Pel q fa a desgarro versus episiotomia, crec q aqui hi ha certa controvèrsia. teòricament és millor un desgarro perquè és un tall "natural" q fan els teus propis musculos per on ells volen, mentre q una episiotomia és un tall artificial, recte, q fa el metge per on vol, llavors teoricament amb un desgarro el cos triga menys en cicatritzar. Però tambe em vaig trobar despres un gine al privat q em va dir q veient els meus punts potser hagues estat millor una episiotomia, q de vegades no estava clar què era millor, suposo q depen de cada cas. WQuan estava a l'expulsiu la llevadora em deia q haurien de tallar i jo cridava q no, q mhavia currat molt ekl masatge perineal x evitar-lo...i al final...ho vaig passar molt fotudet amb els punts del desgarro, la veritat. És l'unic problema q vaig tenir despres al postpart.
Tema dolors suposo q com tot cada part és un món, el meu va ser tan ràpid q quan vaig començar a comptar contraccions ja eren cada 3 minuts i per tant ja eren dolors molt seguits, en mitja hora ja tenia ganes d'empenyer, per tant no sé si hagues estat un part de 12 hores si les contraccions haguesin estat mes suportables. Jo tenia molt clar, perque aixi mho habien explicat, q l'epidural si la vols és millor poar-la el més tard possible, ja q sovint el moment en q la posen comença a ralentitzar-se el part i és llavors quan poden venir els temes de forceps etc. Jo finalment no vaig poder escollir, i de cara al proper part prefereixo anar amb la ment super oberta pero sent molt sincera amb mi mateixa crec q si aquest cop tinc temps, i els dolors son comparables als de l'ultim cop, si q demanaré epidural el més tard q pugui, per poder gaudir una mica de l'expulsiu.

glups sorry pel rotllo!
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Nurieta81
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: ds. gen. 30, 2016 9:24 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: Nurieta81 » dt. jul. 26, 2016 9:02 am

16+2

Bon dia!!

cositina moltíssimes gràcies per tota la info!!! Em va molt bé perquè és el meu primer embaràs i tinc mil dubtes, l'altre dia li preguntava a la meva mare com sabria quan em posava de part jejejej. I m'alegro que ja et trobis millor de la gastroenteritis, quin susto no?? Però bueno així has vist el cigronet i fent voltes i tot, quina gràcia. El meu a la de les 12 es va estirar del tot, com quan t'aixeques pel matí i estires el cos i ens va deixar atontats :).

alba_santa enhorabona per la nena!! Ja pensava que només hi hauria nens en aquest grupet ;).

krmencit4 jo faig Mamifit, em vaig apuntar pel mes de Juliol, 1 cop a la setmana, a mi m'agrada molt, es fa una miqueta de cardio al principi, com un aeròbic però molt molt senzillet i suau i després molta tonificació, de cames, braços, esquena, pit, una mica de tot. També es fan exercicis de Kegel i exercicis de respiració. És que jo crec que a mi al ioga em passaria lo que deia la cositina, que m'adormiria, necessito alguna coseta més activa i moguda. Et donen l'opció de provar per 5€ una classe i així podries saber què t'agrada més si això o la piscina. M'alegro que ja comencis a trobar-te millor i estiguis més animada amb el tema del pes... La prova del sucre te la fan abans per ser bessons? O potser tens antecedents familiars??

Petonets!!
Avatar de l’usuari
nonsense83
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. nov. 24, 2012 4:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: nonsense83 » dt. jul. 26, 2016 5:10 pm

Aixo del massatge perineal va a dones. N hi ha que s el fan i acaben amb episio i d altres que no s el fan i cap punt. Personalment crec que el massatge ajuda a tenir mes flexibilitat pero aixo es com dir que posan te crema antiestries no en tindras cap ni una.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: cositina » dt. jul. 26, 2016 5:39 pm

Jsisi aixo wsta clar, hi ha experiencies de tot. Jo si fos el meu primer part tornaria a provar de fer massatge. Com q a mi no em va funcionar, ara soc mes esceptica.
Mireu just ara al facebook de el parto es nuestro han penjat aquest article q justamdnt parla del tema us deixo link

http://www.elpartoesnuestro.es/informac ... ne-integro
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
mon.Iam
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dc. feb. 17, 2016 10:16 am

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: mon.Iam » dc. jul. 27, 2016 2:29 pm

16+3

Hola noies!

M'acava d'arrivar el resultat del test!

Tot baix risc i Leo es un nen!!!!!!! :cnen:

Quina felicitat absoluta!!!!
Oct 2015: Inseminació amb resultat negatiu
Gen 2016: 1a FIV cancel.lada per baixa resposta
Feb 2016: 2a FIV 13 folicles, posem 2 +3 (1B+1C) Resultat negatiu. la reste es perden.
Abril 2016: 3a FIV 11 folicles, posem 2 +3 (1A+1B)
Resultat + beta de 833 a dia 13 de embrions +3.Bessons però 1 es perd.
+1 blasto congelat
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: cositina » dc. jul. 27, 2016 2:33 pm

Moltes felicitats mon lam!!!
Quants nens!!!!
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
mon.Iam
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dc. feb. 17, 2016 10:16 am

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: mon.Iam » dc. jul. 27, 2016 2:43 pm

Gràcies cositina!

Si veritat? havia sentit dir que quan les mares teniem certa edat la majoria eren nenes pero aquest 2017 niños al podeeeer!
Oct 2015: Inseminació amb resultat negatiu
Gen 2016: 1a FIV cancel.lada per baixa resposta
Feb 2016: 2a FIV 13 folicles, posem 2 +3 (1B+1C) Resultat negatiu. la reste es perden.
Abril 2016: 3a FIV 11 folicles, posem 2 +3 (1A+1B)
Resultat + beta de 833 a dia 13 de embrions +3.Bessons però 1 es perd.
+1 blasto congelat
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: cositina » dc. jul. 27, 2016 2:59 pm

Bueno tb ibflueix q les nenes sovint no les confirmen fins mes endavanr segur q quan comencin a arribar les ecos morfolofiques de la setmana 20 comencen a sortirmes nenes!
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
aliena55
:: gosset
:: gosset
Entrades: 416
Membre des de: ds. abr. 18, 2015 10:57 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: aliena55 » dc. jul. 27, 2016 3:07 pm

Estic molt desconectada pq estic de vacances i fent de tieta 24 hores! Quan torni a barcelona m'hi poso...

Mon.iam quina tranquil.litat els resultats! Visca aquests nens!!! Leo, el Gerard t'envia records! Jajajaja.

Petons a totes!
alba_santa
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dt. jul. 19, 2016 10:10 am

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: alba_santa » dc. jul. 27, 2016 10:56 pm

L'enhorabona per aquests bons resultats de baix risc i per les notícies del gènere de la canalla! De fet, sí que hi ha nens, sí! Encara les bessoneres portaran nenes i això s'equilibrarà de cop hihihihi :r) :r)
lamaia
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: ds. maig 21, 2016 11:45 am

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: lamaia » dj. jul. 28, 2016 11:08 am

Bon dia noies!!

Ostres et desconnectes quatre dies i no t'ho atrapes!! Que bé :) Molt contenta que vagin sortint resultats bons i que moltes ja sapigueu si espereu nen o nena :) Jo tinc moltíssima curiositat, potser el 8 d'agost m'ho poden dir, espero que sí!!

krmencit4 jo també espero bessons/es. Quina il·lusió eh la doble alegria :) A mi també em van fer la prova de sucre molt aviat per bessons + antecedents familiars, per sort em va sortir bé, espero que a la 20 encara ho tingui controlat!

cositina, espero que estiguis ben recuperada d'aquesta gastroenteritis. Segur que t'ha deixat ben debilitada, ara a agafar forces que ens fan falta!

Jo he estat uns dies de moltíssima feina i força estrès, al final vaig petar una mica i tot, però ara ja ha passat per sort. Un dels companys de feina em va dir quan ja portava 12 hores treballant: "I t'ho notes l'embaràs? " no el vaig agredir de miracle :-(( :-(( :-((

Ara per sort ja estic més tranquil·la a la feina i comptant les hores per començar les vacances. El meu pla principal és dormir. Tinc una son que no s'aguanta!! Esteu igual?
Avatar de l’usuari
begui
:: granota
:: granota
Entrades: 249
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 12:25 am

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: begui » dj. jul. 28, 2016 12:23 pm

Hola boniques!!!
Cositina i Mon.Iam felicitats a totes dues pels resultats fantàstics i també pels nens Adrià i Leoi!!! :p-) :b-))) >.-<: Ostres si que hi ha predominància de nens!!!i jo sense saber que tindré encara!!!Jajajja!!!
Karmencit4 benvinguda al club de les prenyis i enhorabona per aquesta bessonada!!! >.-<:
Jo avui he anat a la llevadora, tot bé, el meu pes, la tensió arterial i el cor del bebé que l'hem escoltat!!! =0-0-) M'ha dit la llevadora que els sorollets que escoltàvem era perquè es movia molt!!!Ai mare que encara em sortirà mogudet o mogudeta!!!Jajajaja!! També m'ha donat elsresultats definitius del triple screening i es confirma el baix risc. :b-))) :b-))) mon.Iam avui si que he vist que els valors eren diferents dels que em van donar al principi.
Aquesta setmana he deixat el cariban que em prenc pel matí i només el prenc al migdia i a la tarda. A veure si més endavant puc deixar el de migdia...
He tingut uns dies amb mal de panxa i la caqueta rara... La llevadora diu que és normal, que hi ha gent que va restreta i d'altres com jo més sueltes.
També li he preguntat que vol dir tenir la placenta posterior i diu que és perquè la tinc més enganxada cap als ronyons i que en part va bé, perquè si caic o algo el bebé queda més protegit i també per aquest motiu tinc menys panxa!!!!
Bueno boniques ens anem parlant. Petons a totes!!!!! :-)(-:
4 IA fetes, tres negatives i una positiva però amb avortament BQ
2016 Iniciem Primera FIV
Febrer 2016 1ª FIV beta negativa
Març 2016 2ª FIV beta negativa
Abril 2016 3ª FIV beta positiva de a dia 12 post transferència!!!(3/5/2016)
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: cositina » dj. jul. 28, 2016 12:30 pm

begui ha escrit:També li he preguntat que vol dir tenir la placenta posterior i diu que és perquè la tinc més enganxada cap als ronyons i que en part va bé, perquè si caic o algo el bebé queda més protegit i també per aquest motiu tinc menys panxa!!!!


interessant..amb cada embaras aprenc coses noves! jo aquest cop mhan dit q tinc placenta anterior, és a dir, entre el meu melic i el nen. Em consola pensar q potser és per aixoq tinc una panxa tan desmesurada :content: Amb el nen l'havia tingut posterior i el vaig notar bastant aviat, en canvi diuen q amb placenta anterior pots trigar més en notar al nen, ja q el nen queda com "més lluny" de la teva pell. Ja tinc ganes de notar les bombolletes
ahir a les rebaixes del zara vaig carregar roba d tardor per al nen (el gran vull dir jeje) i vaig estar temptada de caure ja en alguna coseta per al cigró, però em vaig sentir malament (amb el primer embaras tenia comprades un piló de coses, quan no tenia ni idea q la eco morfologica fos tan decisiva) i no em vull passar d'atrevida

lamaia ha escrit:Ara per sort ja estic més tranquil·la a la feina i comptant les hores per començar les vacances. El meu pla principal és dormir. Tinc una son que no s'aguanta!! Esteu igual?


jo el primer trimestre vaig tenir una son infinita, ara potser des de la setmana 13 o aixi ja no tant. I aquestes vacances no descansaré gaire, fem ruta per itàlia amb el nen en tren, i després a canàries, pero amb nens les vacances ja no son relaxants precisament :miko: :content: <:-< :-)(-: :p-) aixi q les primerenques gaudiu del vostre ultim estiu de relax! :content:
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
juditcugi
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dl. juny 27, 2016 9:51 am

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: juditcugi » dj. jul. 28, 2016 1:27 pm

Noieeees!!!! Apunteu un altre :cnen: !!!!
Tothom ens deia que seria nen. I al final aixi a sigut!!
Ara, a barallar-nos amb el nom, jeje, que no ens posem massa d'acord!!
A mi m'agrada Guim, Roger, i a ell Arnau...
No és fàcil!! Hi ha molts noms que no queden bé segons el cognom que té el pare.. !!!! Aixxxxxx!!!!

Begui, que interessant això de la placenta posterior!! Per això jo quasi no tinc res de panxa!!
Avatar de l’usuari
aliena55
:: gosset
:: gosset
Entrades: 416
Membre des de: ds. abr. 18, 2015 10:57 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: aliena55 » dj. jul. 28, 2016 3:02 pm

Begui i com ho has sabut això de la placenta? A mino m'han dit res... A veure el dia 5 que tinc eco si m'ho diuen, però tinc una panxa descomunal, així que deu ser això que dieu...

Perdoneu que no personalitzo més entro amb el mobil i llegeixo ll últim i no recordo gaire...

Felicitats per aquests últims nens!
Benvinguda l'altra bessonera!
Les q esteu amb gastrointeritis o oanxes regulars milloreuvos! Bebeu molta aigua!

Petons a totes!
miabr85
Entrades: 4
Membre des de: dc. jul. 20, 2016 10:21 am

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: miabr85 » ds. jul. 30, 2016 9:25 am

Bon dia noies!!

Ostres, quants nens que hi haurà al gener del 2017! Felicitats mamis que ja ho sabeu!! A mi encara em falta molt per a poder saber què és, fins 7 de setembre no tinc la segona eco i tinc curiositat... A més, si saps si és nen o nena ja pots anar perfilant alguna coseta més. A la eco de juliol, el gine ens va dir que en un moment li va semblar nen però no es volia mullar, a veure si jo també sumaré un altre petit a la llista! </;-)

Cositina: em vaig mirar l'article que vas enllaçar, està molt bé. Com sóc mare novata no tenia ni idea del "cercle de foc" i les ganes d'empényer... Està bé també saber una mica què pots sentir quan ja estàs parint.

Per cert, a mi també m'agradaria saber si us van dir això de la placenta en la segona eco o llevadora perquè jo tampoc ho sé.

També he llegit que deieu que la eco de les 20 setmanes és molt important, què et poden dir? Si té alguna malformació?

Gràcies a totes i felicitats a les que sabeu que tot va bé, la veritat que quan et diuen bons resultats et quedes molt més tranquil·la! >.-<:
Nurieta81
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: ds. gen. 30, 2016 9:24 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: Nurieta81 » ds. jul. 30, 2016 11:16 am

16+6

Bon dia marones!!!

Ei m'alegro molt d'aquests resultats de baix risc!!! I enhorabona per aquest nen Mon.iam!!! Quants nens portem ja???

Jo ahir vaig tenir eco i molt bé, tot segueix bé!! El nostre és molt molt tranquil•let, es movia molt poquet, devia estar dormint jejejej. Per cert, em va explicar que just el dia abans va tenir una noia que segons el test no invasiu era nena i resulta que a la eco van veure que no, que era un nen!!! La parella es va quedar al•lucinant jejejjeje. Aquest petit percentatge d'error els hi va tocar a ells. El meu tenia les cames creuades i no m'ho van poder confirmar així que de moment, segueix sent nen jejeje.

Ah miabr85 la de les 20 setmanes és molt important perquè crec que ja es veuen si tots els òrgans funcionen bé i si hi ha alguna anomalia en el bebé... És just abans del límit màxim per fer una interrupció de l'embaràs legal.... Però segur que a totes ens sortirà genial!!!

Bon cap de setmana boniques!!
Clariana87
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: ds. juny 25, 2016 7:49 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: Clariana87 » dg. jul. 31, 2016 10:26 am

Hola noies, porto molts dies desconectada i ara intentaré posar-me al dia.

Ara estic de 14+5, les nausees i vomits ja han passat (bé, alguna nausea de tant en tant i sobretot mal d'estomag cap a les tardes...), però puc dir que estic amb molta més energia i em trobo molt millor.

Tot i que ja tinc una panxa considerable, m'he aprimat i peso quasi dos quilos menys del meu pes habitual.. espero ara anar recuperant poc a poc. L'analítica del primer trimestre va sortir tot correcte i el triple screening risc baix (pel que m'han dit un resultat molt molt baix) així que crec que no em faré cap test.

Veig que hi ha molts nens pel gener... jo vinc a equilibrar la balança!! M'han dit que porto dues nenes :cnena: :cnena: ... però bé, la DPP és el 24 de gener... així que probablement arribin pel desembre. Estic amb una felicitat inmensa que encara no m'ho acabo de creure... era la nostra il·lusió!!!

Per les que us costa aguantar entre ecos, podeu mirar a les cliniques privades segur que no surt gaire car i tindreu les ecos de record per sempre. L'altre opció és l'angel sounds, jo el tinc i des de la setmana 10 que escolto els cors, alguna vegada costa de trobar pero si no t'obsessiones i t'ho agafes amb paciencia sempre l'acabes trobant.. jo ho faig un o dos cops per setmana. Jo en el tema de les ecos tinc sort perquè m'en fan cada dues setmanes, a vegades fins i tot cada setmana... i així se que tot segueix correctament.. ara bé, al ser dos i amb l'afegit de compartir placenta poden sorgir tantes complicacions que sempre estic amb la por al cos i em fa un pànic terrible els mesos que estan per venir, perquè ja em van avisar que així com en un embaraç simple a les 12 setmanes baixa el risc, en un com el meu a les 20 setmanes és quan augmenta... bé, el meu pensament és que cada setmana que passa és un passet més cap endavant!!

Que acabeu de passar un bon cap de setmana!!!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: cositina » dl. ago. 01, 2016 9:21 am

15+2
Bon dia i bona setmana. Ja sou totes de vacances? jo encara treballo tota la setmana.
Moltes felicitats per tots els bons resultats i els sexes q van apareixent :cnena: :cnen: i a les q aneu superant els malestars i nausees.

miabr85 ha escrit:a mi també m'agradaria saber si us van dir això de la placenta en la segona eco o llevadora perquè jo tampoc ho sé.


a mi la llevadora mai mho ha dit tampoc, de fet no sé si elles nomes amb palpar-te per fora ho pdoen saber o si aixo només es veu x ecografia. Jo sempre m'he enterat pel text de l'informe q et donen amb les ecografies, alla sempre posa si és placenta anterior o posterior. En cas q fos placenta prèvia suposo q tho diuen directament perque ho sapigues ja q aquesta és més perillosa . El q m'ha dit la llevadora és q moltes dones poden tenir placenta anterior al 1r trimestre i al 2n q sigui psoterior i al 3r un altre cop anterior o viceversa, és a dir, q sembla q es pot anar movent...

miabr85 ha escrit:També he llegit que deieu que la eco de les 20 setmanes és molt important, què et poden dir? Si té alguna malformació?


Jo en el meu primer embaras vaig anar a aquesta eco amb el unic pensament de q em dirien si era nen o nena. I per desgràcia aquell dia vaig descobrir com d'important és aquesta ecografia. De fet, està considerada la més important de tot l'embaràs ja q permet veure coses q fins llavors no t'han vist (si tens antecedents de risc com és el meu cas et fan una "pre-morfologica" cap a la setmana 16 però si no tens cap eco entre la 12 i la 20, hi ha motla diferència entre el q ja poden veure a aquestes alçades. Serveix per detectar possibles malformacions i altres problemes dels òrgans del bebé: per exemple és en aquesta eco quan s'acostuma a detectar problemes de cor si n'hi ha (no tenen per què ser greus però molts bebés tenen algun tipus de cardiopatia); problemes al cap (cervell massa gran o petit, hidrocefàlia.) Problemes de tub neural com l'espina bifida... tots aquests tipus de problemes normalment no els detecten fins a aquesta ecografia, q com han comentat s'apropa ja al limit legal per interromrpe embarassos,. Copio i enganxo info de google:

La ecografía del 2º trimestre, también llamada de las veinte semanas o de alta resolución, es una de las tres ecografías consideradas imprescindibles en el seguimiento de un embarazo. Actualmente se emplea como técnica de diagnóstico prenatal pero también para el estudio del bienestar fetal y, cuando se emplea asociada a la técnica de Doppler color, sirve también para el estudio de la circulación sanguínea entre la madre y su feto.

¿Para qué sirve?
Se estima que entre un 3% y un 6% de los recién nacidos tendrán algún tipo de anomalía. De éstas, aproximadamente un 12% corresponden a alteraciones de los cromosomas de las células, las llamadas cromosomopatías; un 28% corresponden a enfermedades genéticas complejas; y un 60% a anomalías o defectos de las estructuras o de los órganos del feto. Es importante señalar que esta técnica no puede diagnosticar ni las alteraciones de los cromosomas (como el síndrome de Down o mongolismo) ni las enfermedades genéticas. Para la correcta identificación de estas anomalías se precisan otro tipo de técnicas como la amniocentesis o extracción de líquido amniótico de la madre para estudiar el cariotipo del feto. Por lo tanto, esta ecografía sirve para detectar las malformaciones de los órganos del feto.

La ecografía de alta resolución permite el diagnóstico de hasta el 85% de las malformaciones que tengan una cierta manifestación estructural o morfológica. Permite asimismo identificar lesiones incompatibles con la vida, lo que podrá llevar a los padres a tomar la decisión de interrumpir el embarazo por esta causa. Permite, por último, identificar lesiones fetales que pueden recibir tratamiento intrauterino o en el momento del nacimiento.

Relacionadas con las malformaciones
Muchas anomalías aparecen de modo tardío, como la hidrocefalia o agrandamiento del tamaño de la cabeza del feto, infecciones del feto, etc. por lo que no podrán ser diagnosticadas hasta que aparezcan.
Algunos órganos, como los riñones, no se pueden visualizar en el segundo trimestre y, en su ausencia, las cápsulas suprarrenales con frecuencia ocupan la posición dejada por éstos, simulando su presencia.
Algunos órganos comienzan a formarse en el segundo trimestre, terminando su desarrollo al final del embarazo, como el llamado cuerpo calloso, estructura que comunica ambos hemisferios cerebrales, por lo que no será posible diagnosticar su falta de desarrollo.
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
nonsense83
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. nov. 24, 2012 4:58 pm

Re: MARES I PARES AL GENER 2017

EntradaAutor: nonsense83 » dt. ago. 02, 2016 1:33 pm

Em despexeixo noies, ahir vaig anar al gine i no es sentia el batec del feto. Em van enviar a can ruti que hi havia la meva gine de guardia i el vaig haver de parir. Ens faran un estudi cromosomic per veure les possibles causes.
Que tot us vagi molt bé!

Torna a “Per mesos”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::