Ara no vol dormir sol

Els hàbits de dormir de 1 a 3 anys.
Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: Bel1983 » dc. juny 15, 2016 10:28 am

Hola Mares!,

Fins fa un parell de setmanes si ens preguntaven per el dormir del nostre fill la nostra resposta era GENIAL.
La rutina la teniem superestablerta i no teniem cap problema.
Ara bé, no sabem per quin motiu ens ha canviat i el que era un joc anar a dormir s'ha convertit en un malson!!
la nostra manera de fer és:

arribar a casa i preparar les coses pel dia següent (jo) i ell es posa a jugar.
dutxa/pijama
mentres jo preparo sopar ell juga una mica
sopar
conte i dormir

Doncs, ara tot es igual i quan li diem d'anar a contar un conte diu que no i si diu que si vol anar al nostre llit.
Si li posem al nostre llit es pitjor , perque si es desperta i veu que li hem posat al seu llit plora i vol tornar al nostre llit. i si el portem el que vol es jugar o que li posem els dibuixos a la TV o tablet i no es plan ....... Així que anar al nostre llit ho hem descartat.
No vol no anar a la seva habitació, no vol els contes, res de res del que li oferim!

Al final després de lluitar (jugant) un mica aconseguim que vulgui un conte.
Però quan li posem la llum de nit i marxem de l'habitació (com sempre) comença a plorar com si li anés la vida!!
Acabem al seu llit fins que es queda dormit del tot. però abans no era així!!!!

No sabem si es que comença la calor, que encara hi ha llum quan anem a dormir , .......

El que era abans anar a dormir a les 9:15/9:30 ara són les 10/11 de la nit. Molt ,molt tard per un nen de 27 mesos (encara no).

I tot això es comporta que al matí tingui molta son i que a la llar ja ens han dit si pasa alguna cosa a casa perquè el Martí esta adormiscat tot el matí i no vol participar com fins ara a les activitats que proposen les mestres.

Es normal?, ho han fet els vostres fills/es?
Que podem fer per tornar a la "normalitat"?

gràcies!
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: charito » dc. juny 15, 2016 10:40 am

Segurament ha tingut un malson o comença a tenir pors i no vol estar sol. No feu res malament, es un pas mes de fer-se gran que no es gaire divertit.... no tinc cap solucio magica potser podeu preguntarli si te por a veure si us ho explica, explicar contes de la por, jo tinc un que es diu en Marti te un malson i es molt mono... paciencia!
Sindria14
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dg. març 30, 2014 3:08 pm

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: Sindria14 » dc. juny 15, 2016 4:10 pm

Ostres nosaltres estem igual, però amb un petit de 21 mesos.
La sort és que generalment, s'adorm al nostre llit i el podem portar a la seva habitació sense que es desperti.
A veure si algú ens dóna alguna idea.
G- 5/9/2014 :cnen:
L- 26/9/2016 :cnena:
Test + 2/6/2021
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: turuleta » dj. juny 16, 2016 7:06 am

A mi em sembla ben normal el q li passa.de fet no entenc com tants mesos ha acceptat adormirse sol a lhabitacio i dormir tota la nit sol a lhabitacio...
Proveu una nit a q dormi amb vosaltres al llit.a veure si dorm bé. Si hi dorm b i rapid ja teniu la solucio
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: Essuca » dj. juny 16, 2016 8:09 am

És normal que aquestes edats els costi més. Han començat una etapa d'autoafirmació, ho volen fer tot sols, volen reivindicar-se, són més conscients del que poden i no poden fer. Estan lluitant per la seva autonomia. I està molt bé, és el que han de fer (més autonomia implica més autoestima).
Peró això comporta un cert vertigen, una certa angoixa davant els nou reptes, i a la nit cansat de tot el dia de autoreivindicació, necessiten saber que esteu allà. També són més conscients del món que els envolta i tenen més pors. Us ha dit si en té?

Durant una temporada, podrieu acompanyar-lo més estona, asseureus els peus del seu llit, o en una cadira comode o estirar-vos amb ell al seu llit. Que es relaxi i s'adormi tranquilament.
El meu fill, primer em demanava que m'hi estires, despres va deixarcde demanar-m'ho i em quedava asseguda els peus del llit i després i fins ara quan ell creu em diu "ja m'esta vinguen la son, ja pots marxar". El procés no ha estat rapid, dels 2 els 3 anys, pero sense plors, dorm sol a la seva habitació, sense pors i a més ela moments de abana de dormir ens ha servit per conversa molt (he conegut molt el meu fill parlant en aquestes estones de foscor)
Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: Bel1983 » dj. juny 16, 2016 9:23 am

Bones,

turuleta, el Martí va dormir al nostre llit fins als 15 mesos. Quan el vam canviar al seu llitet no va dir res i ho va acceptar desde el minut 0. (també va deixar el pit ).
es per això que ens es extrany, ja que sempre ho havia acceptat.
Possar-ho al nostre llit és impossible perquè s'ho pren com anar a jugar i no s'adorm, seria molt pitjor.....

Essuca, no parla gaire el Martí encara, però amb el que ens intenta dir no ho identifiquem com que tingui por ....

Jo crec més aviat que vol estar amb nosatres, que ens troba a faltar...

No sé , esperem que aquesta etapa passi i de mentres i com sempre nosaltres estarem al seu costat ajudant-lo a crèixer!

Si algú pot aportar alguna cosa més ho agraire.

Moltes gràcies marones!!!! :-()-) :-()-)
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: turuleta » dj. juny 16, 2016 9:27 am

Tinc amics q no el porten a dormir.li llegeixen al sofa i sadormen desgotament.per nosaltres no serveix pq el nostre te piles duracell...pero potser us val...i si es desperta plorant pq esta al seu llit doncs el dueu al vostre
Imatge
Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: Rossinyola » dj. juny 16, 2016 10:30 am

La meva filla sempre havia dormit amb nosaltres fins que abans de fer els 4 anyets va demanar la seva habitació : sí, arriba un punt que el collit s'acaba pq així ho volen ells. Li vam muntar l'habitació, no teniem ni llitet per ella així que tot de nou. I des del primer dia hi ha volgut dormir super contenta. Ara bé, algunes nits coincidint potser amb algun malestar ha volgut tornar amb nosaltres i li hem reapectat, de manera que amb un parell de nits ha tornat al seu llit. No passa res pq torni a l'habitació, a vegades necessiten fer un passet enrrere per fer un gran pas endavant i si se senten respectats i segurs és molt més fàcil. Amb naturalitat tot és superable :)
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

Re: Ara no vol dormir sol

EntradaAutor: Bel1983 » dc. juny 22, 2016 12:04 pm

Gràcies Mares!

Ara ja han passat unes setmanes i comencem a creure que era una manera de cridar l'atenció (encara no sabem per quin motiu). però poc a poc sense canviar res de res ell mateix torna a la seva rutina ! .

Gràcies per tots els vostres comentaris !!!

:-()-) :-()-)

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::