Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: turuleta » dj. abr. 28, 2016 5:16 pm

Que no lhaguem posat no vol dir que no la poguem incloure.no se qui va fer la llista.potser la desconeixia.20 families son moltes.podeu venir divendres a les 18 a ciutadella i us feu sentir!
Imatge
Imatge
Gaireta
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 10:16 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: Gaireta » dj. abr. 28, 2016 6:10 pm

sarins ha escrit:M'agrada l'escola viva i crec fermament en el projecte. Pero francament, em dol que no es tingui en compte l'escola Dovella de la qual hem quedat fora casi 20 families i que ni tan sols es posi dins el sac de les escoles vives. Per qui no la coneix fa 33 anys que funcionen per projectes respectant ritmes d'aprenentatge sense deures etc i amb resultats demostrables. Podriem dir que es de les primeres escoles que van començar a funcionar aixi i d'aqui han sortit els Indians la Llacuna o els Encants. (De fet l'actual director de la Llacuna es va formar com a mestre a la Dovella)...
Sap greu que ni tan sols es tingui en compte i no surti a la llista que vau posar al manifest...


La Dovella em va agradar moltíssim. Visc aprop però no m'entrava per àrea d'influència. La vaig posar a la meva llista de preinscripció però evidentment si ha primera ja us quedat 20 fora, ja m'oblido. És una escola tant petita que no crec que puguin fer cap bolet. Ánims!!!!
titoaqui
Entrades: 3
Membre des de: dj. abr. 28, 2016 6:05 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: titoaqui » dj. abr. 28, 2016 6:29 pm

Hola a tothom,

vagi per davant el meu respecte a les 6 families que han triat La Sagrera com a primera opció.
Però a grans dades, a 100 inscripcions per cada cole que aplica el mètode de l'escola viva, em sembla ridícul no apostar per aquesta metodologia en un cole de nova creació un cop tens aquests resultats a la mà i la possibilitat de canviar-ho a temps. Les escoles noves haurien d'anar cap aquesta direcció. Només has de veure la demanda d'aquestes escoles a barcelona ciutat, on han fet curt de llarg a totes. No només a les públiques, pots intentar entrar als Jesuites que apliquen aquest model a tots els seus centres si et fan un lloc a l'aula, perquè també estan plenes, o d'altres privades no religioses a fora de BCN com l'escola liberi a Premià de Mar.
Em sembla molt bé intentar no perjudicar a les 6 families que han triat a La Sagrera en primera opció, però em sembla molt més important i més just socialment que l'oferta d'escoles públiques es dirigeixi cap el que la societat demana. Us agradi o no a les primeres peixeteres d'aquesta discussió que no us agrada l'escola viva, la SOCIETAT, amb els resultats de les incripcions a centres que apliquen aquesta metodologia a la ma, va clarament en una direcció.

Apa!
pere.tarres
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dt. abr. 19, 2016 3:20 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: pere.tarres » dj. abr. 28, 2016 6:33 pm

Olé titoaqui. No ho podria haver dit millor.
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: turuleta » dj. abr. 28, 2016 6:37 pm

Si company@s...està molt ben plantejat...només q sense el peixeteres haguées quedat millor i tot ;P
Imatge
Imatge
Miriam35
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dl. feb. 23, 2015 12:46 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: Miriam35 » dj. abr. 28, 2016 6:56 pm

Me parece muy bien que las nuevas escuelas que se estén creando, vayan en la línea de la educación viva. Los datos, cada año no sólo este, hacen ver claramente que cada vez hay más familias que eligen esta metodología. Lo que no me parece bien es que se acepte un proyecto para una escuela determinada, en este caso La Sagrera, por parte de la administración, se presente un 02 de marzo a las familias (entiendo que si el Consorci ha aceptado el proyecto es porque creen en él, a lo mejor es que espero demasiado...) y que una vez las familias hayamos decidido los colegios a los que queremos acceder (que por cierto, para muchos es un proceso bastante angustioso) decidan paralizar el proyecto. Es que no han tenido datos suficientes en años anteriores para decidir desde un principio que tipo de metodología implantar en una escuela de nueva creación? Yo creo que han tenido tiempo suficiente como para hacer las cosas bien y no ofrecer una cosa y cuando ya las familias han decidido, echarse para atrás.

Yo, personalmente, me siento engañada. En estos momentos mi hija tiene un colegio al que ir el próximo año pero no se que proyecto educativo va a tener la escuela ni, de momento, se con quien va a estar durante las horas que pase en la escuela. Me parece muy injusto.

Con esto no quiero ofender a nadie, entiendo que para todos está siendo un proceso muy desagradable. Pero no creo que la solución sea la adecuada.

Además de las 5 familias que lo hemos solicitado en 1a opción, hay más familias que lo han puesto entre sus opciones.

Por favor, espero que nadie se ofenda ya que en ningún momento es mi intención.

Está confirmado que todo está paralizado y que no hay nada confirmado oficialmente pero bueno... El que la web de la escuela haya desaparecido y que en inspeccion despues de 3 horas llamando no haya podido hablar con alguien que lleve este tema me da mucho que pensar...

I lo de "peixeteres" creo que te lo podrías haber ahorrado... No se, lo encuentro fuera de lugar y más cuando en todo momento se está hablando con respeto... Pero bueno.
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: victòria » dj. abr. 28, 2016 7:56 pm

A ver, que las escuelas tipo Encants i Congrés (por nombrar solo las dos más famosas, porque en Barcelona, y en toda catalunya, hay muchísimas más) eran escuelas que durante sus primeros años no llenaban nunca. Los padres desconfiaban de esta metodología, muchos se cambiaban de cole en P4 o P5 por falta de confianza en el proyecto... y todas estas escuelas han tenido que hacer muchos esfuerzos para ir convenciendo a las familias. Me gustaría que mirárais sus preinscripciones hace tan solo 5 años. Por no hablar del primer año que abrieron... ¿Os creéis que tendrían más de 10?

Por favor, el número de preinscripciones de una escuela no es indicativo de las bondades pedagógicas de esa escuela (o solo en parte, y no siempre). Me molesta mucho la gente que pone la voluntad de los padres por encima de todo. Si se hubiera hecho caso a la voluntad de los padres de hace solo cinco años, a lo mejor ni Encants ni Congrés existirían ahora. Así que matar un proyecto como La Sagrera antes siquiera de que eche a caminar me parece absurdo. Y hacerlo basándose solo en la voluntad de las familias me parece, además de absurdo, contraproducente y estúpido.

Mis hijos van a una escuela viva de nueva creación (con ambientes, juguetitos de madera y toda la pesca). Que conste que estoy contentísima con el proyecto y me lo creo 100%, pero cada día veo a familias deslumbradas solo porque es la nueva moda. Démosle una oportunidad a la Sagrera. ¿Qué problema hay con que solo haya tenido 5 preinscripciones? A cualquier metología nueva le cuesta hacerse camino. Y a lo mejor dentro de cinco años La Sagrera también se convierte en la última moda y las familias apuestan en masa por sus Daily Five.

En catalunya tenemos la enorme suerte de tener escuelas públicas que exploran diferentes metodologías de aprendizaje. Por favor, no seamos burros. No lo desaprovechemos.

Pd: ¿Poner a los jesuitas en el mismo saco que las escuelas activas?... Lo siento, pero no.
victòria l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 28, 2016 9:09 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
DiegoDigueu
Entrades: 1
Membre des de: dj. abr. 28, 2016 7:50 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: DiegoDigueu » dj. abr. 28, 2016 8:10 pm

Completament d'acord Míriam, aquí tots tenim respecte per tots, per cert i és la meva opinió, el respecte és un dels principis bàsics penso a una escola de qualsevol mètode, projecte, viva o com sigui. Sóc peixetera de professió i estic completament orgullosa de la meva feina, no sé quin és el seu ofici però és totalment vergonyós, cínic que algú que defensa una escola viva tingui aquesta educació. Hem fa dubtar molt sent vostè així, quina mena d'educació pot donar-li als seus fills, o futurs, ni portant-los a 100 escoles vives a l'hora....
Ana Taro
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dt. abr. 19, 2016 8:41 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: Ana Taro » dj. abr. 28, 2016 10:05 pm

Aviam, no ens precitem! Això només son rumors. Jo no crec que la Sagrera es faci enrere perquè el projecte ja estava sobre la taula i es va oferir als pares. I els pares que la van posar en primera opció tenen tot el dret d'exigir que es tiri endavant. Ja dic que jo també la vaig triar de segona opció i, tot i no motivar-me tant com el Congrés (del que tampoc dic que m'agradi tot al 100%...), crec que el projecte que presenten és molt interessant. L'equip em va semblar molt implicat i molt preparat. I és probable que en uns anys sigui una escola molt demandada.
Jo vull lluitar per aconseguir una major oferta d'escola viva a Barcelona, però si això finalment no és possible, m'agradaria pressionar al Departament per a que entrin tots els nens que tenen de segona opció La Sagrera, ampliant a 3 línies si fos necessari.

Estem tots en una situació angoixant i crec que a qui hem de plantar cara és al Departament i no crear conflictes entre nosaltres que, al final, l'únic que volem és el que considerem millor pels nostres fills.

Per cert, a mi també m'encanta l'escola Dovella. La conec des de fa molts anys i és un referent. Llàstima que a nosaltres no ens entrava per zona...
Miriam35
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dl. feb. 23, 2015 12:46 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: Miriam35 » dj. abr. 28, 2016 10:36 pm

Ana, el teu missatge inicial deia:


Jo sóc mare d'un dels nens que no ha obtingut plaça al Congrés-Indians i vull posar sobre la taula la idea de seguir pressionant al Departament en aquesta línia, donat que disposem d'una futura escola amb molt poca demanda (La Sagrera) i que podria adaptar-se al tipus d'escola que estem demanant a crits tots els que ens hem quedat fóra.
M'han aconsellat que ens enterem de qui és l'inspector de la zona per tal de presentar-li les nostres queixes i la nostra proposta directament.


Jo, personalment, l' únic que he entés es "bah, demanem que canviin el projecte que només 5 families s'han interessat per ells". Perdona si ho he entés malament.

Lo de ampliar per a més nens, han "sobrat 45 places". No sé sin prou per totes les famílies que l'han demanat de 2a, 3a o qualsevol altre opció.

De totes maneres, hem sembla que no acabarà com a començat...
Gaireta
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 10:16 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: Gaireta » dv. abr. 29, 2016 6:54 am

sarins ha escrit:M'agrada l'escola viva i crec fermament en el projecte. Pero francament, em dol que no es tingui en compte l'escola Dovella de la qual hem quedat fora casi 20 families i que ni tan sols es posi dins el sac de les escoles vives. Per qui no la coneix fa 33 anys que funcionen per projectes respectant ritmes d'aprenentatge sense deures etc i amb resultats demostrables. Podriem dir que es de les primeres escoles que van començar a funcionar aixi i d'aqui han sortit els Indians la Llacuna o els Encants. (De fet l'actual director de la Llacuna es va formar com a mestre a la Dovella)...
Sap greu que ni tan sols es tingui en compte i no surti a la llista que vau posar al manifest...


Per curiositat sarins, quin número de gent amb més de 30 punts hi havia llista Dovella?
superneni
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dc. març 05, 2014 9:17 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: superneni » dv. abr. 29, 2016 10:19 am

Hola, ante todo quisiera decir que tendríamos que estar todas las familias de Barcelona que tienen niños unidas tanto si es pública como concertada, simplemente porque hay falta de plazas y muy mala distribución de las áreas de influencia. Para qué quiero yo que me entren 10 escuelas de Poblenou, aunque sean estupendas, si me pillan muy lejos de mi casa? Me quejé el año pasado al Síndic de Greuges. Contestación: se toma la illa de casas y se garantizan x coles públicos y x concertados, te dan a entender que cumplen. Luego te encuentras con el problema de los puntos, los sorteos... Faltan escuelas tanto públicas como concertadas "asequibles". Y profesores, y recursos. Esta tarde en la Ciutadella, por favor no os olvidéis en vuestras reclamaciones de todos los que quieren plaza y educación de calidad, no con profesores agotados acudiendo a varias clases o con un niño que tiene como referente a cuatro profesores por curso, todos ellos que se van sustituyendo. En una escuela de la zona que visité, por projectes, no nos podían aclarar cuando se les daría inglés ni cuantas horas a los de p3, porque les habían recortado. La primera reclamación es que hayan suficientes escuelas construidas, suficientes profesores, y nada de barracones que ya está bien, esto ya dura años. Lo de la bajada de natalidad...para reirse. No teníamos que ser como Finlandia? Cuantos niños por clase en Finlandia? Que no sean las sucesivas administraciones tan hipócritas. No tienen dinero. Eso es lo primero, de las reuniones de las plataformas que tomen nota los diferentes partidos que están gobernando tanto en el Ayuntamiento como en la Generalitat.
Quienes piden nuevo método, y tienen todo el derecho, no cuentan con profesores formados para dar ese nuevo método, tendrán barracones...pero en fin son luchadores y por algo se empieza. En mi caso la concertada ha sido porque era la más cercana, las públicas más próximas era sorteo y me podían haber mandado a una niña con problemas de salud muy lejos, lo cual es injusto, muy injusto,( mejor no hablemos de la pública más cercana cómo está) y me tocará pagar, y trabajar como una mula para pagarlo, sin ningún tipo de ayuda. Esa es la principal reclamación. Lo del método educativo está muy bien, pero no os olvidéis de lo principal.
PD. Ya que en el hilo ha hablado Victoria de una experiencia con projecte, por favor me podrías explicar un poco el tema de Jesuitas con lo del sistema nuevo, quieres decir que no les funciona o que es diferente, es simplemente por tener más información sobre los coles que lo aplican, sean públicos o concertados.
Un abrazo muy grande a todos y todas
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: turuleta » dv. abr. 29, 2016 10:33 am

Superneni.puedes venir tu a ciutadella y defiendes todos los puntos q comentas...
Imatge
Imatge
superneni
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dc. març 05, 2014 9:17 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: superneni » dv. abr. 29, 2016 11:40 am

Hola, intentará pasar mi marido para aportar el dato de lo que ocurre en los vecinos del Parc Ciutadella, que nos asignan coles del Poblenou y lo tenemos todo lejos, ya que somos punta de distrito. Lo de defender lo que he comentado, creo que es una reclamación que se puede sumar, incluye todas las familias de Barcelona, no es preciso defenderlo, para cualquier proyecto o cosa que se pida, aunque prometan cambiarlo o mejorarlo luego vendrán las rebajas: que si no tienen recursos, no hay dinero....eso dicen, pero mi opinion es que sí lo tienen, para lo que quieren. Por eso esta plataforma, ya que se hace, pues debería durar más de lo que dure un proceso de preinscripción o un año escolar, eso es un trabajo que ocupará tiempo y esfuerzo y el mérito de la gente que voluntariamente se va a ocupar de ir a hablar al Consorcio , etc.
titoaqui
Entrades: 3
Membre des de: dj. abr. 28, 2016 6:05 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: titoaqui » dv. abr. 29, 2016 12:45 pm

Hola a tothom,

per parts:
formigueta Victoria:
"Por favor, el número de preinscripciones de una escuela no es indicativo de las bondades pedagógicas de esa escuela (o solo en parte, y no siempre)."
Nadie dijo que el número de preinscripciones sea indicativo de la bondad pedagógica, sinó indicativo de lo que la Sociedad reclama. No inventemos cosas que no dice nadie.
"Me molesta mucho la gente que pone la voluntad de los padres por encima de todo. Si se hubiera hecho caso a la voluntad de los padres de hace solo cinco años, a lo mejor ni Encants ni Congrés existirían ahora. Así que matar un proyecto como La Sagrera antes siquiera de que eche a caminar me parece absurdo. Y hacerlo basándose solo en la voluntad de las familias me parece, además de absurdo, contraproducente y estúpido."[/i]
Me encanta que te moleste la voluntad de los padres por encima de todo, siempre que definas ese "todo", porque me da que lo vendes como si fuéramos capaces de pasar por encima de cualquier cosa.
Y tomar decisiones basándose en la voluntad de las familias te parece absurdo, contraproducente y estúpido. Y luego dices que tus hijos van a una escuela viva de nueva creación y que crees 100% en el proyecto. olé tú. OLE tu. Me da que si realmente tus hijos van a una escuela viva, no hayas entendido nada del proyecto. En fin, padres y madres con voluntad, esta formigueta me ha convencido.Terroristas de ideas, benvinguts.

"Mis hijos van a una escuela viva de nueva creación (con ambientes, juguetitos de madera y toda la pesca). Que conste que estoy contentísima con el proyecto y me lo creo 100%, pero cada día veo a familias deslumbradas solo porque es la nueva moda. Démosle una oportunidad a la Sagrera. ¿Qué problema hay con que solo haya tenido 5 preinscripciones? A cualquier metología nueva le cuesta hacerse camino. Y a lo mejor dentro de cinco años La Sagrera también se convierte en la última moda y las familias apuestan en masa por sus Daily Five. "
La nueva moda es llevar barba como Moisés y una camisa de leñador. L'escola viva no es una moda, ni siquiera es nueva. Entiendo que gente como tú crea que como ha llegado aquí hace relativamente poco es un método nuevo, pero los que nos dedicamos a la educación lo conocemos bien desde hace mucho tiempo, y no queremos que nuestros hijos se eduquen a la moda, sino que se eduquen con un sistema que en otros países hace muchos años que funciona y con excelentes resultados. Lo mismo pasa con el Daily Five, no es una metodología nueva, puedes encontrar un montón de escuelas con esta metodología en Texas y los resultados no son nada extraordinarios. Los de montessori ,waldorf y compañía sí lo son. En cualquier caso, a partir de ahora a mi hijo lo vestiré a lo hipster para que se eduque a la moda.

"Pd: ¿Poner a los jesuitas en el mismo saco que las escuelas activas?... Lo siento, pero no.
Van en la misma dirección. Hasta Dios se está dando cuenta!! :) Lo que no vamos a poner en el mismo saco de escuelas activas es a gente como tú!


DiegoDigueu:
"Completament d'acord Míriam, aquí tots tenim respecte per tots, per cert i és la meva opinió, el respecte és un dels principis bàsics penso a una escola de qualsevol mètode, projecte, viva o com sigui. Sóc peixetera de professió i estic completament orgullosa de la meva feina, no sé quin és el seu ofici però és totalment vergonyós, cínic que algú que defensa una escola viva tingui aquesta educació. Hem fa dubtar molt sent vostè així, quina mena d'educació pot donar-li als seus fills, o futurs, ni portant-los a 100 escoles vives a l'hora...."
Crec que dir Peixatera no és faltar al respecte. Si ets peixatera de debò, treient de context una frase feta que tothom ha entès i contextualitzat, la única que està menyspreant la teva feina ets tú mateixa. Et penses que els banquers, els bombers, els auditors, els informàtics o milers d'oficis no tenen frases fetes? Clar que en tenen, però bé, ara no les podem utilitzar perquè aleshores resulta que no tenim educació. Jo vaig rebre una educació suficient per entendre què és contextualitzar un mot, així que no es preocupi vostè també de quina educació li donaré als meus fills que serà precisament aquesta: la de saber diferenciar entre una peixatera i vostè.


En fi, l'unic que vinc dient és que si l'Estat ens ha promès que ens donarà de sopar peix a tothom, i hi ha 300 persones que volen bacallà i 5 que volen tonyina...oiga, no hase falta desir nada más eh?


I d'altra banda, ens veiem aquesta tarda a la trobada. NO PER REIVINDICAR UNA ESCOLA VIVA COM A MODEL A SEGUIR (que també) SINÓ PER REIVINDICAR PLACES PÚBLIQUES PER A TOTS ELS NENS QUE, ENCARA QUE HAGIN TRIAT ESCOLA VIVA, MORTA O EL QUE SIGUI, NO TINDRAN PLAÇA EN UNA ESCOLA PÚBLICA.

visca l'ensenyament públic, el privat i els bacallà d'Islàndia :)
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: cositina » dv. abr. 29, 2016 12:47 pm

Superneni q cole habeis pedido? Yo vivo en ciutadella-vila olimpica y es cierto q muchos coles q me tocan por zona estan lejisimos de casa pero tambien me tocan coles de la Barceloneta y no me gustaria acabar ahi de oficio (pq esos no llenan, y los de Poblenou en cambio estan demandadisimos)
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
popa_pap
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 12:13 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: popa_pap » dv. abr. 29, 2016 1:04 pm

titoaqui ha escrit:Hola a tothom,

per parts:
formigueta Victoria:
"Por favor, el número de preinscripciones de una escuela no es indicativo de las bondades pedagógicas de esa escuela (o solo en parte, y no siempre)."
Nadie dijo que el número de preinscripciones sea indicativo de la bondad pedagógica, sinó indicativo de lo que la Sociedad reclama. No inventemos cosas que no dice nadie.
"Me molesta mucho la gente que pone la voluntad de los padres por encima de todo. Si se hubiera hecho caso a la voluntad de los padres de hace solo cinco años, a lo mejor ni Encants ni Congrés existirían ahora. Así que matar un proyecto como La Sagrera antes siquiera de que eche a caminar me parece absurdo. Y hacerlo basándose solo en la voluntad de las familias me parece, además de absurdo, contraproducente y estúpido."[/i]
Me encanta que te moleste la voluntad de los padres por encima de todo, siempre que definas ese "todo", porque me da que lo vendes como si fuéramos capaces de pasar por encima de cualquier cosa.
Y tomar decisiones basándose en la voluntad de las familias te parece absurdo, contraproducente y estúpido. Y luego dices que tus hijos van a una escuela viva de nueva creación y que crees 100% en el proyecto. olé tú. OLE tu. Me da que si realmente tus hijos van a una escuela viva, no hayas entendido nada del proyecto. En fin, padres y madres con voluntad, esta formigueta me ha convencido.Terroristas de ideas, benvinguts.

"Mis hijos van a una escuela viva de nueva creación (con ambientes, juguetitos de madera y toda la pesca). Que conste que estoy contentísima con el proyecto y me lo creo 100%, pero cada día veo a familias deslumbradas solo porque es la nueva moda. Démosle una oportunidad a la Sagrera. ¿Qué problema hay con que solo haya tenido 5 preinscripciones? A cualquier metología nueva le cuesta hacerse camino. Y a lo mejor dentro de cinco años La Sagrera también se convierte en la última moda y las familias apuestan en masa por sus Daily Five. "
La nueva moda es llevar barba como Moisés y una camisa de leñador. L'escola viva no es una moda, ni siquiera es nueva. Entiendo que gente como tú crea que como ha llegado aquí hace relativamente poco es un método nuevo, pero los que nos dedicamos a la educación lo conocemos bien desde hace mucho tiempo, y no queremos que nuestros hijos se eduquen a la moda, sino que se eduquen con un sistema que en otros países hace muchos años que funciona y con excelentes resultados. Lo mismo pasa con el Daily Five, no es una metodología nueva, puedes encontrar un montón de escuelas con esta metodología en Texas y los resultados no son nada extraordinarios. Los de montessori ,waldorf y compañía sí lo son. En cualquier caso, a partir de ahora a mi hijo lo vestiré a lo hipster para que se eduque a la moda.

"Pd: ¿Poner a los jesuitas en el mismo saco que las escuelas activas?... Lo siento, pero no.
Van en la misma dirección. Hasta Dios se está dando cuenta!! :) Lo que no vamos a poner en el mismo saco de escuelas activas es a gente como tú!


DiegoDigueu:
"Completament d'acord Míriam, aquí tots tenim respecte per tots, per cert i és la meva opinió, el respecte és un dels principis bàsics penso a una escola de qualsevol mètode, projecte, viva o com sigui. Sóc peixetera de professió i estic completament orgullosa de la meva feina, no sé quin és el seu ofici però és totalment vergonyós, cínic que algú que defensa una escola viva tingui aquesta educació. Hem fa dubtar molt sent vostè així, quina mena d'educació pot donar-li als seus fills, o futurs, ni portant-los a 100 escoles vives a l'hora...."
Crec que dir Peixatera no és faltar al respecte. Si ets peixatera de debò, treient de context una frase feta que tothom ha entès i contextualitzat, la única que està menyspreant la teva feina ets tú mateixa. Et penses que els banquers, els bombers, els auditors, els informàtics o milers d'oficis no tenen frases fetes? Clar que en tenen, però bé, ara no les podem utilitzar perquè aleshores resulta que no tenim educació. Jo vaig rebre una educació suficient per entendre què és contextualitzar un mot, així que no es preocupi vostè també de quina educació li donaré als meus fills que serà precisament aquesta: la de saber diferenciar entre una peixatera i vostè.


En fi, l'unic que vinc dient és que si l'Estat ens ha promès que ens donarà de sopar peix a tothom, i hi ha 300 persones que volen bacallà i 5 que volen tonyina...oiga, no hase falta desir nada más eh?


I d'altra banda, ens veiem aquesta tarda a la trobada. NO PER REIVINDICAR UNA ESCOLA VIVA COM A MODEL A SEGUIR (que també) SINÓ PER REIVINDICAR PLACES PÚBLIQUES PER A TOTS ELS NENS QUE, ENCARA QUE HAGIN TRIAT ESCOLA VIVA, MORTA O EL QUE SIGUI, NO TINDRAN PLAÇA EN UNA ESCOLA PÚBLICA.

visca l'ensenyament públic, el privat i els bacallà d'Islàndia :)



Hola,

No vull entrar en discussions. Jo tinc la meva opinió sobre aquest tema perquè l'he viscut (vaig canviar el meu fill d'una escola viva perquè no s'adaptava) i respecto totes les opinions.
El que em sembla fora de lloc és la forma d'expressar-se i parlar d'alguns usuaris, en aquest cas titoaqui. Em sembla totalment fora de lloc les coses que dius i la forma d'atacar a qui no pensa igual que tu. Si us plau, hauriem de ser una mica respectuosos amb tothom. El fet de dir Peixateres a altres usuaris em sembla del tot fora de lloc. Qui comparteix les seves opinions aquí ho fa per ajudar, per desfogar-se perquè està patint, etc... no per rebre insults.
Jo tinc clar que aquest tipus d'usuari no són els que necessita el forum. Fa molt de temps que el llegeixo i mai havia vist un post d'aquest tipus. Quina llàstima...
Molta sort a tots i totes.
mond
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dv. maig 08, 2015 12:55 pm

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: mond » dv. abr. 29, 2016 1:45 pm

victòria ha escrit:A ver, que las escuelas tipo Encants i Congrés (por nombrar solo las dos más famosas, porque en Barcelona, y en toda catalunya, hay muchísimas más) eran escuelas que durante sus primeros años no llenaban nunca. Los padres desconfiaban de esta metodología, muchos se cambiaban de cole en P4 o P5 por falta de confianza en el proyecto... y todas estas escuelas han tenido que hacer muchos esfuerzos para ir convenciendo a las familias. Me gustaría que mirárais sus preinscripciones hace tan solo 5 años. Por no hablar del primer año que abrieron... ¿Os creéis que tendrían más de 10?

Por favor, el número de preinscripciones de una escuela no es indicativo de las bondades pedagógicas de esa escuela (o solo en parte, y no siempre). Me molesta mucho la gente que pone la voluntad de los padres por encima de todo. Si se hubiera hecho caso a la voluntad de los padres de hace solo cinco años, a lo mejor ni Encants ni Congrés existirían ahora. Así que matar un proyecto como La Sagrera antes siquiera de que eche a caminar me parece absurdo. Y hacerlo basándose solo en la voluntad de las familias me parece, además de absurdo, contraproducente y estúpido.

Mis hijos van a una escuela viva de nueva creación (con ambientes, juguetitos de madera y toda la pesca). Que conste que estoy contentísima con el proyecto y me lo creo 100%, pero cada día veo a familias deslumbradas solo porque es la nueva moda. Démosle una oportunidad a la Sagrera. ¿Qué problema hay con que solo haya tenido 5 preinscripciones? A cualquier metología nueva le cuesta hacerse camino. Y a lo mejor dentro de cinco años La Sagrera también se convierte en la última moda y las familias apuestan en masa por sus Daily Five.

En catalunya tenemos la enorme suerte de tener escuelas públicas que exploran diferentes metodologías de aprendizaje. Por favor, no seamos burros. No lo desaprovechemos.

Pd: ¿Poner a los jesuitas en el mismo saco que las escuelas activas?... Lo siento, pero no.



Totalment d'acord amb tu Victòria, no tinc res en contra de les escoles vives, però sóc del Poblenou i aquí està claríssim quina és la nova"moda". Ara resulta que tothom vol anar a aquestes escoles. Com ve dius, el número de preinscripcions d'una escola no vol dir que sigui el millor del millor, però el plantejament sembla que és aquest. Cadascú és lliure d'escollir l'educació del seu fill, i aquest és el gran problema al barri, el poder escollir, no només el de les escoles vives, aquí la lluita la tenim tots per entrar a la nostra primera opció, encara que els que potser optem per l'educació a la que anomenen "més convencional" sembla que no tenim cabuda en les queixes.
||*||
superneni
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dc. març 05, 2014 9:17 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: superneni » dv. abr. 29, 2016 1:49 pm

Hola cositina, pues las que puse en el otro hilo donde coincidíamos, hice seis visitas a puertas abiertas pedí todas las que están alrededor del Arc de Triomf. En Fort Pienc que es una de las que tenía más ilusión, todos los de 30 puntos a sorteo, de 46 plazas más las de NEE, que son dos líneas 16 para hermanos, tres para 40 puntos y luego vi 51 solicitudes para 30 puntos, seis de ellas con 15 de desempate. Es decir sobrando 21 solicitudes. Finalmente vamos a una concertada pequeña. Esta escuela tuvo tres líneas, han reducido a dos. Evidentemente el profesorado y las propias instalaciones debían estar desbordados y lo entiendo. Pero claro, en el barrio, en los terrenos de lo que antes estaban los Mossos d' Esquadra, Paseo de Pujades, van a construir un superhotel. A los vecinos del Parc no se les hizo caso: ni residencia, ni colegio ni biblio ni nada para el barrio, rodeado de parques y transformado prácticamente en viva el turismo, todo bares y casi ninguna tienda, oficinas bancarias que ya no están, eso sí mucha hostelería. El dinero para que lo gasta el ayuntamiento? para lo que le va bien.
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Possibilitat de noves escoles vives arrel de la demanda?

EntradaAutor: Mida » dv. abr. 29, 2016 2:06 pm

Si us plau, demanaria el mateix que popa_pap, respecte i educació a l'hora d'escriure.

Cadascú té la seva opinió i el fòrum està per a compartir-la i ajudar-nos des del respecte.

No ens distanciem i unim-nos per a aconseguir més escoles públiques de qualitat (que fan falta places) ;-) .

Mamis i papis, ànims, són moments de mobilització, nervis i preocupació, però estic segura que tots ens podem expressar bé sense atacar ni ofendre al que pensa diferent.

Que vagi molt bé aquesta tarda!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::