Escoles a Gràcia (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dl. abr. 11, 2016 9:57 pm

Ostres no hose la veritat.nosaltres nomes vem posar kostka com a opcio i no mhe mirat massa mes...
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dc. abr. 13, 2016 1:19 pm

Resultats preinscripcions a Gràcia:

- Montseny 27 per 25 places
- Josep M. de Sagarra 35 per 25 places
- L'Univers 120 per 50 places

Anem sumant dades?
juar
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dc. feb. 04, 2015 12:41 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: juar » dc. abr. 13, 2016 2:02 pm

Aqui les dades que tinc jo:
- escola Reina Violant: 24 sol.licituds per 25 places
- escola Patronat Domènech: 43 sol.licituds per 25 places
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dc. abr. 13, 2016 9:57 pm

Agrairia si algú té la informació del Rius i Taulet ;-)
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dj. abr. 14, 2016 10:13 am

Mida ha escrit:Agrairia si algú té la informació del Rius i Taulet ;-)



Mida, pots trucar tu mateixa i t'ho diran. A totes les escoles et donen la info.
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dj. abr. 14, 2016 1:28 pm

Es que ho he fet i no m'ho han dit :-( . No sé pq no donen aquesta informació, quina tontería...amb el que ens pot ajudar als pares...
Avatar de l’usuari
Llompi
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 314
Membre des de: dv. des. 21, 2012 7:13 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Llompi » dv. abr. 15, 2016 11:55 am

Hola a totes,

acabo d'entrar per saber si tenia informació sobre la oferta/demanda de places per l'Escola Univers i he vist l'entrada de la Victòria.
120 sol·licituds per 50 places, què vol dir?

Vull dir, en aquestes 50 places es compten les places que ocupen els alumnes que tenen germans? Es pot saber quantes places quantes places queden lliures (sense comptar les places de germans i de necessitats/condicions especials)????

Algú té dades de les places de Pau Casals i del Claret?

Moltes gràcies!
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dv. abr. 15, 2016 1:15 pm

Hola, Llompi.

Jo només sé que hi ha hagut 120 sol.licituds (en total) per a 50 places disponibles (en total). Avui que es publiquen les llistes es podrà saber els punts que tenen cadascuna d'aquestes 120 sol.licituds (punts per germà, per NEE, per renda, per trastorns digestius...). Però m'imagino que moltíssima gent amb 30 punts es quedarà fora.

Les segones opcions de Gràcia Sud aquest any aniran a parar, majoritàriament, al Turó del Cargol (que obren bolet), al Rius i Taulet, a la Jovellanos i al Poeta Foix. O a les concertades, és clar, que em sembla que cap no ha omplert, per variar... Quina merda de sistema educatiu que tenim!
Avatar de l’usuari
Llompi
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 314
Membre des de: dv. des. 21, 2012 7:13 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Llompi » dv. abr. 15, 2016 2:59 pm

Sí, és una llàstima que l'educació dels nostres fills depengui de l'atzar. Molta sort a tothom!
Danae79
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: ds. jul. 20, 2013 2:17 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Danae79 » dv. abr. 15, 2016 6:49 pm

He pogut veure les llistes i a Univers hi ha 130 sol·licituds per a, en principi, 50 places (falta veure com queden les ràtios i les places de NNEE). 27 d'elles tenen més de 30 punts.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: martina13 » dv. abr. 15, 2016 7:45 pm

Al kostka han quedat 11 places de 100 solicituds de 1a opcio.aixo vol.dir que molta gent que va posar publica de 1a i alguna concertada de 2a es pot trobar am problemes.al Claret ha passat algo similar tambe.
mxmariano
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dc. abr. 15, 2015 10:13 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: mxmariano » dl. abr. 18, 2016 3:14 pm

hola

el año pasado fue un caos y este tambien, ademas de otros años

siguen "resolviendo" el tema con bolets y sobre-ratio, totalmente dennciable

el año pasado se monto una plataforma para denunciar, si estan en esta situacion, pedir compromisos firmes del Consorcio

a las famlias que quedamos en bolets nos prometieron mil cosas, nada, a los colegios muy pocos recursos por los grupos extraordinarios y la matricula viva...

si quereis comunicarse con la plataforma escribir a escolapublicagracia@gmail.com
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dt. abr. 19, 2016 8:58 am

Com us ha anat el sorteig?

Nosaltres no hem entrat (i a segona opció no és segur que entrem pq tenim un número molt alt) i veient el panorama: de dues escoles q tenim a prop hi ha nens que no han entrat, més els 80 nens que no han entrat a Univers, els 10 nens que no han entrat al Josep Maria de sagarra, els de Patronat Domenech etc, etc...on aniran a parar??

He llegit que fan bolet al turó del cargol però igualment no pot absorbir tots els nens....hi ha alguna opció de bolet en una altra escola de Gràcia?

Edito: havia posat reina violant i és Patronat Domènec.
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dt. abr. 19, 2016 9:58 am

Gràcia Nord:

- Montseny: 27 sol.licituds (25 places) -2
- Josep M. de Sagarra: 35 sol.licituds (25 places) -10
- Pare Poveda: ??? (50 places)
- La Farigola: ??? (25 places)
- Baldiri Reixac: ??? (25 places)
- Turó del Cargol: ??? (25/50 places)
- Rius i Taulet: ??? (50 places)

- Cor de Maria: ???
- Gravi: ???
- Mare de Déu del Coll: ???
- Reina Elisenda: ???
- Sadako: ???

Gràcia Sud:

- Reina Violant: 24 sol.licituds (25 places) +1
- L'Univers: 120 sol.licituds (50 places) -70
- Patronat Domènech: 43 sol.licituds (25 places) -18
- Josep M. Jujol: ??? (50 places)
- La Sedeta: ??? (25 places)
- Sagrada Família: ??? (50 places)
- Pau Casals: ??? (50 places)
- Jovellanos: ??? (50 places)
- Poeta Foix: ??? (50 places)

- Claret: ???
- Jesuïtes Kostka: 89 sol.licituds (100 places) -11
- La Salle: ???
- Patufet: ???
- Sant Josep: ???
- Sant Josep-Teresianes: ???
- Vedruna: ???


Subratllades les escoles que previsiblement tenen places lliures després de primera opció. Aquest any des de les administracions deien que no caldria bolet, i que si calia, Turó del Cargol. Suposo que a les concertades ha quedat plaça a tot arreu. A algunes públiques també.
Danae79
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: ds. jul. 20, 2013 2:17 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Danae79 » dt. abr. 19, 2016 10:13 am

L'any passat em van explicar com estava el tema de l'escola pública a Gràcia i no m'ho podia creure. Encara quedava un any per escolaritzar el meu fill, però vaig començar a seguir aquest fil i d'altres, i també les diferents webs que es van muntar per articular les mobilitzacions. No entenia com podia ser que hi hagués aquest problema tant enorme i no s'hi hagués fet res. La situació és intolerable: és intolerable que en els darrers anys totes les retallades s'hagin concentrat en les escoles públiques i no en les concertades, s'han eliminat línies aprofitant la baixa natalitat enlloc de reduir ràtios, s'han posat bolets per resoldre els col·lapses, s'ha permès que en un mateix barri, a pocs centenars de metres, hi hagi escoles ultrademandades i guetos consolidats. I això ho han pogut fer perquè les mobilitzacions no tenen continuïtat, i així --sisplau, que ningú s'ho prengui malament-- els hi posem molt fàcil. Ens indignem quan descobrim la situació a les jornades de portes obertes, presentem sol·licitud confiant en la sort; si la sort ens somriu, fi del procés; si no, ens queixem durant un parell de mesos i maleïm als que tenen més de trenta punts com si aquest fos el problema, reclamem solucions in extremis (augment de ràtios i bolets) i després deixem de molestar, en gran part, és clar, perquè s'obren nous fronts que ens xuclen la poca energia que ens queda en el dia a dia. Crec que aquest patró hauria de començar a canviar. Està clar que a Gràcia la disminució de la natalitat no soluciona res. Calen solucions ben pensades i a llarg termini. Durant aquest any he vist unes quantes propostes que em semblen molt bones: mantenir els antics barracons de l'Univers mentre es reclama la construcció d'una escola nova (ara ja els han desmantellat, diria), transformar alguna concertada amb baixa demanda en escola pública, i també aquesta iniciativa (que dono per fet que és del Mariano que comentava més a dalt) que em sembla una primera passa per eliminar les desigualtats entre centres: https://decidim.barcelona/proposals/imp ... us-i-ampas. A veure què en penseu.
Danae79
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: ds. jul. 20, 2013 2:17 pm

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Danae79 » dt. abr. 19, 2016 10:16 am

Per cert, pel que jo sé:
Fructuós Gelabert: 63
Sedeta: 13
Baldiri Reixach: 24
Univers: 130
Turó del Cargol: 28
Reina Violant: 26
Pau Casals: 54
Avatar de l’usuari
Mida
:: lleona
:: lleona
Entrades: 940
Membre des de: dc. juny 06, 2012 11:44 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: Mida » dt. abr. 19, 2016 11:00 am

Victòria i Danae gràcies per posar les llistes d'escoles amb les places. A veure si es poden anar omplint i tenim més dades.

I si volem una escola pública i resulta que no fan bolet perquè a les concertades hi ha plaça, ens poden enviar a una d'elles si no la podem pagar? és que no és just, res de tot això ho és, calen més escoles públiques.
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dt. abr. 19, 2016 11:08 am

Totalment d'acord, Danae. Em sembla encertadíssim el teu comentari.

Jo ja fa anys que tinc fills escolaritzats i cada any veig el mateix. Rebombori durant un mes i poca cosa més. Un cop la gent està escolaritzada, pocs es sumen a les diferents organitzacions que vetllan per la qualitat de l'escola pública (ampes, assemblea groga, coordinadora d'ampes del barri...). Us animo a tots a participar. De veritat, la educació és cosa de tots. No val tirar la pedra a les administracions (que no nego que tinguin part de culpa, però també sé que és més difícil de gestionar del que sembla), i quan toca currar, amagar la mà.

D'altra banda, la proposta del Mariano al decidim (jo tambe la vaig signar ;) en part ja es fa a moltes escoles. A Gràcia les direccions de les públiques es reuneixen cada cert temps i posen en comú estratègies que funcionen. A mi personalment em flipa una mica aquesta moda sobtada que té ara L'Univers. Vale que l'edifici és molt maco i que l'escola funciona bé i amb un projecte que crida l'atenció... Però la realitat és que no funciona gaire diferent de moltes altres... I que consti que hi porto als meus dos fills i n'estic contenta. Però també veig altres escoles sense fama que em semblen inclús millor en moltes coses: Rius i Taulet, Josep M. Sagarra, Montseny... Hi ha altres escoles al barri que també fan entrades relaxades, tallers intercurs, ambients a infantil... De fet, els ambients del Rius i del Sagarra em fan molta enveja... A L'Univers tot és massa maco... Molt de foto, però quasi mai canvien els materials i sempre tenen el mateix. A les altres escoles els ambients són més rics, amb propostes diferents cada dia, els deixen estripar papers de colors, mullar-se, embrutar-se... A l'Univers tot és massa polit i endreçat, no sé si m'explico... En fi, que el que vull dir és que no hi ha tanta diferència entre aquest i altres projectes, cada escola té les seves coses bones i dolentes. I que de mica en mica els projectes d'èxit sí que van permeabilitzant altres escoles. Les innovacions és el que tenen. ;) Comencen i ja ningú les pot parar...

Ànims!!! I tots a ficar-vos a les ampes de les vostres escoles per millorar-les i fer-las créixer! ;)
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dt. abr. 19, 2016 11:11 am

Mida,

El que marca la llei és que tens dret a una escola pública de la ciutat (de qualsevol punt de la ciutat). Després, a la pràctica, sempre t'envien a alguna més o menys a prop. Com a molt t'enviarien a barris colindants, depenent d'on visquis. No poden obligar-te a anar a una concertada. Una altra cosa és que potser la pública on acabes no era la que t'havies imaginat.
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: Escoles a Gràcia (Barcelona)

EntradaAutor: victòria » dt. abr. 19, 2016 11:17 am

Gràcia Nord:

- Montseny: 27 sol.licituds (25 places) -2
- Josep M. de Sagarra: 35 sol.licituds (25 places) -10
- Pare Poveda: ??? (50 places)
- La Farigola: ??? (25 places)
- Baldiri Reixac: 24 sol.licituds (25 places) +1
- Turó del Cargol: 28 sol.licituds (25/50 places) +22
- Rius i Taulet: ??? (50 places)

- Cor de Maria: ???
- Gravi: ???
- Mare de Déu del Coll: ???
- Reina Elisenda: ???
- Sadako: ???

Gràcia Sud:

- Reina Violant: 26 sol.licituds (25 places) -1
- L'Univers: 130 sol.licituds (50 places) -80
- Patronat Domènech: 43 sol.licituds (25 places) -18
- Josep M. Jujol: ??? (50 places)
- La Sedeta: 13 (25 places) +12
- Sagrada Família: ??? (50 places)
- Pau Casals: 54 (50 places) -4
- Jovellanos: ??? (50 places)
- Poeta Foix: ??? (50 places)
- Fructuós Gelabert: 63 sol.licituds (50 places) -13

- Claret: ???
- Jesuïtes Kostka: 89 sol.licituds (100 places) -11
- La Salle: ???
- Patufet: ???
- Sant Josep: ???
- Sant Josep-Teresianes: ???
- Vedruna: ???
- Lourdes: ???
- Nausicaa: ???


* Actualitzo. Subratllades les escoles que previsiblement tenen places lliures després de primera opció. Aquest any des de les administracions deien que no caldria bolet, i que si calia, Turó del Cargol. Suposo que a les concertades ha quedat plaça a tot arreu. A algunes públiques també. Per cert, ampliació de ràtio a 26 quasi assegurada.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::