ES FA PIPI I CACA SOBRA

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
stellum
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dl. gen. 09, 2012 6:13 pm

ES FA PIPI I CACA SOBRA

EntradaAutor: stellum » dj. des. 03, 2015 6:19 pm

BONA TARDE!!!

NO SE SI HI HA ALGÚN TEMA DE AQUET PROBLEMA.....

Continuar escribiendo
El meu fill te 3 anys, des de el septiembre que va a l'escola i molt content, però de un temps es torna a fer pipi per les nit i al cole es fa caca sobra molt sovint, he parlat amb les monitores del menjador, però troba una solució al problema. m'han dit que ell s'ha aguanta moltisim que quant avisa ja sa fet la caca sobre.
La veritat q estic una mica desesperada, perque ja no se que dir-li a ell perque no s'aguanti moltisim la caca i molt menys q se la fasi a sobra. Em sap greu per ell, que no agafi cap trauma.
El pipi de la nit, li he tornat a posar el bolquer, mes ven el calzotet de nit.

Algun consell, per ayudarlo i fer li entendre o a de demanar abans
ImatgeImatgeImatgeImatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: ES FA PIPI I CACA SOBRA

EntradaAutor: neuetes » dj. des. 03, 2015 8:08 pm

Quan fa que li vas treure el bolquer?
Si li vas treure aquest estiu, et dic per experiència que és normal, almenys amb les meves filles, nebots i fills d'amistats. Per exemple, la meva petita, que li vam treure aquest estiu, ara al començar la llar ha anat enrera uns dies per l'adaptació, però ja està superat.
En canvi, si ja fa temps que li vas treure el bolquer i feia kk amb normalitat i ha tirat enrera, potser aquests escapes siguin deguts a algun canvi que està tenint i a la ansietat que li genera. La meva filla gran, se li va escapar el pipí caaaaaada dia a P3 quan feia més d'un any que no portava el bolquer i ho tenia tot controlat. Teniam 3 mudes a l'escola i de vegades no en teniam prou. Després de molt de parlar amb l'escola, tant la seva professora (vam tenir moltes tutories aquell any) com nosaltres vam arribar a la conclusió que els canvis li generaven ansietat i junt amb el canvi de la llar a P3 i varis problemes familiars que passavam per aquella temporada, a ella li creaven molt d'estres i ho expressava fent-se pipí (encara ara, amb 7 anys, quan hi ha alguna cosa que la inquieta, a la nit se li escapa el pipí). I segurament vam arribar a la conclusió correcta ja que cap a finals de P3, quan ja estavam més tranquils a casa, la cosa es va anar normalitzant. I quan ella va estar preparada va deixar de fer-ho. Com ho vam superar? amb molta paciència i sense donar-li importància de cara a ella, però estant a l'aguait i acompanyar-la. Intentavam no renyar-la, ni castigar-la, ni humiliar-la i res de res. Ha passat, es renta la roba, es frega el terra i ja està.

Pregunta més a l'escola i demana tutoria. Podria ser que les monitores de menjador tenen molts nens a vigilar i no poden estar al cas de quan el teu fill té ganes d'anar al lavabo o potser no està tant ben adaptat a l'escola com a tu et sembla.
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

EntradaAutor: giuletta » dv. des. 04, 2015 9:11 am

M'interessa el tema, el nostre patufet fa P4 i portem 1 any així, amb èpoques millors i d'altres pitjors, però el problema encara no l'hem solucionat. Ell es fa pipi a sobre, les caques sí que les controla, però els pipis no hi ha manera. En el seu cas es va ajuntar l'inici de l'escola amb el naixement de la germaneta i encara ho arrosseguem. A l'escola també ens han dit que és molt més habitual del que ens pensem i que molta dosis de paciència, paciència i més paciència. És fàcil de dir, però difícil de fer i jo mateixa m'he d'aplicar aquesta lliçó. Sé que és desesperant però intenta no donar-li importància. També ens van dir que hauriem de potenciar més els hàbits, que cada cop que se li escapi que sigui ell qui porti la roba mullada al cistell de la roba bruta, etc. A nosaltres de moment no ens ha funcionat :ufs: pero seguim intentant!!!

Ànims!!!
Maria V.
:: conillet
Entrades: 358
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dv. des. 04, 2015 6:54 pm

Quan el meu fill era petit va tenir dificultat amb la caca (amb el pipí no va tenir problemes). Ho vaig consultar a una psicòloga i el seu consell va donar bon resultat. Vaig avançar l'hora de llevar-se (i també la d'anar a dormir), li donava un sopar menys abundant i un esmorzar abundant i cada dia ell provava de fer caca uns minuts després d'esmorzar. Al cap d'uns quants dies, no gaires, va resultar que ho aconseguia i així no n'hi venien ganes a l'escola, que era on s'aguantava i s'aguantava fins que se n'hi escapava. En un full de paper, el dia que després d'esmorzar aconseguia de fer la caca fèiem un dibuixet. Al vespre, el dia que no se li havia escapat res, un altre dibuixet. Aviat va deixar d'embrutar els calçotets, al full hi havia cada cop més dibuixos i ell n'estava content. Això dels dibuixos ho vam fer unes quantes setmanes només, però el costum d'anar de ventre cada matí el vam mirar de mantenir. El problema no es va repetir més.
Maria V.
Entrades: 358
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » ds. des. 05, 2015 12:07 pm

Per al pipí jo faria el que diu la Neuetes. Si de veritat ja feia temps que ho tenia superat, no li posaria bolquer sinó que tindria la paciència de canviar-li els llençols i el pijama cada dia, de manera que ho vegi (i potser que sigui ell qui porti la roba al cubell de la roba bruta), sense renyar-lo, tractant-lo afectuosament, però que ho vegi ("ves, ens ha tornat a passar"). Si n'havia après aquest mateix estiu és diferent, com diu ella: calma; no ho tenia realment superat i cal continuar l'aprenentatge inicial.
marions12
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: dc. oct. 07, 2015 4:12 pm

EntradaAutor: marions12 » dc. des. 09, 2015 8:49 am

hola noies!

si us amoïna i persisteix us recomano que consulteu al vostre CDIAP de zona, (atenció precoç) són centres públic que s'atén dels 0-6 anys, però cal anar-hi quan abans millor perquè actualment estan colapsats i alguna a partir del 4 o 5 anys ja no els atenen.
Hi ha diversos factors a tenir en compte, si ho ha fet sempre, o com el cas que dieu aquí, de cop i volta, quan ja controlava esfínters deixa de fer-ho, poder veure si podem relacionar-ho amb quelcom que hagi passat: canvis, noves dinàmiques, noves escoles, etc etc etc no per buscar coulpables, el contrari! sinó per entendre com l'agfecten els canvis i per tant com podem ajudar-lo a situar-se en aquets canvi i en els que vindran.
paral.lelament és important també pq, a vegades, quan retenen s'entre en un cercle viciós, poden retenir tan que estan irritables, mengen poc, no es troben bé i poden fer alguna fisura a l'anus el que el sporti a encara menys voler anar al wc.
cal informar al pediatre i preguntar si cal demanar hora al cdiap per tal de valorar la situació i així no perpetuar una situació que acaba generant una dinàmica familiar centrada en la caca. (per exemple)
bé, això molt resumidament, si necesisteu més informació o teniu dubtes relacionats amb què és un cdiap etc dieu-m'ho que us respondré encantada. no sóc psicòleg jo però sóc treballadora social d'un cdiap.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::