Dubte...

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Dubte...

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 06, 2015 2:07 pm

Noies voldria fer una consulta. El meu peque té casi 14 mesos i en general tot va perfecte, però últimament li ha donat per girar rodes i això em preocupa una mica. Gira les rodes del cotxet o d'altres joguines, en comptes de donar-li l'ús pel qual estan pensades. Haig de dir que ho fa poca estona, però varis cops al dia. Després es distreu amb altres coses. Em va donar per mirar per internet i clar, la paranoia es fa més gran...que si és una característica dels nens amb TEA (Transtorn del espectre autista) etc. No penso que el meu nen tingui res dolent, perque té una conducta totalment normal, però m'agradaria saber si algun dels vostres petits ha fet el mateix jugant amb rodes i demés. Li encanta tot alló que dona voltes, el té fascinat i a mi un pèl preocupada. Em sento una mica bleda per preguntar això, de fet el meu pediatra ja em va dir que era ben normal, però no sé, em fa cosa que aquesta conducta pugués no ser normal.

Algú amb un nen que faci el mateix?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: shyla » dt. oct. 06, 2015 2:27 pm

Que vol dir que gira rodes?
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 06, 2015 2:33 pm

Si perdó, que no m'he explicat bé. Doncs si veu les rodes de la cadireta de passeig, les vol fer rodar. El mateix amb les del seu tricicle, per exemple. El tomba a terra i li dona voltes a les rodes. D'altra banda fa coses totalment normals, assenyala amb el dit des de fa molts mesos, respon al seu nom, mira als ulls, etc però aquesta fascinació que té per les coses que donen voltes em preocupa una mica per que no sé si és del tot normal.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: shyla » dt. oct. 06, 2015 2:38 pm

Jo no veig extrany que les vulgui fer rodar...de fet el meu nen de 6 mesos tambe hoy fa. I el gran de 3,5 anys está obseasionat amb tot el que te rodes des de ben petit. Dir-te que la seca primera paraula va ser moto, jeje. Jo no m'hi capficaria gaire, i no busquis pero internet!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Dubte...

EntradaAutor: kabbisa » dt. oct. 06, 2015 2:43 pm

no se si el meu fill és "del tot normal", però també va fer lo de girar totes les rodes que trobava. Ara va a p4 i ningú m'ha dit (ni a l'escola ni a la llar) que m'hagi de preocupar per res.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 06, 2015 2:47 pm

Si, de fet ell es passa el dia jugant a pilota. Suposo que al veure per internet que es una característica dels nens amb autisme va fer que m'atabales.

Gràcies per la vostra opinió, intentaré no capficar-m'hi!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: Mara17 » dt. oct. 06, 2015 3:05 pm

Ui! El meu les girava com un posseït! No el podies deixar en un lloc amb gaires cotxets perquè te'ls tombava tots! Ara lo que més li agrada del món és... qualsevol cosa que porti rodes! :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 06, 2015 4:41 pm

Ostres noies em quedo més tranquila, la veritat. A bona hora se'm va ocorrer mirar per internet...és que al final qualsevol cosa que facin diferent ja sembla que hagi de ser motiu de preocupació.

Al meu ja us dic, li encanta tot alló que doni voltes, pilotes, rodes, ventiladors, molinets...el que sigui.

En fi, miraré de passar bastant perque veig que és més comú del que imaginava.

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Dubte...

EntradaAutor: Gatxàn » dt. oct. 06, 2015 6:20 pm

Uii el meu amb 16 mesos també ho fa!!! és veure una roda (bicicleta, cotxe, cotxet, etc) i volguer-la tocar i fer-la girar. No pateixis, és del tot normal! ells exploren i així aprenen de tot el què veuen! :ok:
iole
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dj. set. 11, 2014 1:47 pm

Re: Dubte...

EntradaAutor: iole » dt. oct. 06, 2015 7:38 pm

Tranquila!! Un altre que flipa amb les rodes...ara te 3 anys i encara li encanten (fa p3 i tot correcte) i desde petit que li encanten, inclus girava la bici per veure girar les rodes!!!

Jo crec que els agrada a casi tots els nens!!
Vanesa31
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dt. feb. 24, 2015 3:24 pm

Re: Dubte...

EntradaAutor: Vanesa31 » dt. oct. 06, 2015 9:18 pm

Hola!
Jo penso que a la majoria els agrada girar rodes.
I el meu consell és que millor no buscar això per Internet.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: Clara13 » dc. oct. 07, 2015 6:23 am

Si noies, teniu raó. Dona la casualitat que tampoc he vist mai cap altre nen fent això al parc o pel carrer, i d'aqui la meva paranoia.

Merci a totes!

:content:
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: petipe » dc. oct. 07, 2015 11:57 am

Com que això de no mirar a Internet és molt difícil, per a properes ocasions, dir-te que crec que si ens posem a analitzar, la majoria de nens poden tenir alguna característica de TEA. El que jo he llegit de mares que tenen fills amb el trastorn, és que en general, els seus fills sempre presentaven diverses de les característiques, no una o dos de manera aïllada. No pateixis.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: Clara13 » dc. oct. 07, 2015 4:46 pm

Merci Petipe!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Dubte...

EntradaAutor: jaruma » dj. oct. 08, 2015 9:01 pm

El meu té un cotxe de f1, i enlloc de pujar-hi li dona la volta i gira les rodes, apart de guardar ninos als forats! Jo tinc claríssim que d'autista no té res. Suposo que quan s'ajunten més símptomes és quan ens hem de començar a preocupar (però t'entenc perfectament, internet + mames no és una bona combinació, però és inevitable!).
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Dubte...

EntradaAutor: Clara13 » dv. oct. 09, 2015 11:04 pm

Si Jaruma, tens raó. Suposo que li he donat massa importància...

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::