DEPRESSIÓ POST-PART

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: numa1982 » dt. juny 30, 2015 9:50 am

Que bé llegir-te més animada, Halia! Jo faig LME però perquè em va bé i les dues estem contentes. Segur que hi haurà gent que et jutjarà a tu per fer LA i a mi per treure'm el pit a qualsevol lloc però què hi farem?
I ara no et vull fer ballar el cap però en el meu cas, fins els 15 dies-un mes, em fwia un mal terrible quan s'enganxava al pit. La gine em vadir que s'havia d'acostumar el pit i poc a poc va anar passant.
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: petitajo » dt. juny 30, 2015 1:50 pm

Jo crec q no vaig tenir depressio post part pero si q desde llavors soc de llagrima fluixa. Tot ho visc mes intensament i tot m'emociona o em remou per dins d'una manera q abans no em passava. Em salten les llagrimes amb molta facilitat per qualsevol cosa.
Vaja, q el fet de ser mare m'ha convertit en una ploramiques </;-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: Halia » dt. juny 30, 2015 2:08 pm

numa1982 ha escrit:Que bé llegir-te més animada, Halia! Jo faig LME però perquè em va bé i les dues estem contentes. Segur que hi haurà gent que et jutjarà a tu per fer LA i a mi per treure'm el pit a qualsevol lloc però què hi farem?
I ara no et vull fer ballar el cap però en el meu cas, fins els 15 dies-un mes, em fwia un mal terrible quan s'enganxava al pit. La gine em vadir que s'havia d'acostumar el pit i poc a poc va anar passant.


Ja, si he sentit de tot! Però el cas és que no m'hi veig només pensant en el mal qur em fan...
Em fa pena, no pensis! I més sabent que em fan mal igualment i la nena no ha mamat des de fa dies!
Però només per la tranquil·litat qur ara tinc, no ho canvio per res!
Imatge
Imatge
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: numa1982 » dt. juny 30, 2015 2:29 pm

Molt bé, Halia! Només t'ho deia per si de cas. Jo tb soc del parer q si és una tortura, no val la pena encaparrar-se en fer LME.
Imatge

ImatgeImatge
roella
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 347
Membre des de: dj. des. 12, 2013 12:16 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: roella » dt. juny 30, 2015 4:29 pm

Halia, per això que dius que els pits et fan mal, suposo que t'estàs treient cada dia una miqueta de llet, per anar reduint paulatinament la producció, oi?
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: Halia » dt. juny 30, 2015 4:37 pm

Si, ho feia però avui la gine m'ha dit que no ho faci pq aumento la producció. M'ha dit que només em tregui si em fa un mal molt gran.
Qué em controli la tempe i ela pits per si fes mastitis. És un cercle viciós...
Imatge
Imatge
roella
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 347
Membre des de: dj. des. 12, 2013 12:16 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: roella » dc. jul. 01, 2015 9:39 am

Ei Halia, la gine segur que en sap molt més que jo, però a mi em sembla molt arriscat aturar de cop l'extracció de llet tenint en compte que fa molt poquet que has parit i la nena mamava molt sovint,... a veure si alguna assessora de lactància et pot orientar, però jo intentaria estar almenys uns dies més treient-me llet un o dos cops al dia, per tal que el pit vagi disminuint la producció de manera natural,... no ho sé, bàsicament que em recordo a mi mateixa en el primer mes de lactància i estic segura que si arribo a aturar de cop l'extracció hagués fet segur segur una mastitis, i amb el dolor que comentes que tens als pits només et faltaria això,... en fi, ànims!
Imatge

Imatge
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: novella » dj. jul. 02, 2015 8:34 am

Hola Halia! Jo et recomanaria el que et diu la roella, o que consultis a alguna assessora de lactància. Normalment ginecòlegs i personal mèdic en general tenen poc coneixement de lactància materna.
Fa poc una amiga va abandonar la LM i fent cas al ginecòleg va acabar amb una mastitis de cavall.
La recomanació amb més sentit comú és anar extraient i reduïnt producció gradualment.
Que vagi molt bé maca!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: petitajo » dj. jul. 02, 2015 8:40 am

Hola Halia, jo al segon dia despres de la cesaria vaig fer LA, la gine em va recomenar posar-me uns sostents d'esport molt apretats i no treure-me'ls per res, ni per dormir, tambe em va dir q no me'ls toques per res. Cal dir, q pel q em van dir encara no tenia la pujada de llet.
Anims!! Com es diu, tan es si amb pit o bibero si el moment es amb amor el vincle es fa igual!
Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: martina13 » dj. jul. 02, 2015 11:16 pm

A mi va ser la pediatre de la cria k em va dir k sino em feia mal k no rm tregues llet ni res que ho fes del tiron
I em va anar de fabula nose
Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: Halia » dv. jul. 03, 2015 2:50 am

martina13 ha escrit:A mi va ser la pediatre de la cria k em va dir k sino em feia mal k no rm tregues llet ni res que ho fes del tiron
I em va anar de fabula nose


Porto 4 dies sense treure'm llet i no he fet mastitis. Tampoc m'ha anat tant malament.
No em tocare, per si de cas!

Gràcies noies!
Imatge
Imatge
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: Marga33 » dc. jul. 08, 2015 7:58 am

Halia, ningú té dret a dir-te res! Has optat pel millor segons el teu cas, així q trankila i a disfrutar de la petita!! Donar pit es molt dur i esclau, arriba un dia q no es fa tant dur pero cadascu ha de veure fins a on vol parar. Jo porto 7,5 mesos alletant i em plantejo deixar de donar-li quan comenci la feina, encara no sé qué faré! Aixo si, faci el q faci será la millor decisió segons el moment q sigui, com tu has fet ara!
Anims, el post-part es molt dur, i no son els 40dies de rigor q marquen, jo fins fa poc em sentia en ple post-part encara! I també deia uno y no más! Ara, inclus faig numeros, ara tinc 34,, si ens hi posem d'aqui un parell d'anys.. Jeje, tot passa, els còlics, les clivelles, tot!
Molts petons!! Ho esteu fent molt bé!!
Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: Halia » ds. jul. 11, 2015 10:35 pm

Marga33 ha escrit:Halia, ningú té dret a dir-te res! Has optat pel millor segons el teu cas, així q trankila i a disfrutar de la petita!! Donar pit es molt dur i esclau, arriba un dia q no es fa tant dur pero cadascu ha de veure fins a on vol parar. Jo porto 7,5 mesos alletant i em plantejo deixar de donar-li quan comenci la feina, encara no sé qué faré! Aixo si, faci el q faci será la millor decisió segons el moment q sigui, com tu has fet ara!
Anims, el post-part es molt dur, i no son els 40dies de rigor q marquen, jo fins fa poc em sentia en ple post-part encara! I també deia uno y no más! Ara, inclus faig numeros, ara tinc 34,, si ens hi posem d'aqui un parell d'anys.. Jeje, tot passa, els còlics, les clivelles, tot!
Molts petons!! Ho esteu fent molt bé!!




Clar que sí, si al final tot passa!!
Jo veig més la llum ja!
Però de moment no m'animo amb un altre! :content: Estic més enamorada que mai del meu home i no poder fer coses amb ell les trobo a faltar. Sé que amb la nena podrem fer moltes altres, però saber que només he de gestionar a la meva nena per poder estar amb el meu home se'm fa més fàcil que pensar en si fossin dos....
Però potser canviem d'aqui a un temps!

Ara em trobo molt millor!!
Els pits encara em molesten, però em sento molt més plena d'amor cap a la meva petita!! :love: :love: :love:
Imatge
Imatge
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: novella » ds. jul. 25, 2015 1:55 pm

Hola! Aviat farà 3 anys que vaig obrir aquest fil, quan va néixer el meu fill.
Les emocions que vaig patir després del part em van venir de nou. Ho vaig passar malament amb la tristesa i l'ansietat.
I aquí estic de nou. Fa 5 dies que va néixer la meva filla i sembla que de nou les hormones em juguen una mala passada. Em sento propassada, amb ansietat, moltes ganes de plorar, trista. No tot el dia, clar! Però es fa difícil. El què pitjor porto és el fet de veure al meu fill gran com em reclama i no poder estar per ell com voldria. Ell pateix, jo pateixo. I alhora, també sento que no estic per la petita com vaig estar per ell i em sento fatal. Sigui com sigui, jo perdo.
Sincerament, pensava que amb el segon no em passaria, que ho viuria diferent.
Però aquest cop tinc una avantatge, ara sé que tot passa, i que amb els dies estaré millor.
Alguna mama repetidora ha tingut també tristesa postpart en totes les ocasions??
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Halia
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: Halia » dv. jul. 31, 2015 4:45 pm

Ànims Novella!
Tot passa i ho faràs genial!!!! Maleïdes hormones!!! :ufs: :ufs:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
denali
:: papallona
:: papallona
Entrades: 108
Membre des de: dl. feb. 10, 2014 9:24 am

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: denali » dl. ago. 31, 2015 11:18 am

hola bonica!
és molt normal... a mi tristessa no em va donar pq la nena es portava suuuper be i estavem contents amb tot.
el q si em va agobiar i crec era hormonal era q agafessin a la cria els primers mesos ... buf q malamanet ho passsava. amb ajuda de la meva parella ho vaig anar superant.
ànim pq el cos és una capsa de sorpreses i cadascú ho porta diferent. amb sentit comù i xerrant molt les coses.
Avatar de l’usuari
boira75
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1029
Membre des de: dl. des. 28, 2009 5:13 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: boira75 » dl. ago. 31, 2015 2:40 pm

totalment d'acord amb tu, soc repetidora, la meva filla gan te 4 anys i la petita acaba de fer tres setmanes, quina plenitud com a persona, dona i mare, i quin agobio per no poder-los atendre tal i com jo voldria i a l'hora no se com portar-ho, voldria fer carícies i mimos a la petita i sento que la gran em travessa amb la mirada i em diu per què m'has traït...també sento molta tristesa perquè noto que els dies s'escolen rapidament i no ho estic gaudint a tope, que no tornaré a ser mare i m'encanten els bebitos, amb lo qual no vull que el temps passi, per un cantó sí, perquè tot torni a lloc i pèr l'altre no vull de cap manera...
Boira


15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: euterpe » dc. set. 23, 2015 12:25 pm

Bones a totes! Jo encara no he parit, però no em queda gaire temps per ser mare (ja he sortit de comptes!) i m'estic informant sobre la depressió post-part per si de cas.

He llegit que hi ha estudis que diuen que l'Omega-3 ajuda a no tenir aquesta depressió. Alguna n'ha sentit a parlar? Alguna ho ha provat?

Moltes gràcies per endavant!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
boira75
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1029
Membre des de: dl. des. 28, 2009 5:13 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: boira75 » dj. set. 24, 2015 5:54 pm

Després de l'experiència t'asseguro que la depressió post-part és un tema amb moltes controvèrsies i el nom en si val a dir-ho, en ocasions és poc encertat. Jo ho dic perquè en el meu cas, després dels dos parts he tingut els moments de llagrimeta, molta sensibilitat a flor de pell, ,molta por de cagar-la, de no fer-ho bé, por del pas del temps...però estava feliç, per qualsevol cosa plorava però eren moments dolços, en que senzillament el ball d'hormones juguen males passades. La setmana vinent ja em quedo sola amb les dues filles i estic amb una por al cos de no arribar a res....
Boira


15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
Avatar de l’usuari
ragi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1665
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 5:56 pm

Re: DEPRESSIÓ POST-PART

EntradaAutor: ragi » dv. set. 25, 2015 11:21 am

Boira anims, tu pots!!!!!!! amb tot el que hem passat, podem!!!!!!
Imatge
21/03/14 - Un estel brilla al cel.
Imatge

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::