adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

Fills del cor.
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: july10 » dl. març 24, 2014 10:20 pm

es una informació molt util!!!

fa tanta ràbia que la situació estigui així!!!

i pel que fa la in ternacional, també són tants anys?

una pregunta, dins la taula del 2013, quan fan referènca a sol·licituds i adopcions, exemple ( 314 sol·licituds, 84 adopcions) que vol dir, que aquestes 230 sol·licituds restants, encara estan esperant o que no són idònies?

noies, això es desesperant, si la gent esta esperant des del 2009, vol dir que han caducat molt documents, quin desespero i jo en prou feines he començat!!!

salut!!!
:oset: :-()-)
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dt. març 25, 2014 6:52 am

no que va... vol dir que a 2013 es van presentar les 300 i algo solicituts aquestes, que passen a al cua després de les de 2009, 2010, 2011, 2012... i que al 2013 només és van adoptar 84 nens que deuen ser de families de 2009 (jo crec uqe es refereix que a 2013 hi va haver 84 asignacions... o sigui que conta....). De 2011, 2012, 2013 no s'han fet valoracions de CI, només en cas de necesitats especials.
Si van per mitjant (encara no) de 2009 i hi va haver 800 solicituts, falten 400 familia smínim de 2009 per asignar, a 84 asignacions l'any (posa que siguin 100) queden 4 anys pq acabin d'assignar 2009, després del 700 de 2010, etc... El que passa que hi pot haver families que abandonin pel camí, bé pq ho deixen, bé pq tenen un fill biológic, bé pq adopten a internacional, o bé pq no cumpleixen els requisitits a l'hora de renovar (es fan massa grans, no arriben als mínims económics, etc...)
Avatar de l’usuari
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: rateta2013 » dt. març 25, 2014 8:00 am

Jo entenc que us desesperi el temps, però em pregunto si hi ha tants nens adoptables a Catalunya. Vull dir que si se n'han adoptat 84 en un sol any, a mi ja em sembla molt. Tants nens sense pares tenim al nostres país? fa un mica de pena...
Eduard 2005
Arnau 2014
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dt. març 25, 2014 9:29 am

a veure, nens hi ha, el que passa que no és fácil que un nen/a sense familia que pugui fer-se'n càrrec arribi a ser adoptable, sempre que hi pugui haver la mínima posibilitat que retorni a la familia d'origen s'intenta, però el que passa és que aquests nen/es están en families d'acollida, molts cops permanent, o en centres,
hi ha uns 7200 menors tutelats per la gene a Catalunya
Avatar de l’usuari
hera
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dj. jul. 04, 2013 9:59 am

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: hera » dj. abr. 17, 2014 9:47 pm

hola,
jo/nosaltres portem unes quantes fivs fallides, i de moment donat la situcaió, hem decidit començar papers d'adopció, estavem engrescats a començar, però l'altre dia vem fer la xerrada de l'ICAA, i el resultat és poc esperançador! nosaltres en vem sortir tristos
en resum:
- 6 anys per adopcions nacionals.
- 3-5 a la internacional
- nens amb necessitats especials (VIH, s. down, autismes severs) i nens grans (més de 8 anys) pocs mesos d'espera... qüestio de mesos, inclús la idoneitat triga menys de 8 mesos. És evident que intenten col·locar aquets infants amb un risc de exclusió social severa, són nens que ningú vol.

ja haviem llegit per aquest foro, de que ho pinten malament... però ho volem provar!!!

el primer pas serà presentar papers pel C.I i despres, la part que més ens preocupa, escollir la ECAI!

en fi, així és com està el tema. si algú ha anat ara fa poc com ho ha vist?
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dt. abr. 29, 2014 9:45 am

hi ha hagut dues asignacions de families de 2010!!! de gener i març!!!!
http://adoptivanet.info/foro/viewtopic. ... 5&start=36
Avatar de l’usuari
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8192
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: laucob » ds. jul. 05, 2014 2:44 pm

La cosa va molt lenta de debo pero es el que hi ha som molts els que encara no hem estat assignats del 2009.
JA QUEDA UN DIA MENYS[/size]
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
Avatar de l’usuari
Ninetaa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dc. des. 29, 2010 5:39 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Ninetaa » ds. març 14, 2015 11:56 am

Hola noies!!

nosaltres despres del primer intent de FIV fallit ens vam adreçar a l'ICAA, vam fer una reunió informativa de la que el meu home va sortir desanimat pero jo esperançada (almenys ara ja sabia que la posibilitat de ser mare tard o d'hora hi era), vam fer la solicitud per adopció nacional, pero ens van dir com ja sabeu que ens apuntaben pero les llistes no les obrien fins que no assignaven els dels anys anteriors. En aquestes han passat dos anys i l'altre dia ens arriba una carta certificada de l'ICAA, que ens explica que encara no han obert noves solicituds pero ens convoquen a una reunió informativa per explicar-nos com esta la situació adoptiva actualment.
Una mica extrany tot plegat,.. el meu home diu que ho deuen fer per acabar de desmotivar als indecissos i 'buidar' una mica més les llistes,... no sé, hem d'anar d'aqui a dos setmanes, a veure que ens expliquen. Tot i així ja está be, que es prenguin la molestia d'informar-nos de la situació,... Creieu que es posible que estiguin a prop d'obrir noves solicituds i primer vulguin fer una mica de neteja? o potser es que la situació realment esta molt fotuda i dels 3-4 anys que ens van dir que trigarien a obrir-la pot ser que encara s'allarguin més? (3-4 en obrir la solicitud, en fer tot el procés ens van dir uns 8 anys contant des del 2013).

Laucob, si dius que encara estas per assignar i erets del 2009, em sembla que pot ser més la segona opció... ?-) ?-)
Imatge

11/02/13 1a Fiv negativa
05/05/2014 2a fiv negativa
22/07/14 transfer 2 congeladets.
1/08/14 POSITIU!!! 11/09/2014 Legrat.
05/04/2015 Positiu beta 422! Seguiu lluitant petits!!


Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dt. març 17, 2015 3:01 pm

Crec que si sou de 2013 encara en teniu per bastant perque les valoracions si no m'equivoco les van tancar a mitjans de 2010 i que jo sápiga encara no han començat a valorar ningú, pel perfil de nen/a sa de 0-3 clar, no sé quin perfil teniu. Jo la gent que conec de 2009 encara está pendent d'assignació. Jo tinc el CI caducat, i no els están renovant perque segurament tornaria a caducar... caduca cada 3 anys així que et pots fer una idea.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dt. març 17, 2015 3:03 pm

De totes formes, ja ens diràs qué us expliquen!!!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dc. març 18, 2015 9:23 am

Aquí tens les últimes estadístiques publicades (2014)

http://www.idescat.cat/pub/?id=aec&n=853
Avatar de l’usuari
Ninetaa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dc. des. 29, 2010 5:39 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Ninetaa » dc. març 18, 2015 12:45 pm

Bufff...no, si ja..... per un breu moment em vaig fer ilusions pero quan ho miro amb perspectiva i fredament, ho penso i me n'adono que la situació es moolt complicada... no veig clar que puguin arribar a 'descongestionar' les llistes, i si ho fan tardaran tant que potser per edad ja quedem fora... i aixó que vem fer la solicitud amb 29 i 34 anys,... es desesperant... a vere que ens explicaran, ja us contaré.
Imatge

11/02/13 1a Fiv negativa
05/05/2014 2a fiv negativa
22/07/14 transfer 2 congeladets.
1/08/14 POSITIU!!! 11/09/2014 Legrat.
05/04/2015 Positiu beta 422! Seguiu lluitant petits!!


Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dj. març 19, 2015 8:56 am

Us podrieu plantejar una adopció internacional, però está també complicadillu. Ara s'ha firmat el conveni entre Rusia i Espanya i crec que es dels paísos amb plaços més curts, però una pasta gansa, has d'anar amb ECAI obligatoriament... Rep. Dominicana mé so menys els mateixos plaços, 1-1,5 anys i pots anar per protocol públic, almenys a la resta d'Espanya... com aquí l'ICAA és súper restrictiu amb el protocol públic ja no sé... L'únic que t'has d'estar 2 mesos mínim a Rep. Dominicana per acabar l'adopció, però dels que he estat mirant últimament és pel que em decantaría ara mateix si volgués començar un nou procés.
http://adoptivanet.info/paises/adopcion ... nicana.php
Avatar de l’usuari
Ninetaa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dc. des. 29, 2010 5:39 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Ninetaa » dj. març 26, 2015 4:57 pm

Bueno, com ens pensabem es una reunió informativa 'desmoralitzant' jeje, (tot i que jo tinc més moral que l'alcoyano i encara he sortit contenta, jejeje, )
Esta MOLT negre, desde que vam fer la solicitud no s'ha mogut casi res, encara estan al 2009 i no preveuen acabar aviat amb aquest any, i ves a saber quan 'descongelaran' la nostra solicitud, pero bueno...
Ens ha orientat cap a adopció internacional, i bueno, ha estat bé, Son la tira d'anys i la tira de calers, pero, hi ha llum al final d'un tunel molt llarg no? i portant taaant de temps dins d'aquest tunel, una espurneta de llum et fa ser feliç.

De moment esgotarem la via de la RA i despres ens plantejarem si comencem amb l'adopció internacional. :globus:
Imatge

11/02/13 1a Fiv negativa
05/05/2014 2a fiv negativa
22/07/14 transfer 2 congeladets.
1/08/14 POSITIU!!! 11/09/2014 Legrat.
05/04/2015 Positiu beta 422! Seguiu lluitant petits!!


Imatge
mimi2323
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dt. juny 23, 2015 11:03 am

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: mimi2323 » dt. juny 23, 2015 11:55 am

Hola a tots!
Per si us serveix d'ajuda, ahir vam anar a la sessió informativa de ICAA i avui he parlat amb un parell d'ECAIs.

La veritat és que la situació està difícil, però no impossible! Us intento fer un resum.

Nacional: no accepten noves sol·licituds per nens menors de 7 anys. En llista d'espera hi ha 425 families ja amb el CI idoni i 825 en llista d'espera. A una mitja de 80-85 nens adoptables que declaren aquests últims anys...feu comptes. També és veritat que dels 825 en llista d'espera, quan van obrir 100, moltes families van "caure" perquè ja no hi estaven interessats (havien aconseguit amb RA, adopcions internacionals o ja no interessa per edat).
Per majors de 7 anys, tampoc és viable perquè diu que es té en compte l'opinió del nen i que tots el que tenen actualment en custòdia, no n'estan interessats... Només s'accepten sol·licituds per nens amb necessitats especials (discapacitats físiques o psíquiques, malaltia crònica, grup de germans)

Internacional: depèn del país i del ventall d'edat i necessitats especials que accepteu i depen de les exigències del país (matrimoni catòlic, grau d'estudis de la parella, fills o no biològics, nivell econòmic, etc) . Però està tot molt relentit perquè els països es van desenvolupant i alguns d'ells comencen a tenir classe mitja que també vol adoptar, i la gran majoria de pïsos estan fomentant l'adopció nacional i declaren "adoptables" internacionalment, a nens de més anyets o amb alguna necessitat especial.

Actualment et deixen obrir dos expedients (pot ser 1 a catalunya i 1 internacional, o 2 inetrnacionals. Catalunya amb necessitats especials només pots tenir aquest expedient obert)

Resum dels països que estem o havíem considerat interessants, però tots tenen els seus "contres":
- República Dominicana (la nostra 1a opció): Pros, per edat i perfil de familia (33 anys i casats per l'església fa 5 anys) podríem optar a un infant de 0 a 3 anys, temps d'espera 18-24 mesos. 1a setmana estàs amb el nen 2 hores al dia i després conviu amb tu fins que marxes al país./ Contres: estada de mínim 4 mesos fins a 5 mesos i mig al país. // Aprox uns 13.000€ ECAI + viatges i estada (uns 750-1.000 dolars al mes en un apartament a la platja)
- Haití (potser la nostra 2a opció): Pros, per perfil, podríem optar a infant fins a 3 anys. Hi ha actualment 30.000 nens als orfenats / Contres: un primer viatge per conèixer el nen, segon viatge per recollir-lo entre 6 i 12 mesos DESPRÉS // Arpox 20.000€ ECAI + viatges, estada
- Vietnam: actualment només accepten expedients nous per nens amb necessitats especials, però tu pots marcar-ne el "grau" i hi ha malalties perfectament recuperables com miopia, anèmia, hernia umbilical o inguinal, infeccions de pell, pulmonars, urinàries, respiratòries,... i d'altres que ja són més greus clar. // Aprox 20-22.000€ ECAI + viatges i estada
- Polonia: ha obert fa poc i ja té moltes sol·licituds, sobretot derivades dels que optaven a Rússia i han decidit canviar. La gran majoria de nens, tenen algun problema de salut, retards en el desenvolupament o són grups de 3 germans o nens de més de 10 anys. Es preveuen 2 o 3 viatges després de l'assignació. (per ara l'hem descartat igual que Rússia) Aprox 18.000€ ECAI + 2/3 viatges i estada

Si voleu més informació d'altres països, tinc tot el dossier que ens va d'onar ICAA amb el llistat d'Ecais, preus acordats, descripció de la situació/requeriments de cada país,... igualment ho podeu trobar tot a la seva web
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Náyade » dv. jul. 10, 2015 6:30 pm

Ostres, no tenia ni idea que estigués tot així de malament :ufs: M'ha desanimat força, trobo que ho haurien de posar més fàcil... no dic que ho sigui, de fàcil, pero sí que posen mases requisits en la meva humil opinió ?-)

Moltíssima sort a tots els que esteu desesperant en aquesta opció :globus:
Imatge Imatge
Mar71
:: papallona
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: dc. març 06, 2013 5:32 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Mar71 » dc. feb. 01, 2017 4:01 pm

Hola a tothom,

Fa una pila de temps que no escric. Ara rellegia el que vaig escriure al 2013 tot juts quan estava començant aquest procés. Doncs bé, actualment soc mare d'un nen de 22 mesos que vam adoptar a Vietnam. Per nosaltres ha estat un procés fantàstic. I encara que en moments va ser dur, no es pot ni comparar amb el que havíem patit amb els FIV.

Us animo a totes a seguir per aquest camí, val realment la pena i quan els tens entre els teus braços te n'adones que el camí ha estat llarg, però que valia moltíssim la pena.

Molta sort i molts ànims a totes!!!

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::