VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Avatar de l’usuari
sylcar7
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dg. ago. 16, 2009 11:03 pm

VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: sylcar7 » dl. abr. 20, 2015 7:42 am

Bon dia,

Us volia comentar el nostre cas a veure si algú es va trovar amb el mateix cas i com van conseguir solucionar-ho...
Tenim un nen de 3 anys i 4 mesos. La qüestió és que la verdura triturada se la menja pero sencera no vol. Li entren arcades i no hi ha manera. Pel que fa als altres menjars menja de tot menos llegum que he arribat a la conclusió que és la textura ni "potajes" pero bueno na fent... ALgú te alguna idea per fer-li menjar la verdura sencera??? creieu que farà canvi i no m'he de preocupar gaire????

gracies
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: princesa_ballarina » dl. abr. 20, 2015 8:21 am

Bon dia!

Has provat de donar-li "aixafada"? I després passes a sencera?
De totes maneres, si en la resta de menjar no té problemes, jo no patiria. El problema seria que només volgués triturats. De fet, jo no li diria "verdura triturada" sinò "crema de verdures" jejej Jo mateixa prefereixo una bona crema a la verdura sencera, això va a gustos. :ok:
D'altra banda, sempre li oferiria algún tros sense triturar. Els nens canvien i els seus gustos també. Que una época no ho vulgui no vol dir que no ho vulgui mai i per tant que no li oferim més :ok:

Ànims i endavant! :ok:
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. abr. 20, 2015 10:57 am

Bones!
jo recordo que fins ben gran els pesols amb patata els vaig aixafar. et parlo de l'institut (que llavors menjava al menjador i vaig "aprendre" a menjar-m'ho sencer), i els trobava més bons.
Abraçades,
Anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: Cayena » dl. abr. 20, 2015 12:24 pm

Pots probar a fer-la a trossets com a part d'un plat, per exemple, pasta o arros o quinoa amb verduretes; arros amb porro carbassó i trossets de pernil; quinoa amb pastanaga, carbassó i salmó... En truites, per exemple, la truita de patata i carbassó està molt bona. En hamburgueses vegetals i aquí pots fer-les també de cigrons o de llenties amb verduretes. O croquetes de verdura: de bledes, de coliflor amb patata formatge i pernil, de alberginia... O quiches de verdures. O pizzes i coques... O feta bastonets en tempura. O feta bastonets crua per sucar hummus (i aquí ja mengen verdura i llegums)...

Jo crec que s'ha de mirar més enllà de la típica verdura bullida o al vapor, que a mi m'agrada molt però que als peques en general no els fa molts gràcia

Hi ha una web que es diu pequerecetas que dóna moltes idees :ok:
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: garota » dl. abr. 20, 2015 2:51 pm

Cayena, quines idees! Venen ganes de menjar! Jiji
Com fas les hamburgueses vegetals de llegums? I les croquetes de verdura?
Merciiiiii!!!!
Avatar de l’usuari
sylcar7
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dg. ago. 16, 2009 11:03 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: sylcar7 » dt. abr. 21, 2015 7:48 am

Ostres tu, m'he quedat parada de les idees que teniu jejejje. si que he provat de donar-li aixafades i res de res així que optarem per seguir igual. De fet el peix li a deixat d'agradar dos cops, ara estem a la fase que li encanta. Moltes gracies per els consells i em miraré la pagina de pequerecetas.

Gracies
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: Cayena » dc. abr. 22, 2015 10:47 am

Garota
Nosaltres tenim el "hándicap" de que el meu fill no pot pendre ni llet o derivats làctics ni gluten. Llavors moltes receptes les adapto a les nostres circunstancies.
Per exemple, les croquetes no faig base de beixamel (que és farina i llet) sinó que faig la base de patata. Llavors el que faig és coure al vapor la verdura que vulgui tallada a trossos i quan està feta la xafo una mica i la passo per la paella amb una mica d'oli. Aquí li pots posar la sal o especies que us agradin. Perquè tingui una mica més de gust l'hi afegeixo taquests de pernil i quan la massa es refreda faig les croquetes les passo per ou i farina de pa (pan rallado, en el nostre cas sense gluten o farina de cigrons) i al congelador o a fregir (enlloc de fregir també les pots coure al forn, queden bones). Pots afegir una mica de formatge a la massa de les croquetes, queden molt bones, com més gustòs sigui el formatge millor... Jo no l'hi puc afegir perquè el meu peque no pot menjar-ne, però si vosaltres podeu és una bona opció...
Per a les hamburgueses el sistema és una mica similar. Per exemple agafo un pot de cigrons cuits (o si tens ganes els pots coure tu) i els xafo amb una forquilla. Hi afegeixo verdureta rallada (normalment carbassó i pastanaga però pots posar la que t'agradi) i ho barrejo amb un ou; després vaig afegint farina de pa fins tenir la consistencia adequada(una masa prou ferma com perquè puguis fer l'hamburguesa), fas la forma d'hamburguesa i a pasar per la paella amb una mica d'oli o bé al forn a sobre d'un paper de forn.
Enlloc de llegums pots fer-les amb quinoa: altre dia vaig fer mini hamburgueses amb quinoa, pastanaga i bróquil i van quedar boníssimes.

No se, jo vaig fent en funció del que tinc a la nevera i vaig improvisant jejeje
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: garota » dc. abr. 22, 2015 8:33 pm

Cayena,

Mooooltíssimes gràcies! M'ho apunto tot i ho faré. He d'aprofitar que està en una època més bona en el tema menjar i li torna a cridar l'atenció les coses noves! Merciiii!
Per cert, com va el peque? Recuperant?
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: Cayena » dj. abr. 23, 2015 7:59 am

Sii!!!
Recuperant pes :ok:
Estem contents!!!! El teu ja menja millor també?
Aix aquests enanos que ens donen guerra!!!
Petonets!!!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: garota » dv. abr. 24, 2015 12:30 pm

Sí guapa! Hemdeixat enrere l'etapa, la por després de l'operació, i genial!
Ara està provant altre cop moltes coses i li vull presentar de manera diferent! Per això les teves receptes m'han encantat! Cuideu-vos! I gràcies!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: garota » dc. maig 06, 2015 1:05 pm

Cayena, les hamburgueses triomfen! Merciii
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: VERDURA TRITURADA SI, SENCERA NO (idee?)

EntradaAutor: Cayena » dj. maig 07, 2015 8:12 am

que be!!!!!
>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::