Rentar les dents

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Rentar les dents

EntradaAutor: Tutty29 » dj. gen. 30, 2014 9:27 pm

Hola!!Tinc un nen de 24 mesos i ja fa dies que li ensenyo a rentar-se les dents, el que fa es posar-se'l a la boca i chupa la pasta de dents.
Quant me les rento jo li ensenyo com es fa pero es distreu.
Alguna mare li ha passat?
jambina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: jambina » dj. gen. 30, 2014 9:47 pm

El meu amb 3 anys encara li costa rentar-se-les bé, jo li acabo de fer per arribar a tot arreu.
A mi el seu dentista em va dir que fins que no sigui capaç de no menjar-se la pasta i escupir-la (el meu encara no l'escup) millor no posar pasta (o una pasta sense fluor, ja que es dolent ingerir tant de fluor. Ell em deia que lo important era raspallar.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Takita » dj. gen. 30, 2014 9:57 pm

Jo crec que els passa a la majoria ;-))) . Nosaltres, vam començar primer sense pasta i després amb una sense fluor de la Weleda. Al principi, pràcticament les hi rentava jo i mica en mica va anar aprenent i ja ho fa tot sol.
Avatar de l’usuari
arfo
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dl. nov. 19, 2012 1:33 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: arfo » dj. gen. 30, 2014 11:20 pm

Nosaltres li rentem des de l'any aproximadament i sense res, aigua i raspall i la veritat és que a vegades no fa ni l'intent de raspatllar-se-les. Primer li faig jo i quan tanca la boca li dono el raspall perquè faci ella. De fet nosaltres els adults tampoc hauriem de fer servir pasta de dents i en cas de fer-ne servir (un cop al dia) molt poqueta. Sinó acaba sent abrasiva!

Salut!
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Marieta vola vola
:: rateta
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dj. ago. 09, 2012 10:19 am

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Marieta vola vola » dv. gen. 31, 2014 8:05 am

Bon dia,

La nostra fa igual. Li poso aigua en el raspall i el xucla i se'l va passant per la boca. La veritat que encara no em preocupa, crec que l'ho millor és que vagi agafant l'hàbit.
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: pirene1979 » dv. gen. 31, 2014 8:16 am

El mateix que ja s'ha dit: la meva filla gran era incapaç de no empassar-se la pasta fins els tres anys. Fins llavors raspallàvem només amb aigua: primer una estona ella, mentres un de nosaltres es rentava també, i després li "repassàvem". Quan començava a fer això que dieu, xuclar l'aigua del raspall, li recordàvem que quan ens raspallem les dents hem de fer soroll amb el raspall... Normalment funcionava. Ara (farà tres anys i mig) sí que li posem pasta, la de la Weleda també, i li ajudem a esvandir-se bé. L'únic és que ara ja no sempre accepta el "repàs" perquè diu que és gran...

Pel que fa a la petita, de 14 mesos, tenim un invent que ens va enviar una amiga del Regne Unit, es diu "brush baby" (si ho cerques a Internet ho veuràs). Al nen de la meva amiga (20 mesos) li agrada molt... La meva filla costa una mica més que obri la boca, però quan ho fa sembla que també li agrada, és com un mossegador.

En fi, la meva conclusió és que cal prioritzar que agafin l'hàbit i ja anirem perfeccionant la tècnica...
Susana82
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Susana82 » dv. gen. 31, 2014 3:05 pm

Hola
El meu fill te 4 anys i li costa rentar les dents, no ho vol... es posa d mal humor..
no se com fer-ho ja...
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Tutty29 » dv. gen. 31, 2014 10:22 pm

Gracies wapes!!!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Takita » ds. feb. 01, 2014 8:23 am

Susana82 ha escrit:Hola
El meu fill te 4 anys i li costa rentar les dents, no ho vol... es posa d mal humor..
no se com fer-ho ja...


Al meu fill també li costa. Li fa mooolta mandra i sempre hem d'anar al darrere, insistint. Sort que a la revisió dels 4 anys, la infermera, quan li vam comentar que no se les volia rentar, també li va insistir molt i sembla que ara li costa una mica menys.
Avatar de l’usuari
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: montsekit » ds. feb. 01, 2014 8:10 pm

Es molt important fer servir dentrífic, però amb la concentració adequada per cada edat i pels bebés amb una "raspadura" de pasta és més que suficient i no cal esbandir.
Nosaltres els hi respallem des que li va despuntar la primera dent, li fem nosaltres i molts dies s´ho fa ell i l´ajudem a afinar. Alguns dies ho accepta millor i altres regular, anem fent (ara té 15m).
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Mireia&Didac
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dj. oct. 25, 2012 5:51 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Mireia&Didac » dg. feb. 02, 2014 6:15 pm

Nosaltres vem començar amb 18 mesos nomes amb respall i aigua. I des de els 2 anys que ja li posem pasta. Al princpi nomes xuclava el respall i es menjava la pasta; pero ara amb dos anys i mig ja comença a fer els moviments; tot i que l'aigua encara no sap escupir-la i se l'empasa.
Suposo que tot arribarà...
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
bronte68
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 554
Membre des de: dc. des. 01, 2010 2:14 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: bronte68 » dc. març 05, 2014 2:45 pm

Hola,

Doncs nosaltres li vam començar a rentar des de poc més de l'any amb un didal de silicona que venen a les farmàcies, només amb aigua; val a dir que no li va sortir la primera dent fins als 10 mesos...

A la revisió dels 2 anys ho vaig comentar amb el pediatre i em va dir que passessim al raspall, més que res perquè comenci amb l'hàbit i s'ho vagi fent ella, però res de pasta de moment. I en això estem, no "atina" gaire pobreta, però mica en mica >.-<:
24/12/10 Inici RA 28/06/11 Beta 168 -POSITIU!
19/07 1a Eco - 11mm i batec!! 24/08 Eco 12 set-Plec Nucal i TS OK 28/10 Eco morfològica - Perfecte!!!!

17/01 Que aviat has vingut LIA (32+6 setmanes) - 1,760 Kg i 40 cm

Imatge
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: izascun79 » dg. nov. 09, 2014 11:08 pm

Just avui he llegit un article molt interessant sobre el tema a la web de CrianzaNatural. M'ha semblat, com sempre, q tots els pediatres haurien de posar-se d'acord d'una vegada, la veritat. Els pares ho agrairiem.
http://www.crianzanatural.com/art/art224.html
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Avatar de l’usuari
Murrieta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dc. abr. 23, 2014 9:45 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Murrieta » dl. març 09, 2015 10:45 pm

La nostra nena fa una cosa semblant, tot i que nosaltres encara no ens atrevim amb la pasta de dents. Li agrada mullar el raspall, passar-se'l per les dents i xarrupar l'aigua, quan el més important és que vagi agafant l'hàbit i prou. Ja provarem a posar-hi pasta una mica més endavant, a veure què tal. De moment, paciència... :-o00m

Ah, i li netegem les dents des de... potser els 4 mesos, que va ser quan li van començar a sortir les primeres dentetes. Al principi fèiem servir una gassa humida (li passàvem per les genives amb molta suavitat) i després un raspall especial per a nadons que tenia una part de mossegador.
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: princesa_ballarina » dt. març 10, 2015 8:46 am

El meu té 3 anys i 4 mesos: fins ara mossegava el raspall. Un dia va veure al super un raspall que li va cridar l'atenció amb forma de cocodril (cos i tap) i li vaig dir que, quan es raspallés les dents com la mama (també li havia ensenyat mil cops) li compraria, ja que si no, es feia malbé de mossegar-lo.
I així va ser com es va motivar. Va estar uns 3 dies rentant-se-les bé, em deia "mira mama!" i li vaig comprar. Ara no el mossega i està orgullós de fer-ho tant bé!
... I que duri! :ok: ...
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Tutty29 » dc. març 11, 2015 9:15 pm

El meu nen te 3anys i 2mesos i tambe mossega el raspall, pero nomes al principi, despres ja se lws raspatlla.
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: Aly84 » dt. març 17, 2015 11:31 am

M'ha tranquil·litzat molt trobar aquest fil... perquè nosaltres també vam començar amb l'hàbit als 24 mesos... ara en té gairebé 36 i l'únic que fa és això xupar la pasta de dents i mossegar el respall... :-o00m I també li he comprat respalls atractius... li he ensenyat milers de vegades com ho fa la mama... i no hi ha manera... :-o00m
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: inger_0 » dc. març 18, 2015 11:49 am

Costa molt, sí. El meu fill, de poc més de 2 anys també mossega el raspall, però això els dies que accepta rentar-se-les, hi ha dies que no vol i llavors intento fer-li jo, no sempre me'n surto.
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: sagmai » dg. maig 03, 2015 10:31 pm

Vaig llegir que un dentista deia que fins als 6-8 anys més o menys els nens no es saben raspatllar bé tot sols. Ténen la psicomotricitat fina no molt fina diguem....
En el nostre cas, primer es renta ell i deprés repasso jo.
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: Rentar les dents

EntradaAutor: nivalis » dl. maig 04, 2015 8:20 am

el meu te 24 mesos i la infermera em va dir que els les rentés jo, que ell encara no ho pot fer bé. Però no me'n surto. No vol obrir la boca i estar-se quiet mentre li faig.
Lo únic que aconsegueixo és que ell m'imiti passant-se el raspall per les dents de davant i llepant la pasta... :-(

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::