TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 01, 2014 1:06 pm

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 19, 2014 11:06 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: muc » dc. gen. 01, 2014 6:43 pm

Bon any!!!! neukiss-) neukiss-) x*x*x

A veure si aquest mes trobo una mica de temps i faig alguna cosa... :love:

Si més no una crema de vainilla, que des que va néixer l'Arnau me n'he fet moltes, que em venien molt de gust i són ràpidíssimes de fer (i no tenia temps per coses que requeríssin gaire més temps! :content: )
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 02, 2014 12:44 pm

Genial!!! per cap d'any vaig fer una recepta de pastís de fomatge deliciosa i molt senzilla.
No tinc foto així que l'hauré de tornar a fer (obligada pel SP! xx:-D xx:-D xx:-D ) i us penjo foto i recepta :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Aitona » dj. gen. 02, 2014 7:00 pm

Bon any a totes!!!! >.-<: >.-<:

Se m'acumula la feina..... tinc la recepte del taller passat per penjar. Es el postre que vaig fer el dia de Nadal ja pensant amb penjar-la, però no m'ha donat temps.... :ufs:
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: nacristai » dj. gen. 02, 2014 8:19 pm

Ooooh! Jo tb faig una recepta que feia la meva sogre de pastis de formatge bonissima!o
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: muc » dv. gen. 03, 2014 9:36 am

Nenes! ahir vaig fer la primera prova per la recepta d'aquest mes.. un flam de coco. Va quedar bo, però va ser impossible treure'l del motlle en condicions :ufs: (potser perquè no en tenia cap d'adequat i el que vaig fer servir era ple de cantonades i punxes... :content: )

De manera que no vaig fer foto, així que l'hauré de repetir :love: :love:
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: muc » dv. gen. 03, 2014 9:39 am

Per cert, algú te una recepta de flam de formatge fresc (philadephia) que no dugui ni sobres de cuajada ni llet condensada? neu:-)

És que em vindria molt de gust fer-ne, però aquí de cuajada no n'hi ha i de llet condensada sí, però el preferiria sense, ja posats a demanar. :love:
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: nb_30 » dc. gen. 08, 2014 10:21 pm

Com sempre la proposta genial!! Jo faré flam tradicional que ens agrada molt i fa temps que no en faig!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 10, 2014 12:37 pm

muc crema de vainilla, flam de coco...? que bo tot! per cert, aquesta recepta de flam de formatge és amb gelatina, per si et serveix viewtopic.php?f=93&t=10174#p577662 jo el vaig fer amb formatge de burgos però la recepta original era amb philadelphia :ok: és un flam quallat, no d'ous...el meu gran repte és aconseguir un flam de formatge bo dels que es couen al bany maria! però sóc bastant negada amb els flams :r) a veure si amb aquest taller aprenc algun truqui! nb_30 estic esperant impacientment la teva recepta! :p-)

Ponioleta m'encanta el pastís de formatge! també estic impacient! nacristai tu també podries posar la teva recepta, noooooo? xx:-D xx:-D

Aitona ànims!! quan puguis poses la recepta de desembre i si tens temps fas alguna coseta per gener! :ok:

jo ja li estic donant tombs a què faré...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: muc » ds. gen. 11, 2014 5:52 pm

Bona tarda!

al final m'he tirat a la piscina i he fet la primera prova d'un flam de formatge fresc amb ou (sense gelatina ni cuajada ni llet condensada) i ha quedat molt bo. La textura no és tan cremosa com esperava però potser això ja és filar massa prim, tenint en compte que és el primer expriment neujor:-) Potser si dugués crema de llet ho seria més, de cremós..
Edito per dir que havia fet uns quants flamets petits i un de gran i que havia escrit això després de provar els petits. I en provar el gran :love: :love: és moooolt més cremós! neu:-D Tal i com me l'imaginava! >.-<: >.-<: >.-<: Suposo, per tant, que es deu tractar d'un tema de cocció, ja que, tot i que els petits els he tret abans del forn, deuen haver cuit massa (sobretot tenint en compte que el flam gran d'on era més més cremós era al mig. O sigui que el pròxim cop hauré de vigilar més la cocció. ;-)))

Flam de formatge fresc

flam de formatge.jpg


Ingredients

3 ous
100g de sucre (el meu un que tinc aromatitzat amb beines de vainilla)
150g de formatge fresc tipus philadelphia
200g de nata agre (si no en trobeu suposo que es pot substituir per barreja de creme fraîche i iogurt, o simplement posar-hi quark. Es tracta de que sigui un formatge un pèl més àcid que el philadelphia).

Per al caramel: sucre i aigua

Es fa el caramel i es tira al fons del recipient.
Es barregen tots els ingredients, intentant que la batedora no faci molta escuma. S'aboca al recipient o a les flameres i es cou al bany maria (forn preescalfat a 200 graus i safata de forn (o olla en el meu cas) directament a la base del forn, amb escalfor només a la part de baix i l'aigua per fer el bany maria que ja sigui bullint). En el meu cas he posat l'olla le creuset directament a la base del forn, amb les flameres a dins :ok:
Deixar-ho coure fins que al fer la prova de l'escuradents, surti net. :love:

Apa, una recepta fàcil i booona (els hem fet refredar amb el mètode turbo de treure'ls al balcó :love: Amb les temperatures alemanyes no es tarda gaire x*x*x neujor:-) i els hem pogut provar ben aviat >.-<:
Avatar de l’usuari
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Navi » dg. gen. 12, 2014 4:51 pm

Quina pinta més bona Muc! M'apunto la recepta i el truc de refredar turbo que no se m'hagués passat mai pel cap!
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 12, 2014 6:36 pm

muc que booooooooooooooooo!!!! >.-<: >.-<:
després de respondre't vaig pensar que potser quan deies sense quallada et referies a que volies fer-lo d'ous xx:-D doncs per ser el primer experiment t'ha sortit de fàbulaaaa!!!! jo ara fa temps que no ho intento però m'estan tornant les ganes per moments...el meu problema és que si abans ja els feia amb llet desnatada i sense nata/crema de llet (i per tant el tema cremositat es complicava...i ho intentava compensar amb més ous acabant amb truites dolces gegants neujor:-) ) ara que ni tinc llet de vaca a casa no sé com anirà! els vull fer amb llet d'arròs que com que ja és una mica dolceta així redueixo sucre...o l'alternativa al sucre que faci servir...vaja, que l'únic que tindrà de flam seran els ous! neu:-D neu:-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: muc » dg. gen. 12, 2014 7:08 pm

Si, quan deia sense quallada, volia dir sense sobres de "cuajada Royal", que n'hi ha molts que en duen :ufs:

Ara se m'acaba d'acudir, potser, per al teu flam que de flam només té els ous :content: podries fer servir tofu d'aquest anomenat "de seda", aquest que és molt fi i cremós... Això, si mengeu soja, vaja.. neujor:-) Ai, ara m'han vingut ganes de seguir experimentant a mi i tot ;-)))
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 12, 2014 7:38 pm

ooooh doncs és una idea muc! la veritat és que no acostumem a menjar soja però si li ha de donar textura als meus flams jo ho provo! :r)
ara que ho dius, sí que xafardejant receptes en vaig veure alguna que portava tofu i em vaig preguntar per què...mira n'he trobat una http://www.hiulitscuisine.com/flam-vainilla-vega/ de fet aquest per no portar no porta ni ous! :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: kine » dg. gen. 12, 2014 9:30 pm

Hola noies!! M'agradaria fer mousse de llimona, ja que tinc llimones i nata per gastar. No vull posar-hi ous ( amb els nens prefereixo no posar-n'hi). Sabeu d'alguna recepta? Creieu que podria aplicar la que hi ha de mousse de fruits vermells al primer post?

Aquest mes, que ja estic de baixa, tinc ganes de fer moltes coses!!!!!!!""
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 17, 2014 12:57 pm

kine no havia vist que esperes el tercer, enhorabona!!! >.-<:

doncs suposo que sí que pots adaptar la recepta per fer-la amb llimona, no? l'has feta? explica, explicaaaa
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 17, 2014 1:02 pm

muc!!! uau!!!

Ametista, per si et serveix. No queda cremós però és bastant bo. Jo l'he fet diverses vegades. http://eldelantalverde.wordpress.com/20 ... -de-yogur/
L'agar-agar ara ja l'he vist en alguns supermercats, al costat de gelatines i similars, tot i que si no ets vegetariana pots fer servir gelatina :ok:

I per cert, el blog aquest està molt bé (és de cuina vegana)

A casa em reclamen una segona edició del pastís de formatge. Jo estava intentant fer bondat després de festes però crec que no m'hi podré resistir :-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: Takita » dv. gen. 17, 2014 6:19 pm

Us deixo el pastís de formatge que vaig fer, tot i que vull provar de fer alguna de les receptes que poseu :ok:

http://aprenent-a-ser-mare.blogspot.com ... matge.html
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR4 gener-flams, gelatines i postres quallats

EntradaAutor: kine » dl. gen. 20, 2014 7:46 pm

Ei!!! Al final m'he decidit per..... Pana cotta de xocolata!!! Boníssima!!!! Buscava una recepta sense ous i he trobat aquesta que només pota 4 ingredients. També he canviat el sucre per stevia, ja que en tenia que encara l'havia de provar i mb!!

PANNACOTTA DE XOCOLATA

3 fulles de gelatina
250ml de nata per montar
25gr de sucre
50gr de xocolata

Hidratar la gelatina amb aigua freda 10 min.
Escalfar en un cassó la nata, la xocolata i el sucre. Quan arrenqui el bull apagarvel foc, afegir la gelatina i remenar fins que es disolgui bé.

Abocar als motlles i quan estiguin freds cap a la nevera.
Fitxers adjunts
2014-01-20 19.52.25.jpg

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::