Vegeterianes

Els trucs per aprimar-se, plats que ens ajudaran a millorar la nostra alimentació...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: Mara17 » dc. març 07, 2012 2:01 pm

Hola! Un post de menjar vegetarià! :ok:

Volia respondre a la Fox sobre la llet de soja. Fins on jo sé, la soja convé consumir-la fermentada (miso, tempeh, tofu, tamari o shoyu), que és com la consumeixen bàsicament els orientals, més que no pas crua. Això és el que m'han recomanat els dietistes i metges amb qui ho he parlat, i jo ho faig així.

Pel que fa a les proteïnes, a banda de consumir cereals i llegums combinats, hi ha la quinoa o l'amarant, que són molt bons, també. Potser l'amarant costa una mica més pel gust i textura que té, però tot és provar-lo.

Ah, i no sé qui ho demanava, jo sí que compro ecològic! :ok: I la veritat és que com que tot és més car cada cop mires de fer-te tu mateix coses que abans compraves fetes. :ok: De totes maneres, quan la gent em diu que un quilo de cigrons eco costen molt més que un quilo de cigrons del súper convencional, els dic que no m'estan comparant productes iguals, i ho deixo aquí, perquè n'hi ha que tenen amb moltes ganes de discutir i de fer-te semblar un friki.

Jo amb els comentaris de la gent no m'hi encaparro gaire. Ells troben estrany que jo mengi mill, que per cert és boníssim, com un pardal (comentari que seeeempre surt), però els sembla d'allò més normal fotre's mitja vaja carregada d'antibiòtics i alimentada amb pinso, pobreta, que ha tingut una mort fotuda, però una vida encara més miserable. En fi, tot són criteris. El meu menjar els sembla estrany; a mi el seu em sembla cruel i insostenible, però no m'hi penso pas discutir. Vosaltres feu el que cregueu que heu de fer i llestos. Jo em trobo molt millor des que menjo així. :ok: :ok: :ok: :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: nienna » dt. juny 26, 2012 11:01 pm

M'encanta haver trobat aquest post. Gràcies Sonia!

Jo fa un mes que vaig deixar de menjar carn. Cada vegada em sentava pitjor així que vaig decidir deixar-ho. A casa tant els nens com el pare mengen carn, peix, etc. Això sí, intento que sigui tot ecologic sempre que puc. El tema es que estic com la Sonia que el meu marit no deixara de menjar carn, ell no ho viu com jo. I al cole dels nens no hi ha opció de fer menú vegetarià...

El dijous vaig a fer-me una analítica i després de 6 mesos em faran una altre. La doctora m'ho va demanar per tenir controlat lo de la vitamina B12 i lo del ferro. A veure com surt tot. Jo em trobo molt bé de moment, però tinc molts dubtes sobre els nens i també em preocupa una mica la situació a casa, tota la vida cuinant menús diferents, etc. Es que es molt difícil quan la parella no comparteix aquesta opció...

Bé, m'anire passant. A veure si anem posant receptes i així variem una mica. :ok:
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: Ponioleta » dc. juny 27, 2012 11:47 am

Hola
deixo aquest enllaç d'un blog d'una noia vegetariana i dietista, sobre les dietes vegetarianes i veganes en nens
http://www.dimequecomes.com/2012/06/nin ... eneral.htm

A part el blog sencer està molt bé sobre temes de nutrició, alimentació sana etc (vegetariana o no)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: sònia-2 » dc. juny 27, 2012 2:24 pm

moltes gràcies per la informació.

Acabo de fer un cop d'ull al blog, i m'ha agradat molt.

Merci!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: fox » dl. jul. 30, 2012 1:52 pm

Hola,

Mara, gràcies per la resposta sobre la soja. Fa temps que ja no prenc, ara compro liquat d'arros per mi i de civada pel meu fill, crec que en general el millor es anar variant pero per gust prenem sempre la mateixa.

Com us va a la resta que heu començat amb el menja vegetarià?
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
Avatar de l’usuari
boira75
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1029
Membre des de: dl. des. 28, 2009 5:13 pm

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: boira75 » dl. nov. 11, 2013 12:32 pm

Jo us voldria demanar si coneixeu alguna dieta estructurada, rotllo dilluns dinar i sopar, dimarts....jo tinc la que em va fer la dietistta quan em vaig quedar embarassada, em va anar de conya i no vaig tenir cap mancança, em vaig engreixar només 7 kilos i em vaig trobar estupendament tot l'embaràs! vaig sentir moltes històries, que si has de menjar carn, que si et faltarà ferro...ni cas! em va anar tot molt bé!!!i a part d'això doncs res, que tinc aquesta dieta però m'agradaria combinar-la amb d'altres, per no menjar sempre el mateix. Algú en té alguna? A casa soc l'única que no menja carn, però menjo peix i ous, llet de soja...però quan ells mengen carn jo em faig el seitan, el tofu...i cap problema, de fet la meva filla, que te dos anys, també es decanta pel seitan, li encanta!
Boira


15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: Mara17 » dl. nov. 11, 2013 12:54 pm

La podries compartir, Boira! Jo ara estic intentant fer un menú, però, esclar, vaig una mica a ceges. A casa no som vegetarians, però hi tendim força (mengem pollastre).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
boira75
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1029
Membre des de: dl. des. 28, 2009 5:13 pm

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: boira75 » dl. nov. 11, 2013 9:56 pm

I tant! el copio aquí!
MATÍ

“Eko” (cafè de cereals) amb llet de soja i cereals integrals sense sucre.

ESMOZARS

(2 caps. de ginjebre abans)

Fruita.
Entrepà integral de tomàquet, tofu, alvocat i pipes de girasol.

DINARS

(2 caps. de gingebre abans de cada àpat)

1. Amanida de canonges, pastanaga, ceba i anous.
Arròs integral amb verdures (pebrot, pastaga, bròquil, ceba) i llentíes.
Poma i/o iogurt de soja.

2. Amanida de tomàquet, ceba i olives.
Estofat de soja amb verdures.
Poma i/o iogurt de soja.

3. Amanida d’espinacs, enciam, remolatxa, rabes, api blanc, pipes de girasol.
Pasta integral amb “pisto” de verduretes i ametlla picada.
Poma i/o iogurt.

4. Amanida de canonges.
Quinoa amb azukis i verdures (col, pastanaga, ceba)
Poma i/o iogurt.

5. Amanida variada (amb remolatxa).
Patata, pebrot, esbargínia i ceba al forn amb vinagreta de julivert.
Poma i/o iogurt.

6. Amanida variada (amb remolatxa).
Mongeta seca amb espàrregs a la planxa.
Poma i/o iogurt.

7. Lliure.

Després de cada àpat pendre una infusió digestiva amb carxofera (menta, anís verd, melisa, malva, regalèssia)

BERENAR o ENTREHORES

Fruita (plàtans, pomes, mandarines, peres), fruits secs crus (avellanes, ametlles, festucs, anacards), tortas d’arròs o blat de moro.





SOPARS



1. Crema de carbassa.
Truita.

2. Peix blanc al forn o a la planxa amb pèsols.

3. Verdura al vapor (mongeta tendra, pastanaga, ceba)
Hamburguesa vegetal.

4. Peix blau al forn o a la planxa amb espinacs.

5. Seitan amb verdures a la planxa.

6. Lliure.

7. Peix blau al forn o a la planxa amb carxofa.

Els postres del sopar poden ser també yogurt o poma i infusió.


Em deixava triar el que volia menjar cada dia, i un sopar i un dinar els tenia lliure, per tenir algun caprici...La veritat és que em va anar molt bé!
Si algú en té algun altre copieu-lo!
Boira


15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: Mara17 » dt. nov. 12, 2013 11:22 pm

Gràcies! :***: :***: :***:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
damma85
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: damma85 » dg. jul. 13, 2014 9:07 am

Hola, m ha agradat molt llegir aquest fil. Ponioleta, gracies especialment a tú per tota la info interessant que hi has possat.
Jo al meu blog que escric des de fa alguns mesos, també estic possant receptes vegetarianes i algunes veganes. Tinc titulació de herbodietètica, però les experiències amb nens petits amb aquest tipus d alimentació m ajuden moltíssim. :ok:
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
damma85
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: damma85 » dg. jul. 13, 2014 9:08 am

Boira75 bravo també pel teu menú. >.-<:
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: Ponioleta » dl. jul. 14, 2014 10:34 am

Oh damma ara vig al teu blog! :ok:

Jo últimament no cuino gens perquè ara és el meu company que s'ocupa de totes les feines de casa, i també de la cuina.
I haig de dir que està molt inspirat i li queda tot genial. Fa croquetes d diferents coses, canelons,... i després de moltes proves ha aconseguit unes hamburgueses de soja texturitzada i arròs molt bones.
Ja intentaré posar receptes.


Ah, per cert. Dissabte vam anar a un Alcampo (el de Mataró) i hi havia força vareitat de coses vegetarianes com salsitxes, hamburgueses... De la marca Sojasun i alguna altra. No són eco però estaven molt bé de preu (per exemple 4 salsitxes grans, a 2 euros, hamburgueses a 2 i poc el parell). I iogurts sojasun de soja que són força barats. Nosaltres vam aprofitar i vam comprar una mica de cada perquè sinó les hamburgueses o salsitxes o similars al Veritas, Caprabo etc em costen gairebé el doble...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Cucurucho80
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 305
Membre des de: dv. oct. 17, 2014 7:34 pm

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: Cucurucho80 » dl. nov. 17, 2014 4:55 pm

Ei eiiii, yo quiero esa receta tan buena de hamburguesas de soja texturizada y arroz jajajaja Ya que queda rica, compártela :)

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
http://www.fertilityfriend.com/home/542781
Imatge
Imatge
4.07.2015 >> TE + :) :) Sujétate fuerte, chiquitín !!
16.07.2015 >> 1ª Eco : vemos el saquito bien colocado...y dicen que se empieza a intuir la vesícula
27.07.2015 Nos comunican que nuestro pequeño se ha ido....Algo no iba bien y no evolucionó.... Nunca te olvidaré
Avatar de l’usuari
damma85
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

Re: Vegeterianes

EntradaAutor: damma85 » dl. feb. 02, 2015 9:20 am

Hola,

acabo d'escriure un fil amb una recepta d'arrós amb algues (Paella amb trossets de mar) a receptes salades que crec que us agradarà. Us deixo aquí l'enllaç a la recepta del blog. http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/ ... e-mar.html

Salud noies,
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge

Torna a “Règim i dietes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::