TR4 setembre-galetes

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dc. set. 04, 2013 4:36 pm

aquí estan les meves galetes! suposadament són estil digestive, la recepta la vaig treure d'aquí http://www.elrincondebea.com/2008/09/di ... cuits.html però inevitablement li he fet alguns canvis...no ho puc evitar o-o:)

GALETES ESTIL DIGESTIVE

150 gr de farina integral ecològica
125 gr de farina
35 gr de segó de civada
90 gr d'oli d'oliva
60 gr de sucre morè
1 ou batut
9 gr de llevat químic

estil digestive.jpg
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 05, 2013 6:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Ponioleta » dj. set. 05, 2013 11:25 am

Ametista, fan bona pinta però... no porten gens de sucre les galetes? o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: munat » dj. set. 05, 2013 11:47 am

M'agraden molt les galetes Digestive, les hauré de provar.

Ara probo de penjar-vos la recepta de les American Cookies. A veure si me'n surto amb la foto, que sempre tinc problemes.
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: munat » dj. set. 05, 2013 11:52 am

AMERICAN COOKIES

Ingredients:

220 gr de farina normal
60gr de farina de moresc
185 gr de farina de força
16 gr de llevat químic
Una culleradeta de bicarbonat
Una culleradeta de sal
285 gr de mantequilla
200 gr de sucre moreno
225 gr de sucre blanc
2 ous
10 ml d'extracte de vainilla
300 gr de xips de xocolata :love:


Elaboració:

Utilitzarem dos bols. En un tamissarem les farines, el bicarbonat, el llevat i la sal.

Per altra banda barrejarem els sucres amb la mantega, fins a aconseguir una massa homogènia i de tonalitat marró clar.

Incorporarem els ous a la massa, un a un.

Afegirem la vainilla.

Ara barrejarem els dos bols, la mescla amb les farines i ho remenarem tot fins que tots els ingredients quedin incorporats i tinguem una massa homogenia.

Ara afegirem els xips de xocolata.

Taparem la massa amb paper film i ho reservarem a la nevera un mínim de 24 hores.

Escalfarem el forn a 175ºC. En una safata posarem paper sulfuritzat i farem boletes d'uns 2.5 cm de diàmetre deixant 4 dits de separació entre boleta i boleta, ja que s'expandeixen bastant. (en la meva safata de forn n'hi caben entre 12 i 14.

Quan les tinguem col·locades a la safata les aplastarem lleugerament amb els dits. I hi afegirem uns granets de sal.

Les courem durant uns 15 minuts. Traurem la safata del forn i les deixarem refredar uns 3 minuts. Aleshores ho passarem a una reixeta per tal que s'endureixin.

Quan estiguin ben fredes les guardarem tancades en una caixa de llauna. Així ens assegurarem que ens quedin cruixents durant més d'una setmana.

Imatge

Les heu de provar perquè no tenen desperdici!!!



N'he provat moltes de cookies, però per a mi aquestes són les millors per golejada.

Que sapigueu que teniu una primícia i és que la recepta no la publicaré al blog http://estoneslliures.blogspot.com.es/ fins dilluns :b-))) :b-))) :b-)))


Si les feu ja em direu què us semblen. Un consell: la recepta dóna per moltes galetes, congeleu la meitat de la massa, així amb un dia de feina teniu galetes per dos dies de forn!!!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Ponioleta » dj. set. 05, 2013 1:03 pm

Munat tenen mooooolt bona pinta aquestes cookies!!! :-)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: muc » dj. set. 05, 2013 4:42 pm

Uoooo! que bé tornar després d'uns dies de (semi)relax i veure que PER FI ja ha començat de nou el taller!! >.-<: >.-<: >.-<:

A veure quines galetes sense gluten m'empesco, que no tinc cap recepta.... :-:) :-:) :-:)

Ponioleta, galetes amb pastanaga? Penja, penja! que si duen pastanaga segur que duen menys farina i la podré substituir més fàcilment :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dj. set. 05, 2013 6:13 pm

munat que bones!!! >.-<: >.-<: m'encanten aquest tipus de galetes i mai n'he fet, a veure si m'animo amb la teva recepta! ...tot i que inevitablement la tunejaré i potser ja no quedaran tan bones :-:)

muc jo buscant cosetes vaig veure aquestes galetes i vaig pensar en tu! si no t'inspires, aquí tens una idea :ok: http://pambolixocolata.blogspot.com.es/ ... na-de.html

Ponioleta ha escrit:Ametista, fan bona pinta però... no porten gens de sucre les galetes? o-o:)

:-D :-D :-D el que fa l'inconscient!!! es nota que és l'ingredient que em vull carregar (=substituir) de la recepta?
gràcies Ponioleta, ja ho he canviat! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dj. set. 05, 2013 6:43 pm

per cert munat, ara mirant-me la recepta tinc un dubte...com és que es fa servir farina de força?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: muc » dj. set. 05, 2013 6:45 pm

Ametista! gràcies! M'anirà molt bé, si més no, de font d'inspiració. Que jo, com tu, també tinc el mal costum de canviar coses... :love:

Pel que fa a les teves galetes, i en la direcció de carregar-te el sucre, podries començar provant de substituir-lo per (menys) xarop d'atzavara, que si bé també és un sucre, té un índex glicèmic més baix que el sucre convencional (a més d'aportar altres minerals, vitamines etc..). És difícil trobar les noves mides llavors, perquè tant per consistència com per gust varia, però les teves galetes no duen gaire sucre i per tant hauria de ser més fàcil.. :love: :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dj. set. 05, 2013 7:14 pm

sí, la idea és fer servir xarop d'atzavara!! :ok: :ok: >.-<: >.-<: de moment ja el faig servir amb les coques i no tinc problema, queden molt bé! les magdalenes estoy en ello (em queden molt planes, li he de trobar el punt al canvi de textura que suposa treure el sucre, que és un sòlid, per posar-hi el xarop, que és líquid) i les galetes tenia pendent de provar-ho però se m'ha acabat :content: a veure si demà puc anar a comprar-ne i aquest cap de setmana cauen!! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: munat » dv. set. 06, 2013 10:11 am

ametista ha escrit:per cert munat, ara mirant-me la recepta tinc un dubte...com és que es fa servir farina de força?


Sincerament no hosé, però totes les galetes que he fet que queden dures contenen farina de força a la recepta, mentre que les galetes més toves tipus les de mantega daneses no porten farina de força. Suposo que al final repercuteix en la duresa de les galetes. Tot això és una suposició i és la diferència que veig en unes i les altres.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 06, 2013 11:26 am

Hola
temes variats:

Ametista, em vaig fixar en el sucre perquè també és la meva obsessió reduir-ne les quantitats al màxim en totes les receptes.
A part del xarop d'atzavara, si es posa fruita a les galetes (compota de poma, per exemple, o plàtan) es pot reduir molt el sucre (tot i que clar, llavors tenen gust de la fruita). Les de pastanaga que penjaré quan les faci, també porten menys sucre perquè la pastanaga també és dolça. Una altra cosa que es pot fer és anar progressivament reduint el sucre (a les galetes i a tot) i mica en mica anar acostumant el paladar al nou gust. Jo si menjo galetes sense sucre les trobo horroroses però si faig les receptes tal qual les trobo per internet normalment em semblen massa dolces.

El que dèieu de la farina de força. L'altre dia vaig anar a comprar farina i vaig comprar un paquet de "harina de reposteria" de la marca Gallo. Doncs vaig veure que al paquet, en petit, hi posava "Harina de fuerza". Jo la veritat és que sóc una mica desastre amb això de les farines. Per fer pa m'ho miro més però per la reposteria pillo la primera que trobo i potser m'ho hauria d'estudiar. Segur que per internet hi ha info sobre les diferents farines i quina va millor per cada cosa, ara ho busco.


Muc: les típiques galetes que es fan amb flocs de civada i una mica de farina de blat per "enganxar" potser es poden fer amb flocs d'una altra cosa sense gluten i farina d'arròs. No sé, potser dic una tonteria, però es podria provar o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dv. set. 06, 2013 1:19 pm

tema sucre: compartim obsessió Ponioleta :content: la veritat és que jo ara ja no puc menjar res "industrial" que no ho trobi súper empalagós perquè el meu paladar ja s'ha adaptat a les versions amb sucre reduit, però ara busco una alternativa que sigui millor que el sucre i bffff els edulcorants artificals els descarto totalment i com a natural pensava que l'estèvia seria la meva salvació (100% natural i zero calories!) però té un regustet a regalèssia que a qui li agradi fantàstic però a mi no m'agrada geeeeens :ufs: :ufs: i clar, no puc fer-la servir (i ho he intentat, eh? dient-me "m'hi acostumaré, m'hi acostumaré" :-o00m ...però no) així que ara estic investigant les alternatives naturals assumint que tindran X calories però compensa que també aporten nutrients interessants (he començat amb el xarop d'atzavara perquè potser és el que en té menys, una altra opció seran les melasses de cereals...i accepto més idees o suggeriments!) la opció fruita també em sembla bona idea, de fet amb els plàtans ja ho fem moltes vegades però clar, no sempre vull fer coses amb gust de plàtan! tinc pendent potenciar la opció poma, que potser és una mica més neutre?...i estic a l'espera de les teves pastanagues! :ok:

tema farina: els que han fet els de la marca Gallo ha estat la cagada més graaaaaaaaaaan que podien fer! :ufs: :ufs: per dues raons, primera perquè abans la farina Gallo normal i corrent era boníssima, tenia 11% de proteïna (=farina panificable) i sortien uns pans fantàstics i segona perquè amb el canvi d'empaquetat i fòrmules han passat a oferir farines de només un 9% de proteïna (=farina fluixa) i aquí ve la gran incongruència que només fa que crear confusió, que agafin i anomenin una farina com a farina de reposteria i de força a la vegada, quan és totalment incompatible! aquesta farina que has comprat Ponioleta és farina fluixa i per tant de reposteria, el primer títol està bé :ok: el títol petit de "farina de força" no sé si el van posar perquè sabien que molta gent comprava la seva farina per fer pa i així no perdien compradors...però és enganyós, no és una farina de força, ni tan sols és panificable! (la farina panificable té 10-11% de proteïna i la de força més de 12%)
en fi...sobre el tema galetes, preguntava per què era necessària una farina de força ja que el més adequat seria una farina fluixa. La farina de força es fa servir per pans de fermentacions molt llargues (per exemple amb massa mare) o molt carregats de greixos i sucres (brioix, croissants...) ni tan sols és imprescindible per fer pa normal i corrent així que no entenc quin sentit té en unes galetes,a no ser que els doni alguna característica especial un cop cuites perquè a la massa en cru no li aporta res, no hi ha fermentació que necessiti del gluten per donar estructura a la massa i pot ser més difícil d'estirar-la i aplanar-la amb el corró... Em va picar la curiositat i vaig estar buscant però només vaig trobar una noia que deia que amb farina normal quedaven més planes i cruixents i amb farina de força més altes i esponjoses ?-) (no li vaig trobar el sentit perquè la farina de força no és autoleudante) i tu munat dius que et sembla que les de força queden més dures?.....mmm, això podria tenir la seva lògica, la farina de força normalment absorbeix més líquid per tant la proporció dels ingredients a la recepta es veu afectada (la massa queda més seca i per tant després de cuita, més dura) però clar, necessari necessari no seria (fer servir farina de força) simplement poses menys líquid i ja està ;-))) t'has fixat si en aquestes receptes hi ha més o menys proporció de mantega?

perdoneu si em poso pesada amb aquest tema :-:) és que em sembla interessant saber el per què de cada cosa i dels productes que fem servir :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Aitona » dv. set. 06, 2013 2:05 pm

Aissss noies que difícil será tot això !!!! Però amb els vostres comentaris em sembla que podrem apendre un munt. >.-<: >.-<: >.-<:

He estat llegint els últims missatges que heu escrit (realment sou unes enteses) i ara que ja m'havia decidit per una recepta que havia trobat amb una pinta boníssima , em sorgeix un dubte. ?-)

Noies ja se que es pregunta de novatilla, novatilla però si la recepta només em posa 125 gr de farina.... quina he d'utilitzar la normal, de força, de repostería???? Quina farieu servir vosaltres??

Vinga.... a veure si aquesta vegada aconsegueixo unes galetones menjables.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dv. set. 06, 2013 4:44 pm

:-D Aitona segur que et surten ben bones les galetes, ja veuràs! i la farina, la normal ja va bé! i si en trobes de reposteria també, la qüestió és que sigui una farina fluixa (9% de proteïna, això ho pots veure a l'anàlisi nutricional del paquet, normalment està en un lateral i indica les proporcions d'hidrats de carboni, proteïna, greixos, etc. per cada 100 grams de producte) el tema de la utilitat de la farina de força per fer galetes està en ple debat tot i que potser aquest no era el lloc per engegar un debat d'aquest tipus que a les novatilles us atabalem :r) ;-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Momo » ds. set. 07, 2013 1:43 am

Aquí una que aterrissa tard!!! Jejeje
Mmmm... Quina pinta! Les de Nutella tenen molts números de caure...
Jo de galetes en faig molt de tant en tant, però ens agraden.
De moment us deixo la recepta de cookies, que és molt vella i ja la vaig treure crec de l'altre TdR.
http://www.niniscooking.com/2008/08/20/ ... -xocolata/

A veure si aquest cap de setmana busco alguna recepta i la faig, aprofitant l'excusa que és la nostra diada i dilluns comença l'escola. Fins ara!
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: kine » dg. set. 08, 2013 2:31 pm

Bones!!!
Estic de vacances i de cop m'ha vingut al cap el tallervde receptes!!!! Ups ja no hi pensava.... I quan he entrat i he vist GALETES.... Beeeeee!!!! Jo en faig sovint.

Ponioleta i ametista jo em sumo a la preocupació pel sucre. Hem falta provar amb nous productes que endolceixin. De moment redueixo molt les quantitats devles receptes. El mateix amb la mantega... Sempre oli d'oliva!!!

A veure si us faig les galetes d'oli d'oliva i suc de taronja. Molt bones!
Quan arribi a casa m'hi poso.

Fins aviat!!!!
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Momo » dg. set. 08, 2013 5:23 pm

Avui he fet les galetes! Mmmmmmm!!! Tota la casa fa una oloreta... Què bones! He trobat la recepta per internet, no és meva.
Després poso foto i recepta. A veure si encara en queden...
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: munat » dl. set. 09, 2013 9:05 am

Ametista respecte a la farina de força no sé si pot ser el que dius tu del líquid, jo nohe fet massa galetes, però aquestes porten na proporció de mantega semblant a altres que ja he fet. Jo també he investigat sobre el tema però no he sabut trobar una explicació. Aquestes galetes tenen un repòs de 24 hores (com la fermentació del pa) però és un repòs en fred, per tant, res a veure amb el pa. I és veritat que per fer-les has de fer unes boletes una mica més petites que les de ping pong i deixar 4 dits de separació entre elles perquè creixen molt. Tenen uns 10-12 cm de diàmetre.

Jo també sóc de les que hotroba tot dolç o tot salat, jajaja tot i que prefereixo una mica massa salat que una mica massa dolç, i de fet, el dia que repeteixi aquestes galetes en reduiré el sucre pq precisament aquesta va ser la única crítica que els i vaig trobar jo.

He provat el xarop d'atzavara, però si no trobo la recepta amb la quantitat exacta que es necessita em canvia massa la consistència i no sé mai quina quantitat he de posar. Per a mi és ideal pel cafè del meu xicot, ja que a ell li agrada amb sucre i si s'hi posa xarop s'estalvia unes calories cada dia.

Jo encara no he provat l'Stevia, diuen que és l'edulcorant del futur.

Que tingueu un bon dia dolcetes meves :-()-)
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 09, 2013 10:01 am

Ametista quantes coses que saps de les farines!!! :ok: :ok: Gràcies per avisar sobre la Farina Gallo. No la vaig comprar per fer pa (porto tot l'estiu sense fer-ne, massa calor pel meu gust o-o:) ) però com que posa farina de força encara l'hagués utilitzat per algun pa! (tot i que podia haver mirat la composició nutricional, la veritat...).

Tema sucres: a part de les melasses i xarops, jo he fet servir fructosa en algunes preparacions. Se n'ha de posar la meitat (és a dir, si la recepta posa 100gr de sucre, 50 gr de fructosa). La stevia no l'he provada però tothom diu això del gust. Jo normalment faig servir sucre (el mínim possible) o alguna melassa (d'arròs compro normalment).

Tema greixos: fins fa poc utilitzava oli de girasol perquè dóna poc gust i no volia utilitzar margarina ni mantega. Però vam visitar una dietista-nutricionista per altres temes i ens va aconsellar reduir al màxim el consum de girasol (pipes o oli) per un tema de l¡equilibri entre omega 3, omega 6 i omega 9 que no us sé explicar ?-) I que per cuinar féssim servir sempre oli d'oliva verge. I això faig. Li deixa gust a les coses però ja m'he acostumat i m'agrada bastant el regustet d'oli als pastissos i galetes :ok:

Bé, xerro molt però encara no he fet galetes! I ja tinc dues receptes pensades o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::