CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Momo » dg. gen. 06, 2013 5:09 pm

Aquest mes s'ha proposat llegir:
La col·laboradora - Empar Moliner

Endavant!

Jo ja l'he descarregat, però encara no l'he pogut passar a l'Ipad. Quan ho faci, us poso les divisions... :ok:
Momo l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 07, 2013 10:22 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL gener'13 - La traductora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Takita » dg. gen. 06, 2013 11:03 pm

Jo també el tinc descarregat :ok: , però el títol és La Col.laboradora, no?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL gener'13 - La traductora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Momo » dl. gen. 07, 2013 10:21 am

Aix, és veritat... :ok:
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Lalona » dt. gen. 08, 2013 12:08 am

Jo ja el tinc a punt! El tinc en format paper tot i que el tió m'ha cagat un ipad i també em vull fer la xuleta com la Momo ben en breu eh?

Hi ha 28 capítols força breus, per gruix i número de capítols us proposo aquesta divisió:

setmana 1: capítols 1-7
setmana 2: capítols 8-14
setmana 3: capítols 15-21
setmana 4: capítols 22-28
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Takita » dt. gen. 08, 2013 12:16 am

Per mi, perfecte! Demà que ja tornem a la "normalitat", començaré el llibre :ok:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 08, 2013 8:36 am

Tinc força llibres pendents, que m'han deixat, així que digueu-me si "La col.laboradora" és llarg o no, a veure si ho puc llegir tot.
I si de pas, algú em passa l'arxiu em farà un favor.
Encara he d'acabar de comentar el llibre de novembre... :ufs:
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Takita » dt. gen. 08, 2013 10:22 am

Raqueleta, jo el tinc a l'e-reader, però encara no l'he obert, el vull començar aquest vespre, però et passo l'arxiu per correu i així pots decidir, val? :ok:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 08, 2013 11:32 am

Takita ha escrit:Raqueleta, jo el tinc a l'e-reader, però encara no l'he obert, el vull començar aquest vespre, però et passo l'arxiu per correu i així pots decidir, val? :ok:

Rebut! Quan el pugui passar al lector veuré l'extensió, a veure si tindré temps o no.
Gràcies! :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 12, 2013 11:53 pm

noies, ja hauríem de comentar, no? l'heu començat?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Lalona » dg. gen. 13, 2013 3:59 pm

ups, jo no... Aquesta nit procuraré posar-m'hi...
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Bita » dl. gen. 14, 2013 3:40 pm

Boneeeessss
Aquest mes em reenganxo, gràcies Takita!!
Espero no punxar i poder seguir el ritme.
De moment m'està agradant, m'ha engantxat saber per on anirà la cosa. Tinc curiositat per saber de l'Antonieta.
El personatge de la Rovira no sabria dir perquè, m'agrada, em cau simpàtica, potser com parla d'ella mateixa, sense amagar res com es descriu a ella mateixa.
el que no puc evitar és llegir-la amb el rintintin de l'Empar, Sr Director... suposo que a mesura que avanci veure més rovira i menys Empar.
M'agrada molt tot el que fa aquesta escriptora.
I vosaltre com aneu???
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Lalona » dc. gen. 16, 2013 11:22 pm

A mi també m'està agradant! però encara no he acabat la primera part... faré un comentari quan ho tingui llegit eh?
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Bita » dj. gen. 24, 2013 8:50 pm

Bones!!
He llegit ja les dues primeres seccions i estic a punt d'acabar la tercera.
Escric desde l'ipad així que d'avançada perdoneu.
ATENCIÓ SPOILERS
M'està agradant MolT el llibre, m'encanten els llibres així que tenen varies trames, varis fils alhora i que passin d'un a l'altre.
El personatge de la Rovira ja ho vaig dir em te encuriosida, tot el que explica de les adiccions, els costums les maneres de fer.... Ara entenc algunes coses...
Em te també molt encuriosida com s'ho farà per en lo poc que queda lligar la història de la consellera ahhh i explicar que li va passar a l'antonieta, i qui li escriu el llibre, a qui li ha de pagar els cèntims, perquè tota la part de la rovira està dirigida auna tercera persona misteriosa. Vaja o jo no ho he pillat.
La judit em fa pena , es la historia de moltes dones, espero que en el que queda de llibre tingui una mica de sort.
M'agrada molt l'estil directe del llibre, com ens explica les diferències els matissos, "En deia l'ofici d'escriure, no la professió".
Realment tinc ganes de continuar llegint-lo,
A vosaltres com us va?
Arriva l tren i a la propera estació no tindre connexio trameto
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Takita » ds. gen. 26, 2013 4:10 pm

Noies, vaig força endarrerida, però li donaré una bona empenta i l'acabaré dijous. A veure si demà al vespre o dilluns, començo a comentar :ok:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Raqueleta » ds. gen. 26, 2013 9:45 pm

Jo ja l'he acabat però com em passa últimament, el que em costa és posar-me a comentar. A veure quan puc fer.ho...
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. gen. 31, 2013 5:26 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT SENCER

Vinga, va, a veure si puc comentar d’una vegada i encara estaria dins del mes de gener… És en plan telegrama, ho sento.

El llibre m’ha agradat, de lectura lleugera i per a passar l’estona, sense més pretensions però a la vegada ben escrit i ben estructurat, potser per això mateix millor que altres que sí tenen pretensions i estan més mal escrits o es fan pesats, etc.

La protagonista em cau bé, és un desastre de dona amb un desastre de vida però es fa entranyable, no?
L’escena de sexe amb el treballador de les vinyes, el net de l’assassí de la dona, quan la porta a l’asil, em va semblar lamentable. “No m’he sabut mai negar als homes”. Què trist...

La Judit Guitart és una pobra desgraciada, que li prenen el pèl i ni se n’adona. M’ha resultat curiós perquè porto el cas d’una Guitart que també està emmerdada per un immigrant, tot i que en aquest cas no hi ha fills pel mig.
M’ha fet molta ràbia que quan ella està prenyada i ell marxa per a casar-se a Senegal, que ella el fa fora de casa, ella encara el convida a sopar un cop per setmana i com que a ell li agrada fer l’amor amb embarassades, ella li fa sexe oral. Au, va, que et bombin, tio, t’aprofites de mi però vas a casar-te amb una altra i no vols tenir relacions sexuals amb mi perquè estic prenyada... el sexe oral que te’l faci una altre!
I la festa pel naixement de la nena, quina pena, per favor, cap familiar, cap amic i només la dona del restaurant i la dentista amb la que treballa... això sí, ell amb texans i camisa nous, de Dolce & Gabanna. Fa ràbia el tio però també ella per tòtila! I sobre el tema del parricida ja millor no dir res... I quan té sexe amb el Mateu Garín, me l’imaginava allà que no acabava mai i a l’altra pobra esgotada, quin riure!

De la consellera m’ha fet gràcia la descoberta del lesbianisme i que es va tornant hippy.

La Cati Rodés, la gafe (déu n’hi do la història de per què li dieun la gafe!) fa ràbia, tan políticament correcta, tan feminista, tan, tan, tan... I va i se li mor el Paul Adams, gafe, gafe, gafe! El millor d’ella són les cagades aquestes que fa...

La Xus Soriguer no surt gaire però sembla tan estirada i la deixen tan ridícula, potser se li podria haver donat més joc...



No sabia que als anys 30 a les nenes que es quedaven sense mare els rapaven el cap (pobres filles) perquè els pares no les sabien pentinar. Estic pensant que si la Clara es quedés òrfena de mare potser també l’haurien de rapar perquè son pare no es recorda mai de pentinar-la i quan se’n recorda és com si la pinta no hagués vist els cabells ni de lluny...
Per cert, la filla de l’Antonieta Gelabertó quan es queda òrfena té tres anys i la Magda se sent conmuguda perquè és l’edat que té la seva filla. A mi em va passar igual i pel mateix motiu...

Em va fer gràcia la fòbia al mercat medieval (a mi m’encanten!) de la Magda i com passa a parlar dels venedors de roses que passen per bars i vaig recordar el que deia un amic quan sortíem (noti’s l’ús del passat) de nit unes quantes parelles: “No, gracias, ya me acuesto con ella”. És el mateix que ve a dir la Madga, que si no vols endur-te una tia al llit ningú no compra roses!

I la visita a les caves Batet... ostres, és que fa poc vam anar a fer una visita a les bodegues Torres, al Penedès, i juraria que per a descriure les Batet la Moliner està parlant de les Torres, que si el trenet, que si el video a la sala de cine, etc. El cas és que a nosaltres, a diferència de la Magda, la visita ens va agradar molt, està molt ben muntat i a la Clara li va encantar el trenet. Ah, a les Torres no hi ha cava jueu... neu:-D

I què em dieu de l’escena en que la Magda tira les sabates de la nena per la finestra? Jo no ho he fet mai –ni res similar- però visualitzar-ho sí i mira, una mica treu l’estrés. És que portem uns dies amb la Clara que déu n’hi do, ara té la mateixa edat que la filla de la Magda i puc posar-me en el seu lloc i entendre-la, de com de vegades t’estressen tant que et col.lapses.

He de confessar que llegiria sense dubtar el llibre de la tal Blanca Arimon (l’escriptora, que se’n parla molt i no surt), el que es titula “Dues dones”. És que una protagonista es diu Clara i l’altra es diu Blanca, jajaja, com la meva filla i la meva neboda, quina gràcia! :love:

L’escena final dels pobres jueus vomitant és tan fastigosa i surrealista (i graciosa també). La gafe de la Cati un altre cop...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'13 - La col·laboradora (Empar Moliner)

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 19, 2015 5:55 pm

...bé, procedeixo a treure'm una gran espina que arrossego de fa temps (2 anys i 3 mesos per ser exactes :-:) ) i és que no sé per què en el seu moment no vaig poder comentar aquest llibre i és l'únic que tinc pendent...així que ni que sigui en plan telegrama comentaré una mica.

em fa una mica de ràbia que tinc dos papers plens de notes per anar comentant i que ara, tant de temps després no sóc capaç de recordar què volen dir o a què es refereixen ?-) :-D per exemple "capítol 7 la tia", "capítol 10, que trist" ...... :-o00m

ATENCIÓ SPOILERS!

el llibre em va agradar, em tenia enganxada saber què passaria a les diferents trames, amb els diferents personatges...però sobretot la protagonista, que en certa manera em semblava un alter ego de la mateix autora (la manera d'expressar-se, amb una filla, aficionada als còctels...) Em va sobtar com parlava del món editorial, no perquè no m'ho esperés... (que a tot arreu hi ha històries, per desgràcia) sinó perquè ho explica amb aquest estil seu tan directe i sempre tendim a pensar que a casa teva es dóna menys que a altres llocs, no? però tal i com ho explica és com que aquí és una coooosaaaaaa (com el tema dels premis literaris per exemple, ja adjudicats per X interessos)

la història de la Judit...és una pobra desgraciadeta, no? no sap dir que no, s'agafa al que sigui per no estar sola... i li passa factura, pobra. I tot per tenir molt poca autoestima...

la consellera... em sobta una mica que en la seva època lèsbica sigui tan hippie i tan feliç i que després torni a ser tan recta i formal...quin és el seu jo real? perquè no és ella mateixa sempre?

de la Cati no recordo gaires detalls, només que era gafe i sempre molt estirada (clar que a les reunions que havia d'assistir amb aquella colla d'homes... ja entenc també que volgués mantenir les distàncies!) el que sí recordo és que m'agafaven ganes de comprar-me una lliberta Moleskine per apuntar-me cosetes :r)

tinc apuntada la frase "sé que és el bunyol més gran de la terra" perquè em va fer molta gràcia, no sé si és una expressió que habitualment sentiu o feu servir però jo només li havia sentit dir a una "jefa" meva quan a vegades ens arribava un cas "xungo" i deia que "ens havien enviat un bunyol" (...i no sé per què jo m'ho imaginava més com una caca de l'Arale que com algo culinari! ;-))) )

també la frase "aquesta mena de dones quan tenien diners se'ls gastaven en sabates i bosses, la raó era que el peu i el portamonedes no modificaven mai el seu perímetre a diferència del cos, que sí que s'expandia" :r) :r)

també tinc apuntat un dubte: com sap la història del que passa realment a les vinyes amb el soldat? perquè no s'arriba a publicar... clar que us ho pregunto i potser vosaltres tampoc ho recordeu :content:

xafardejant ara sobre l'autora he trobat això http://www.cugat.cat/noticies/Cultura/72974 o sigui que de la teoria de l'alter ego sí que hi ha algo neu:-D

bé, i fins aquí tot el que recordo del llibre, encara està prou bé per fer tant de temps o-o:) o-o:) o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::