TR2 juny-xocolata

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR2 juny-xocolata

EntradaAutor: ametista » dj. maig 31, 2012 11:21 pm

i l'ingredient per aquest últim mes de la segona edició del taller de receptes és...

Imatge

mmm... XOCOLATA!!
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 10, 2012 7:08 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 juny ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: ametista » dj. maig 31, 2012 11:22 pm

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 28, 2012 11:00 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 juny ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: ametista » dv. juny 01, 2012 9:10 am

juas juas és veritat, és ANTI-operació bikini :-D :-D :-D

però com que és l'últim havia de ser especial, no? :love:

pitisuuuuuuuuuuu és veritat que estàs desapareguda, eh? però si és perquè estàs disfrutant a tope de la Rita fantàstiiiiic >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 juny ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: Helia » dv. juny 01, 2012 9:16 am

Doleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeentaaaaaaaaa!!!! :sogra: :-D

Doncs jo ja tinc la recepta... la Pitisu ja la sap :content: ...
La Nutella cola com a xocolata, no? :-:)

GELAT DE NUTELLA!!! :p-)

- 1 litre de nata per muntar
- 1 pot de nutella
- crocanti (comprat a qualsevol pastisseria), o bé una tauleta de lindt de taronja

Es munta la nata, amb batedora elèctrica o a mà. Amb les varilles de mà, anar incorporant la nutella a poc a poc, tot el pot. Afegir-hi crocanti al gust, o bé talleu la tauleta lindt de taronja a tallets petits i ho incorporeu. Tupper i al congelador. Més fàcil, impossible!!

Quan l'hagi fet penjo foto!! (és una recepta que em van passar i que tinc pendent de fer...)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 juny ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: ametista » dv. juny 01, 2012 9:19 am

que si cola, diu................m'encantaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!
comencem el mes a lo grande, quina recepta! >.-<:
deu estar boníssim aquest gelat i a més fàcil fàcil!!! quin perill...... :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 juny ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: Ponioleta » dv. juny 01, 2012 9:33 am

Helia, això teu no és que sigui anti-operació bikini, és que ja és el record guinnes de greixos i calories!!! :r) :r) :r) I segur que deu estar boníssim!!!

Jo tinc un pastís fred de xocolata una mica més light (no massa!). Ja el faré i us penjo fotos i recepta.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 juny ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: Helia » dv. juny 01, 2012 1:23 pm

jajajaa.. m'heu fet riure molt!! :-D Sabia que us agradaria!!!! :content:

Pitisu, ara no se'm noten, pero al setembre quan passi per davant d'un mirall m'hauré d'amagar per no plorar!!!
:-:)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: Ponioleta » dc. juny 20, 2012 11:26 am

Us penjo la recepta del meu aniversari. Es pot fer el pastís o només la mousse. Boníssim i molt fàcil!!!


Pastís de Mousse de Xocolata

Imatge

Ingredients

-300 grams de tofu suau. És un tofu molt més tou que el normal (no sé si el “Tofu seda” que tenen en moltes tendes eco és el mateix però en tot cas crec que també serveix)

-150 gr de xocolata de cobertura

-sucre o melassa (al gust)

-10 galetes

-80 gr de margarina (millor no-hidrojenada)

Elaboració

Aixafem les galetes. Jo les poso directament dins el motllo i les aixafo amb un morter.

Desfem la margarina al foc o microones i la barregem amb les galetes. Ho remenem bé i estenem la pasta per la base del motllo, premsant-la una mica.

Posem el tofu en un recipient adequat i el batem una bona estona (si tenim l’accessori aquell de “muntar nata” millor) fins que quedi una textura cremosa.

Desfem la xocolata (segons instruccions del paquet) i a barregem amb el tofu i seguim batent. Hi afegim sucre o melassa al gust (aneu provant fins que us agradi).

Aboquem la mousse de xocolata al motlle i deixem refredar a la nevera 2 hores mínim.

Comentaris

La mousse també es pot menjar tal qual si la servim en gotets o flameres.

La recepta de la mousse la vaig treure d’aquest blog que recomano molt: http://www.hiulitscuisine.com/mousse-xocolata-vegana/

Jo vaig utilitzar un motllo d’uns 22 cm de diàmetre (que és l’únic que tinc). Recomano, per aquestes quantitats, utilitzar-ne un de més petit (18 cm, per exemple) així les capes queden més gruixudes i queda més bonic.

El motllo, a mi em va bé que sigui d’aquells que es separa la base perquè aquest pastís no el podeu desmotllar ja que es trencaria tot, així que per servir, jo li trec el cercle lateral i el poso a taula directament damunt la base.

Al blog hi he penjat algunes fotos més del pas a pas, però crec que no cal, que és prou senzilla la recepta http://fentpensantdient.wordpress.com/2012/06/20/el-pastis-daniversari/
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: ametista » dg. juny 24, 2012 10:03 am

mmm Ponioleta quina pinta!! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
estrelllita
:: papallona
:: papallona
Entrades: 112
Membre des de: dj. jul. 14, 2011 3:17 pm

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: estrelllita » dt. jul. 03, 2012 11:18 am

mmmmmm quina pinta tot... crec que aquesta semana em posare a probar alguna de les vostres receptes.. mmmm kina gana..
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: muc » dc. jul. 04, 2012 12:20 pm

Bona tarda noies!
Feia molt que no passava per aquí. Anava pensant en vosaltres, en el taller i molt de tant en tant mirava els ingredients que l'ametista havia triat per cada mes, però no estava en condicions de participar. "la vida és bonica però, a vegades, complicada..."

Bé, en qualsevol cas, torno a voltar per aquí i intentaré posar-me al dia amb algunes receptes, almenys alguna cosa de llimona pel mes passat i alguna amb xocolata (que dolenta mare meva ametista! així qualsevol fa operació bikini..)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 09, 2012 11:41 pm

Hola muc! quant de temps, m’alegro de tornar-te a veure per aquí >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 09, 2012 11:43 pm

i aquí va la meva recepta de xocolata, potser serà una mica “cutre” però...és una recepta amb xocolata, no? ;-)))

resulta que tenia un superàvit involuntari de batuts de xocolata a la nevera (i els nens no els volien) i un paquet de flam Royal a punt de caducar...així que ho he aprofitat tot!

FLAM DE XOCOLATA

flam xoco.jpg


la recepta no té més, la pròpia del flam Royal només que substituint la llet per batut de xocolata, està de vici perquè la textura és súper lleugera però el gust de xocolata poteeeent

va....a veure qui em veu a la fotooooo :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: Helia » dt. jul. 10, 2012 8:17 am

:-D :-D :-D sí que se't veu, sí!!
Doncs molt bé, m'encanta la cuina d'aprofitament!!!! ;-)
ImatgeImatge
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: muc » dt. jul. 10, 2012 6:24 pm

Ostres ametista! quina pinta! ;-))) encara he de posar recepta.. Ja la tinc pensada... A veure si demà tinc un parell de minuts i la penjo...

Per cert.. hi haurà nou taller de cara al setembre?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 juny-xocolata ÚLTIM TALLER!

EntradaAutor: ametista » dt. jul. 10, 2012 6:38 pm

sí, al setembre Taller de Receptes 3a edició!!
si en teniu ganes clar!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 juny-xocolata

EntradaAutor: muc » dt. jul. 10, 2012 8:12 pm

Oi tant! :-()-) (tot i que jo no puc dir gran cosa, que he estat molt absent...)
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 juny-xocolata

EntradaAutor: muc » dc. jul. 11, 2012 10:45 am

Va, la meva recepta (m'odiareu, ho sé.. :love: )

MACARONS DE XOCOLATA

Ingredients:

Per als macarons:
125g d'ametlla mòlta
210g de sucre de llustre
1 polsim de vainilla mòlta o 1 culleradeta de cafè d'extracte de vainilla
3 clares d'ou
40g de sucre
1 cullerada de cacau en pols (només cacau, sense sucre)

Per a la ganache:
320g de xocolata de postres negra (també es pot fer 220g de cobertura de xocolata amb llet i 100g de xocolata de postres negra)
300ml de crema de llet
20g de sucre
50g de mantega

Preparació:

Abans de començar un avís: que els macarons surtin bé, a vegades, costa. És important fer servir ous que no siguin molt frescos, per tal que la clara no sigui tan aigualida. Sé que sona estrany, però és així. El que jo vaig fer, després de llegir-ho en diversos fòrums, va ser agafar ous frescos, separar les clares dels rovells i deixar les clares (tapades!) 3 dies a la nevera. Així no es fan malbé i les clares es fan més denses. Aquest és un pas clau perquè surtin bé.

- Barregem el sucre de llustre amb la farina d'ametlla i ho passem pel túrmix o similar. Ha de quedar molt fina. Amb un colador, tamisem la barreja. Fóra bo tamisar la barreja uns tres cops, i no obligar els trossets més grans a passar pel colador. Ha de quedar una pols molt fina. Més val llençar (menjar-se amb iogurt per exemple) la mica de pols més gruixuda que pugui quedar, que fer-la servir per fer els macarons, ja que és possible que llavors no surtin bé. Afegim la vainilla en pols o l'extracte i la cullerada de cacau en pols.
- Muntem les 3 clares d'ou i quan ja estiguin força muntades, hi anem afegint el sucre normal i les muntem que quedin ben fortes.
-Barregem amb molt de compte les clares amb la pols d'ametlla i sucre llustre. El millor és fer-ho amb una espàtula i fent moviments molt suaus.
-Posem la barreja dins d'una màniga pastissera i fem rodonetes petites sobre d'una plata de forn amb paper de forn.
-Deixem assecar una mica les rodonetes a temperatura ambient. Com a mínim una hora. Veureu que la pasta s'asseca i la podreu tocar suaument amb el dit sense embrutar-vos. Aquest pas és fonamental per aconseguir el típic "peu" dels macarons.
-Fer coure de 8 a 15 minuts (per desgràcia aquest pas depèn molt del forn) a 150ºC.
-Treure del forn i deixar reposar sobre les safates, així s'acabaran de coure amb la mateixa escalfor.
-Un cop fredes i reposades, separar amb compte del paper.

Macarons_muc.jpg


Per a la ganache:
El millor és fer-la el dia abans i tenir-la a la nevera.
- Tallar la xocolata a trossets petits.
- Posar la crema de llet amb el sucre a bullir. Quan arrenqui el bull, retirar del foc i afegir-hi la xocolata. Remenar fins que s'hagi desfet del tot. Al cap de dos minuts, afegir-hi, sense parar de remenar, la mantega tallada a trossets.
-Deixar reposar i un cop a temperatura ambient, posar a la nevera.
És important fer servir xocolata per a postres, per exemple, per cobrir pastissos. Si es fa amb xocolata "de la de menjar", com que sol portar més coses perquè sigui suau i es desfaci més fàcilment a la boca, llavors no s'endurirà tan bé la massa.

Un cop tot fred, només ens cal posar una mica de ganache entre macaron i macaron i ja estarem!

Macarons2_muc.jpg


Que aprofiti!!! :-()-) :-()-)
muc l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 12, 2012 6:50 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 juny-xocolata

EntradaAutor: muc » dc. jul. 11, 2012 11:27 am

Doncs a veure si els proves i ja diràs com et queden, pitisu! Jo he de reconèixer que els vaig haver de fer un parell de cops fins que em van quedar bé i crec que els punts clau són:

1. Moldre molt bé el sucre i la pols d'ametlla, encara que tot ja sigui mòlt, quan més fi, millor. I colar-ho bé.
2. Les clares tres dies a la nevera tapadetes.
3. Deixar assecar els macarons una o dues horetes abans de posar-los al forn!

Petons des d'Alemanya!
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 juny-xocolata

EntradaAutor: edae » dj. jul. 12, 2012 3:18 pm

OOOOOHHH Macarons!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Fa temps que els tinc pendents de fer, però com que tothom diu que són tan difícils... Em fa por/mandra posar-m'hi.
Però veient la pinta, a veure si algun dia de vacances m'hi puc entretenir!!!
Imatge
Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::