TR2 març-espècies

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR2 març-espècies

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 29, 2012 11:24 pm

i aquest mes cuinarem amb...

espècies.jpg
espècies.jpg (15.42 KiB) Visualitzat 15764 cops


de tot tipus i per dolç o salat...

ja sabeu què fareu? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 01, 2012 5:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 març

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 29, 2012 11:25 pm

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 01, 2012 9:47 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: TR2 març

EntradaAutor: glorieta » dj. març 01, 2012 7:22 am

Uala!! Com mola. Ametista, cada mes et superes.
Us a seguiré amb interès, per que en aquest aspecte sóc fatal. No passo del pebre!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 març

EntradaAutor: Helia » dj. març 01, 2012 10:46 am

que ja som març!!!! I jo sense penjar la recepta de febrer!!!! :-:) És que he tingut la grip i he estat fora de combat la última setmana... ho vaig a penjar ara...!! :p-)

Aquest març.... mola!!! però ens faràs pensar més estona, eh punyetera!!? :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 març

EntradaAutor: Ponioleta » dj. març 01, 2012 12:07 pm

Ostres que xulo!!!

Ja buscaré alguna recepta d'aquestes "especials" tipus un postre amb pebre o un plat salat amb canyella etc. M'encanta!!!


Ametista, moltes gràcies per ocupar-te del tema del taller. Perquè totes anem atabalades i hi ha mesos que hi ha més o menys receptes i aquestes coses, però és una iniciativa molt xula!!! :ok: :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 març

EntradaAutor: ametista » dj. març 01, 2012 12:13 pm

que bé que us agradi la proposta! >.-<:

Ponioleta és veritat que hi ha mesos que participem menys que altres però com que a mi també em sembla xulo això del taller de receptes no m'agradaria que es perdés i per això ho vaig mantenint...sempre i quan m'aneu seguint la corrent! i encara que alguns mesos hi hagi poques receptes, com que en qualsevol moment en podem afegir penso que a la llarga poden quedar alguns posts ben completets, no?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Judy*
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dt. des. 20, 2011 10:46 am

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Judy* » dv. març 02, 2012 10:07 am

Uau, com m'agrada això de compartir receptes i demés entre totes!
M'encanta la cuina, disfruto tantíssim cuinant!

Així doncs em reenganxo si m'hi voleu!
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81- :-()-) Sarins <:-< -Nena :-()) -Boop <:-< -CRIS86 <:-< -Witchy <:-< -Judy* <:-< -Lexi :-()-) -clarivcl :-())
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: ametista » dl. març 05, 2012 3:46 pm

i tant que volem! >.-<:
a veure quina recepta penses....que em sembla que encara estem totes pensant.... ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: edae » dl. març 05, 2012 4:05 pm

Ostres sí, és difícil, perquè jo en faig servir forces, però triar un plat que hi tinguin un paper "important" no sé, a veure què se m'acut. Tema poma aquest dissabte faré un postre amb poma i així hi podré tirar foto i penjar-la junt amb la recepta al mes anterior.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Danu » dt. març 06, 2012 3:50 pm

Hola, wapetones!! Us tinc abandonades perquè estic a Cercadores-Grafiqueres com una moto, però a veure si m'animo a fer algo dolç i salat amb espècies!! Hmm.... rumiant rumiant... :miko:
Avatar de l’usuari
Judy*
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dt. des. 20, 2011 10:46 am

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Judy* » dt. març 06, 2012 6:18 pm

ametista ha escrit:i tant que volem! >.-<:
a veure quina recepta penses....que em sembla que encara estem totes pensant.... ;-)))


Gràcies!
I tant, em poso a pensar i a remirar el meu recull casolà de receptes!
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81- :-()-) Sarins <:-< -Nena :-()) -Boop <:-< -CRIS86 <:-< -Witchy <:-< -Judy* <:-< -Lexi :-()-) -clarivcl :-())
123martri
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dj. març 31, 2011 11:42 am

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: 123martri » dl. març 12, 2012 2:55 pm

Hola, fa dies que penso receptes amb moltes espècies, i no en tinc cap. El que a casa faig servir molt és la canyella i potser us puc dir on poso la canyella.

Taronges, mel i canyella en pols.
Talles les taronges en rodonetes i li tires canyella en pols i mel.

Fricandó, carn amb suc.
Quan fa el xup-xup, li poso una branca i la carn em surt molt toveta.

Llet amb canyella
si has fet molt esport o molt esforç mental (exàmens, etc...) llet bullida amb canyella i va molt bé per reactivar-te.

Quan faig algun pastis, també faig aquest proces i queda el gustet de la canyella.

I sent el mes de Març no pot faltar la Crema Catalana, que per aquí ja volten moltes receptes.

Una altre espècie que no pot faltar a casa és el llorer, sempre que bullo pasta, llegum, etc.. poso una fulleta, és molt diurètic i el gust no es nota amb la pasta i es una forma de netejar el ronyó.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Ponioleta » dt. març 13, 2012 9:36 am

Hola
jo ahir vaig fer la recepta amb espècies que volia penjar aquí però va sortir malament (i això que ja l'havia fet altres vegades) i la vaig haver de llençar (mira que fa ràbia llençar el menjar!!!). Intentaré tornar-ho a fer i també tinc mirada alguna recepta dolça amb canyella, per posar-la.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: ametista » ds. març 17, 2012 3:20 pm

aquest mes no estem inspirades? :-:)
i jo la primera que no cumpleix :ufs: tenia els dos peques malalts i ara encara segueix el petit, vaig tan liada que no hi ha manera de posar-m'hi, a veure si la setmana que ve em poso les piles (que espero que el petit ja estigui bé)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: tolinso » dt. març 20, 2012 5:06 pm

jo no l'he fet aquest mes (per a variar), pero si voleu us penjo la recepta de POLLASTRE AMB OLIVES I COMI. Es una recepta arab, que me la va ensenyar una noia d'Algeria, i m'encanta!!! pero ara fa molt que no la fem.

la busco i us la poso :ok:
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Helia » dt. març 20, 2012 5:12 pm

Jo ahir vaig fer pollastre al curri... però no val, no? jeje... Perquè la tolinso en va fer una variant amb poma al post de pomes...
Nono, ja penjaré una altra recepta... de fet, ja la tinc pensada, però no trobo el moment de fer-la: el pa d'espècies! a veure si trobo un forat i el faig! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Helia » dt. març 20, 2012 5:26 pm

Ara que hi penso... que l'altre dia vaig fer falafel (croquetes de cigrons)!!

Vinga va!

FALAFEL. Espècie: comí, julivert, coriandre, pebre negre

- Un pot de cigrons cuits
- mitja ceba gran o una de petita
- 1 cullerada de julivert picat
- 1 cullerada de coriandre (jo no en tenia, i no n'hi vaig posar ni ho vaig substituïr)
- 1 cullerada de comí mòlt
- suc d'una llimona (n'hi vaig posar només mitja)
- pebre negre al gust
- 50 gr de pa ratllat, o més, el necessari per poder fer una massa i poder fer boles
- ou per arrebossar

Rentar i assecar bé els cigrons. Pelem i piquem la ceba i l'all. Barregem tots els ingredients i els piquem amb el túrmix (o termomix, a velocitat progressiva 3-5-7 30 segons). No cal que quedi trinxat al 100%, si hi trobem trossets ja està bé. Rectifiquem de sal i pebre i deixem reposar una mitja horeta a la nevera.
Formem boles i les passem per ou i pa ratllat, i les fregim amb molt oli (que les cobreixi), poca estona que si no, s'espatxurren... :content:

No tinc fotos, ja em sap greu... però tampoc valien gaire la pena :-D Les vaig fregir amb poc oli (cobrien la meitat i prou), i se'm van espatxurrar del mig, i quedaven mig desfetes.
Ara, estaven boníssimes!!! A la baldufa li van encantar!! :p-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: ametista » dt. març 20, 2012 10:20 pm

Hèlia hem pensat el mateix!!
per tu és una recepta habitual o "una primera ves"? és que jo no l'havia fet mai i em va quedar una massa súper espessa i no sé si ha de quedar així :-:) després al forn es va obrir, no va pujar gaire...la veritat és que d'aspecte fa una mica de pena però de gust està boníssim!!! :content:

la recepta és aquesta http://blogs.cuina.cat/lacuinadecasa/2006/09/10/pa-despecies/ amb algunes modificacions (només vaig posar 25 gr de mel perquè la que tenim és neeeegra i potent i vaig substituir el sucre per edulcorant i la mantega per oli)

pa d'espècies.jpg


molla.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Ponioleta » dc. març 21, 2012 10:09 am

Ramitri, clar que val!!! Posa la recepta! quina bona pinta :ok: :ok:

Helia, jo fa temps feia falafels d'aquests. També es poden fer amb els cigrons crus i deixant-los tota la nit en remull. Jo em vaig carregar un minipimer intentant-los triturar! o-o:) o-o:) Cal tenir thermomix o semblant. Ara ja no en faig perquè és el recurs fàcil de vegetarians quan has de menjar fora i estem una mica saturats de falafels (tot i que a mi m'encanten!). Potser trobo una foto i la penjo per il.lustrar la teva recepta :ok: :ok:
Per cert, els falàfels, tot i que hi ha mil receptes perquè es fan en molts països i en cada un hi ha les seves variants, també es fan amb una mena de faves (no sé quina varietat).


El pa d'espècies fa molt bona pinta, Ametista.

Jo tinc encara les meves receptes pendents, una dolça i una salada. A veure quan les faig que últimament vaig a tope... (però les faré, eh?!!!)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Helia » dc. març 21, 2012 11:20 am

Buscant receptes ja vaig veure que també es poden fer amb mongetes!! però no em motiva tant... :r)

Doncs el pa d'espècies l'he fet un parell de vegades, i amb la mateixa recepta que tu!! jeje...

Per cert, faig un curs d'elaboració de pastissos, i l'altre dia la profe ens comentava que per substituïr la mantega per l'oli, s'ha de posar el 80% i prou... però no me'n recordo en quin sentit :-:) (és a dir 100 mantega= 80 oli o bé 100 oli = 80 mantega...). Ja li preguntaré! :content:
Però igualment, també em queda força dens!
ImatgeImatge
Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::