TR2 febrer-poma

Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Ponioleta » dl. feb. 06, 2012 11:12 am

Helia, jo li vaig posar tot l'oli i la veritat és que queda una pasta bastant oliosa, però un cop cuites no es nota tant. Tot i així les he tornat a fer i n'he posat una mica menys.
Tema sucre, la recepta original crec que portava 100 o 150gr de sucre xx:-D però jo el vaig reduir perquè volia fer unes galetes amb poc sucre.
Les vaig tornar a fer l'altre dia i enlloc de poma en vaig fer unes amb xocolata (aquesta xocolata que va en "gotes" per fer cookies) i unes amb canyella. Però de moment em segueixen agradant més amb poma, i potser amb una mica més de quantitat de poma perquè es noti més el gust...

Jo tampoc havia fet mai galetes amb flocs però trobo que queden cruixents i molt bons!!! Ara estic intentant que el Bernat les vulgui però de moment les llepa i diu "no m'agrada gens" (que és la frase estrella de la temporada...) :-o00m :-o00m :-o00m I també diu que vol galetes d'estrella (que una vegada n'hi vaig fer unes (estan al TR d'ametlla) amb aquesta forma, però aquestes de flocs són massa grumulloses per fer formes...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Helia » dl. feb. 06, 2012 4:55 pm

Tolinso, avui he menjat el teu cuscus!! (bé, la teva recepta :content:) Boníiiiiiissim!!! També s'hi afegeix el fet que feia mesos que no menjava cuscus, i em venia molt de gust!! però vaja, la poma hi dona un toc genial!!! >.-<:

Ponioleta, a mi no em van quedar cruixents... sinó més aviat tovetes... potser no les vaig coure prou? ho vaig tenir 15 minuts i se'm començaven a torrar de sota...
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Bita » dl. feb. 06, 2012 7:15 pm

Hola pometes!!!
Per a que veieu que encara que no es participi us anem seguint.
Ahir al FB veia una SP que havia fet un superpastis de poma i com que ja havia vist que era del TR del més dic... Tate que ja se on trobem la recepta. No era ben be les que heu possat però, ja no hem vaig treure "l'enveja" de fer-ne un neujor:-)
Varem fer el pastís de poma, tot i que una va molt al "ojimetro" també i varem fer alguna variació, bé de fet varem fer un mix del de la Danu i el de la Glorieta neujor:-)
glorieta ha escrit:3 ous
un iogurt de llimona El varem posar Natural
(per la resta de mides faig servir el mateix iogurt)
3 pots de farina Una mesura i mitja
1 pot d'oli d'oliva
1 mesura de llet sencera
2 pots de sucre només una mesura
1 paquet de llevat
5 pomes.

Varem tallar 3 pomes i les varem passar pel triturador amb el iogurt (a casa no els hi hagués agradat trobar bocins) sí que ho varem deixar una mica sencer, però molt poc i tots els altres ingredients els barem barregar amb barilles.
No queda amb tanta textura de coca és més cremosa.
Motllo engreixat i enfarinat i aboquem la massa.
Com que el pastís el feiem amb les nenes i elles estan acostumades a fer pastis de poma amb crema, la decoració la varem fer igual, tallant dues pomes a trocets petits i anar tapant tota la superfície.
45 minuts per baix a 180 i 10/5 extra afegint per dalt, així torrem la poma .
Només ens va faltar pintar la poma , que sincerament no hi varem caure fins que no estava freda.
I aquí el súper pastís del Bitus!!! Val val la foto no és molt bona i sembla la truita de poma neujor:-) neujor:-)
Fitxers adjunts
DSCF2424.JPG
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ametista » dl. feb. 06, 2012 9:47 pm

a mi les galetes de civada també em queden cruixents! aquestes encara no les he fet (que ja en tinc ganes) sempre les havia fet salades, sí, com per picar i són un vici! (i això que faig la versió light, amb oli en comptes de mantega) per això ara no en faig mai...però aquestes amb poma tenen bona pinta precisament perquè porten poc sucre i també són amb oli! buscaré la recepta de les salades per comparar proporcions!

Bita quina pinta el pastís!!!!!!! boníssima!!! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Ponioleta » dt. feb. 07, 2012 10:50 am

Bita, quin pastís!!! :ok: :ok:

Helia, jo les de poma que vaig fer no em van quedar cruixents tampoc. Després en vaig fer sense poma i més petites de mida i sí que em van quedar cruixents. Segurament més vaig deixar més estona i segurament també hi té a veure que al posar-hi la poma la massa és més humida.
Ara, el meu forn és d'aire (només aire) i no li passa això de que les coses es torrin/cremin per sota (a canvi té altres problemes...). Ahir vaig comprar dues pomes més per tornar a fer les galetes, que m'he viciat!!! :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Helia » dt. feb. 07, 2012 9:33 pm

Bita, encara q el pastís sigui fred, agafes melmelada d'albercoc, la barreges amb una mica d'aigua, i pintes el pastís amb un pinzell! Canvia totalment l'aspecte!! de fet, jo sempre ho faig en fred!! :ok:

Jo encara estic pensant quina recepta posar...
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Danu » dg. feb. 12, 2012 9:26 am

Uix, ahir vaig fer hamburguesa de pollastre amb poma i se'm va oblidar fer-li una foto...

Bueno, us passo la recepta, que més que una recepta és una idea, de lo ràpida i fàcil... ja penjaré la foto un altre dia que en faci (que serà aviat, perquè tinc un altre pit de pollastre esperant).

Hamburguesa de pollastre amb poma

Ingredients per 2 hamburgueses:

1 pit de pollastre sencer
Mitja poma

Preparació:

Es talla a trossets el pit i es fica a un robot-trituradora per fer carn picada. Es talla també la mitja poma a trossets (es pot pelar abans o no, jo no ho faig...). Es fan dues boles amb la carn picada de pollastre, es fica poma i es va donant forma a les hamburgueses, aplastant... Després, a la paella! Així de fàcil, pim pam. Les hamburgueses de pollastre acostumen a ser molt seques, per això va bé barrejar-les amb olives, o poma... de vegades he ficat fruits secs perquè canvïi una mica la textura...
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: edae » dl. feb. 13, 2012 7:54 pm

Ostres, no puc mirar-me aquest post a aquestes hores!!!

Danu m'encanta la idea!!!! :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ametista » dt. feb. 14, 2012 9:54 pm

veient la recepta de galetes de flocs de civada i poma de la Ponioleta em vaig enrecordar d'una recepta de pa que tenia a la llista de pendents...i és que justament és amb flocs de civada i poma! la recepta és del llibre "Hecho a mano" de Dan Lepard, tot i que jo n'he fet una adaptació perquè actualment no tinc massa mare activa...i també perquè l'he fet una mica en plan impulsiu ;-))) (volia fer un preferment per substituir la massa mare i al final no l'he fet i he duplicat les quantitats per fer un pa més gran i a l'últim moment vaig i m'equivoco i justament de poma no doblo la quantitat......aaaaai quin despiste)

però el resultat és ben bo, la molla és floooonja i el gust de poma és molt suau, per sopar els tres homes de casa l'han devorat :love:

pa civada i poma.jpg


PA DE FLOCS DE CIVADA I POMA

recepta original
250 gr de farina de força
50 gr de flocs de civada
100 ml d'aigua bullint
50 ml d'aigua
200 gr de poma ratllada sense pell
100 gr de massa mare
5 gr de sal
5 gr de llevat fresc

recepta adaptada:
500 gr de farina panificable
100 gr de flocs de civada
200 ml d'aigua bullint
100 ml d'aigua
200 gr de poma ratllada sense pell
10 gr de sal
10 gr de llevat fresc

procediment:
-abocar l'aigua bullint en un bol on prèviament hi haurem posat els flocs de civada, deixar reposar fins que estiguin tebis
- unir tots els ingredients i amassar
- posar la massa en un bol untat amb oli i tapar amb film transparent, deixar fermentar fins que gairebé dobli el seu volum (aproximadament una hora i mitja però dependrà de la temperatura)
- donar forma i deixar fermentar altre cop fins que gairebé dobli (una hora més o menys)
- coure al forn a 200ºC durant 50 minuts
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 15, 2012 10:07 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Ponioleta » dc. feb. 15, 2012 8:28 am

Ostres, pa de poma!!!
No n'he provat mai... i com queda? es nota molt la poma? queda molt dolç o es pot menjar perfectament amb salat? (penso per exemple amb el pa amb panses, que és una mica dolç però combina perfectament amb tot lo salat)

Jo vull la recepta!!! :b-))) :b-)))
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 15, 2012 10:09 pm

Ponioleta ja he posat la recepta! :ok:

la veritat és que no és gens dolç però clar, només hi he posat la meitat de la poma... :-:)
o sigui que ens l'estem menjant amb salat, acompanyant els àpats com si fos un pa normal i corrent!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: tolinso » dj. feb. 16, 2012 1:36 am

Jo tinc una PETICIO :-D que m'expliqueu com feu pomes al forn??? cadascu te els seus truquillos, i m'agradaria saber els vostres! a mi em xiflen les pomes al forn :love: :love: :love: :love:
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Arual83 » dj. feb. 16, 2012 1:53 pm

Que xulos aquest forums de cuina! Els acabo de descobrir!.

Jo les pomes al forn les faig aixi:

agafo les pomes senceres i els trec el cor. Els col.loco en una plata del forn. A dins el forat del cor els poso vi dolç o conyac ( ara no que estic embarasada...). Els rego amb suc de llimona i sucre pel damunt i deixo la pell d una llimona i tres branques de canyella trencades a dins la plata i safata. Al forn uns 40 minuts ( depen forn i textura...) a 160-180°.

Bonísimes!!!
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: edae » dj. feb. 16, 2012 5:26 pm

Jo els hi buido el cor, i l'empleno de sucre i suc de taronja. I les poso en una plata al forn.
En un plat fondo hi poso suc de taronja, sucre i moscatell (o cava, o garnatxa...) i hi empapo galetes maria dorades (tantes com pomes hi ha). Les trec i en poso una sobre cada galeta. Després per sobre i pels voltants de les pomes hi tiro suc de taronja, moscatell (o cava...) i força força mel, i al forn fins que estiguin depèn de la mida i del tipus de poma. Les pomes estan boníssimes, i les galetes......
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: tolinso » dj. feb. 16, 2012 5:56 pm

mare meva!!!! jo vull que em convideu a menjar pomes al forn mmmmmmmmmmm quina bona pinta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar de l’usuari
Juliett
:: gosset
:: gosset
Entrades: 408
Membre des de: dc. juny 30, 2010 4:32 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Juliett » ds. feb. 25, 2012 10:33 pm

Guauuu quina il-lusió em fa veure que tot això dels tallers de receptes encara funciona!!!!!!!
M'alegra molt!!!!!

A veure que puc fer aquest mes!! que ja em queda poquet! jejejeje
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Helia » dj. març 01, 2012 10:48 am

Sí, ja ho sé, és el mes de març!! però és culpa del febrer, que té pocs dies!! :content: (si fos un mes normal avui en tindríem 30, no? :content: :content: )

Doncs això, recepta de PASTÍS DE POMA... o-o:)


- 6 pomes
- 120 gr de sucre
- 150 gr de farina
- 100 gr de llet
- 100 gr mantega
- 4 ous
- 1 sobre de llevat royal

Es trituren 4 pomes, tallades i pelades, al turmix, que quedi com purè.
Anar afegint-hi tots els ingredients fins que quedi ben lligat (si la mantega és a temperatura ambient o una mica desfeta, us anirà millor per barrejar).
Posar la mescla en un motllo, i cobrir amb làmines de poma (de les 2 pomes que quedaven). Espolvorejar sucre per sobre, i al forn a 180º durant 40-50 minuts.
Perquè quedi brillant de sobre, podeu fer una barreja a parts iguals de mermelada d'albercoc o préssec (3 cullerades) i aigua (3 cullerades), i pintar el pastís amb pinzell quan estigui una mica fred.

Imatge
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Ponioleta » dj. març 01, 2012 11:52 am

Helia, porta'n el proper dia de curs per esmorzar!!! :r) :r)

El pastís de poma és de les coses que més m'agraden en aquest món, però no en faig mai... :-:) :-:) El teu es veu ben senzill i té molt bona pinta!!!


Per cert, l'altre dia al Lidl vaig comprar uns sobrets que són per fer el típic brillo dels pastissos de fruita i tal, que l'Helia a fet amb melmelada i a molts forns o pastisseries fan amb pectina. Val 4 duros, però encara no ho he provat. Potser faig el pastís de l'Helia i ho estreno...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: Ponioleta » dt. març 06, 2012 11:32 am

Hola
he fet un pastís de poma jo també!!! Tenia tot de pomes a punt de fer-se malbé pel que he agafat la meva recepta de pà de pessic i li he afegit poma o-o:)

Ingredients:
500 gr de farina de blat
300 gr de sucre (queda poc dolç)
4 pomes
un got gran de llet (en el meu cas la vaig posar "llet" de soja")
canyella
un sobre de Royal


Es pelen i rallen 3 pomes. Es barregen tots els ingredients. Es posen en un motllo (o un motllo rodó altet i gran de diàmetre, ja que surt bastanta massa) o dos motllos, com vaig fer jo. Va bé posar oli als motllos o paper vegetal, per poder desmotllar millor. La poma que ens sobra es pela i talla a quarts i després a làmines fines. Es posa pel damunt per decorar i s'hi posa una mica de sucre per sobre.
Es posa al forn a 200ºC (quan el forn ja està ben calent) i es cou uns 30-40 minuts (jo ho faig a ull, vaig punxant i quan veig que no deixa rastre al punxó, el trec).

De moment només tinc la foto d'abans de posar al forn. El petit ja ens l'hem "zampat" a la feina i el gran està a casa. A veure si li faig una foto abans de que se'l mengin :ok:
2012-03-05 21.27.27.jpg


Perdoneu la poca exactitud de la recepta però és que aquest tipus de pastís els acostumo a fer molt a ull amb el que tinc per casa i no us puc dir els ingredients i procés exacte. :-:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
itzar
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dt. gen. 04, 2011 10:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: TR2 febrer-poma

EntradaAutor: itzar » dg. març 11, 2012 8:30 pm

Ostres que fàcil Polioneta! I quina bona pinta!!!

Un dubte: No porta ni ous ni iogurt?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::