TR2 gener-bolets

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 01, 2012 7:41 pm

i aquest mes de gener l'ingredient que farem servir serà...

bolets.jpg
bolets.jpg (18.81 KiB) Visualitzat 17071 cops


BOLETS!!! mmm....

a cuinar!!!
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 05, 2012 2:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 01, 2012 8:14 pm

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. set. 01, 2012 7:10 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Itx77
:: gosset
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dc. gen. 21, 2009 8:56 am

Re: TR2 gener

EntradaAutor: Itx77 » dl. gen. 02, 2012 12:59 am

Rissotto de bolets!!! A veure si demà amb calma em miro les quantitats i en faig per dinar un dia d'aquests
Avatar de l’usuari
itzar
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dt. gen. 04, 2011 10:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: TR2 gener

EntradaAutor: itzar » dl. gen. 02, 2012 11:23 am

Us he llegit en diverses ocasions i veig que heu penjat unes receptes boníssimes! Així que he decidit estrenar-me en aquest post amb aquesta recepta. Espero que us agradi!

Rap amb salsa de bolets
Ingredients: 1kg de rap a rodanxes, 1kg de rovellons, 2 cebes, 3 tomàquets, 1 gotet de conyac, 1 gotet de crema de llet i 1 cullerada petita de farina.
Ratllem la ceba i la posem a una cassola a escalfar, quan comenci a agafar color hi afegim els tomàquets ratllats, salem i li posem una punta de sucre. Ho deixem coure uns 10 minuts i quan ha passat aquesta estona, afegim la meitat dels rovellons i, al cap de 5 minuts, la farina, la crema de llet i el conyac. Ho deixem coure 30 minuts. Després ho retirem del foc, triturem la salsa amb la batedora elèctrica i ho passem per un colador fi. Col•loquem aquesta salsa a la cassola i quan arrenca a bullir, afegim els talls de rap i la resta dels bolets. Ho deixem coure uns 10 minuts, movent de tant en tant perquè no s’enganxi i ja estarà acabat. Bon profit!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener

EntradaAutor: Ponioleta » dl. gen. 02, 2012 11:36 am

Ostres, a mi els bolets m'encanten!!!
Bé, els bolets en genèric no, que sóc una mica llepafils i n'hi ha que els trobo llefiscosos i em fan una mica d'angúnia. Però a la meva envera SEMPRE hi ha xampinyons, com a mínim.
Fa poc vaig fer croquetes de gírgoles i ens van encantar, així que les tornaré a fer per poder fer foto i penjar la recepta. I potser alguna altra cosa cau també, ja veurem... :ok: :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 gener

EntradaAutor: Helia » dl. gen. 02, 2012 11:49 am

Nenaaaaaaaaaaa!! Però si ja no n'hi ha, de bolets!!! :content: Semblava que no, però al final vam mig salvar la temporada, a principis de desembre vam triumfar amb els fredolics i els rovellons, però ara ja no me'n queden...!

Res, a veure què se'ns acudeix amb congelats o assecats... :ok:

Edito per dir que de fet, vaig fer croquetes com la Ponioleta, però de fredolics amb pollastre, i estan de muerteeee! encara en tinc de congelades, o sigui que també us posaré foto i recepta! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 02, 2012 2:29 pm

neujor:-) neujor:-) neujor:-) sí, ja sé que ara ja no n'hi ha...els volia posar en època de tardor però no n'hi havien encara, va anar tard la cosa aquest any...i clar, quan van aparèixer era ja desembre i el tenia reservat pel cava que fa festa així que els bolets han anat a parar al gener! ...doncs tocarà tirar de congelats, assecats...i si no, sempre ens quedaran els xampinyons xx:-D

jo tinc uns camagrocs i unes múrgoles (tot sec) esperant a que els acabi de gastar, a veure quina recepta penso....(i a veure si convenço l'ametistu perquè em deixi agafar uns quants ceps dels que tenim congelats...és que són l'última tanda que li queda de l'últim com que en va anar a buscar i no me'ls deixa ni tocar! diu "són mi tesoooooro" neujor:-) )

croquetes de gírgoles? Imatge croquetes de fredolics amb pollastre? Imatge
buf, buf, que malament m'ho passaré aquest mes... :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 gener

EntradaAutor: Danu » dl. gen. 02, 2012 4:08 pm

Hmmm. M'encanten els bolets, inclosos els xampinyons!!! >.-<: >.-<: :p-) :p-) :content: Fa uns dies vaig fer una cremeta, però no se'm va ocórrer fer-li una foto... A veure si la torno a fer aquesta setmana...
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 gener

EntradaAutor: Helia » dt. gen. 03, 2012 11:09 am

ametista ha escrit:croquetes de gírgoles? Imatge croquetes de fredolics amb pollastre? Imatge
buf, buf, que malament m'ho passaré aquest mes... :content:


És que portar el taller de receptes i fer règim.... d'això teu se'n diu ser massoca!!! :content: ;-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
itzar
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dt. gen. 04, 2011 10:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: TR2 gener

EntradaAutor: itzar » dt. gen. 03, 2012 10:37 pm

Ostres!! He començat a salivar quan he llegit croquetes de gírgoles i croquetes de fredolics amb pollastre. Podeu escriure la recepta??
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR2 gener

EntradaAutor: Merche83 » dj. gen. 05, 2012 12:28 pm

us seguire en aquest taller pq m'encanten els bolets! tot tipus! ara no es epoca pero jo compro molt un saltejat de bolets que hi ha a la sirena que esta bonisim! i el tens tot l'any
i fa dies que penso que fareé croquetes amb bolets, que ha de quedar bons, com veig que diueu que queden bonisims les faré ja!!
de receptes ara mateix no se m'acudeix cap, jo els faig saltejats per acompañar el que sigui o en revuelto o cremeta, pero si se m'acudeix alguna recepta xula us la fico!!
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener

EntradaAutor: ametista » dj. gen. 05, 2012 2:51 pm

Helia ha escrit:És que portar el taller de receptes i fer règim.... d'això teu se'n diu ser massoca!!! :content: ;-)


...o se'n diu ser oberta de ment i no tancar-se a noves experiències :-o00m
...i ser força massoca també, sí!!! neujor:-) neujor:-) neujor:-)



Merche!! saltejats, revueltos o cremetes??? ja tens tres receptes per participar!!! comença jaaaaaa!
que no cal fer coses especials o súper xules, eh? tot el que has dit està molt bo i es mereix recepta al taller!! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dl. gen. 09, 2012 1:21 pm

Hola
he tingut un cap de setmana productiu i he fet dues receptes amb bolets. Demà descarrego les fotos i ho penjo tot.

I encara tinc pendents les croquetes i potser cauen uns canelons de xampinyons. M'encaten els bolets (sobretot els xampinyons, es nota, no?!) xxcool
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 12, 2012 12:29 pm

Aquí van dues receptes de bolets (en poso una per missatge)

Torrada de Xampinyons i formatge blau

Ingredients per 2 persones:
-2 torrades de pa de pagès
-mitja safata de xampinyons
-una ceba no massa grossa
-1 o 2 alls
-formatge blau


Preparació:
Es fa un sofregit amb la ceba petitona, els xampinyons talladets petits i els alls laminats. Li podeu posar sal, pebre i pebre vermell.
S'agafen les torrades (en el meu cas estaven congelades, perquè sempre tinc pa de pagès tallat al congelador... si és el cas no és necessari descongelar-les abans) i hi posem una mica del sofregit per sobre i al damunt i rallem una mica de formatge blau. Bé, rallem o esmicolem perquè depenent del formatge no es podrà rallar. També el podeu substituir per un altre formatge però la combinació xampis-formatge blau crec que queda molt bé.
Es posa al forn uns 15 minuts a una temperatura no massa forta (160ºC més o menys). També li podeu posar una mica de grill, però el grill i jo no som massa amics i no l'utilitzo gaire xxcool

Es ben fàcil i es fa rapidíssim. Nosaltres ho vam fer l'altre dia que venien uns amics a sopar (el dia de Reis, que portàvem tot el dia fora de casa amunt i avall) i en un ratet vam tenir les torrades fetes i mentre estan al forn fas una amanida i ja tens el sopar fet!
Fitxers adjunts
torrada.jpg
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 12, 2012 12:53 pm

I aquí va l'altre recepta.

Pastís de xampinyons
M'han regalat un llibre de cuina vegana i estic emocionada fent totes les receptes que puc, una és aquesta i també unes galetes que penjaré al TR d'Ametlles :ok:
Per cert, el llibre és aquest: http://lujuriavegana.com/blog/?p=25


Ingredients:
Per la massa
400 gr de Farina
200 gr de Margarina
2 cullerades d'aigua freda
1cull de sal
1cull de pebre

Pel farcit
200 gr de Xampis
2 Cebes
2 dents d'all
100 gr de pèsols
80 gr de Maicena
80 gr d'Aigua
oli

Preparació:
Comencem fent la massa. Barregem la farina, la margarina, l'aigua, la sal i el pebre. Ho amassem bé amb les mans fins que ens quedi una massa uniforme. Ho emboliquen amb paper film i ho deixem a la nevera 30 minuts com a mínim.
Anem fent el sofregit. Tallem els alls laminats. Posem oli en una paella i hi sofregim un moment els alls. Hi afegim la ceba i al cap de 5 minuts els xampinyons. Ho deixem 4 o 5 minuts més i apaguem el foc. Llavors hi afegim la maicena diluida amb l'aigua i els pèsols (frescos). Ho barregem tot bé i reservem.
Noteu que el sogfregit queda una mica cru, però penseu que després s'estarà una bona estona al forn. Per cert, si no teniu pèsols frescos, jo posaria els congelats al mateix moment que els xampis i ho deixaria una mica més d'estona al foc. Jo no tenia pèsols de cap tipus i hi vaig posar pebrot vermell tallat petitó, en el moment de posar-hi la ceba.

Agafem un motlle circular. Jo en vaig fer servir un d'aquests metàlics que s'obren i la base es separa. Es forra el motlle amb paper vegetal (jo ho vaig fer amb paper de plata i després es va quedar tot enganxat!). Com més petit de diametre (i una mica alt) sigui, us quedarà més xulo el pastís (tipus el de la foto del llibre, el meu ha quedat més planet).
Agafeu la massa de la nevera, enfarineu la taula i un curró i l'aplaneu. Forreu el motllo de massa per la base i els laterals. Com més fina quedi la massa millor (en el meu era massa gruixuda pel meu gust). Punxeu amb una forquilla tota la massa. Ompliu amb el farcit i poseu més massa pel damunt, punxant també amb una forquilla.
Pinteu el pastís amb oli i poseu-lo al forn a 180ºC. El llibre diu uns 30-40 minuts però jo vaig trigar bastant més, una hora ben bona. I diu fins que quedi ben dorat, però a mi no em va quedar gaire dorat... xxo.0.o


Bé, a mi el pastís em va agradar. I el que sobra es pot menjar fred (temperatura ambient) perfectament. El que em va agradar més és aprendre a fer aquest tipus de pastissos, que la veritat donen molt de joc i es poden farcir de moltíssimes coses. El tema d'afegir la maicena al farcit li dóna una cremositat a tot plegat que suposo que també es pot aconseguir amb algun tipus de beixamel lleugera...I si es tenen motllos individuals es poden fer pastissets més petits, que entre altres coses deu ser més fàcil de manejar la massa. Bé, imaginació al poder, que les receptes estan per tunejar-les!!!

pastísxampis1.jpg
El pastís, sortit del forn, encara amb el motllo. I el llibre de la recepta de fons! :-)
pastisxampis2.jpg
El pastís tallat
pastisxampis3.jpg
El tall del pastís
Ponioleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 12, 2012 3:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Danu » dj. gen. 12, 2012 1:18 pm

Mare meva, quina pintassa!!!! Això ho de fer, sí o sí!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 12, 2012 1:25 pm

Danu ha escrit:Mare meva, quina pintassa!!!! Això ho de fer, sí o sí!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)


és una mica entretingut però no massa difícil. Aquesta nit repasso la recepta amb el llibre davant i acabo de posar quantitats!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2012 12:05 pm

itzar benvinguda! que bé que hi hagi noves incorporacions per aquí! >.-<:
i quina gana totes aquestes receptes que heu posat, m'agraden molt!

....i estic esperant amb impaciència el rissotto de bolets de l'Itx77, les croquetes de gírgoles i els canelons de xampinyons de la Ponioleta, les croquetes de fredolics amb pollastre de l'Hèlia, la crema de bolets de la Danu, els revueltos i saltejats de la Merche.......... :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 13, 2012 12:08 pm

Ametista, jo ja n'he penjat dues, eh? deixa'm respirar!!! xx:-D xx:-D xx:-D
Les croquetes cauen qualsevol dia d'aquests :ok: :ok: Els canelons potser aniran fora de termini però els acabaré penjant també
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2012 12:16 pm

xx:-D xx:-D xx:-D
tu ja has complert!! :ok: però clar, això no treu que segueixi esperant les receptes que has anomenat, que només de pensar-hi...mmmm! Imatge
però quan et vagi bé!

però així també apreto una mica a la resta, que tenim això una mica paradet....i jo la primera! ho sé!
és que estava ocupada....recuperant el pes perdut, perquè aquestes festes..bffff i clar, no era plan anar fent "extres"! però ara que ja torno a estar "en el bon camí"....ja començo a pensar amb quina recepta em saltaré el règim neujor:-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::