TR2 desembre-cava

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dl. des. 05, 2011 1:30 pm

uala muc doncs la teva recepta també telaaaaa nyammmmm!!!
>.-<: >.-<: >.-<:

queda com una gelatina, no?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: muc » dl. des. 05, 2011 2:42 pm

Sí, exacte! queda com entre una crema i una gelatina. Per cert, la foto és feta d'ahir, poques hores d'haver fet el pastís. El millor és fer-lo d'un dia per l'altre, així no es desmunta tant!
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: edae » dl. des. 05, 2011 6:01 pm

Uauu Muc, la faig segur!!! Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dg. des. 18, 2011 10:23 pm

he trigat però per fi us poso la recepta de pollastre al cava
(avui m'he saltat el règim a la vostra salut :content: )

POLLASTRE AL CAVA

- 1 pollastre tallat a quarts
- ½ ampolla de cava
- 1 copa de conyac
- 1 copa de xerès
- 200 gr. de xampinyons
- 200 gr. de crema de llet (jo llet evaporada)
- sal i pebre

S’enfarina el pollastre i es fregeix. En una cassola es col·loca el pollastre, el cava, els licors i els xampinyons tallats a làmines i es deixa coure a foc lent durant dues hores (o mitja hora a l’olla a pressió) Quan ja està cuit s’hi afegeix la crema de llet i es cou durant 10 minuts fins que espessi.

pollastre al cava.jpg


...ara li estic donant voltes a un postre fet amb cava.......... neu:-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
123martri
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dj. març 31, 2011 11:42 am

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: 123martri » dl. des. 19, 2011 3:41 pm

Hola noies, fa temps que us segueixo però no havia participat en el taller. Però l'ingredient de Desembre és un dels principals d'un dels meus plats estrella i he volgut compartir-lo amb vosaltres.
És molt fàcil de fer, el problema és el preu dels ingredients.
LLENGUADO AL CAVA
1 Llenguado (mida racció ) per pesona
farina
ametlles torrades
avellanes torrades
pinyons
moltes cebes
cava (clar !!!)
oli d'oliva
sal i pebre

s'enfarinen els llenguados i amb un paella grossa es fan volta i volta vigilant que no es torrin i que no es trenquin, quan els treus de la paella amb l'ajuda d'espatules, es posa directament en una plata per anar al forn, com deixen anar una mica d'oli que no s'ha escurregut del tot, amb aquesta mica ja no s'enganxen a la plata.
Quan els has fregit tots, es cola l'oli i si couen (amb aquest oli) les cebes tallades grans a foc molt lent, jo faig unns 2kg i estic més d'una hora. Quan la seva ja està super transparent, i tiro una cullerada de farina i la deixo uns minuts que es cogui i despres i poso mitja ampolla de cava i deixo reduir l'alcohol, es fa una salseta lligada, la tiro per sobre els llenguados i despres amb la ma de morter i posso tots els fruits secs mal trinxats.
Es posa al forn a escalfar i un mica per dalt perque els fruits secs i la ceba agafin color.
Està boníssima.
Proveu i ja em direu, aquest any el pressupost no dona per fer.la així que no puc posar foto.
çAbans ho pregunteu, jo he provat amb congelat i no surt bé, com la carn es tan toveta si no te l'espina el mig queda molt esmicolat i no queda igual.
Algun cop ho he fet amb buixes (gallos) i també queda bé i és mes econòmic.
Per presentar-ho i faig uns peixets de pasta de full comprada i tallada amb forma de peix.

Que us sembla, amb una recepte he posat l'ingredient de setembre-octubre-novembre i desembre :b-))) m'accepteu al club??
I com he llegit més amunt el cava per la recepta no ha de ser fred, però per la cuinera si, així que mentres es fa la ceba tens temps de fer una copeta a la salud del SP i fer feina per casa. >.-<:
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: tolinso » dl. des. 19, 2011 9:07 pm

estem decidint el sopar de Nadal, i em sembla que el Pollastre al Cava te molts numeros!!! el llenguado tambe... pero com dieu... el pressupost no esta per gaires coses....
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: Helia » dt. des. 20, 2011 11:58 am

123martri ha escrit:Que us sembla, amb una recepte he posat l'ingredient de setembre-octubre-novembre i desembre :b-))) m'accepteu al club??


:-D I tant que t'acceptem!! A més, fa molt bona pinta!! :ok:

Ametista!! quina gana que m'ha fet venir aquest pollastre, per favor!!! >.-<:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dc. des. 21, 2011 9:56 am

123martri boníssima la recepta! i amb un munt d'ingredients! >.-<:

tolinso aquest pollastre fa festa! i a més és facilet de fer i booooo :ok:

Hèlia doncs no et dic jo les ganes que em van agafar ahir de menjar magret... :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: tolinso » dv. des. 23, 2011 1:32 pm

ametista ha escrit:tolinso aquest pollastre fa festa! i a més és facilet de fer i booooo :ok:


si si, sera pel nostre sopar de Nadal ;-) venen un parell d'amics a casa aixi que aprofitarem :ok: m'ha semblat senzillet com tu dius, i resulton ;-) aixi que ja us explicare com va! a veure si recordo de fer fotos i us les penjo tambe :ok:
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: Merche83 » dv. des. 23, 2011 2:52 pm

No he aportat cap recepta a aquesta segona part del taller, pero quan tinc una miqueta de temps us llegeixo i veig aquestes receptes bones bones que feu.
aquestes amb cava m'han agradat molt, la de les gambes.. i la del pollastres... bueno i el solomillo encebollat! totes!!! i jo com a bona santsadurninenca que soc sempre tinc cava a casa, pero he de dir que no l'utilitzem gaire per cuinar nosaltres, ara que no en bec quasi (pel tema lactancia) p otser m'animo i provo de fer-les, ja us ficare fotos!! :ok: :ok:

per cert, bon nadal cuineretes! xxsta:: xxsta:: xxsta::
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: Danu » dl. des. 26, 2011 2:16 pm

Estic totalment desconnectadaaaaa :pandi: :pandi: Mira, aprofito que hem fet una espècie d'esmorçar de Sant Esteve amb els meus pares (anavem a fer dinar, però la meva mare té la boca fatal y no pot menjar res sòlid...), i he servit sorbet de llimona amb cava, per proposar-vos-ho!!! Més fàcil no pot ser.

SORBET DE LLIMONA AMB CAVA

INGREDIENTS
- Gelat de sorbet de llimona Häagen-Dazs o Carte d'Or
- Cava (jo he posat Segura Viudes Brut Nature, perquè és el que tenia del lot de Nadal de l'empresa, i ha sortit molt bo; però si us agrada més dolç, potser és millor ficar un de Semi)
- Sucre

AIXÍ ES PREPARA

Es fica gelat de sorbet de llimona i cava al gust a un vas, i es bat fins que adopti la consistència que volem (a mí m'agrada líquid).
S'agafa un plat i es fica sucre. Després, es talla una rodanxeta de llimona, i s'unta de llimona el bord d'unes copes de cava (nosaltres no en tenim encara, només de vi; som un desastre :content: ), es passa la copa cap per baix al sucre perquè quedi enganxat, i després s'aboca amb compte el sorbet amb cava dins. Queda així:

Imatge

Edito: No sé com fer que la foto sorti més petita, I'm sorry... z2:-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dt. des. 27, 2011 3:08 pm

GELATINA DE CAVA AMB PINYA

250 ml de cava
3 fulles de gelatina
pinya a trossets

- rehidratar la gelatina en aigua freda
- escalfar un dit d'aigua o de suc de pinya i desfer-hi la gelatina
- incorporar el suc amb la gelatina al cava i abocar aquest en gots o copes amb el fons cobert de pinya a trossets

DSC_0110.JPG


DSC_0112.JPG


DSC_0116r.jpg
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 29, 2011 3:22 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dt. des. 27, 2011 3:09 pm

Danu quina pintassaaaaaaaaaaaaa!
estava esperant que algú posés la recepta del sorbet de llimona amb cava, mmm (no n'he fet mai a casa i mira que és fàcil, no?) >.-<: >.-<: >.-<:

Merche passa per aquí quan vulguis i a veure si algun mes t'animes!! :ok:

suposo que ja heu vist l'invent del segle.... :-:)
la idea era fer un postre...però bé, crec que també serveix com a aperitiu ;-)))

tot va venir veient el pastís de la muc i la consistència gelatinosa....vaig pensar: gelatina? cava? maduixes? podria ser bo, no? però com que no hi ha maduixes...doncs pinya! que no va sortir gaire dolça... i a més el cava tampoc és dolç (que a casa ens agrada brut nature)...per això no semblava un postre neujor:-)

però cap problema, li veig potencial a la gelatina de cava...ja l'aniré millorant....
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: Ponioleta » dc. des. 28, 2011 12:06 pm

Ametista, m'encanta la gelatina de cava! Realment queda molt espectacular! La foto del got bolcat és boníssima!!! :ok: :ok:

Jo volia fer una recepta amb cava però no tinc lot i per tant no tinc cap ampolla de cava, i el meu company no és gaire de receptes amb cava, conyac etc (tot i que després moltes vegades el gust no es nota, però bé... xxo.0.o ).

Ara m'ha agafat per les ametlles, tot i que eren el TR de setembre. L'altre dia vaig fer un turró que ja vaig penjar i ahir vaig fer galetes amb ametlles (boníssimes per cert) que us penjaré demà quan baixi les fotos. xxcool
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dj. des. 29, 2011 3:19 pm

Ponioleta gràcies! la veritat és que és vistós i la textura és súper curiosa però falta millorar el sabor...
potser amb cava semi queda més dolcet....o amb una fruita més dolça que contrasti amb el cava brut, amb l'ametistu vam coincidir que potser quedaria molt bé amb préssec en almívar (que és mooooolt dolç)

ara he pensat que vaig fer una foto de la textura i em vaig oblidar de posar-la, us la poso ara :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: tolinso » dv. des. 30, 2011 11:54 pm

Hola! jo finalment vaig fer una variant del pollastre al cava per sopar la nit de Nadal. Us poso una foto i les variacions que vaig fer, que van ser sobre la marxa :-D

En podria dir... "pollastre al cava amb salsa d'ametlles, i peres" neujor:-)

- vaig fer servir 2 pollastres, 2 ampolles de cava brut, 1 copa de pisco (no tenia brandy) i 1 copa de porto (no tenia xeres) :-D , i uns 400g de xampinyons marrons (no se com es diu la varietat)

- vaig fer una salsa d'ametlles amb la crema de llet i uns 150g d'ametlla picada, i la vaig afegir al pollastre tal com havia dit l'ametista :ok:

- al final em van venir ganes de menjar peres, i quan vaig haver retirat el pollastre (perque ja s'estava passant), vaig agafar peres d'aquestes per guisar (be... les que vaig trobar que fossin fortetes), les vaig passar un momnt per la paella (tallades per la meitat) i llavors les vaig posar amb la salseta a fer xup-xup uns 40min.

- Ho vaig treure tot i posar a la safata del forn, tal com veieu a la foto :ok: :ok:
Fitxers adjunts
pollastre.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » ds. des. 31, 2011 2:49 pm

mmm tolinso quina bona pinta, deuria estar boníssim! >.-<:
de fet amb les variacions gairebé és una recepta diferent neujor:-) o sigui que la posaré a la llista com a tal :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::