Nadal 2011

Nadal, sant Esteve, aniversaris, festes, comiats, àpats multitudinaris, pica-pica.....
Avatar de l’usuari
xiulet
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dj. gen. 15, 2009 3:22 pm

Nadal 2011

EntradaAutor: xiulet » dj. nov. 03, 2011 9:54 am

L’altre dia vam decidir que aquest any celebraríem el nadal a casa nostre, he començat a buscar alguna cosa per internet i ja m’he enganxat!
És una mica aviat, però entre buscar el que vull fer, trobar la recepta exacta, i potser provar de fer algun plat abans per veure com em queda,...sinó em passen els dies volant i ja hi serem!
Entre totes segur que trobem coses genials.
He estat mirant les propostes d’altres anys i he trobat coses molt interessants . La meva idea és trobar coses no gaire complicades i que es puguin fer el dia abans.

Poso la meva proposta per si algú li serveix:

Entrants:
- pernil del bo
- pinya farcida de marisc (barrejar pinya amb marisc cuit: musclos, gambes, surimi, rap, cloïsses,...) (post de l’any passat).
- amanida (???no sé de quin tipus)
- Cloïses (recepta de la thermomix)
- Braç de gitano salat (pa de pessic amb palitos, tonyina, ou, maionesa, gambes i oloives) (post any passat que van penjar foto, espectacular i fàcil). no se m'enganxa la foto no es pot fer copiar- pegar?

Primer plat:
- caldo de galets amb mandonguilles petites.

Segon plat:
- carn o peix? Som 11 persones a dinar i vull buscar algo fàcil de servir i que es pungui fer el dia abans i no gaire complicat). M’agradaria que no fos rodó de vedella ni pollastre amb prunes perquè són les especialitats de la meva mare i la meva sogre i vull fer algo diferent. Potser lluç, o llom a la crema d’atmetlla,...

Postres: en principi no em vull complicar i faria alguna coses d’aquestes:
- pinxos de fruita (no se m'enganxa la foto!)
- taronja a rodanxes amb sucre
- figues naturals i fruita seca tot posat ben bonic
- torrons, polvorons, neules

us animeu a posar receptes i propostes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: noviachuky » dj. nov. 03, 2011 10:41 am

Hola! Et poso el que hem fet nosaltres per Sant Esteve

Primers:
Caldo casolà amb galets dels gegants
Caldo casolà amb galets petits i mandonguilles petites

Segons:
canya de llom amb pinya, fet al forn queda molt tendre
cuixes d'ànec amb reducció d'oporto (les cuixes les comprem envasades i ja confitades)
llaminera de porc / filets de secret de porc (al mercadona estan molt bé de preu).
són receptes molt fàcils pq les fem al forn i mentre menjes el primer s'acaba de fer el segon.

Postres:
sempre els porta la sogra, aixi que no et puc ajudar.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Melba
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dt. maig 24, 2011 5:50 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Melba » dv. nov. 04, 2011 9:07 pm

Hola!!
Em va de conya aquest post perquè jo l'altre dia ja pensava en que fer. El que passa que nosaltres som 6 + 3 minis que encara no mengen com un adult. Jo pensava fer, com l'any passat:
Sopa de galets
Carn d'olla
Sarsuela

Aquest braç de gitano salat fa molt bona pinta, a veure si trobo la recepta!!!
Avatar de l’usuari
Melba
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dt. maig 24, 2011 5:50 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Melba » dv. nov. 04, 2011 9:09 pm

Ah! El llom a la pinya queda molt bo, la meva tieta el fa cada any per St Esteve, i ma mare fa per 15 pollastre amb escamarlans, ho fa abans perquè som colla i li queda boníssim!!!
Avatar de l’usuari
xiulet
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dj. gen. 15, 2009 3:22 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: xiulet » ds. nov. 05, 2011 5:39 am

Al post van posar que per fer la massa del braç de gitano també pots buscar la recepta del "bizcocho genovés".
Per omplir-ho es pot passar pel turmix: palitos de mar, tonyina, maionesa i ou. També s'hi pot tirar pel mig gambes i olives...Es recobreix amb maionesa i es pot decorar amb el que vulguis, per ex: tot embolicat amb salmó i a sobre llagostins, ou filat,enciam pel costat...
Avatar de l’usuari
Melba
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dt. maig 24, 2011 5:50 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Melba » dg. nov. 06, 2011 12:50 pm

Gràcies xiulet!
Miraré a veure si me'n surto, sóc una miga negada per la cuina!!
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: edae » dl. nov. 07, 2011 8:35 am

Jo treballo en un Centre Cívic, i a principis de desembre fem un monogràfic d'una tarda que es diu "aperitius nadalencs" ja us explicaré què ens ensenyen! :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Glinda
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1391
Membre des de: dl. set. 06, 2010 2:23 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Glinda » dv. nov. 11, 2011 3:01 pm

Xiulet, de segon pots fer gambes!!!
Ara a la Sirena hi ha gambons argentins grans a oferta. Jo he comprat 4kg per 32 euros, i hi ha entre 31 i 40 gambons per quilo, així que conta.

Les pots fer amb xocolata o al forn. Amb xocolata és més "feina" però al forn és megafàcil i megaràpid!!!
Jo les poso planes a la safata del forn els hi tiro una mica d'oli i all i julivert picat, 10 minuts a 220º i a jalar!!!
http://www.fertilityfriend.com/home/30f973
Imatge

Pacte de ladies,Mara, Rela i Glinda

08/01/11 TE+
25/01 1a eco: veiem el saquet
08/02 2a eco: sento i veig el cor. Quasi fas 2cm bunyolet!
09/03 eco 12 s.- 59,7mm
27/04 morfoNENA!
02/08 3a eco 2'190kg i 42cm
13/09 Ja ets amb nosaltres!
Avatar de l’usuari
Liona
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: dj. març 24, 2011 9:50 am

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Liona » dt. nov. 22, 2011 8:28 am

Noies, em va d'escàndol aquest post, aquests nadals tinc dos dinars a casa i a veure si aquest cap de setmana deixo cuadrats els menús!
29.03.11 Apareix el +!!!!!
Sempre estaràs amb nosaltres!

Imatge

La meva gràfica: http://www.fertilityfriend.com/home/387419
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: PICASSA » dt. nov. 22, 2011 9:07 am

Molt bé molt bé el post, una altra que necessita idees!
jo cada any vaig variant... per Sant Esteve en som 14 a casa a dinar! poso el que he fet:
- el clàssic de caldo amb carn d'olla... el caldo amb galets gegants, o bé els galets "rellenos" de pilotes petites... boníssim! després de segon trec la carn d'olla
- una altra any vaig fer la sarsuela de peix
- mandonguilles amb gambes
- un plat que he repetit 2 anys... molt fàcil de fer i molt bo: agafes una llaminera de porc, i la talles a "tacos", d'1 cm, més o menys... poses tots els tacos a una cassola i que es vagin fent (molt ràpid)... quane estan una mica dorats, els retires... després a la mateixa cassola hi afegeixes ceba, però no picada, a trossets... quan la tens feta, hi afegeixes força crema de llet, i hi tornes a posar la llaminera de porc ja cuita... que vagi fent la xup xup... la crema de llet barrejada amb la ceba queda boníssima, i tot plegat fa que quedi un plat molt amorós... :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
arlet76
:: tigre
:: tigre
Entrades: 703
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 1:14 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: arlet76 » dl. des. 12, 2011 6:41 pm

Ohhh, aquest post és fantàstic!!!

Jo aquest any he de fer el dinar del dia de Nadal i tinc dos menús al cap i no se quin fer...

El primer és :

- Un aperitiu "lleugeret": gambes, dàtils amb beicon, musclos al vapor i algun canapé.

- Primer plat: Canalons , ja se que és típica el caldo de Nadal però és que al meu pare no li agrada i hem sap greu... a part els canalons hem queden boníiiiiiissims :love:

- Segón plat: pollastre al forn amb prunes i pinyons ( no l'he fet mai ..)


L'altre menú que tinc al cap és fer un aperitiu complert i de segón plat els canalons... el que passa és que no tinc massa idees per fer aperitius apart dels que ja he ficat abans ... hem podrieu donar idees?

Moltes gràcies guapes!!!
Avatar de l’usuari
Zuria
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1743
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 11:14 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Zuria » dc. des. 14, 2011 1:26 pm

Hola noies. Necessito ajuda urgent per fer un menu de Nadal!!!! Ahir per la nit em va trucar ma sogra i em va dir que any me n'encarregava jo. I no sé què fer!!!!!
Aviam hi ha plats que NO puc fer ja que ja els fem un altre dia (vaja que ja estan agafats). Aquests plats són:
De primers: Sopa de galets amb mandonguilles, Canelons, Sopa de peix.
De segons: Gambes a l'americana, Croquetes, Rodo de vedella, Rap a la marinera.

No em vull complicar molt la vida. Aviam si alguna em pot ajudar i ràpid que he d'anar a comprar els ingredients :ok:
SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM!!!!!!

VULL VOTAR JA!!!!!

El post de la BLANCA i de l'ARNAU: viewtopic.php?f=50&t=13826
Avatar de l’usuari
arlet76
:: tigre
:: tigre
Entrades: 703
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 1:14 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: arlet76 » dc. des. 14, 2011 9:55 pm

Hola Zuria!!!!
De primers no se massa més opcions però podríes fer com faré jo un aperitiu molt complert i de segón jo cada any feia una "sarsuela" i a tots els hi agradava molt!!! aniré pensant més idees ...
Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Santandria » dc. des. 14, 2011 10:25 pm

Buf! jo estic igual... ara resulta que el 24 farem el sopar a casa amb el meu cunyat i el meu sogre. Jo l'agravant que tinc és que el meu cunyat no menja ni carn ni peix, bé, no és estricte, és a dir que si en faig, en menjarà, però sabent-ho m'estimo més evitar-ho ?-) Alguna idea?

Avui he llegit la recepta d'una amanida que pinta molt bé, us la poso per si a alguna li agrada:

Amanida de pera i raïm

Ingredients (4 persones)

3 peres conferència
120 grams de raïm blanc i negre
80 g de formatge manxego curat
33 g de nous pelades
160 g d'eciams variats
Oli d'oliva
1 llimona

Pelar i tallar les peres a tires i treure els pinyols del raïm
Tallar el formatge en daus
Tallar els enciams en tires fines
Batre l'oli, el suc de llimona i una mica de sal

Muntar:

Base d'enciams, després les rodantxes de pera, el raïm i els daus de formatge.
Amanir amb la "vinagreta" i posar les nous per sobre.
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Zuria
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1743
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 11:14 pm

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Zuria » dj. des. 15, 2011 8:38 am

Gràcies Arlet!!1 Si de primer puc fer un gran aperitiu i de segon, ns ni idea xxo.0.o hauré de continuar pensant....
SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM!!!!!!

VULL VOTAR JA!!!!!

El post de la BLANCA i de l'ARNAU: viewtopic.php?f=50&t=13826
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: tolinso » dl. des. 19, 2011 12:03 am

noies, alguna em pot passar la recepta del llom a la pinya??? M'acabo d'adonar que hem convidat a amics per Nadal... i.... que nadal es dissabte que ve :-D amb tantes coses ultimament us asseguro que se'ns ha passat... i no abem ni que fer per menjar :-:)
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: PICASSA » dl. des. 19, 2011 8:38 am

Llom a la pinya vols dir el que va també amb bacó al mig?
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: tolinso » dl. des. 19, 2011 3:24 pm

No en tinc ni idea... he vist per aqui que parlaveu de LLOM A LA PINYA i que era senzillet de preparar. No se que porta ni com es fa ;-)
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: PICASSA » dl. des. 19, 2011 3:56 pm

Jo t’explico com el faig, però no sé si és la recepta a la que et refereixes:
Jo vaig a la carniceria i demano tot un taco de llom, i després demano que me’l tallin tot, però sense arribar a tallar fins a baix de tot... representa que te l’han de tallar, però que per la part de sota segueixin tots els talls units (no sé si m’explico)... com si fessis un llibret de molts talls.
Després jo vaig jugant amb pinya en almívar i bacó, a un tall li poso pinya, al següent bacó, i així anar fent fins que hagis omplert cada tall... quan estic, com que queda força gruixut, ho punxo tot amb pals de fer pinxos, els escuradents gegants, perquè no es desfaci...
Ho poso al forn i ho ruixo tot amb el suc de la pinya que porta el mateix pot... i apa-li, a coure!! I si veig que va quedant molt sec, vaig ruixant amb més suc de la pinya...
És molt senzill de fer i molt bo, però no sé si et referies a aquesta recepta... i també visualment és un plat que queda “resulton” :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Judy*
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dt. des. 20, 2011 10:46 am

Re: Nadal 2011

EntradaAutor: Judy* » dt. des. 20, 2011 11:22 am

Hola!

Sóc una amant de la cuina. Aquest any nosaltres tenim a casa a fer dos àpats familiars, el de Nadal i el de Cap d'Any i us deixo escrit què farem per si us serveix d'alguna coseta!!

Nadal:

- Escudella amb galets
- Pollastre amb castanyes


Cap d'Any:

- Canalons
- Rodó de Vedella
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81- :-()-) Sarins <:-< -Nena :-()) -Boop <:-< -CRIS86 <:-< -Witchy <:-< -Judy* <:-< -Lexi :-()-) -clarivcl :-())

Torna a “Tenim convidats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::