TR2 octubre-formatge

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » dv. set. 30, 2011 11:27 pm

i l'ingredient del mes d'octubre és:

formatges.jpg
formatges.jpg (30.58 KiB) Visualitzat 19381 cops


FORMATGE!

de qualsevol tipus, eh? emmental, gruyère, mozzarella, feta, parmesà, gouda, grana padano, ricotta, mascarpone, philadelphia, brie, camembert, gorgonzola, havarti, cheddar, idiazabal, mató, provolone, roquefort, cabrales, manxego, de burgos, de Maó...

a veure si fem un bon recull de receptes de pastissos de formatge, que m'encanten :r)

però no només això, ehhh! també podem fer: amanides, soufflé, fondue, croquetes, rissotos, galetes salades, gelats, quiches, muffins, tiramisú, pastissos salats, farcits, gratinats, broquetes, torrades i montaditos, salses per amanides, carn, pasta, ...IMAGINACIÓ AL PODER!

i a veure qui s'anima a fer...formatge!!! :content:

i per les que estem a dieta, recordar que hi ha formatges 0% :ok: .......ínsipids, ja ho sé, però algo farem ;-)

AU, A CUINAAAAR!!! :()():::: :()():::: :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 03, 2011 10:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 octubre-....

EntradaAutor: Helia » ds. oct. 01, 2011 11:24 am

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: M'encantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: TR2 octubre-....

EntradaAutor: Lalona » ds. oct. 01, 2011 11:00 pm

NYAM NYAM NYAM!!!! >.-<: >.-<:

ametista ha escrit:i per les que estem a dieta, recordar que hi ha formatges 0% .......ínsipids, ja ho sé, però algo farem


per un dia potser no passarà res... :love:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 octubre-....

EntradaAutor: tolinso » dg. oct. 02, 2011 2:54 am

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR2 octubre-....

EntradaAutor: Momo » dl. oct. 03, 2011 8:59 pm

Ametista, per començar puc posar la recepta que vaig posar en l'anterior edició.

MAC&CHEESE

maccheese.jpg


Ingredients:

320 gr. de macarrons
20gr. de mantega o 2 cullerades d’oli
1 cullerada de farina
200ml de llet
300gr. de Cheddar
Sal i pebre

Preparació:

Tallem el Cheddar a trossets molt petits o el ratllem.

En una olla amb aigua, sal i una mica d’oli hi bullim els macarrons.

En una caçoleta hi posem la mantega o l’oli (depèn de com us agradi més fer la bexamel) i la farina. Fregim una mica la farina perquè perdi el gust. Afegir la llet i un polsim de sal i remenar que no faci grumolls. Apagar el foc, afegir el formatge i remenar bé fins que es desfaci. Un cop tinguem els macarrons fets ho barregem amb la pasta. Ho servim al plat i ho empolsimem de pebre i sal Maldon.

Bon profit!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-....

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 03, 2011 10:44 pm

:ok: :ok: >.-<: que bons estaven els Mac&Cheese!!!!Imatge
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: NyiNyi » dt. oct. 04, 2011 5:00 pm

Ooooooooooooooo ametista! formatge! m'encanta!!!! ara a veure que posem de recepta....
Els mac&chesse els tinc pendents de fer ja de l'altre taller! :ok: fan molt bona pinta.
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: tolinso » dt. oct. 04, 2011 5:17 pm

La Julia es addicta als mac&cheese (no podia ser d'altra manera sent yankee :-:) ) jejejeje

a mi tambe m'encanta el formatge... mmmmm

i ara ja tinc excusa per fer el pastis de formatge que fa mesos que vull fer i no trobo el moment ;-) Pero em falten els ingredients encara... o sigui que aviat ;-)
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: muc » dc. oct. 05, 2011 1:56 pm

Ohhh formatge! Mmm!

No tinc la foto ja que la recepta la vaig fer un dia de setembre, però com que la tornaré a repetir aviat, us deixo la recepta i la foto la penjo el pròxim cop que caigui la: FONDUE DE FORMATGE

Per a 4 persones (o 200 g de formatge per persona)

800 g de formatge repartit (per exemple) en:
- 250 g de Gruyère
- 250 g d'Emmental
- 200 g d'Appenzeller
- 100 g de Bergkäse suau
4 culleradetes de midó de blat de moro
400 ml de vi blanc sec
1 all
pa amb crosta

- Ratlleu els formatges i afegiu-hi e midó i barregeu-ho.
- Fregueu la cassola (caquelon) amb all i poseu-la al foc. Aboqueu-hi el vi.
- Quan comenci a fer bombolletes, afegiu-hi la barreja de formatges i abaixeu el foc.
- Heu de remenar TOTA l'estona fins que el formatge s'hagi desfet. La millor manera de fer-ho és com si volguéssiu fer vuits al fons de la cassola.

Si la fondue és massa espessa, afegiu-hi una mica més de vi. Si se us "talla", desfeu una mica de midó en vi blanc i afegiu-ho, remenant-ho fent "vuits".

Es pot substituir el vi per suc de poma.

Mireu d'encendre el "rechaud" (ara no em surt la paraula en català, perdoneu! la flama petita que va sota la fondue) una estona abans perquè sigui ben calent quan hi poseu la cassola a sobre i el formatge no es refredi gaire.

Apa, que aprofiti!!

Des d'Alemanya,
muc
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: muc » dc. oct. 05, 2011 2:00 pm

Ara penso que no sé si trobareu Bergkäse a Catalunya! O bé feu més quantitat dels altres tres, o hi poseu un altre formatge. Hi ha gent que hi posa Havarti, per fer-la més suau. Altres fan servir Bergkäse més curat per fer-la més forta... De fet, això de les mides, he posat la que faig jo, però tothom té les seves mides segons si es vol més forta o menys. És qüestió de provar-ho...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 05, 2011 2:04 pm

>.-<: >.-<: >.-<: mmm, fondue de formatge! no n'he fet mai a casa, algun dia caurà!!!
(més endavant, clar...potser el 2012... :-:) )


per cert muc, quan tinguis la foto edita el missatge de la recepta per posar-la, així estarà tot juntet!! :ok: :ok: :ok: gràciesssssssssssss!!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Danu » dc. oct. 05, 2011 2:24 pm

Mare meva, us podeu creure que estava mirant el post de setembre pensant: "però que encara no han posat l'ingredient???" :ufs: :ufs: ?-) ?-) M'estava mossegant les ungles!!! Jajajaja

Bueno!! Us poso una recepta que vaig fer fa poc :r) És que ara fotografio molts plats jajaja!

PASTÍS DE FORMATGE I XOCOLATA

Imatge

Ingredients:

Per la base:

- Uns 200 grams de galetes Digestive o galetes Maria (normals o amb xocolata).
- 150 gr de mantega, desfeta uns segons al microones.
- Un xorret de licor opcional (d'ametlles, crema catalana...), o llet.

Per la masa:

- 300 gr de xocolata Fondant.
- Dues terrines de formatge Philadelphia (jo vaig posar light). Són uns 400 grams.
- Aproximadament 200 gr de llet condensada.
- 6 làmines de gelatina neutra.

Preparació:

- Ficar en remull amb aigua freda o llet les làmines de gelatina, durant uns 5 minuts.
- Mentres tant, triturar les galetes amb la mantega desfeta. Es pot fer amb un robot de cuina o manualment.
- Estendre mantega o una mica d'oli pel fons d'un motlle de tarta, ficar farina, girar el motlle i donar uns copets perquè caigui la que no es quedi enganxada. Després, estendre la galeta pressionant; també una mica pels cantons. Reservar a la nevera.
- En un bol, barrejar bé la llet condensada, el formatge i el licor si es vol.
- Escalfar sense que arribi a bullir la gelatina ja tova amb l'aigua/llet, removent, fins que la gelatina es disolgui. Afegir al bol y barrejar.
- Trossejar la xocolata i desfer-la al bany maria. Després, vesar-la al bol amb la resta de la masa y barrejar bé.
- Passar la masa al motlle, a sobre de la pasta de galeta, i reservar fins que es refredi.
- Quan es refredi, ficar unes hores a la nevera. Es pot adornar amb fideus de xocolata, sucre glass...

També vaig fer fa poc pastís de formatge a seques, però no acabo de trobar la meva recepta... o em semblen insípides, o la consistència no em convenç... a veure si aqui trobo una que m'enamori!! :love:
Avatar de l’usuari
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ninoneta » dc. oct. 05, 2011 3:18 pm

Muc, quines ganes de provar de fer la fondue!! crec que puc aconseguir tots els ingredients , però una pregunta: el midó de blat de moro què és? farina de blat de moro, la Maizena?
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: tolinso » dc. oct. 05, 2011 3:23 pm

ninoneta ha escrit:Muc, quines ganes de provar de fer la fondue!! crec que puc aconseguir tots els ingredients , però una pregunta: el midó de blat de moro què és? farina de blat de moro, la Maizena?


jo diria que si, que e Maizena :ok:
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Danu » dc. oct. 05, 2011 3:55 pm

Fa molt de temps que no faig fondue... hm... era addictiu!!! I molt pràctic i divertit per convidar gent a casa!! :ok: Però el colesterol se'm disparava i vaig frenar... ara tinc la fondue morta de riure a un prestatge... una vegada la vaig agafar per fer fondue, però d'oli!
Danu l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 05, 2011 4:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: muc » dc. oct. 05, 2011 4:36 pm

Ninoneta, si exacte, es Maizena.

Danu, aquí la fondue de carn a vegades enlloc de fer-la amb oli la fan amb brou, la carn evidentment no queda dauradeta però és bona igual i és a més una versió baixa en colesterol! I el millor de tot és beure's el brou un cop acabada la fondue que queda mmmmmmm...
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Danu » dc. oct. 05, 2011 4:48 pm

muc ha escrit:Ninoneta, si exacte, es Maizena.

Danu, aquí la fondue de carn a vegades enlloc de fer-la amb oli la fan amb brou, la carn evidentment no queda dauradeta però és bona igual i és a més una versió baixa en colesterol! I el millor de tot és beure's el brou un cop acabada la fondue que queda mmmmmmm...


Hmm, quina bona idea! M'està entrant una gana... :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » ds. oct. 08, 2011 3:20 pm

aquí estic amb la meva recepta...que en realitat era un experiment...i m'ha sortit fiasco :-:)

FLAM DE FORMATGE versió light

250 ml de formatge 0%
2 rovells d'ou
1 ou sencer
4 gr d'edulcorant

barrejar els ingredients i coure al forn al bany maria durant 20 minuts a 180º

IMG0027.JPG


de gust està bo el que no em convenç és la textura, que ha quedat com una espècie de mousse (no sé si s'aprecia a la foto) quan hauria de quedar més cremós...però suposo que és demanar massa a un formatge 0% :r)

això sí, penso repetir (quan ja no faci règim) i el faré amb un formatge ben greixós i cremós com un mascarpone :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » ds. oct. 08, 2011 3:21 pm

i per compensar el fiasco, he fet una altra recepta...

PA DE FORMATGE FRESC

250 gr de farina de força
250 gr. de farina integral
250 ml d'aigua
125 gr de formatge fresc 0%
10 gr de sal
10 gr de llevat fresc

- unir els ingredients i amassar
- deixar fermentar fins que dobli el seu volum (aprox. 1 hora)
- col·locar en un motlle i deixar fermentar altre cop fins que arribi a la vora del motlle
- coure al forn a 180º 50 minuts

IMG0029.jpg

IMG0030.JPG


està molt bo :content: el gust del formatge és molt sutil però es nota, suposo que canviant el formatge es notaria més, per cert, aquest és el formatge 0% que he fet servir per les dues receptes:

IMG0026.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::