recomanacions - aprenent a llegir (4-6 anys aprox)

Per a socpetitons i socpetitones
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

recomanacions - aprenent a llegir (4-6 anys aprox)

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 11:12 pm

aquí podem anar recomanant contes adequats pel pas de les imatges a les paraules, la lletra lligada i la de pal... pels nens i nenes que comencen a llegir sols o amb ajuda! :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 07, 2018 5:55 pm, en total s’ha editat 12 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 11:12 pm

amb lletra lligada hi ha la col·lecció "Primera biblioteca dels nens" de l'editorial Parramón, cada llibre és sobre un concepte:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 07, 2018 6:16 pm, en total s’ha editat 7 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir

EntradaAutor: ametista » dj. març 24, 2011 11:13 pm

aquests són un clàssic, no sé a vosaltres però a mi em porten un munt de records! (els tinc guardats per quan el meu peque gran comenci a aprendre a llegir :love: )

per nens a partir de 4 anys:
apa apa.gif
apa apa.gif (21.84 KiB) Visualitzat 22622 cops

a l'escola.gif
a l'escola.gif (23.78 KiB) Visualitzat 22622 cops
ahir.gif
ahir.gif (23.91 KiB) Visualitzat 22622 cops

del cel cauen cireres.gif
del cel cauen cireres.gif (25.72 KiB) Visualitzat 22622 cops

el gat i el gos.gif
el gat i el gos.gif (25.94 KiB) Visualitzat 22622 cops

el nen té tos.gif
el nen té tos.gif (23.9 KiB) Visualitzat 22622 cops


...i més, n'hi ha 18! la llàstima és que a mi no m'han sobreviscut tots :-:)
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 07, 2018 5:56 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir

EntradaAutor: ametista » dt. abr. 05, 2011 2:21 pm

"El monstre de colors" és un clàssic ja, per llegir i per parlar de les emocions :ok:

Imatge
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 07, 2018 5:29 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir

EntradaAutor: ametista » dj. maig 26, 2011 12:44 pm

súper divertit!

Imatge
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 07, 2018 5:33 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir

EntradaAutor: ametista » dj. maig 26, 2011 4:16 pm

un altre de divertit:

Imatge
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 07, 2018 5:36 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: Irina » dg. oct. 23, 2011 5:19 pm

Hola!
Al post de 0-3 ants he recomenat uns llibres que a la meva filla (i a mi) ens encanten. Ella te 2 anys i mig ara, pero des dels 2, mes o menys, que va comenc,ar a interessar-se per aquests llibres i els recomano fins als 4 o 5...
Son en angles (pero amb les il.lustracions i amb una mica d'angles basic podreu explicar la historia igual de be), enganxo el missatge de l'altre post :ok:


No se si estarieu interessades en contes en angles, potser per mes endavant, pero si ho esteu, us recomano la majoria dels que estan escrits per una autora que es diu Julia Donaldson, te la seva pagina web tambe: http://www.juliadonaldson.co.uk/
tots estan escrita en vers, i com que el ritme enganxa molt, ajuda a que agafin l'atencio. Al final la Hana s'ho apren i acaba dient l'ultima paraula de cada vers. Per aixo m'agradaria trobar alguna cosa semblant en catala.

(recomenats a partir de 2 anys)
De tots els que ha escrit, el meu preferit es
Room on the Broom
(Una bruixa i el seu gat volen sobre l'escombra i cada cop que li cau alguna cosa i baixen a terra a buscar-ho, un animal la troba i demana si pot afegir-s'hi. Al final una granota, un ocell i un gos viatgen amb ells pero l'escombra es trenca i cauen tots! Gracies a tots els animalets que ajuden a la bruixa i la salven de les urpes d'un drago, ella pot fer magia i fa apareixer una escombra nova amb seients per a tots, un niu per l'ocell i una dutxa per la granota.)

i despres

The Gruffalo (han fet una versio animada en DVD i esta super ben feta!preciosa!)
Un ratoli molt eixerit va caminant pel bosc i va enredant a una guineu, un mussol i una serp que se'l volen cruspir inventant-se que s'ha de trobar amb un "Gruffalo", fins que al final per sorpresa seva es troba amb un Gruffalo de veritat! Es tan llest que fins i tot enreda al Gruffalo per a que no se'l cruspeixi.
The Gruffalo's Child
(segona part de l'anterior, on el Gruffalo explica al seu fillet que vagi en compte perque hi ha n ratoli al bosc a qui li agrada menjar Gruffalos.

Sharing a Shell
Un cranc ermita que no vol compartir una caracola buida amb una anemona. Al final aprenen a compartir.

The Snail and the Whale

Un cargol de mar, avorrit de viure sobre una roca en un port, escriu un missatge amb les seves babes demanant que algu l'agafi (en plan auto-stop) per anar a rodar el mon. Apareix una balena que el convida a pujar a la seva cua i se l'endu per a tot arreu. La balena queda encallada en una platja i el cargol s'arrosega cap a una escola, escrivint un missatge d'ajuda a la pissarra, tots els nens surten corrents per ajudar a tornar la balena al mar.
Charlie Cook's Favourite Book

Aquest llibre es molt divertit i molt ben pensat: es un llibre dintre d'un llibre que esta dins d'un altre llibre on hi ha un altre llibre!

els que em van decepcionar una mica de la mateixa autora:
Monkey Puzzle
The Smartest Giant in Town
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: Irina » dg. oct. 23, 2011 5:20 pm

Torno a ser jo!

Fa temps que segueixo un blog d'una mestre que recomana llibres i contes:


http://elpetittresor.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 01, 2012 12:23 pm

un altre:

Imatge
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 07, 2018 5:38 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: ada_bcn » dl. des. 17, 2012 3:27 pm

Ostres! Jo els llibres que ha posat l'amatiste els llegia de petita! el de la tos estic segura que elt eniem a casa. ¿Encara es poden comprar?

A mi m'agraden molts contes, al meu fill li agraden tots, ara fará 5 anys però encara no llegeix. Llegim molt, anem a al biblio cada divendres i sempre agafem contes.

Jo per una página web estic fent una recopilació de contes infantils del món i me'ls estic llegint tots abans de posar-los... jijijiji... bé que estic fent una marató de lectura infantil. Us poso l'enllaç perquè realment hi ha llibres preciosos. Són en castellà, pq la web és en castellà.

http://adoptivanet.info/paises/cuentos/ ... -mundo.php
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: ada_bcn » dl. des. 17, 2012 8:01 pm

Hola, ja torno a ser a aquí... Al meu fill el que li agraden molt són els llibres que s'obren i es veuen coses, per exemple el divendres vam agafar de la biblio "Papá, por favor, consigueme la Luna", a youtube es pot trobar l'animació en anglés, la havien vist ja algunes vegades i el conte está molt bé. Jo sóc fan incondicional de l'editorial kónikos i els llibres de Eric Carle m'agraden molt.
Un altre conte que li agrada molt, bé dos, són els de Iyoké es pequeño i El trapito rojo de Iyoké´, són de tala dura i també per desplegar o per obrir finestres.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: ada_bcn » ds. des. 29, 2012 1:13 pm

Hola,

He estat treballant en un llistat de contes i llibres infantils per una web en la que colaboro, són tots en castellà perque la web és española però hi ha contes que es poden trobar en català... bé i sobres les temátiques que tracta la web i els llistats de contes n'hi ha bastants que només estan en català, si algú li interesa algún tema puc posar aquí contes en català.
En el llistat hi ha contes sobre educar sobre les emocions i els sentiments, sobre hàbits i rutines, sobre no-discriminació (discapacitats, colors de pell, tipus de families, sexisme, etc...) i altres temes. Seguint la idea de la web en el llistat s'ha buscat posar llibres en el que surtin diferents ètinies i diferents tipus de families.
Sempre està en construcció... vaig afegint contes a mesura que descobreixo o re-llegeixo algún que em sembla interesant.
Espero que us agradi.

http://adoptivanet.info/encasa/adopteca-juvenil.php
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: ada_bcn » dj. gen. 03, 2013 5:52 pm

Hola,
Torno per recomanar un llibre per nens d'aquest edat que ens agrada molt, es titula: I ara què? de l'Eugenia Curto. El trobo un llibre molt imaginatiu i que dóna un missatge molt maco sobre com aprofitar el temps jugant, compartir-lo amb els pares i sobre utilitzar la imaginació.

http://www.biblioeteca.com/biblioeteca. ... ara-que%3F
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: nienna » dv. abr. 12, 2013 2:08 pm

ada_bcn em sembla molt interessant la web que vas penjar. Justament entrava a buscar uns contes d'Africa, perquè la meva filla a l'escola bressol aquest trimestre treballa el projecte d'Africa i m'agradaria regalar-li per Sant Jordi un conte amb aquesta temàtica. He agafat moltes idees de la teva web, moltes gràcies!! >.-<:
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Llibres infantils - de 3 a 6 anys

EntradaAutor: ada_bcn » dl. abr. 22, 2013 5:55 pm

Gracies niena! la faig amb molt carinyo la web!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: recomanacions - aprenent a llegir (4-6 anys aprox)

EntradaAutor: Takita » dl. nov. 26, 2018 12:57 pm

Amb la meva filla estem llegint La Casa del Ratolins, un llibre preciós, que us recomano molt. Ja m'ha demanat el segon! :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir (4-6 anys aprox)

EntradaAutor: ametista » dv. des. 07, 2018 5:54 pm

ostres Takita he xafardejat i es veu mooooolt bonic! posa'ns una imatge de la portada vaaaaaa :ok:

jo en poso alguns més:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: recomanacions - aprenent a llegir (4-6 anys aprox)

EntradaAutor: ametista » dv. des. 07, 2018 6:29 pm

ara he pensat amb uns altres de divertits, aquests ja tenen format de llibre curt però són a partir de 4 anys :ok:
és una col·lecció de 8 llibres:

Imatge

Imatge
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: recomanacions - aprenent a llegir (4-6 anys aprox)

EntradaAutor: Takita » dv. des. 07, 2018 6:59 pm

ametista ha escrit:ostres Takita he xafardejat i es veu mooooolt bonic! posa'ns una imatge de la portada vaaaaaa :ok:


Síii, jo el trobo preciós!

casa_ratolins.jpg
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: recomanacions - aprenent a llegir (4-6 anys aprox)

EntradaAutor: Takita » dv. des. 07, 2018 7:03 pm

També hi ha una colecció molt xula que són els "Contes desexplicats". Nosaltres, en concret, tenim aquests dos i són molt xulos:

Princesa_matalassos.jpg
Princesa_matalassos.jpg (32.49 KiB) Visualitzat 21292 cops


Hansel-i-Gretel.jpg
Hansel-i-Gretel.jpg (26.54 KiB) Visualitzat 21292 cops

Torna a “Contes i llibres”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::